Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-25, 23:35   #31
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Bara sålänge vi kan enas om att Allsvenskan är den enda rätta ligan att tjäna deg på.

Men för att vara lite allvarliga, varför inte göra en tävling mellan GB och Sharps då. Ta en helg där man tar 4 rekare/spelare ifrån varje och dom ger 2 spel per dag alltså 4 spel x 4 där oddsen skall ligga på 1.80-2.10 och det skall vara en större marknad på spelen.


Jag är ganska trött, men låt det bli lite mer prestige?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:42   #32
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som sagt, jag är inte ens säker på om GB finns kvar så länge till i den formen som den är i just nu i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
UnluckyStrike (+1)
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:57   #33
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Ingen bryr sig om vad du tror heller. Med tanke på hur många personer som sagt det är idiotiskt av er lägga ut spelen, och att det finns mängder av medlemmar hos oss som är förbannade, antar jag du måste vara helt retard för att ens lägga den kommentaren i och för sig.
Mm, du sitter och gråter ut på ett forum och det är jag som är retard.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
speedmagic (+2)
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 00:07   #34
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Bara sålänge vi kan enas om att Allsvenskan är den enda rätta ligan att tjäna deg på.

Men för att vara lite allvarliga, varför inte göra en tävling mellan GB och Sharps då. Ta en helg där man tar 4 rekare/spelare ifrån varje och dom ger 2 spel per dag alltså 4 spel x 4 där oddsen skall ligga på 1.80-2.10 och det skall vara en större marknad på spelen.


Jag är ganska trött, men låt det bli lite mer prestige?
LEMMy, att du vill mäta kuk är ingen nyhet https://www.flashback.org/sp16424075

On Topic:

Citat:
On the one hand information wants to be expensive, because it's so valuable. The right information in the right place just changes your life. On the other hand, information wants to be free, because the cost of getting it out is getting lower and lower all the time. So you have these two fighting against each other - Stewart Brant Hacker's conference 1984
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 00:13   #35
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Mm, du sitter och gråter ut på ett forum och det är jag som är retard.
Du sitter och horar lir på ett forum och ja du är också retard uppenbarligen.

Btw, så är det rätt ball du påpekar ingen bryr sig samtidigt som du själv är inne i tråden och kommenterar den direkt. Ganska uppenbart att en som bryr sig är spelhoran du själv ser framför spegeln varje dag.

G´nite
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 00:21   #36
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Inte för att jag tvekar på att någon av de som nämns är bra spelare, men att basera ROI på så få spel som beskrivs är rent missvisande om man ska tror att det är vad som kommer uppnås longterm.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 23:36   #37
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Generellt sett är ju den svenska marknaden när det kommer till spelforum och betaltjänster helt sjukt dålig, och anledningen är precis det här. Medlemmar på i princip samtliga forum sitter och kastar skit på varandra samtidigt som betaltjänsterna gör det samma. Sharps som koncept är underbart och de som driver sidan gör ett bra jobb, men vi sitter fortfarande fast med att de svenska spelarna är uppdelade i grupper som kör pajkastning mellan varandra.
Jag förstår inte ens intresset i att sitta och mäta kukar, en tjänst har 115%, en annan 110%, en annan kille på ett forum 118%, vad spelar det för roll? För mig handlar det om man tjänar pengar eller inte, men för vissa verkar det endast handla om att 'äga' varandra hela tiden. Sjukt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1), RobinD (+1), Grovbenstomme (+1), Pacman (+1), mazzy (+1), dNa (+1), boored (+1), velpelle (+1), timadolf (+1), Stekel (+1)
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 09:58   #38
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Munchies Visa inlägg
Generellt sett är ju den svenska marknaden när det kommer till spelforum och betaltjänster helt sjukt dålig, och anledningen är precis det här. Medlemmar på i princip samtliga forum sitter och kastar skit på varandra samtidigt som betaltjänsterna gör det samma. Sharps som koncept är underbart och de som driver sidan gör ett bra jobb, men vi sitter fortfarande fast med att de svenska spelarna är uppdelade i grupper som kör pajkastning mellan varandra.
Jag förstår inte ens intresset i att sitta och mäta kukar, en tjänst har 115%, en annan 110%, en annan kille på ett forum 118%, vad spelar det för roll? För mig handlar det om man tjänar pengar eller inte, men för vissa verkar det endast handla om att 'äga' varandra hela tiden. Sjukt.
Väl talat!
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 19:37   #39
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Lucky,Winther mfl ..... Ta inte illa upp nu men spelar ni med monopolpengar eller vad är det frågan om?


Varför vill man ha 250kr kr i månaden av en kille som ser upp till dig och behöver din hjälp med att kanske sätta nåt spel?!

Har man råd att DUNKA in 5k o 10 k per singel så borde man klara sig utan 250kr i månaden från en läsare! Läser nu att även Winther ska ta betlat 50kr i månaden haha..


Hoppas inte att du tar illa upp .. Är bara nåt jag undrar
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 19:49   #40
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Nu ska jag inte vara sådan, men inte tror man väl att man kan tjäna pengar på 50-250 kr i månaden. Dock har jag svårt att tro att det är slutprodukten man köper här utan detta är en billig variant på marknadsundersökning. Dvs hur många är beredda att betala för den här tjänsten och vad är målgruppen, det är ovärderlig information om man skall gå vidare med GB eller avsluta helt.


Tror inte direkt RAS började på 1000$ per säsong eller alla andra touts heller. I Sverige är det dessutom väldigt ovanligt med betaltjänst för något utom trav och då får man helt enkelt pröva sig fram.

Skaffa många som nyttjar tjänsten, förfina den och ta mer betalt. Det är väl grundiden kan jag tänka mig.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 23:24   #41
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Har följt debatten från sidan och är ju egentligen inte särskilt aktiv här nu efter att baseballen liksom tragglat ut.. men efter att i somras ha blivit exponerad för den internationella tout-marknaden för baseball och så vidare har man ju sett lite hur det funkar där borta.

Vi pratade lite i chatten då, i somras alltså, om huruvida en lågt prissatt tjänst skulle funka i Sverige och detta är uppenbarligen svaret (även om andra försökt förut är det liksom nu det verkligen satts på prov). iCash lade fram ett argument som jag inte egentligen ville acceptera då, men som har bevisats här och nu. Ett förhållandevis lägre pris gör att saker blir mer lätt-tillgängliga och någon kommer att "piratkopiera" det (för att använda en term alla förstår utan att det egentligen är en exakt metafor).

Online-betting i Sverige verkar trots allt vara en rätt så tät community, oavsett att folk väljer "läger", så har man koll på varandra. Som Munchies så riktigt påpekar där uppe så verkar det vara viktigare att överbevisa andra läger om ens eget lägers överlägsenhet. Det ökar också pressen på betaltjänster eftersom dom kommer tvärskådas något oerhört, samt kommer pajkastas på så fort något går åt fel håll. Går det åt rätt håll, ja då får dom skit för det. För bra får man ju inte heller vara ;-).

Samtidigt har jag lite svårt att förstå Lucky i hela den här situationen. Han var ju faktist rätt aktiv här under sensommaren och känner mycket väl till Sharps och Serviceplay-sektionen. Det är en smula naivt att tro att han inte skulle utsättas för detta och då faller hela tjänsten eftersom han så mycket riktigt påpekar där uppe att nästan alla hans kunder är eller har varit medlemmar här och då har tillgång till den delen av Sharps forum.

Slutligen.. Ska man tjäna pengar på betting-siter i Sverige så tror jag inte på betaltjänst-biten alls av de skäl som nämns i det här inlägget. Vi som skulle nyttja sådana tjänster av den typen som etablerats är alla medvetna om alla siter och Sharps är en av de siter vi frekventerar. Enda köptjänsten jag tror folk fortfarande skulle betala för är trav, då den generellt har en något högre "äldsta"-ålder, eller åtminstone har fler användare som inte är så internet-vana att de känner till alla dessa forum som finns.

Istället får man helt enkelt göra något som är helt tabu här på Sharps; nämligen lyfta på hatten till Holms. För han har hittat ett sätt att tjäna pengar på Sveriges betting-community, och det är inte att ta ut en avgift direkt från den, utan snarare att bli betald av andra för det han berättar för sina användare.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 09:42   #42
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sag inte den har traden forrans nu. Haller med dgothe i det mesta.

Dock vill jag stalla en fraga till LS (som jag antar far representera svenska touts, ofrivilligt eller inte). Vad driver dig till att vilja ta betalt for spel?

For mig kanns det som att det endast kan vara for "kandisskap". Du rekar iallafall EN sport som har en stor, stor marknad och med dina siffror maste du dubblat din rulle flera ganger om, bara i ar. Om du sa borjade med 50 kronor per spel (vilket jag inte tror) bor du nu dra in mer pengar per spel an vad GB hade dragit in till dig i veckan (kanske manaden?). Darfor kan det inte vara pengar som ar den bakomliggande faktorn. Eller?
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 12:07   #43
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hmm, var en hel del åsikter och frågor här, vet inte var jag ska börja. Men jag kan väl säga så pass mycket att Lemasive har väldigt rätt i vad han skriver, kunde inte svarat bättre själv. Sjävklart är det så att sidan inte är fullständig i dagsläget utan kan ses som en första testversion. Våra ambitioner är långt större för framtiden, framförallt är målet att på en och samma sida ha fantastiska rekare inom flera olika områden, klart fler än vad vi har idag tex inom fotbollen, handbollen och amerikanska idrotter.

Sen har målet med sidan heller aldrig varit att tjäna enorma pengar. Det är inga större summor vi drar in på själva sidan såklart och om vi gör det framöver kommer det flesta gå till att avlöna experterna vi anlitar. Vad är det då som driver oss? Jag kan bara tala för mig själv och det som driver mig är att samla dom bästa experterna på ett och samma ställe och ge exklusiva spel till dom som eftersöker det. Till personer som vill tjäna pengar på spel helt enkelt. Ett ställe där samtliga är seriösa och det inte kommer jobbiga kommentarer eller klagomål efter ett missat spel. Jag har aldrig varit med om en skönare stämning på en sida innan, så där menar jag vi lyckats.

Det finns också många duktiga rekare som har det rätt knapert med ekonomin och ett av mina mål med sidan är att anställa killar och ge dom betalt för det om dom är duktiga och klarar av våra krav. Min uppfattning är att det finns många hjältar, som lägger ner sin själ i att hjälpa andra att gå vinst genom att tipsa om lir men samtidigt inte tjänar några större summor själv pga dålig Moneymanagment tex. Tex Winther gav vi 3000 kr i bidrag för att reka under Oktober, vilket han uppskattade oerhört.

Jag kan också tycka frågan är lite konstig, vad är det som driver Sharps grundare då dom inte tjänar pengar på det? Antagligen för att dom vill skapa ett forum som spelare gillar och utvecklar deras spelande, och det är samma sak med våran sida egentligen även om vi riktar oss till en betydligare smalare målgrupp. Pengarna det kostar, 250 kr, är egentligen mest en sporadisk summa för att sålla bort oseriösa spelare på sidan.

Ett problem är att vi gärna hade tagit in betydligt fler, vi har över 100 personer på kö, och för att fixa detta är det inte omöjligt att vi tex samarbetar med Sharps i framtiden. Ska vi anställa fler rekare måste vi antagligen höja priserna eller ta in fler, då väljer jag hellre det sistnämnda.

Gällande att spelen släppts här, så är det klart att jag blir förbannad då. Framförallt så förstörs stämningen på våran sida helt då våra medlemmar stör sig oerhört på det då det förstör för dom också. Dock ber jag om ursäkt om jag lackat ur på någon Sharps admin, det är inte deras fel att spelen läcker såklart, och har dom en regel så kan jag heller inte kräva att den ska hävas pga oss.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-11-01 klockan 12:17.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 12:51   #44
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Ok! Då tackar jag för svaret ...


Mvh N.G
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 12:58   #45
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Istället får man helt enkelt göra något som är helt tabu här på Sharps; nämligen lyfta på hatten till Holms. För han har hittat ett sätt att tjäna pengar på Sveriges betting-community, och det är inte att ta ut en avgift direkt från den, utan snarare att bli betald av andra för det han berättar för sina användare.
Utan att behöva gå för mycket OT här vill jag ändå kommentera att du har fel i detta: Det är ju de facto användarna som betalar genom att dem förlorar sina pengar till spelbolagen och spelbolagen ger en cut av dessa förluster till Holms.

Det hade varit skillnad om en sida haft reklam, för den delen lika mycket som holms, men som inte med avsikt gav ut förlorande speltips utan istället gav ut vettig information. Tycker det är viktigt att poängtera skillnaden.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td