Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-25, 19:12   #1
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Tråden där vi mäter oss med varann


Startar upp denna tråd och flyttar över inläggen från Theil's dagbok.

Det hela handlade om att jag kommenterade att Theil har bättre stats än dom borta på "Genuinebetting"
Fortsätt diskussionen här.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 19:47   #2
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Får man fråga hur Theils stats ser ut? Lite löjligt påstå att han har bättre stats än alla oss fyra, det har knappast. Den gången Theil har 128 i TBP på 400+ spel (Bettingforce, Sharps, GenuineBetting) som jag har, lovar jag släppa alla spel från GB gratis här för all framtid.

Min stats 2010

Sharps, 115 spel, 129 TBP
Bettingforce, 326 spel, 126 TBP
Genuine Betting, 24 spel, 127 TBP (tennis) 11 spel, 144 TBP (volleyboll)

Sammanlagt 475 spel och ca 128 i TBP

Beat it Theil. Jag önskar dig verkligen lycka till.

Som sagt, om Theil kan skicka stats till mig i motsv. mängd spel med bättre stats från sin tjänst, så kommer jag hålla vad jag lovade ovan.

Egentligen sjukt onödigt av mig skriva så här, men eftersom KP skrev som han gjorde, var jag bara tvungen. Gällande vad du skrev om limits Theil, 70 % av mina rekade matcher är internationell tennis där limits är extremt höga, i alla fall mycket högre än din norska hockey.

Inget ont om dig annars, har själv följt ngt spel av dig, du kan din grej och är en duktig rekare, det är uppfattningen jag fått.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:07   #3
 
Erik123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 30
Standard

Låter som att GenuineBetting enbart är dig LS? Totalen för er tjänst säger ju något annat http://www.spreadsheet.se/genuinebetting och det är väl det Theil påpekar att många av de rekarna är micromarknader.
Man får knappast in +10k på en svensk match så länge det inte är AS eller Elitserien, så statistiken blir gärna missvisande.
Dags att dumpa Akim och Winther kanske?
Erik123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:14   #4
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Erik123: Verkligen inte. Winther rekar ju NHL, AHL och europeisk hockey, inga låga limits där inte.

Och gällande Akim, har man 9/9 i år och 47/51 ifjol på svenska basketligan till ett snittodds av 2,44 ifjol och 1,9 i år, ja då tjänar man ju trots allt en del, även med en limit på 1000 kr. Det behöver man knappast vara Einstein för att förstå.

Vi nämndes som "okej" rekare, det är kanske det största understatment jag hört. Finns ingen rekare vare sig på Sharps eller Rekatochklart som kan mäta sig med Akim.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:16   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Erik123: Verkligen inte. Winther rekar ju NHL, AHL och europeisk hockey, inga låga limits där inte.

Och gällande Akim, har man 9/9 i år och 47/51 ifjol på svenska basketligan till ett snittodds av 2,44 ifjol och 1,9 i år, ja då tjänar man ju trots allt en del, även med en limit på 1000 kr. Det behöver man knappast vara Einstein för att förstå.

Vi nämndes som "okej" rekare, det är kanske det största understatment jag hört. Finns ingen rekare vare sig på Sharps eller Rekatochklart som kan mäta sig med Akim.
Grov överdrift, finns flertalet rekare på sharps som tjänar otroligt mycket mer pengar än vad Akims rekar har möjlighet att dra in, och det är faktiskt det detta handlar om. Pengar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:16   #6
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Nej 1000% ROI är faktiskt jävligt bra...
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
speedmagic (+1), kingscania (+1)
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:19   #7
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

RobinD:Håller inte med. Limitsen blir vad du gör dom till. Känner en kille som satsade på flera konton samtidigt och fick in insatser runt 10k/match på hans basketliga. Du har ingen aning om hur mkt Akim gör på sina spel heller för den delen, hur mkt han har i sin plånbok. Eller uppenbarligen vet du haha
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:23   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
RobinD:Håller inte med. Limitsen blir vad du gör dom till. Känner en kille som satsade på flera konton samtidigt och fick in insatser runt 10k/match på hans basketliga.
Fungerar bara en begränsad tidsperiod och alla har inte möjlighet att skapa tillräckligt med konton för att uppnå de resultaten.

Får jag välja mellan att vara så bra som iCash, KP och Boone eller Akim så väljer jag garanterat de förstnämnda. Med de sagt, all cred till Akim för hans skills.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:24   #9
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 26
Sharp$: 367


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Limitsen är väl bara en del av problemet? Jättebra för en person att få in 10k, men vad händer med oddset/linan efter att han har lagt sina spel? Ofta är värdet helt borta när nästföljande personer ska lägga sina spel.
Samuel^ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:29   #10
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Vi nämndes som "okej" rekare, det är kanske det största understatment jag hört. Finns ingen rekare vare sig på Sharps eller Rekatochklart som kan mäta sig med Akim.
Lite spännande och humoristiskt att Sharps nämns i samma mening som RoK.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:31   #11
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Okej, Icash och Boone kan inte matcha 128 i ROI på 470 lir heller i och för sig, säger jag i och för sig helt utan veta deras stats i nuläget, men 99 % säker i alla fall. Men skitsamma, dom är duktiga, vi är duktiga, jag lägger i alla fall ner diskussionen nu...
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:32   #12
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av speedmagic Visa inlägg
Lite spännande och humoristiskt att Sharps nämns i samma mening som RoK.
Hehe, kanske lite onödigt skriva RK ja
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:33   #13
 
Erik123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 30
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
även med en limit på 1000 kr. Det behöver man knappast vara Einstein för att förstå.
Tycker du kan byta nick till "LSD", du lever i en fantasi värld.
Erik123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 20:34   #14
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haha, va? Om man sätter 1000 kr och sätter 58/62 spel till 2,3 i odds gör man en helt okej vinst, nu kan man få igenom klart högre men sa bara en exempelsumma.

Och snälla, kära lilla Erik123 vem är du att kritisera mig? Vem är du egentligen ? Varför skulle jag ens läsa vad du skriver. Ge mig en anledning. Nej, skulle slutat för länge sedan men nu loggar jag ur. Chacha
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:17   #15
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag fattar verkligen inte vad problemet är. En förutsättning för att man ska kunna jämföra sig med varandra är väl att man spelar på samma sporter och ligor?

Men diskussionen är väldigt underhållande.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:29   #16
Wej
 
Wejs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Småland
Inlägg: 121
Sharp$: 264


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

frrtt...
Vilken meningslös tråd,men eftersom jag inte är så insatt i winther luckystrike och akim så måste jag fråga, kan ngn länka deras stats?
__________________
Donator till spelbolagen
Wej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:30   #17
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Okej, Icash och Boone kan inte matcha 128 i ROI på 470 lir heller i och för sig, säger jag i och för sig helt utan veta deras stats i nuläget, men 99 % säker i alla fall. Men skitsamma, dom är duktiga, vi är duktiga, jag lägger i alla fall ner diskussionen nu...
470 spel är för lite för att säkerställa resultat med 99% säkerhet.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:35   #18
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Kan vi inte starta en tråd om vem som har störst kuk också? För den här tråden verkar bara finnas för de som vill kompensera för sina peniskomplex.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:38   #19
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

För en oinvigd i detta med alla bettsidor mm ,Så verkar det vara en riktig pajkastning på dagis nivå.Är det så att Theils valt att byta forum därav sandlådan,Varför inte glädjas med andra och önska lycka till.
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:42   #20
 
Erik123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 30
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Okej, Icash och Boone kan inte matcha 128 i ROI på 470 lir heller i och för sig, säger jag i och för sig helt utan veta deras stats i nuläget, men 99 % säker i alla fall. Men skitsamma, dom är duktiga, vi är duktiga, jag lägger i alla fall ner diskussionen nu...
Förstår inte varför du blandar in andra då du skapar uppståndelsen kring genuinebetting själv?
Dom tjänar tydligen nog med pengar för att bjuda på detta forum med funktioner och bandbredd, du/ni använder fortfarande spreedsheet.se som är en del av sharps.se, så ni skiter lite där ni äter.

Hur tänkte du när du lade ut dina rekar i marknadsföringssyfte när du redan visste att forumet har ett service pk forum?
FYI det är enligt lag inte förbjudet att dela sådan information.

Min bror hade er tjänst, ni stängde av honom utan anledning och han fick inte pengarna tillbaka.
Han finner ej er f-skattsedel då han ska deklarera uppgifter av förlorad investering, ska han uppge paypal adressen till myndigheterna (RSV/Polisen) eller löser ni det på egen hand?
Erik123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 21:43   #21
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Akim har enastående stats i svenska basketligan och det är bara att lyfta av hatten för honom. Tror ingen jag någonsin stött på kan jämföra sig med honom när det kommer till träffsäkerhet.
Du med LS har bra stats och är duktig, ingen snack om den saken. Winther känner jag inte till och har aldrig följt, den fjärde experten hos er vet jag inte namnet på så jag kan inte uttala mig om honom.

Nu vet jag inte heller vilka summor ni spelar men jag kan bara tala ur min egna erfarenhet.
Ditt spel på Brasilien grupp B idag LS är bra när du själv och den inre skaran (dina sammarbetspartners/vänner) spelar före de läggs ut officiellt på GB. Du tipsade om den på ladbrokes, ladbrokes är allmänt kända för att låsa matcher direkt när några märkvärdiga summor trillar in. Denna tipsade du till 9/10 u på.
Från 1.75 sjönk den till 1.53 direkt efter att ni la era spel. Vid 1.53 klev jag in med 5000 SEK(max limit där var 9000 på mitt halvt nyreggade konto). 30 sekunder efter det så gick spelet över till Suspended. Detta säger jag för att andra ska få ett humm om hur lätt marknader låses när man spelar för dessa insatser.

En anledning till att RAS har sådan respekt är för att de inte släpper ut spel till linor som skojarbolag har. Utan de släpper spelet till en "sämre" lina som majoriteten utav bolagen har. Detta eftersom de vänder tjänsten för sina kunder och inte för sig själva.

Häromdagen fick jag ett PM i chatten med en av akim's rekar. Där han lade ut ett spel på Clemens... som han rekade hos betathome. Han kan OMÖJLIGT själv ha spelat den hos betathome för den gick inte att singla ens. Nu fanns andra bolag att lägga den på som dessutom hade bättre odds men poängen är densamma.

Precis som andra rekare som brukar tipsa om spel, de kollar oddsjämförelsesidor och tar högsta oddset de finner såsom stanjames/tipico mfl. Tipico tillåter inte heller singlar på väldigt många objekt.

Min poäng är, när man säger 9/10 u så blir alltimestatsen egentligen missvisande på andras experter på sidan. För att allt ska överensstämma med varann så ska ni komma överens om ett värde på er unit som ni ska tillämpa för den (in)officiella statistiken ni bokför.
I det här fallet var det möjligt att få in 9/10 u om ens relativa maxinsats var höga 10000kr (vilket skall motsvara 10 av 10u). Dock justeras oddset kraftigt inför nästa persons spel om inte alla lägger spelen inom loppen av någon minut tillsammans.

Om du spelar för 9/10u när maxlimit är någon tusenlapp så skall nästa experts 9/10u motsvara exakt samma insatsnivå. Vilket det inte kan göra inom svensk basket tex såvida ni inte har lågt värde på en unit.
En enhet är trotsallt en enhet som saknar numerisk definition, dock ska X vara likamed X och inte likamed Y, annars stämmer inte siffrorna.

Att sedan plussa 100u på papper är inte samma sak som att plussa 100u i praktiken.

Detta är inget personligt gentemot dig utan det gäller även många andra touts där ute på nätet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
illen (+1), boored (+1), Avej (+1), speedmagic (+1), Fuzzy Dunlop (+1), trolow (+1), Boone (+1), RobinD (+1), saman (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 22:51   #22
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Kan vi inte starta en tråd om vem som har störst kuk också?
Det var det jag trodde tråden handlade om
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 22:58   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Måste bara påpeka lite undrande om era experter och spel. Jag tror jag talar för de flesta när jag säger att de som köpt tjänsten köpte den för LS volleyboll (även för wta) Och kanske till största del för Akims svenska basket. Men var är dessa spel? De är onekligen lätträknade gentemot hur många spel ni släpper ut.

I ärlighetens namn, Vem fan bryr sig om Winthers 3u spel från österike mfl liknande släpp?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:05   #24
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du har ju rätt i vad du skriver KP, har dock bara en inflik:

1u motsvarar 100 kr för oss på Genuine, hela tiden. Vi anser oss ha en målgrupp som inte är alltför high stake utan många är 20-25 åriga hobbyspelare från början som vill tjäna lite extra cash. Våra insatser kommer läggas utefter detta. Är limiten 600 kr lägger vi inte 7u tex. Gällande spelet på Clemensnäs så ändrade vi det fort till Betsafe istället. På så sätt tycker vi att resultatet ska vara trovärdigt utifrån en kassa med 10 000 kr. Detta är i alla fall strategin från början.

Nu får vi dock se vad som händer med sidan, möjligt vi byter namn och tar med dom vi litar på bara och höjer priserna lite istället...Detta har blivit rätt ohållbart faktiskt :(

Jag menar, hela vårt forum exploderar med rasande personer så fort en läcka här kommer, inget fokus på spelen utan bara läckan, det är ohållbart. Hade spelen spridit sig på en engelsk sida hade jag inte brytt mig alls, men eftersom alla personer typ har ett konto här blir läckan så obvious att det bara inte går fortsätta i längden...

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-10-25 klockan 23:13.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:10   #25
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bobbobula: Volleyboll säsongen i Polen, Ryssland, Italien, Turkiet och Champions League samt VM har ju inte ens börjat.

Jag har rekat 24 tennismatcher hitills, under en period då tennisen är extremt svårtippad ska sägas med ohyggligt många slitna spelare, därför har jag valt spela färre matcher men likväl med en TBP på 127 där.

Akim har 9/9 hitills på svenska basketligan, och den började för 2v sedan.

Jag har full förståelse för att folk har saknat dessa spel som enl. många bör vara dominanta på sidan, men det kommer bli så framöver (oavsett om det blir på Genuine eller annan sida) men har inte varit så hitills då utbudet inte funnits där av naturliga orsaker.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:19   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Bobbobula: Volleyboll säsongen i Polen, Ryssland, Italien, Turkiet och Champions League samt VM har ju inte ens börjat.

Jag har rekat 24 tennismatcher hitills, under en period då tennisen är extremt svårtippad ska sägas med ohyggligt många slitna spelare, därför har jag valt spela färre matcher men likväl med en TBP på 127 där.

Akim har 9/9 hitills på svenska basketligan, och den började för 2v sedan.

Jag har full förståelse för att folk har saknat dessa spel som enl. många bör vara dominanta på sidan, men det kommer bli så framöver (oavsett om det blir på Genuine eller annan sida) men har inte varit så hitills då utbudet inte funnits där av naturliga orsaker.
Okej, Köper det! Då ser vi fram emot säsongstarterna i VB i ligorna!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:24   #27
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bobbobula är du medlem i Genuine om jag får fråga ?
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:25   #28
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är ju inte så att jag kommer reka matcherna om dom släpps gratis här, vi byter ju koncept om detta fortsätter, tror jag dom flesta märkt på mig, att jag inte tycker detta är okej.

Har 7 dagar kvar innan jag rekar igen också. Har som sagt var sagt att om någon släpper mitt lir här rekar jag inte på 7 dagar och det ska jag hålla.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:26   #29
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Det är ju inte så att jag kommer reka matcherna om dom släpps gratis här, vi byter ju koncept om detta fortsätter, tror jag dom flesta märkt på mig, att jag inte tycker detta är okej.
Jag tror alla fattar, och jag tror lika många inte bryr sig.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+1)
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:31   #30
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Jag tror alla fattar, och jag tror lika många inte bryr sig.
Ingen bryr sig om vad du tror heller. Med tanke på hur många personer som sagt det är idiotiskt av er lägga ut spelen, och att det finns mängder av medlemmar hos oss som är förbannade, antar jag du måste vara helt retard för att ens lägga den kommentaren i och för sig.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:35   #31
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Bara sålänge vi kan enas om att Allsvenskan är den enda rätta ligan att tjäna deg på.

Men för att vara lite allvarliga, varför inte göra en tävling mellan GB och Sharps då. Ta en helg där man tar 4 rekare/spelare ifrån varje och dom ger 2 spel per dag alltså 4 spel x 4 där oddsen skall ligga på 1.80-2.10 och det skall vara en större marknad på spelen.


Jag är ganska trött, men låt det bli lite mer prestige?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:42   #32
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som sagt, jag är inte ens säker på om GB finns kvar så länge till i den formen som den är i just nu i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
UnluckyStrike (+1)
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 23:57   #33
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Ingen bryr sig om vad du tror heller. Med tanke på hur många personer som sagt det är idiotiskt av er lägga ut spelen, och att det finns mängder av medlemmar hos oss som är förbannade, antar jag du måste vara helt retard för att ens lägga den kommentaren i och för sig.
Mm, du sitter och gråter ut på ett forum och det är jag som är retard.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
speedmagic (+2)
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 00:07   #34
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Bara sålänge vi kan enas om att Allsvenskan är den enda rätta ligan att tjäna deg på.

Men för att vara lite allvarliga, varför inte göra en tävling mellan GB och Sharps då. Ta en helg där man tar 4 rekare/spelare ifrån varje och dom ger 2 spel per dag alltså 4 spel x 4 där oddsen skall ligga på 1.80-2.10 och det skall vara en större marknad på spelen.


Jag är ganska trött, men låt det bli lite mer prestige?
LEMMy, att du vill mäta kuk är ingen nyhet https://www.flashback.org/sp16424075

On Topic:

Citat:
On the one hand information wants to be expensive, because it's so valuable. The right information in the right place just changes your life. On the other hand, information wants to be free, because the cost of getting it out is getting lower and lower all the time. So you have these two fighting against each other - Stewart Brant Hacker's conference 1984
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 00:13   #35
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Mm, du sitter och gråter ut på ett forum och det är jag som är retard.
Du sitter och horar lir på ett forum och ja du är också retard uppenbarligen.

Btw, så är det rätt ball du påpekar ingen bryr sig samtidigt som du själv är inne i tråden och kommenterar den direkt. Ganska uppenbart att en som bryr sig är spelhoran du själv ser framför spegeln varje dag.

G´nite
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 00:21   #36
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Inte för att jag tvekar på att någon av de som nämns är bra spelare, men att basera ROI på så få spel som beskrivs är rent missvisande om man ska tror att det är vad som kommer uppnås longterm.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 23:36   #37
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Generellt sett är ju den svenska marknaden när det kommer till spelforum och betaltjänster helt sjukt dålig, och anledningen är precis det här. Medlemmar på i princip samtliga forum sitter och kastar skit på varandra samtidigt som betaltjänsterna gör det samma. Sharps som koncept är underbart och de som driver sidan gör ett bra jobb, men vi sitter fortfarande fast med att de svenska spelarna är uppdelade i grupper som kör pajkastning mellan varandra.
Jag förstår inte ens intresset i att sitta och mäta kukar, en tjänst har 115%, en annan 110%, en annan kille på ett forum 118%, vad spelar det för roll? För mig handlar det om man tjänar pengar eller inte, men för vissa verkar det endast handla om att 'äga' varandra hela tiden. Sjukt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1), RobinD (+1), Grovbenstomme (+1), Pacman (+1), mazzy (+1), dNa (+1), boored (+1), velpelle (+1), timadolf (+1), Stekel (+1)
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 09:58   #38
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Munchies Visa inlägg
Generellt sett är ju den svenska marknaden när det kommer till spelforum och betaltjänster helt sjukt dålig, och anledningen är precis det här. Medlemmar på i princip samtliga forum sitter och kastar skit på varandra samtidigt som betaltjänsterna gör det samma. Sharps som koncept är underbart och de som driver sidan gör ett bra jobb, men vi sitter fortfarande fast med att de svenska spelarna är uppdelade i grupper som kör pajkastning mellan varandra.
Jag förstår inte ens intresset i att sitta och mäta kukar, en tjänst har 115%, en annan 110%, en annan kille på ett forum 118%, vad spelar det för roll? För mig handlar det om man tjänar pengar eller inte, men för vissa verkar det endast handla om att 'äga' varandra hela tiden. Sjukt.
Väl talat!
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 19:37   #39
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Lucky,Winther mfl ..... Ta inte illa upp nu men spelar ni med monopolpengar eller vad är det frågan om?


Varför vill man ha 250kr kr i månaden av en kille som ser upp till dig och behöver din hjälp med att kanske sätta nåt spel?!

Har man råd att DUNKA in 5k o 10 k per singel så borde man klara sig utan 250kr i månaden från en läsare! Läser nu att även Winther ska ta betlat 50kr i månaden haha..


Hoppas inte att du tar illa upp .. Är bara nåt jag undrar
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 19:49   #40
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Nu ska jag inte vara sådan, men inte tror man väl att man kan tjäna pengar på 50-250 kr i månaden. Dock har jag svårt att tro att det är slutprodukten man köper här utan detta är en billig variant på marknadsundersökning. Dvs hur många är beredda att betala för den här tjänsten och vad är målgruppen, det är ovärderlig information om man skall gå vidare med GB eller avsluta helt.


Tror inte direkt RAS började på 1000$ per säsong eller alla andra touts heller. I Sverige är det dessutom väldigt ovanligt med betaltjänst för något utom trav och då får man helt enkelt pröva sig fram.

Skaffa många som nyttjar tjänsten, förfina den och ta mer betalt. Det är väl grundiden kan jag tänka mig.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 23:24   #41
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Har följt debatten från sidan och är ju egentligen inte särskilt aktiv här nu efter att baseballen liksom tragglat ut.. men efter att i somras ha blivit exponerad för den internationella tout-marknaden för baseball och så vidare har man ju sett lite hur det funkar där borta.

Vi pratade lite i chatten då, i somras alltså, om huruvida en lågt prissatt tjänst skulle funka i Sverige och detta är uppenbarligen svaret (även om andra försökt förut är det liksom nu det verkligen satts på prov). iCash lade fram ett argument som jag inte egentligen ville acceptera då, men som har bevisats här och nu. Ett förhållandevis lägre pris gör att saker blir mer lätt-tillgängliga och någon kommer att "piratkopiera" det (för att använda en term alla förstår utan att det egentligen är en exakt metafor).

Online-betting i Sverige verkar trots allt vara en rätt så tät community, oavsett att folk väljer "läger", så har man koll på varandra. Som Munchies så riktigt påpekar där uppe så verkar det vara viktigare att överbevisa andra läger om ens eget lägers överlägsenhet. Det ökar också pressen på betaltjänster eftersom dom kommer tvärskådas något oerhört, samt kommer pajkastas på så fort något går åt fel håll. Går det åt rätt håll, ja då får dom skit för det. För bra får man ju inte heller vara ;-).

Samtidigt har jag lite svårt att förstå Lucky i hela den här situationen. Han var ju faktist rätt aktiv här under sensommaren och känner mycket väl till Sharps och Serviceplay-sektionen. Det är en smula naivt att tro att han inte skulle utsättas för detta och då faller hela tjänsten eftersom han så mycket riktigt påpekar där uppe att nästan alla hans kunder är eller har varit medlemmar här och då har tillgång till den delen av Sharps forum.

Slutligen.. Ska man tjäna pengar på betting-siter i Sverige så tror jag inte på betaltjänst-biten alls av de skäl som nämns i det här inlägget. Vi som skulle nyttja sådana tjänster av den typen som etablerats är alla medvetna om alla siter och Sharps är en av de siter vi frekventerar. Enda köptjänsten jag tror folk fortfarande skulle betala för är trav, då den generellt har en något högre "äldsta"-ålder, eller åtminstone har fler användare som inte är så internet-vana att de känner till alla dessa forum som finns.

Istället får man helt enkelt göra något som är helt tabu här på Sharps; nämligen lyfta på hatten till Holms. För han har hittat ett sätt att tjäna pengar på Sveriges betting-community, och det är inte att ta ut en avgift direkt från den, utan snarare att bli betald av andra för det han berättar för sina användare.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 09:42   #42
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sag inte den har traden forrans nu. Haller med dgothe i det mesta.

Dock vill jag stalla en fraga till LS (som jag antar far representera svenska touts, ofrivilligt eller inte). Vad driver dig till att vilja ta betalt for spel?

For mig kanns det som att det endast kan vara for "kandisskap". Du rekar iallafall EN sport som har en stor, stor marknad och med dina siffror maste du dubblat din rulle flera ganger om, bara i ar. Om du sa borjade med 50 kronor per spel (vilket jag inte tror) bor du nu dra in mer pengar per spel an vad GB hade dragit in till dig i veckan (kanske manaden?). Darfor kan det inte vara pengar som ar den bakomliggande faktorn. Eller?
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 12:07   #43
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hmm, var en hel del åsikter och frågor här, vet inte var jag ska börja. Men jag kan väl säga så pass mycket att Lemasive har väldigt rätt i vad han skriver, kunde inte svarat bättre själv. Sjävklart är det så att sidan inte är fullständig i dagsläget utan kan ses som en första testversion. Våra ambitioner är långt större för framtiden, framförallt är målet att på en och samma sida ha fantastiska rekare inom flera olika områden, klart fler än vad vi har idag tex inom fotbollen, handbollen och amerikanska idrotter.

Sen har målet med sidan heller aldrig varit att tjäna enorma pengar. Det är inga större summor vi drar in på själva sidan såklart och om vi gör det framöver kommer det flesta gå till att avlöna experterna vi anlitar. Vad är det då som driver oss? Jag kan bara tala för mig själv och det som driver mig är att samla dom bästa experterna på ett och samma ställe och ge exklusiva spel till dom som eftersöker det. Till personer som vill tjäna pengar på spel helt enkelt. Ett ställe där samtliga är seriösa och det inte kommer jobbiga kommentarer eller klagomål efter ett missat spel. Jag har aldrig varit med om en skönare stämning på en sida innan, så där menar jag vi lyckats.

Det finns också många duktiga rekare som har det rätt knapert med ekonomin och ett av mina mål med sidan är att anställa killar och ge dom betalt för det om dom är duktiga och klarar av våra krav. Min uppfattning är att det finns många hjältar, som lägger ner sin själ i att hjälpa andra att gå vinst genom att tipsa om lir men samtidigt inte tjänar några större summor själv pga dålig Moneymanagment tex. Tex Winther gav vi 3000 kr i bidrag för att reka under Oktober, vilket han uppskattade oerhört.

Jag kan också tycka frågan är lite konstig, vad är det som driver Sharps grundare då dom inte tjänar pengar på det? Antagligen för att dom vill skapa ett forum som spelare gillar och utvecklar deras spelande, och det är samma sak med våran sida egentligen även om vi riktar oss till en betydligare smalare målgrupp. Pengarna det kostar, 250 kr, är egentligen mest en sporadisk summa för att sålla bort oseriösa spelare på sidan.

Ett problem är att vi gärna hade tagit in betydligt fler, vi har över 100 personer på kö, och för att fixa detta är det inte omöjligt att vi tex samarbetar med Sharps i framtiden. Ska vi anställa fler rekare måste vi antagligen höja priserna eller ta in fler, då väljer jag hellre det sistnämnda.

Gällande att spelen släppts här, så är det klart att jag blir förbannad då. Framförallt så förstörs stämningen på våran sida helt då våra medlemmar stör sig oerhört på det då det förstör för dom också. Dock ber jag om ursäkt om jag lackat ur på någon Sharps admin, det är inte deras fel att spelen läcker såklart, och har dom en regel så kan jag heller inte kräva att den ska hävas pga oss.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-11-01 klockan 12:17.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 12:51   #44
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Ok! Då tackar jag för svaret ...


Mvh N.G
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 12:58   #45
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Istället får man helt enkelt göra något som är helt tabu här på Sharps; nämligen lyfta på hatten till Holms. För han har hittat ett sätt att tjäna pengar på Sveriges betting-community, och det är inte att ta ut en avgift direkt från den, utan snarare att bli betald av andra för det han berättar för sina användare.
Utan att behöva gå för mycket OT här vill jag ändå kommentera att du har fel i detta: Det är ju de facto användarna som betalar genom att dem förlorar sina pengar till spelbolagen och spelbolagen ger en cut av dessa förluster till Holms.

Det hade varit skillnad om en sida haft reklam, för den delen lika mycket som holms, men som inte med avsikt gav ut förlorande speltips utan istället gav ut vettig information. Tycker det är viktigt att poängtera skillnaden.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 13:05   #46
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Utan att behöva gå för mycket OT här vill jag ändå kommentera att du har fel i detta: Det är ju de facto användarna som betalar genom att dem förlorar sina pengar till spelbolagen och spelbolagen ger en cut av dessa förluster till Holms.

Det hade varit skillnad om en sida haft reklam, för den delen lika mycket som holms, men som inte med avsikt gav ut förlorande speltips utan istället gav ut vettig information. Tycker det är viktigt att poängtera skillnaden.
Jo, det har du rätt i och jag var kanske inte så tydlig i det.. men indirekt gör han ändå vad jag sa.. han tjänar inte pengar på att direkt be sina användare betala honom.. det var det jag syftade till.. sen att folk klickar på hans banners och signar upp och sedermera förlorar pengar till bolaget, som då betalar provision till Holm, ja det är ju förlängningen av det hela.

Vad jag egentligen ville understryka är att toutsmodellen inte fungerar i Sverige och de som tjänar pengar på betting-tips är inte de som tar månadsavgifter för sina picks, utan har hittat andra vägar, oavsett hur moraliskt riktigt det är.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 06:22   #47
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med dgothe om att modellen inte fungerar i Sverige på grund av hur situationen ser ut här. Det kommer att bli väldigt svårt att driva en sådan tjänst i det här 'klimatet'.
Jag är ju själv tout även fast det inte är något jag väljer att skylta med här på Sharps. Nu bor jag ju inte i Sverige längre men det gör ingen skillnad. När jag jag drog igång min service undersökte jag givetvis den svenska marknaden och övervägde att släppa en svensk service men kom till slutsatsen att det tyvärr inte skulle fungera för tillfället. Spelen jag säljer är till de stora fotbollsligorna i Europa och med hur det ser ut med forum och allt här finns det inte en chans att många 20-åriga svenska killar faktiskt skulle betala för att få ett tips om att Bilbao bör vinna över Getafe. Sharps som forum tar ju också till en stor del bort behovet av att betala för en liknande tjänst då spelen garanterat redan kommer att vara uppe här så länge det är bra spel.

Jag gjorde helt enkelt så att jag öppnade en .com sida riktad mot den engelskspråkiga marknaden istället och det beslutet ångrar jag inte en sekund. Det har gjort det mycket lättare socialt samt att kundunderlaget är större.

Min poäng är inte att berätta om hur jag gjort dock. Min poäng är att projekt så som GB är dödsdömda redan när de startas. Innan ni drar igång ett nytt projekt får ni göra en realistisk affärsplan och värdera de marknader som faktiskt finns för betalspel, och då syftar jag inte endast till antal personer som vill köpa spelen. Att spelen kommer att släppas på forum och andra liknande problem måste man också ta i beaktning.

Senast redigerad av Munchies den 2010-11-02 klockan 06:27.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td