Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-19, 23:27   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har ni föräldrar som inte gillar att ni spelar?


Yo! Som frågan lyder. Tyckte detta var befogat. Rätt jobbigt kan de vara att övertyga föräldrarna om spel att man inte spelar bort pengar. Att man har ett syfte och att de går att göra sig profit. Kan bli rätt livat ibland. De är ju som med allt, man lär sig medan man håller på och får hitta sina egna vägar. Däremot vet man inte vad man gör ska man lägga ner och man ska ju inte spela med mer än man har råd med.

Hur reagerar era föräldrar? Vad brukar ni säga? Hos mig så e båda anti även om dom inte har så stor koll vad jag gör men de händer ju ibland att man har sagt lite om det och får konfrontera. Blir intressant detta o höra era synpunkter på de hela. Får fylla på mer om jag kommer på nåt. Över till er
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 23:32   #2
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Min far som fick mig att börja spela.. är t om medlem här på sharps. Men min mor är lite mer orolig för att man ska spela bort stålar
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 23:54   #3
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Min far är förstående
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 00:41   #4
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 573
Sharp$: 4380
Standard

Det handlar nog mycket om att det som ses av allmänheten (ex föräldrar) är när det kommer upp på program som kalla fakta, uppdrag granskning, nyheter osv så det är ju bara om spelmissbruk.

Finns inga program som visa dem som lever på betting, mer än motståndarna i debattprogrammen möjligtvis. Men fokus ligger ju fortfarande på spelmissbrukarna.

Självklart tycker väl gillar väl kanske mina föräldrar från den hårt arbetande generationen om det så värst, men de liter väl på att jag inte spela bort alla mina besparingar. Är visserligen rätt gammal och började spela för pengar när jag flyttade hemifrån.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 00:52   #5
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Ordet spel är ju förknippat med "speltorsk".
Men av alla de som dagligen spelar hos olika bolag är det en sjukt låg procent som är beroende.

Jag tror att det kan vara bra att vara öppen med sitt spelande, och försöka bokföra sina spel så pass mycket som möjligt.
Blir man konfronterad så kan man enkelt visa upp hur mycket man spelat för och hur mycket man dragit in.
För en beroende så spelar dessa siffror ingen roll, men för personer i dennes närhet kan de spela all roll.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 00:59   #6
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 573
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Ordet spel är ju förknippat med "speltorsk".
Men av alla de som dagligen spelar hos olika bolag är det en sjukt låg procent som är beroende.

Jag tror att det kan vara bra att vara öppen med sitt spelande, och försöka bokföra sina spel så pass mycket som möjligt.
Blir man konfronterad så kan man enkelt visa upp hur mycket man spelat för och hur mycket man dragit in.
För en beroende så spelar dessa siffror ingen roll, men för personer i dennes närhet kan de spela all roll.
Utan att ha någon statistik eller fakta så tror jag inte en speltorsk kör någon vidare bokföring ens
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 03:12   #7
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Ordet spel är ju förknippat med "speltorsk".
Men av alla de som dagligen spelar hos olika bolag är det en sjukt låg procent som är beroende.

Jag tror att det kan vara bra att vara öppen med sitt spelande, och försöka bokföra sina spel så pass mycket som möjligt.
Blir man konfronterad så kan man enkelt visa upp hur mycket man spelat för och hur mycket man dragit in.
För en beroende så spelar dessa siffror ingen roll, men för personer i dennes närhet kan de spela all roll.
Klart att siffrorna spelar roll även för en beroende. Även de som är beroende vill ju gå med vinst, kicken blir ju inte direkt mindre om man märker att man tjänar pengar på sitt spelande

Nåväl, om mig så har jag varit rätt öppen, aldrig sagt vilka summor jag bettar för, utom när jag lirade poker. Har föräldrar som inte direkt "bryr sig", de litar helt enkelt på att jag inte spelar för mer än vad jag har råd att förlora!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 03:37   #8
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Min mor vet att jag sitter uppe hela natten och spelar, har hållt på såhär i 4 år nu så hon har slutat bry sig, men håller summorna för mig själv, risk att hon svimmar annars
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 09:19   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"akta så speldjävulen inte kommer och tar er pojkar!"
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 09:59   #10
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 97
Sharp$: 28
Standard

blev ett jäkla liv på föräldrarna först, de trodde jag skulle spela bort alla besparingar osv. Lugnat ner sig lite på slutet då jag säger att jag "inte" spelar.

orkar inte ta diskussionen utan var lättsammare att bara säga att jag inte spelar, drar dock in en bra månadslön varje månad på spelandet så kanske blir att visa lite stats framöver
Jeezay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 10:05   #11
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

"Jag vet hur det gick med [kusin] och jag vill inte att du ska hamna där" har man väl hört en del! Det är inte ens lönt att försöka förklara hur bra sytem man har osv. En annan klassiker är "om det hade varit så lätt hade ju alla gjort det"
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 10:26   #12
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns det föräldrar som inte tycker om när barnen inte ringer och delar med sig av sina BRA SPEL.
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 15:16   #13
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Av någon anledning tyckte inte mina föräldrar om när jag spelade poker, men sports betting tycker de är okej. Själv ser jag det precis som aktiehandel och spelandet på nätet har fått mig att sluta lämna in impulsiva lången-kuponger och stryktips när det inte är jackpot.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 15:35   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2245
Standard

Förstår inte frågan. Man måste vara myndig för att få spela och då borde man ha frigjort sig från sina föräldrar.

Visserligen är många mambos till dom blir 25-30 men morsan behöver väl inte få veta allt ni gör?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 16:07   #15
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Visade morsan kontot, sen så höll hon käft
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 16:14   #16
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Visade morsan kontot, sen så höll hon käft
Kan tänka mig hennes min
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 16:41   #17
 
Top Notchs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 139

Mitt Sheet
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 100.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Min mamma är starkt emot det pappa bryr sig inte
Top Notch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 19:16   #18
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Ja, när dom whinar brukar jag bara säga "Jag har tjänat på att betta, hur mycket har du tjänat på att köpa triss?"
Sen blir det tyst.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 21:03   #19
 
Exaktes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 74
Sharp$: 307
Standard

Det där med att spela är ju generellt sett lite svårt att dela med sig av till folk som inte är insatta och det gäller inte bara föräldrar. Berättar jag själv för någon närstående att jag vunnit så byggs det upp förväntningar om att jag ska bjuda på ölen 'för att jag har råd'. När jag däremot förlorar tror de alla att jag är förlorad till 'speldjävulen'. Det finns inget mellanting, vinner man är man stormrik och förlorar man är man speltorsk i deras ögon.

Känns därför bäst att hålla tyst om det till alla som inte förstår vad det innebär. Dock finns det ju ett behov hos människor att prata om vad man gör, att dela med sig, och det är ju därför forum likt detta behövs. En plattform där likasinnade kan ha sin arbetsplats tillsammans, oavsett om man spelar på heltid eller för extrapengar på helgerna.

Inom pokervärlden är det ju ganska vanligt att man kör med 'grindkontor' för att ha en arbetsplats tillsammans med andra i samma position. Man hyr helt enkelt en lägenhet/litet kontor tillsammans där man kan sitta och spela och dela med sig av tips/brista ut i glädje/frustration och skapar på så sätt en riktig arbetsplats även fast man inte har ett riktigt jobb. Utmärkt ide tycker jag, även fast det är svårt att få till i praktiken när det kommer till betting. Det finns inte direkt ett överflöd av heltidsspelare i det här landet.
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 13:08   #20
 
fleshbones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 15
Standard

Morsan hatar när jag spelar men älskar när jag vinner!!

kan sitta o titta på fotboll senast Milan - Napoli...

Morsan: Har du tippat?
Jag: Aaa
M: Men seriöst du kommer bli pank och spela bort ditt liv
J: Mitt problem
M: Idiotjävel... vilka har du bettat på?
J: Milan, svartröda tröjorna
M: Okej...

Sen jubla hon mer än mig när milan gjorde mål haha
fleshbone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 14:10   #21
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Min mamma erbjöd sig att stakes mig i poker nät jag satt och visade hur lätt det var att vinna på fixed limit 4-8 dollar. Var på den gamla goda tiden innan folk blev bra. Hennes erbjudande var dock för girigt så jag tackade nej
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 14:16   #22
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Farsan är i alla fall, dubbelt så bra som mig i finska hockeyn, eller tja..allt som har med Finland att göra. Däremot spelar han inte.
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td