![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Har ni föräldrar som inte gillar att ni spelar?
Yo! Som frågan lyder. Tyckte detta var befogat. Rätt jobbigt kan de vara att övertyga föräldrarna om spel att man inte spelar bort pengar. Att man har ett syfte och att de går att göra sig profit. Kan bli rätt livat ibland. De är ju som med allt, man lär sig medan man håller på och får hitta sina egna vägar. Däremot vet man inte vad man gör ska man lägga ner och man ska ju inte spela med mer än man har råd med.
Hur reagerar era föräldrar? Vad brukar ni säga? Hos mig så e båda anti även om dom inte har så stor koll vad jag gör men de händer ju ibland att man har sagt lite om det och får konfrontera. Blir intressant detta o höra era synpunkter på de hela. Får fylla på mer om jag kommer på nåt. Över till er ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
![]()
Min far som fick mig att börja spela.. är t om medlem här på sharps. Men min mor är lite mer orolig för att man ska spela bort stålar
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
![]()
Min far är förstående
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Det handlar nog mycket om att det som ses av allmänheten (ex föräldrar) är när det kommer upp på program som kalla fakta, uppdrag granskning, nyheter osv så det är ju bara om spelmissbruk.
Finns inga program som visa dem som lever på betting, mer än motståndarna i debattprogrammen möjligtvis. Men fokus ligger ju fortfarande på spelmissbrukarna. Självklart tycker väl gillar väl kanske mina föräldrar från den hårt arbetande generationen om det så värst, men de liter väl på att jag inte spela bort alla mina besparingar. Är visserligen rätt gammal och började spela för pengar när jag flyttade hemifrån. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222KHL Playoff 2011 Stats: 26 - 35 - 6 ROI: 100.16% Vinstprocent: 43.00% |
![]()
Ordet spel är ju förknippat med "speltorsk".
Men av alla de som dagligen spelar hos olika bolag är det en sjukt låg procent som är beroende. Jag tror att det kan vara bra att vara öppen med sitt spelande, och försöka bokföra sina spel så pass mycket som möjligt. Blir man konfronterad så kan man enkelt visa upp hur mycket man spelat för och hur mycket man dragit in. För en beroende så spelar dessa siffror ingen roll, men för personer i dennes närhet kan de spela all roll. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
![]() Citat:
![]() Nåväl, om mig så har jag varit rätt öppen, aldrig sagt vilka summor jag bettar för, utom när jag lirade poker. Har föräldrar som inte direkt "bryr sig", de litar helt enkelt på att jag inte spelar för mer än vad jag har råd att förlora! |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Min mor vet att jag sitter uppe hela natten och spelar, har hållt på såhär i 4 år nu så hon har slutat bry sig, men håller summorna för mig själv, risk att hon svimmar annars
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
"akta så speldjävulen inte kommer och tar er pojkar!"
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
blev ett jäkla liv på föräldrarna först, de trodde jag skulle spela bort alla besparingar osv. Lugnat ner sig lite på slutet då jag säger att jag "inte" spelar
![]() orkar inte ta diskussionen utan var lättsammare att bara säga att jag inte spelar ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
"Jag vet hur det gick med [kusin] och jag vill inte att du ska hamna där" har man väl hört en del! Det är inte ens lönt att försöka förklara hur bra sytem man har osv. En annan klassiker är "om det hade varit så lätt hade ju alla gjort det"
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
Finns det föräldrar som inte tycker om när barnen inte ringer och delar med sig av sina BRA SPEL.
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Av någon anledning tyckte inte mina föräldrar om när jag spelade poker, men sports betting tycker de är okej. Själv ser jag det precis som aktiehandel och spelandet på nätet har fått mig att sluta lämna in impulsiva lången-kuponger och stryktips när det inte är jackpot.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Förstår inte frågan. Man måste vara myndig för att få spela och då borde man ha frigjort sig från sina föräldrar.
Visserligen är många mambos till dom blir 25-30 men morsan behöver väl inte få veta allt ni gör? ![]()
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 |
AWESOME
|
![]()
Visade morsan kontot, sen så höll hon käft
![]()
![]() ![]() |
![]() |