|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-02-23, 13:42 | #1 |
Två Mobiler för säkerhetskull ...
Kommit till en punkt där det blivit för mycket säkerhets appar för olika internet konton, e-plånbok och spel konton med två-stegs identifiering samt bank-id bland andra saker man värderar högt.
Tänk om man tappar mobilen eller den går sönder, vilken förlust och huvudvärk att återställa allt och verifiera sin identitet hos samtliga en gång till. Vilken huvudvärk. Skaffa idag en till mobil för att ringa och ta emot samtal, vidarekopplar min huvudmobil till den andra. Känns som ett smart upplägg. Mobilen har blivit för värdefull för att ha som slit och släng varje dag om något oförutsatt skulle hända. MVH |
|
2020-02-26, 15:32 | #2 |
Vad är det tvåstegs identifiering har inte varit med om det tidigare? Vilka kräver det?
|
|
2020-02-27, 07:48 | #3 |
Om du inte känner till det, har du ingen aning om hur google fungerar. Rätt säker på att du får ett snabbare svar där. Tips på sökord. Spel/Spelbolag, tvåstegsverifiering
Senast redigerad av Nicksson den 2020-02-27 klockan 09:37. |
|
2020-02-27, 09:02 | #4 |
Hej, kan inte föreställa mig hur Nicksson gör som handskas med större belopp.
Men jag riskerar inte att få mina spelkonton länsade eller att en hackare får tillgång till min e-post, alltid skydda den svagaste länken. Många olika spelbolag erbjuder två-stegs identifiering, via mobil eller google app, båda generar ett tillfälligt och tidsbestämt lösenord som du måste ange vid det specifika tillfället du loggar in på tjänsten, sedan efter några sekunder eller någon minut så är lösenorden obrukbart. Vidare, aldrig auto-spara lösenord i webbläsaren och använd en lösenordshanterare. Komplexa lösenord med 50+ tecken, bokstäver, siffror (är ett måste i dagens värld) Köpte även en Yubikey - fysisk nyckel som inte är nåbar eller finns tillgänglig i själva datorn, samt krypterad, koppla in och koppla ur, men ska köpa en dubbel uppsättning för att gardera, men har inte haft tid eller ork att angagera mig i det, kanske när jag har en årsinkomst vilandes på mina e-plånböcker, vilka nu har två-stegs-identifiering. MVH Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-02-27 klockan 09:06. |
|
2020-02-27, 09:36 | #5 | |
Citat:
Senast redigerad av Nicksson den 2020-02-27 klockan 09:53. |
||
2020-02-27, 14:34 | #6 |
|
|
|