Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-22, 17:49   #1

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6813

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

NBA fantasy 2010-11 startar!

League: Cutting Edge Cookies (som i Sharp Cookies )

Draft Type: Live Auction Draft
Draft Time: Sun Oct 24 10:00pm CEST
Max Teams: 12
Scoring Type: Head-to-Head
Max Moves: No maximum
Max Trades: No maximum
Trade Reject Time: 2
Trade End Date: March 3, 2011
Waiver Time: 2 days
Waiver Type: FAAB w/ Continual rolling list tiebreak
Can't Cut List Provider: Yahoo! Sports
Trade Review: Commissioner
Post Draft Players: Follow Waiver Rules
Max Acquisitions per Week: No maximum
Weekly Deadline: Daily - Tomorrow
Start Scoring on: Week 1
Playoffs: Week 21, 22 and 23 (6 teams)
Note: Week 23 runs 7 days from Mar 28 to Apr 3

Divisions: Yes (2 divisions)
Playoff Seeding Options: Division winners awarded top playoff seeds

Roster Positions: PG, SG, G, SF, PF, F, C, C, Util, BN, BN, BN, BN

Players Stat Categories:
Field Goal Percentage (FG%)
Free Throw Percentage (FT%)
3-point Shots Made (3PTM)
Points Scored (PTS)
Total Rebounds (REB)
Assists (AST)
Steals (ST)
Blocked Shots (BLK)
Turnovers (TO)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 17:52   #2

Archs avatar

Smirnoff Ice

Standard

Välkomna till Sharps fantasy NBA 2010/11. Förhoppningsvis kommer vi att ha mycket skoj
och fortsätta att spela ligan i flera år framöver. Eftersom detta är en början så tar vi
det enkelt med inställningarna och kör ganska standard.

Anmäl eran intresse och tveka inte att ställa frågor här i tråden. Kraven för att få vara med är att man gillar och/eller någorlunda följer NBA och att man är aktiv. Det är en lång säsong och att vara intresserad i sporten är viktigt.
Vad det gäller aktiviteten så ska man vara tillgänglig till draften och kunna lägga
åtminstonde 5min/dag i minst 5 dagar/vecka resten av säsongen för att ändra i lineups,
ta bort skadade spelare osv.
Med tanke på att de flesta spelar på sporten så antar jag att det inte blir några stora
problem vad det gäller sånt.
Man behöver inte vara erfaren fantasy spelare för att ha kul, det är ganska enkelt att
lära sig, men eftersom vi har mycket tid innan vecka 1 så skriv gärna om ni skulle vilja
ha tips vad det gäller att komma igång och ha koll på viktiga saker.

DRAFT: 24 oktober (söndag) kl 22:00 (live auction draft).
Ytterst viktigt att vara med på draften och kan ni inte komma online för 1-2 timmar,
så är inte denna liga för er. Eftersom det är en auktion draft så ändras balansen för ligan
om man inte är där, för att inte tala om att laget kommer att vara garanterat
sämst och det är stor risk att en manager bara ger upp då.
Jag tycker att en söndag passar bäst då man inte jobbar eller är ute, det finns också den 17:e, om det datumet passar bättre.
Budgeten är $200 och man ska drafta 13 spelare, jag valde auction över orm-draften eftersom alla har då möjlighet att få alla spelare. Får man tex pick 10 i orm draften så kan man glömma LBJ, CP3, Wade och de andra topp-topp spelarna.
För att motverka effekten av "streaming" (när man lämnar nån plats öppen och
streamar dagligen annars sämre spelare men med bra matchup) som är speciellt viktigt
i en auktion draft (eftersom man kan drafta 5-8 spelare och streama resten av vägen) så har våran liga en FAAB (Free Agents Acquisition Budgets) på $100 för säsongen.

Citat:
FAAB
In a Free Agents Acquisition Budgets (FAAB) waivers system, each manager receives a dollar amount to place blind bids on waived players. The manager with the highest bid at the end of the waiver period claims that player, and that bid amount is deducted from the team's acquisition budget. If multiple managers place an equal bid on a player, the tiebreak is as described above.
FAAB försäkrar inte bara att streamingen hölls till minimum, utan det lägger också till
ett djup i FA (free agents) strategin (ett exempel som precis hade hänt i NFL är att
Brandon Jackson blev Packers RB1 efter deras ordinarie skadades för säsongen. Folk
antog att BJax hade stort värde pga situationen och han gick på 75-100$ FAAB i
de flesta såna ligor. Nästa match mot Bills lyckades han inte skapa nåt och tränaren kommer inte att spela honom som RB1, så hans värde har rasat och de som har lagt ut all sin FAAB på honom sitter nu fast.

Ligan är veckovis head-to-head, med dagliga lineup ändringar och roster ändringar som tar effekt dagen efter (man kan flytta sina spelare i laget så mycket man vill innan matchstart, men om man vill byta ut en spelare mot en FA så måste man vänta tills nästa dag).
Ligan startar vecka 1, 26 okt, playoffs startar v21, 14:e mars, sista dagen för trades är 3:e mars, FAs kan man ta in i laget även efteråt. Allt detta är standard yahoo inställningar.
2 divisioner med 6 lag i varje, division vinnarna får topp playoff seeds. Visst kan man få
en enklare divison, men så funkar det med sporten på riktigt också.

Roster & cats
Vi startar 3 stycken guards, 3 forwards, 2 centers och 1 util (flex).
Det finns 9 kategorier som man tävlar i veckovis, målet är att vinna så många som möjligt.
Turnovers kategorin vinner man om man har mindre än sin motståndare.

Commissioner
Jag kommer att vara commish och jag skulle gärna vilja ha någon som kan vara en asst. ifall att livet tränger sig på och man inte hinner.

Trade Review: Commissioner
Förutom draften är trejds den mest roliga aspekten av en fantasy liga. Jag ska försöka vara så "hands off" som möjligt, det är inte mitt jobb att lära folk vad det rätta värdet på en spelare är, det är inte mitt jobb att se till att alla byten är balanaserade (när är
de egentligen), det är inte mitt jobb att anta att jag vet vad andra managers tänker.
Däremot är det mitt jobb som commish att skydda ligans integritet och se till att alla
kan ha kul. I det ingår att ibland lägga veto på vissa byten som skadar ligan.

Att trejda Wade mot Jerebko och TJ Ford kan inte vara annat än veto. Det kan hända att man är för oerfaren och inte vet vad man gör, men man kan också vara trött på spelare och vill bli av med dem, man kanske tror de blir skadade, man kanske behöver två solida spelare mer än en superstjärna, osv.
Jag kommer att prata med respektive managers vid en sån "väldigt tveksam" trejd och be dem förklara hur de tänkte.
Ibland har man bara tryckt fel och antagit en trejd när man tänkte avslå den. Då har man
10 minuter på sig på att skriva ett mail (kort, bara några ord) till mig så jag kan lägga
veto och stoppa den. Inga undantag gäller här, har 10 minuter gått innan man noterar
commishen, får trejden stå.
Ibland händer det att man trejdar för en spelare som blir skadad kort därefter.
Har man tryckt "anta" innan spelaren skadas så ska det stå. Det suger, men ingen kunde
ha vetat, sånt som händer. Får man istället en spelare som skadas under matchen och den andra managern trycker "anta" just då (eller senare) blir trejden ogiltig (detta gäller
skador som annars skulle inte fått managern att trejda för den spelaren).
I fall att en trejd antas och spelaren skadas svårt under matchen är det tillåtet för
managers att häva trejden i "fair play" anda. De båda måste hålla med om det och ta
kontakt med commishen.

Maskopi och fusk vid trejds kommer att bestraffas utan undantag. Eftersom vi inte spelar
om pengar så finns det inget annat skäl för fusk än ren illvilja och önskan att förstöra
för andra. Samma gäller barnsligt beteende om ens lag ligger sist och man vill bara droppa
spelarna till waivers och inte ställa in sina lineups osv.
Vi är alla vuxna och jag hoppas att det inte kommer till det, men vid sådana tillfällen alla trejds stoppas, återkallas, laget låses av commishen och ligan får rösta om de vill byta ut managern. Majoriteten vinner.

Info om alla händelser/förändringar/beslut under pågående säsong kommer att publiceras på våran msg board.
Inga regler vad det gäller trejds, antal spelare, scoring, veto osv kommer att förändras
när ligan väl börjar.

Sportsligt beteende
-Det finns 3 stycken kategorier som kan vinnas när man bänkar spelarna (FG%, FT%, TO), så det är tillåtet att bänka spelare om det maximerar chanser till vinsten (tex leder man ordentligt i 4 cats sista dagen, men ligger jämnt i TO och väljer att bänka några).
-Att förlora avsiktligt är inte tillåtet och vid upprepade gånger kommer det att straffas.
-Att förlora avsiktligt sista veckan/två så att ett sämre lag ska nå playoffs över ett bättre är moraliskt fel och dålig karma, men samtidigt maximerar det chanser för att vinna
playoffs, så jag är ok med såna Paradise Hotel taktiker. Vi kan rösta om det om folk inte
gillar det.

Aktivitet
Är man icke aktiv (det finns en knapp som vissar vilka managers var inne och när) på två
veckor kommer jag att skicka ett mail till den personen och invänta ett svar i en
vecka. Har inget svar kommit inom en vecka får ligan rösta om de vill byta ut managern.
Vet man att man åker någonstan och inte kommer att spela, ett litet meddelande på msg board är inte mycket att begära. Se till att ni använder aktuella mails.

Jag tror jag har täckt ganska mycket här, så fråga på om något låter konstigt. Lycka till!

Senast redigerad av Arch den 2010-09-22 klockan 18:00.
Gammal 2010-09-23, 14:42   #3

Archs avatar

Smirnoff Ice

Standard

Det låter som om vår egne "papak" är med, vem vågar utmana honom? Anmäl er här eller skriv ett priv meddelande.

10 platser kvar
Gammal 2010-09-23, 14:57   #4

Archs avatar

Smirnoff Ice

Standard

EdgaarGore finns med. Där har ni en newbie att utnyttja om papak visar sig vara för svår. OH. SNAP.

9 platser kvar
Gammal 2010-09-23, 17:04   #5

papaks avatar

Sharp$: 2311
Standard

Kom igen nu måste finnas fler intresserade. Fuzzy var håller du hus? Sluta ta på dig själv och joina de riktiga männen istället
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 19:05   #6

fuzzy_s avatar

Sharp$: 888
Standard

Haha, sign me up! Missade tråden bara och ska tilläggas att jag också är helt ny på det här med fantasy
Gammal 2010-09-28, 01:21   #7

Archs avatar

Smirnoff Ice

Standard

Jonas Jerebko tycker det finns för lite stöd för basketen. Joina Ligan och visa honom ett och annat.
Gammal 2010-09-28, 02:26   #8
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av illen Visa inlägg
Jonas Jerebko tycker det finns för lite stöd för basketen. Joina Ligan och visa honom ett och annat.
Jerebko är en Gucci-person också!

Citat:
...MODEINTRESSE
- Jag är en Gucci-person. Jag gillar inte Louis Vuitton och Dolce & Gabbana. Gucci är lite mer klassiskt. Jag gillar skor. Jag har ganska många skor.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 10:29   #9

Archs avatar

Smirnoff Ice

Standard

Mr Dunlop är med, behöver bara få honom att sluta sitta på arslet och göra laget.

8 platser kvar, kom igen ppl, det måste finnas fler som vill vara med
Gammal 2010-10-01, 12:09   #10
AWESOME

iCashs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 1591
Standard

Tar mig en titt imorn då jag har mer tid, Storch borde haka på, glimrande på individuella spelare Avej, du också din räka
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 14:37   #11

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av illen Visa inlägg
Mr Dunlop är med, behöver bara få honom att sluta sitta på arslet och göra laget.
Doin it today man,what the fuck!

Edit:Har satt upp ett lag,let's go!

Senast redigerad av Vlad den 2010-10-01 klockan 15:12. Anledning: Done
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 16:27   #12

Archs avatar

Smirnoff Ice

Standard

Ska kontakta Storch och Lazlo inom mycket kort. Le Massive är med.

The Good Fuzzy och The Bad Fuzzy...omg vem är vem..!

6 platser kvar

illen
Edgar
Fuzzy
Fuzzy D
papak (slacking med laget)
Le Massive
Gammal 2010-10-02, 11:03   #13

Archs avatar

Smirnoff Ice

Standard

Då är mr "spelar-specialare" Storch med oss! Nu har det blivit tufft!

5 platser kvar
Gammal 2010-10-06, 01:52   #14

Archs avatar

Smirnoff Ice

Standard

Oj oj, ett nytt tungt namn med Lazlo i våran starting lineup. Mellan honom och Storch, se till att ni har gjort läxan!

4 platser kvar

Senast redigerad av Arch den 2010-10-06 klockan 02:03.
Gammal 2010-10-07, 23:50   #15

Archs avatar

Smirnoff Ice

Standard

Han är expert på små mexikaner, men låt er inte luras av det, södra USA ligger väldigt nära!

rookiegambler är med oss

3 platser kvar
Svara

td