Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-19, 05:10   #61

Sonadars avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 500
Standard

Tyckte det var jäkligt intressant på slutdebatten när de kom till integration och invandringsdelen, jag höll fullständigt med det alla partier sa då. Det intressanta är att det är precis vad SD har sagt innan, och att det är det totala motsatsen till hur verkligheten ser ut. Typiskt valfläsk. Partier som styrt landet sen massinvandringen börjar hade helt rätt syn på saker och ting, och ändå har det gått så fel... vad kan det bero på?

Jag är ingen rasist alls, min bäste polare är alban och bor nära ett av områdena där invandrarna först kommer till Sverige. Det är ett samhälle med cirka 1000 personer och i princip alla invandrarna bor i samma hyreshus och inväntar socialbidrag och blir segregerade. Jag själv känner några av de yngre, och har spelat fotboll med dem o.s.v. flera av dem är jättetrevliga. Dock lever de i som en annan värld. Kulturkrocken är så påtaglig. Det är mycket skräp och skit runt husen, gamla bergsprängare spelar ut från öppna fönster, skitbilar står på parkeringen, och 200 meter därifrån ligger idylliska radhus med vältrimmade gräsmattor, studsmattor och gasolgrillar. Det är fel tycker jag. Inte "spännande".

Barnen sattes i "förberedelseklass" i skolan (mellan/högstadie, så jag vet inte hur det är nu) så de blev segregerade där. Visserligen inget ont om en klass där de fick lära sig svenska, men vi blev i skolan aldrig tvungna att umgås med dem. Ingen "kick-off" eller liknande. Det märktes tydligt också att de mer öppna invandrarna som lärde sig svenska o.s.v. blev behandlade bättre av svenska barn. Inget konstigt med det, men det krävs inget geni för att räkna ut att invandrarna höll ihop, och det byggdes upp grupperingar i skolan. Därför finns det mycket rasism här också. Once again krävs det inget geni för att räkna ut varför. Många invandrarbarn var odrägliga, inte p.g.a. deras hudfärg utan p.g.a. att de såg ner på svenskarna lika mycket som svenskarna såg ner på dem. P.g.a att vi inte lärde känna varandra.

Det var en rejäl omsättning av invandrare dock, och när de fick uppehållstillstånd flyttade den större delen till större ställen som t.ex. Gävle. Där har de såklart kvar sina ideal, flyttar till nya invandrartäta hyreshus och fortsätter bli segregerade. I det här läget är det bekvämt, och för dem inte ett problem mer än det är ett problem för oss. Med andra ord är det Sveriges ansvar att ta.

Jag tänker rösta på SD 2010 för att de är de ända som vågar ta upp frågan på riktigt. Mitt hopp är inte att SD ska bli något ledande parti eller bli ett etablerat riksdagsparti, utan mitt hopp är att de etablerade partierna ska ta frågan på allvar.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 07:46   #62
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Det är skillnad på flyktingpolitik och arbetskraftsinvandring. Stor skillnad.
Många skyller på att "Invandrare som kommer hit tar våra jobb" och hade vi inte tagit emot de så skulle det vara fler jobb över till medborgarna.
Det är tveksamt att tro att en person som kommer hit för jobbets skull är samma person som begår brott på sin fritid.

Det är inte arbetskraftsinvandrarna som är segregerade, det är flyktingarna och de som kommer hit genom släkten som är det.
Det SD vill är även att stoppa arbetskraftsinvandringen.
Men, Varför ska svenskar ha rätt att arbeta utomlands om inte invandrare får den möjligheten här?
Stoppar man den utbytesmöjligheten så ska inte heller svenskar få arbeta utomlands heller tycker jag. Men skulle inte en utbildad svensk få jobbet utomlands pga den svenska politiken så skulle det bli hejvilda diskussioner.

Öga för öga, tand för tand. Rätt skall vara rätt.

------------

Varför tog rödgröna bort vattenfestivalen från stockholm för? Brottsligheten under sommaren i sthlm har ökat stadigt sen dess. Kostar för mycket? Kostar inte alla villainbrott och andra våldsbrott lika mycket om inte mer för samhället pga detta?
För att inte tala om alla arbetstillfällen som försvann där.

---------

Vill man bli framgångsrik får man även anstränga sig i livet.
Inte som kärringarna som besöker mig ibland på jobbet och undrar varför de aldrig kan vara den som vinner några miljoner. MEN SPELA DÅ SÅ KANSKE DU HAR CHANSEN! Men nej, de väljer att inte göra det.

----------------

Klyftor har aldrig påverkat mig och jag är för klyftor. Eftersom klyftor får en annan att vilja sträva mot något bättre. Jag tycker inte att en person som anstränger sig mindre i livet ska ha samma rätt till standard och ekonomisk kompensation.
Jag tycker inte heller att man ska betala en procentsats utav sin inkomst i skatt utan ett fast belopp oavsett. En avgift som ska bekosta vad det kostar att leva i samhället och vilka kostnader ett samhälle har för dig. Precis som en föreningsavgift, en fast summa. Vill man ha ytterliggare lyx i livet får man bekosta detta själv genom olika försäkringar eller samköp.

Själv började man arbeta som 5åring och plocka kottar för en femma samt samla burkar för att kunna spendera till godis. Samtidigt som jag sparade varenda veckopeng jag fick. Har jobbat hela livet och trivs med att arbeta. Se vart det har tagit mig, och jämför med vart andra är. Räcker med att ta en titt på mina fd klasskamrater så har man svaret.

Jag är inte född med en silversked, tvärtom mina föräldrar har varit lägre än arbetarklassen varav min mor har inte alltid haft arbete ens. Jag har inte åkt till alla tropiska länder under min uppväxt. Jag har inte hoppat på en studsmatta ens.

*Röstar blått imorgon för ett Sverige där de mer engagerade och aktiva i näringslivet ska få mer tillbaka för den tid de lägger ned.

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 09:41   #63

pankbanks avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

https://www.flashback.org/poll.php?d...ts&pollid=5621

ska testa om det går att rösta flera gånger, för att se om nån kan ha klickat flera gånger på SvD

edit:neh , det gick inte.

Senast redigerad av pankbank den 2010-09-19 klockan 09:58.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 11:12   #64

Blixth1958s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1376

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om SD kommer in så har alla andra partier sagt att de vägrar jobba med SD??. Det är ju folket som har röstat och sett till att de har kommit in. Min tanke då är. Skiter de i vad vi tycker och röstar på. Valet är väl till för folket och inte för gemene man. Jag tycker om både Sonadars o Kps inlägg. Ni har ju båda rätt i en del. Men eftersom SD är de enda som vågar ta tag i ämnet invandring så???. Jag är absolut inte rasist, har en massa polare med invandrar bakgrund som kommer rösta på SD + att jag har ju släppt in en Djurgårdare i familjen och det är STORT
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 11:29   #65

DamageINCs avatar

Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixth1958 Visa inlägg
Om SD kommer in så har alla andra partier sagt att de vägrar jobba med SD??. Det är ju folket som har röstat och sett till att de har kommit in. Min tanke då är. Skiter de i vad vi tycker och röstar på. Valet är väl till för folket och inte för gemene man. Jag tycker om både Sonadars o Kps inlägg. Ni har ju båda rätt i en del. Men eftersom SD är de enda som vågar ta tag i ämnet invandring så???. Jag är absolut inte rasist, har en massa polare med invandrar bakgrund som kommer rösta på SD + att jag har ju släppt in en Djurgårdare i familjen och det är STORT
Hur tänker du nu? Tycker du att endera av blocken är obligerade att bilda regering med SD för att de har förtroende hos 6-7 hundradelar av den svenska befokningen? De kommer ju in i riksdagen hur som helst, det kan ingen stoppa. Den makten SD skulle få som vågmästare är snarare extremt oproportionell om man tänker på att ovanstående siffra stöder partiet, men säkert 50% av befolkningen avskyr dem (lägger in en brasklapp om att detta är en grovt uppskattat siffra tagen ur tomma luften).
Gammal 2010-09-19, 11:35   #66

pankbanks avatar

Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

jag har inte sagt att jag ska rösta på SD.

det blir inte nåt av de röd-gröna iallafall. pga av mona sahlin vill jag inte ha som statsminister. annars skulle jag röstat på miljöpartiet.
jag klickade på sjukvårdpartiet på flashback. tyvärr har dom ingen chans ändå.
jag inväntar och ser hur dom första rösterna ser ut. blir nog moderaterna ifall dom ligger mindre än 3% före när dom första rösterna redovisats.

annars skiter jag i att rösta. eller så får jag taktikrösta för att mina spel ska gå in .

dessutom tycker jag att alla partier inte följer demokratin när dom smutskastar och bara snackar skit om SvD. 5% är ju många folk som dom kallar rasister. inte ens SvD partiledare har sagt att han vill stoppa invandringen helt. så det är bara bra att dom får snacka mer i riksdagen.

jävla politiker som bryter mot lagen,köper horor,korruption,fortkörning mm . 10% sa dom på nyheterna häromdan. mot medelsvenssons 13% .
politiker ska ligga på 0% . som jag.

edit: parlamentet på tv4 var väldigt roligt igår.repris kl.18.00 idag .

Senast redigerad av pankbank den 2010-09-19 klockan 11:45.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 11:55   #67

Blixth1958s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Hur tänker du nu? Tycker du att endera av blocken är obligerade att bilda regering med SD för att de har förtroende hos 6-7 hundradelar av den svenska befokningen? De kommer ju in i riksdagen hur som helst, det kan ingen stoppa. Den makten SD skulle få som vågmästare är snarare extremt oproportionell om man tänker på att ovanstående siffra stöder partiet, men säkert 50% av befolkningen avskyr dem (lägger in en brasklapp om att detta är en grovt uppskattat siffra tagen ur tomma luften).
Vad jag menar. Omde andra blir så jävla illa tvungna att jobba med SVD skall de då bara säga nej. Jag kan då fan inte välja vilka jag vill jobba med. Hur små de än är, så är det ju ändå folket som har sett till att de är med på banan
Gammal 2010-09-19, 12:16   #68

Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Kl. 20.00 smäller det... spännande!
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 12:25   #69

AndreasB1897s avatar

Sharp$: 3907
Standard

Kämpa SD!!
Gammal 2010-09-19, 12:30   #70

DamageINCs avatar

Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixth1958 Visa inlägg
Vad jag menar. Omde andra blir så jävla illa tvungna att jobba med SVD skall de då bara säga nej. Jag kan då fan inte välja vilka jag vill jobba med. Hur små de än är, så är det ju ändå folket som har sett till att de är med på banan
De blir ju inte tvugna att samarbeta med SD. De kan gå ihop i koalition med varandra utan att innefatta SD om det skulle vara så.
Gammal 2010-09-19, 13:03   #71

Blixth1958s avatar

Standard

Ja det är ju det jag menar.Det är ju VI som har röstat fram SVD. Och då vårat röstande inte passar de andra så känns det ju rätt meningslöst att rösta på andra än S,M,V,FP,KD, Då kan väl dessa göra upp sinsemmellan så det inte kommer någon och petar de i ögat. DE ÄR JU INTE VI SOM VÄLJER I SLUTÄNDAN, Nu lägger jag ner detta
Gammal 2010-09-20, 16:28   #72

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det är skillnad på flyktingpolitik och arbetskraftsinvandring. Stor skillnad.
Många skyller på att "Invandrare som kommer hit tar våra jobb" och hade vi inte tagit emot de så skulle det vara fler jobb över till medborgarna.
Det är tveksamt att tro att en person som kommer hit för jobbets skull är samma person som begår brott på sin fritid.

Det är inte arbetskraftsinvandrarna som är segregerade, det är flyktingarna och de som kommer hit genom släkten som är det.
Det SD vill är även att stoppa arbetskraftsinvandringen.
Men, Varför ska svenskar ha rätt att arbeta utomlands om inte invandrare får den möjligheten här?
Stoppar man den utbytesmöjligheten så ska inte heller svenskar få arbeta utomlands heller tycker jag. Men skulle inte en utbildad svensk få jobbet utomlands pga den svenska politiken så skulle det bli hejvilda diskussioner.

Öga för öga, tand för tand. Rätt skall vara rätt.

------------

Varför tog rödgröna bort vattenfestivalen från stockholm för? Brottsligheten under sommaren i sthlm har ökat stadigt sen dess. Kostar för mycket? Kostar inte alla villainbrott och andra våldsbrott lika mycket om inte mer för samhället pga detta?
För att inte tala om alla arbetstillfällen som försvann där.

---------

Vill man bli framgångsrik får man även anstränga sig i livet.
Inte som kärringarna som besöker mig ibland på jobbet och undrar varför de aldrig kan vara den som vinner några miljoner. MEN SPELA DÅ SÅ KANSKE DU HAR CHANSEN! Men nej, de väljer att inte göra det.

----------------

Klyftor har aldrig påverkat mig och jag är för klyftor. Eftersom klyftor får en annan att vilja sträva mot något bättre. Jag tycker inte att en person som anstränger sig mindre i livet ska ha samma rätt till standard och ekonomisk kompensation.
Jag tycker inte heller att man ska betala en procentsats utav sin inkomst i skatt utan ett fast belopp oavsett. En avgift som ska bekosta vad det kostar att leva i samhället och vilka kostnader ett samhälle har för dig. Precis som en föreningsavgift, en fast summa. Vill man ha ytterliggare lyx i livet får man bekosta detta själv genom olika försäkringar eller samköp.

Själv började man arbeta som 5åring och plocka kottar för en femma samt samla burkar för att kunna spendera till godis. Samtidigt som jag sparade varenda veckopeng jag fick. Har jobbat hela livet och trivs med att arbeta. Se vart det har tagit mig, och jämför med vart andra är. Räcker med att ta en titt på mina fd klasskamrater så har man svaret.

Jag är inte född med en silversked, tvärtom mina föräldrar har varit lägre än arbetarklassen varav min mor har inte alltid haft arbete ens. Jag har inte åkt till alla tropiska länder under min uppväxt. Jag har inte hoppat på en studsmatta ens.

*Röstar blått imorgon för ett Sverige där de mer engagerade och aktiva i näringslivet ska få mer tillbaka för den tid de lägger ned.

Du talar som en äkta liberalkonservativ och det glädjer mig att du röstat på Alliansen!

td