Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-19, 10:34   #31
WHL

WHLs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2

WHL
Stats: 19 - 15 - 0
ROI: 132.32%
Vinstprocent: 56.00%

Standard

Ska man ljuga och fuska ska man göra det ordentligt...

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=d2VxBNTt6BY]YouTube - Sveriges största mytoman[/ame]

(Filmen "stulen" från Shawshanks sida)
WHL är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-20, 05:19   #32
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kattbert Visa inlägg
Nej ett +0(dnb) -bet som blir ogiltigt pga aovgjort är likvärdigt som att matchen aldrig skulle ha spelats. När man spelar +0 -spel så villkorar man sitt spel och villkoret säger att man spelar endast om matchen inte slutar oavgjort. Det spelar ingen roll om villkoret avgörs före, samtidigt eller efter matchen.
Att ett +0-bet slutar med oagjort och push skiljer sig inte från en annan match som inhiberats till följd av ett skyfall på annat sätt än att man på förhand definierat vad som möjligtvis kan hindra en från att betta på matchen. När man spelar +0 så är det precis som att man skulle spela endast matcher där det på förhand är sagt att denna slutar inte oavgjort. Då vore det märkligt om även oavgjorda matcher skulle räknas in på något sätt alls. Att man nu sätter pengar på spel innan någon kan meddela om matchen faktiskt slutade oavgjort förändrar inte saken. Det handlar endast om ordningsföljden besked-pengar och pengar-besked. Det finns endast en känslomässig skillnad men resultat och ROI innehåller ingen känslofaktor.
Så då ska ett "win-with-16-points-no-bet" inte heller räknas med i roi?

Tycker det är självklart alla AH ska räknas, även om vissa kära barn har många namn.

Man omsätter ju och riskerar pengarna för att kunna vinna(även om det slutar på linen), men kan inte vinna om en match blir uppskjuten = man har inte omsatt nåt.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2010-08-20 klockan 05:28.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-20, 07:38   #33

Kattberts avatar

Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Så då ska ett "win-with-16-points-no-bet" inte heller räknas med i roi?

Tycker det är självklart alla AH ska räknas, även om vissa kära barn har många namn.

Man omsätter ju och riskerar pengarna för att kunna vinna(även om det slutar på linen), men kan inte vinna om en match blir uppskjuten = man har inte omsatt nåt.
Du har inte omsatt något om den slutar på linan. Man kan se det så här att man lämnar in en garantisumma som blir till ett bet om matchen INTE slutar med ett ogiltigt resultat (på linan tex.). Även om sannolikheten att det blir ett bet i det fallet är betydligt större än det motsatta och även om det kan kännas som om det ibland är en liten räddningsplanka att hamna på push så kvarstår faktum att man ingår spel endast om matchen inte slutar med ett speciellt resultat.

Att ingå ett AH-X spel där X är ett heltal betyder att man är överens om att det finns ett intervall inom vilket man inte vill ta ställning och att man spelar på vilkendera sidan som resultatet i matchen högst troligt skall hamna på. Om man inte ser det på det sättet vore det bäst att spela AH med 0,5.

Men de flesta i hela världen delar väl din syn på saken eftersom dessa spel, till min överraskning, har visat sig räknas in i ROI på sharps-spreadsheet och därmed förmodlign på spreadsheets överlag.

Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-20, 13:45   #34
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

ja du, vi är nog inte alls överens där...
|
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Gammal 2010-08-20, 13:47   #35

maddmaxs avatar

Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Du har inte omsatt något om den slutar på linan. Man kan se det så här att man lämnar in en garantisumma som blir till ett bet om matchen INTE slutar med ett ogiltigt resultat (på linan tex.). Även om sannolikheten att det blir ett bet i det fallet är betydligt större än det motsatta och även om det kan kännas som om det ibland är en liten räddningsplanka att hamna på push så kvarstår faktum att man ingår spel endast om matchen inte slutar med ett speciellt resultat.

Att ingå ett AH-X spel där X är ett heltal betyder att man är överens om att det finns ett intervall inom vilket man inte vill ta ställning och att man spelar på vilkendera sidan som resultatet i matchen högst troligt skall hamna på. Om man inte ser det på det sättet vore det bäst att spela AH med 0,5.

Men de flesta i hela världen delar väl din syn på saken eftersom dessa spel, till min överraskning, har visat sig räknas in i ROI på sharps-spreadsheet och därmed förmodlign på spreadsheets överlag.
+1.

Jag håller med Kattbert men o andra sidan stör det mig inte i någon större utsträckning.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-20, 14:56   #36
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Ne, stör inte mig heller, precis som när man tjafsar om ifall ROI ska utryckas 105% eller 5%

Som sagt ser jag det från att man riskerat pengar om matchen spelas, vilket man inte gör oberoende hur situationen uppstår för en inställd match(kan ju inte vinna på en sån).
Att jämställa dom båda tycker jag är fel...

Men men, räknar alla spreds så då, tex sbr?
|
|
|

Gammal 2010-08-20, 15:21   #37

Erik123s avatar

Sharp$: 30
Standard

Har denna "JvK" Startat ett nytt ss?
Han saknar en del spel som jag såg tidigare, b.l.a en trippel som han spelade med över 10% av sin bankrulle som torskade, men den är borta...
Erik123 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-20, 22:55   #38

eddiehs avatar

Sharp$: 1751

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik123 Visa inlägg
Har denna "JvK" Startat ett nytt ss?
Han saknar en del spel som jag såg tidigare, b.l.a en trippel som han spelade med över 10% av sin bankrulle som torskade, men den är borta...
Stämmer bra Erik,killen är inne på sitt tredje SS för veckan.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-20, 23:03   #39

Sharp$: 6073

Standard

Haha klockren snubbe WHL

train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-20, 23:04   #40

Sharp$: 6073

Standard

train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-20, 23:48   #41

Grovbenstommes avatar

Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Nej ett +0(dnb) -bet som blir ogiltigt pga aovgjort är likvärdigt som att matchen aldrig skulle ha spelats. När man spelar +0 -spel så villkorar man sitt spel och villkoret säger att man spelar endast om matchen inte slutar oavgjort. Det spelar ingen roll om villkoret avgörs före, samtidigt eller efter matchen.
Att ett +0-bet slutar med oagjort och push skiljer sig inte från en annan match som inhiberats till följd av ett skyfall på annat sätt än att man på förhand definierat vad som möjligtvis kan hindra en från att betta på matchen. När man spelar +0 så är det precis som att man skulle spela endast matcher där det på förhand är sagt att denna slutar inte oavgjort. Då vore det märkligt om även oavgjorda matcher skulle räknas in på något sätt alls. Att man nu sätter pengar på spel innan någon kan meddela om matchen faktiskt slutade oavgjort förändrar inte saken. Det handlar endast om ordningsföljden besked-pengar och pengar-besked. Det finns endast en känslomässig skillnad men resultat och ROI innehåller ingen känslofaktor.
Nej. Omsatta pengar räknas med i en trovärdig ROI%. Boored har rätt här.

Trust the manboblicker
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-21, 08:08   #42

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 386
Standard

3 sheat på en vecka är bra jobbat..... NOT
Hardcourt är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-21, 08:20   #43

ricos avatar

Sharp$: 499

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 1 - 0 - 0
ROI: 183.30%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
vissa kära barn har många namn.
Jag håller med dej.

Är inte Draw No Bet en spelbolagsprodukt på ett Cover bet egentligen? Då har man ju definitivt riskerat insats. Spelbolagen kom väl på denna geniala marknad för att spelarna är lata och spelar DNB. Ett spel på rak 1:a eller rak 2:a och Kryss(Moneyline/Level ball) till marknadhögsta odds ger ju flera punkter högre odds än att köra DNB.

Nu får ni insatta rätta mej om jag är fel ute.

Senast redigerad av rico den 2010-08-21 klockan 08:27.
rico är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-21, 12:43   #44

fuzzy_s avatar

Sharp$: 888
Standard

Boored for president!
Gammal 2010-08-21, 14:11   #45

Kattberts avatar

Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Nej. Omsatta pengar räknas med i en trovärdig ROI%. Boored har rätt här.

Trust the manboblicker
Nej han,du och alla andra utom jag (och maddax och någon till kanske) har fel. Ni har förstås rätt i att praxisen är att det räknas in i ROI men ur en filosofisk synvinkel är det fel. Alltså det är egentligen fel. En spelare som endast spelar dnb och ganska jämna matcher kommer att ha ca 1/3 del av omsättningen i icke-spel. De har inte omsatts i spel utan bara flyttats fram och tillbaka mellan spelaren och bookmakern. Pengarna måste flyttas endast för att man på förhand inte vet om det blir ett vad eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av rico
Jag håller med dej.

Är inte Draw No Bet en spelbolagsprodukt på ett Cover bet egentligen? Då har man ju definitivt riskerat insats. Spelbolagen kom väl på denna geniala marknad för att spelarna är lata och spelar DNB. Ett spel på rak 1:a eller rak 2:a och Kryss(Moneyline/Level ball) till marknadhögsta odds ger ju flera punkter högre odds än att köra DNB.

Nu får ni insatta rätta mej om jag är fel ute.
Nej det stämmer inte. Jag brukar kolla detta om jag ser att någon sajt avviker speciellt mycket på nåt tecken. Oftast spelar jag på pinnaclesports och då är båda tecknen bland marknadshögsta så det är försvinnande litet jag kan vinna genom att spela ett tecken här och kompletteringen på en annan sajt.
Sen brukar jag kontrollera pinnacles egna odds också. Det händer faktiskt att dnb-oddset kan vara aningen högre än om man gör det själv. Det är lika vanligt som det motsatta. Av principskäl så kollar jag det oftast men frågan är om det är lönt. De avvikelser som finns är försumbara. Men som sagt, när oddsen sajterna emellan skiljer sig och någon släpar efter så kan man vinna ett par hundradedelar på oddset .

Vad är en punkt i oddssammanhang? Snackas alltid om punkter men det låter sig inte förklaras med en enkel googlesökning.

Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne

td