Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-17, 02:05   #1
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6782

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

FANTASY NFL, NHL, NBA


Tänkte kolla om det finns intresse för att starta en/två fantasy ligor i nån sport. Beroende på hur mycket erfarenhet det finns hos de som vill spela, kan jag vara commish för NBA (kanske NFL) och sätta upp ligorna hos Yahoo. Vi kan ha nåt som hundring-två inträde per skalle och dela ut priser i slutet av året så det blir mer tävling.

Jag skulle vilja ha minst 12 lag, 8-10 blir bara propfulla med bra spelare. Vi kan rösta på om det blir roto (man samlar ihop alla statsen och resultat i slutet av året gäller - man bygger upp balanserat lag) eller head-to-head (man spelar mot varandra veckovis och sen har vi playoffs efter 20-25 veckor). Personligen anser jag H2H vara roligare och mer frusterande när man är #1 i ligan och förlorar första rundan playoffs


Detaljerna får vi reda ut senare, om ni är intresserade, skriv här så får vi se hur det går, skriv vad ni helst vill spela. Tycker att NHL/NBA är bäst att börja med då man har flera månader på sig att klura ut saker och ting. NFL draften lär börja inom 2 veckor också, så det kan vara lite för hastigt.


1. illen (NBA)
2. Quirren (han sa i chatten att han var med, helst NHL)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 02:10   #2
 
EdgaarGores avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 269


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är med. NBA, NFL, NHL
EdgaarGore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 02:14   #3
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6782

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Skriv om ni har erfarenheter med fantasy, tack. Det går ut på att man draftar ett antal spelare (beroende på hur vi bestämmer) vars real-life stats man sedan räknar och spelar med.

1. illen
2. Quirren
3. EdgaarGore
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 06:13   #4
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Standard

Är en rookie här på forum men skulle va kul att hänga med, men bara NHL som gäller isf.

jaycer (nhl)

Erfarenheter: Spelat ett par säsonger fantasy NHL på sportingnews.com som stängdes i år, går icke alltså att spela där mer. Har inte provat yahoo men är nyfiken...
__________________
~ j ~
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 06:32   #5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 30
Sharp$: 385

Finnjävlarna REK
Stats: 23 - 49 - 0
ROI: 84.68%
Vinstprocent: 32.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaycer Visa inlägg
Är en rookie här på forum men skulle va kul att hänga med, men bara NHL som gäller isf.

jaycer (nhl)

Erfarenheter: Spelat ett par säsonger fantasy NHL på sportingnews.com som stängdes i år, går icke alltså att spela där mer. Har inte provat yahoo men är nyfiken...
Är också intresserad av NHL och har spelat tillsammans med/mot Jaycer på sportingnews flera säsonger. Yahoo sku vara trevligt att testa på

NHL
alfonzo86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 07:57   #6
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Är också intresserad i samtliga tre ligor, har tidigare varit med i några NBA ligor på yahoo.
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 08:53   #7
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Är på NHL
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:36   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag kan inget om dessa fantasygrejer. Vad ska man göra och hur mycket tid krävs att man lägger ned på detta? Förklara för en oinsatt tack
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:36   #9
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6782

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

1. illen (NBA)
2. Quirren (NHL/NBA)
3. EdgaarGore (NHL/NBA)
4. jaycer (NHL)
5. alfonzo86 (NHL)
6. saman (NBA/NHL)
7. calahan (NHL)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:50   #10
 
Chings avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 133
Sharp$: 1927
Standard

Vet inte riktigt hur det funkar, men är gärna med i NHL.
Ching är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 10:11   #11
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag kan inget om dessa fantasygrejer. Vad ska man göra och hur mycket tid krävs att man lägger ned på detta? Förklara för en oinsatt tack
Ett fantasy spel är ett spel där spelarna vinner eller förlorar, baserat på verklig statistik från sporten man spelar. Det finns många fantasy sporter, som fotboll, basket och hockey. I en typisk fantasy liga, t.ex från 10 till 20 personer grundar alla ett "eget" lag. Oftast måste man sammanställa ett lag där man fyller alla positioner, detta beror lite på var man spelar, olika sidor har olika regler. Men t.ex om man spelar ishockey så väljer man en målvakt, en center, några forwards etc. Man har oftast en viss budget på spelarna, men man får alltså välja dem från alla lag som finns i ligan (t.ex NHL).

Alla lagen i fantasyligan får poäng beroende på hur spelarna man valt spelar i riktiga livet. Även spelarnas värden går upp eller ner beroende på hur de presterar poäng. Man kan även sälja och köpa nya spelare men oftast finns det en gräns på hur många byten man får göra under en vecka. Hur poängen delas, hur byten fungerar etc. beror på sidan man spelar på och sporten man spelar. Reglerna varierar ganska mycket från sida till sida. Hur mycket tid man sätter på att spela varierar också mycket. I vissa ligor har man bara en viss mängd byten så det går inte att göra så mycket under en vecka. Fast man kan ju använda hundratals timmar på vad som helst, detta är inte ett undantag

Själv har jag njutit mycket av fantasy-spel, det är en rolig hobby vid sidan av betting..
__________________
~ j ~
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 10:20   #12
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6782

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag kan inget om dessa fantasygrejer. Vad ska man göra och hur mycket tid krävs att man lägger ned på detta? Förklara för en oinsatt tack

-Ligan ska ha ett antal lag (8-10 är en lätt liga, 12-14 är normal, 14+ svårare), varje lag ska ha ett antal spelare (beroende på djupet, men vi säger 13 i NBA).
-Då används det 156 olika spelare i en liga på 12 lag, i olika positioner och kategorier.
-Man draftar innan säsongstarten: orm draft, rnd 1 (pick 1-12), rnd 2 (12-1), rnd 3 (1-12) osv där man lottar round picks för varje lag (tur), eller man går auktion, har en budget (vanligt $260 (milj)) och så bjuder man över varandra för att köpa spelare. Betalar man $60 för LBJ så får man klura ut hur man ska fördela pengar för senare, ska man köpa 2-3 stjärnor och massa scrubs, eller ska man gå med mid-level spelare
-Spelarna spelar deras vanliga matcher och man samlar ihop statsen i bestämda kategorier (CATS). Om de inte spelar (skadade, susp, kalla osv) får man inga stats
-Vanligt för NBA är FG%, FT%, 3PTM, PTS, REB, AST, ST, BLK, TO (turnovers) - man kan lägga till massa annat, men det förändrar dynamiken och kräver annan strategi
-Roto-stilen är att man samlar alla spelarnas stats för säsongen och räknar på slutet, så att ett-par kalla veckor spelar inte så stor roll där om det jämnas ut.
-Head-2-head är att man spelar mot varanda veckovis, så par kalla veckor kan leda till stora förluster. Denna är mer avslappnad och roligare imo.
-Den mesta tiden och expert-kunnande ska man använda vid draften, för att försöka få mest värde för spelare. Tex så draftade jag Zach "Z-Bo" Randolph i round 7 förra säsongen då han hade en av sina bästa säsonger och spelade bättre än Amare som gick round 1.

-När man har samlat ihop laget, så kan man trejda med andra managers eller bara avundas sina skeelz resten av året.

-Efter att säsongen börjar och vi kör en liga där man kan dagligen ändra uppställning, så räcker det med att man loggar in ett par minuter varje dag och ser till att stjärnorna inte sitter på bänken.
-Vill man vara lite mer tävlingsinriktad då ska man följa ligan (om man bettar på den så följer man ändå) för att kunna få de hetaste spelarna, de lovande talangerna, de som fyller i för skadade innan de andra.



-Eller, om jag ska istället skriva en mening så är det som att spela drömelvan, vmelvan eller football managern
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 10:22   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaycer Visa inlägg
Ett fantasy spel är ett spel där spelarna vinner eller förlorar, baserat på verklig statistik från sporten man spelar. Det finns många fantasy sporter, som fotboll, basket och hockey. I en typisk fantasy liga, t.ex från 10 till 20 personer grundar alla ett "eget" lag. Oftast måste man sammanställa ett lag där man fyller alla positioner, detta beror lite på var man spelar, olika sidor har olika regler. Men t.ex om man spelar ishockey så väljer man en målvakt, en center, några forwards etc. Man har oftast en viss budget på spelarna, men man får alltså välja dem från alla lag som finns i ligan (t.ex NHL).

Alla lagen i fantasyligan får poäng beroende på hur spelarna man valt spelar i riktiga livet. Även spelarnas värden går upp eller ner beroende på hur de presterar poäng. Man kan även sälja och köpa nya spelare men oftast finns det en gräns på hur många byten man får göra under en vecka. Hur poängen delas, hur byten fungerar etc. beror på sidan man spelar på och sporten man spelar. Reglerna varierar ganska mycket från sida till sida. Hur mycket tid man sätter på att spela varierar också mycket. I vissa ligor har man bara en viss mängd byten så det går inte att göra så mycket under en vecka. Fast man kan ju använda hundratals timmar på vad som helst, detta är inte ett undantag

Själv har jag njutit mycket av fantasy-spel, det är en rolig hobby vid sidan av betting..
Tack
Och dessa lag man knåpar ihop. Vilka andra lag möter de? Möter jag era lag då?
Hur blir det med skytteligan, olika ligor har olika antal matcher etc. Hur vinner man helt enkelt?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 11:10   #14
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6782

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Tack
Och dessa lag man knåpar ihop. Vilka andra lag möter de? Möter jag era lag då?
Hur blir det med skytteligan, olika ligor har olika antal matcher etc. Hur vinner man helt enkelt?
Du möter våra lag om vi spelar H2H format (vilket vi bör göra). Ingen skytteliga, spelar man H2H och har 12 lag, så spelar man playoffs baserad på säsongrankningarna. Vinnaren av playoffs vinner ligan. Det som är kul med H2H är att du kan ha bästa laget för säsongen men ändå förlora enkelt i playoffs.


Min baseball liga just nu. Förra veckans resultat:




Ställningarna:




Notera att Pepper har ett lag som har gått som tåget, men nu när han fått lite skador, när det kallnat av, går det sämre. Jag rankar #7 efter många problem, men har 3 veckor kvar att hinna den framför mig.





Playoffs just nu, dock har jag nåt att säga om det
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 11:28   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vi kör på! Nybörjartur som man säger
NHL blir kul, skriv upp mig på den.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td