Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-15, 11:53   #1
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Chatta med spelexperten 15/1 15:00

De senaste nyheterna, de hetaste ryktena och de bästa spelförslagen. Chatten med fotbollskanalens spelexpert Peter Henriksson drar igång klockan 15:00.

http://www.fotbollskanalen.se/1.1373...d_spelexperten

Var inte elaka nu
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 12:12   #2
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Hänvisar till en tråd på flashback.
https://www.flashback.info/showthread.php?t=1075124

Klistra gärna in chattloggar sen
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 16:00   #3

sodomyandlusts avatar

Sharp$: 25
Standard

Här är loggen för de som är intresserade.

Citat:
9:08 Admin: Spelchatten med Peter Henriksson drar igång klockan 15:00. Men ni är redan nu välkomna att ställa era frågor till fotbollskanalens spelexpert på spansk fotboll.
3:00 Admin: Välkomna till fotbollskanalens chatt med tv-profilen och fotbollskanalens spelexpert på spansk fotboll, Peter Henriksson. Och välkommen, Peter! Vilket spel rekommenderar du allra mest i helgens La Liga-omgång?
3:01 Peter Henriksson:
Racing-Valladolid, etta till 2.06.
Jag tycker Racing kommer med en riktigt skön form. Visst, inte mycket till klang och jubel mot Alcorcon i cupen, men de gjorde vad som krävdes. Fem segrar, en oavgjord och bara en förlust på de sju senaste i cup och liga. Och så Canales… Räkna med att den följetongen blir lång och händelserik…
Valladolid blev överkört senast mot Atletico och har bara en seger på bortaplan. De har dessutom ett par starka spelare avstängda, inlånade portugisen Pelé saknas på innermittältet och brassen Nivaldo i backlinjen. Den centrale försvararen är inte bara ett starkt kort i defensiven, han har dessutom gjort tre mål.
3:01 [Comment From Emil]
Hur länge tror du Sergio 'Kun' Agüero stannar i atletico?
3:02 Peter Henriksson:
Han är alltid het på marknaden, men har trots allt varit i klubben i snart fyra säsonger och presterat. Åtta mål på de åtta senaste matcherna – med skadeuppehåll emellan – men vad det verkar är han nu HEL igen. Om pengen är rätt så går han, men jag tror inte det blir nu.
3:03 [Comment From Niklas]
Vad har du för förklaringar till Atletico Madrids usla säsong?
3:03 Peter Henriksson:
Jag lastar utan tvekan det defensiva spelet. Det har gjorts på tok för många enkla, kostsamma misstag. 28 mål insläppta och det är bara hos fyra av de fem sämsta lagen i La Liga där det rasslat in mer.
Sen tycks det ha varit svårt för Quique att få ihop laget och få de att dra åt samma håll. Men kanske släppte det efter utskällningen (efter 0-3 Rec) och den svidande löpturen i snöstormen. Det har iaf sett ut så i de två senaste.
3:04 [Comment From Markus]
Kommer Osasuna lyckas ta 3 poäng mot ett starkt Espanyol?
3:04 Peter Henriksson:
Osasuna kommer att fixa minst en pinne trots att de saknar den iranske mittfältaren Nikounam, som är avstängd. Jag tycker att avstängningen på Luis Garcia är tyngre… Här finns enligt min mening flera intressanta spelvinklar.
3:05 Peter Henriksson:
Espanyol gör inte mål – sex raka bortamatcher utan mål och ett supertight spel för dagen. Osasuna på hemmaplan har nollat båda Madrid-lagen och dessutom bara släppt in ett mot ett så pass offensivt lag som Barcelona. Fyra av de sju senaste matcherna på hemmaplan har Pamplona-gänget hållit nollan.
Espanyol har gått mållöst ifrån nio av de tio senaste matcherna!!!
Inte ens nyförvärvet, lånet från Bologna, kan rädda Espanyol. Daniel Osvaldo har hankat sig fram i Fiorentina och Bologna. 24 år gammal ska han nu utvecklas vidare här, men det är inget som kommer höja Espanyol tror jag.
Osasuna håller nollan till 2.80.
Båda lagen gör mål – NEJ – till 1.83.
2.92 på u 1,5.
3:06 [Comment From Jovan]
Vem spelare klarar sig bäst i PL, Villa eller Agüero?
3:07 Peter Henriksson:
För mig känns Villa som en något starkare spelare när det kommer till riktigt hård markering. Och så är han ju en av mina absoluta favoritspelare i Europa. Så svaret får bli Villa, men jag tror inte Aguero hade misslyckats i PL.
3:07 [Comment From Måns]
Tror du Messi skulle klara sig lika bra i PL som i La Liga?
3:08 Peter Henriksson: En spelare som Messi klarar sig i vilken liga som helst, men det är klart... Att bli nermanglad av Paul Scholes-typer i tid och otid kanske slitit lite mer på hans något nätta ben. Men jag tror han hade lekt bort rätt många medelbackar också!
3:09 [Comment From Anders]
Hur ser du på jumbomötet mellan Zaragoza och Xerez?
3:10 Peter Henriksson:
Xerez har Aythami och Casado avstängda. Det handlar om två, i stort sett ordinarie backar, och det kommer att bli kännbart. Och även om laget målade mot Valencia i helgen och stundtals vågade offensivt blir det väl tufft igen. Zaragoza imponerar definitivt inte de heller. Runt 1.60 på hemmaseger tycker jag är ett riktigt dåligt spel. Zara har gjort tre mål på de sex senaste – Xerez FYRA.
Zara har tre nya spelare, men ingen sticker ut sådär enormt vad jag kan se. Suazo, Eliseu och Sovetov heter de nya gubbarna.
3:11 [Comment From Viktor]
Jag tycker Barcelona spelar bättre utan Zlatan. Håller du med? Varför eller varför inte?
3:12 Peter Henriksson: Inget lag spelar bättre utan Zlatan. Så låter svaret om man ska vara svensk och diplomatisk. Jag är det i det här fallet...
3:12 [Comment From Igge]
På vilken plats rankar du Zlatan av Barcelonas anfallare? Vilka anser du är sämre respektive bättre?
3:13 Peter Henriksson: Det är ju nästan omöjligt att svara på, men med tanke på statistiken så är han väl näst bäst just nu då... Det är häftigt understöd de får dock av spelare som Xavi och Iniesta, med flera.
3:14 [Comment From Guest]
Vinner real mot Bilbao?
3:14 Peter Henriksson:
Real har vunnit de fem senaste bortamatcherna mot Athletic och formen är, trots enpoängaren mot Osasuna, bra. Nu är dessutom Lassana Diarra och Sergio Ramos, två spelare som är helt ok att få tillbaka, eller hur? Bör vara en bra tvåa, men oddsen är lite tunna. Jag köper dock 1.66. Men det är klart att skadan på Híguain orar mig och madridistas en hel del…
3:15 [Comment From Dragan]
Vilken liga tycker du är roligast att jobba med?
3:16 Peter Henriksson: Premier League är ju ligan man följt sen barnsben, men eftersom behovet att konsumera fotboll är så stort så har det intresset breddats. När det gäller Spanien så är den utan tvekan just nu min andraliga. Men jag hinner med lite Italien och Tyskland också...
3:17 [Comment From fabbe]
tror du att Fabregas lämnar, Arsenal för real elr barca? Asså om några år.
3:18 Peter Henriksson: Det här har ju varit en snackis länge nu, men av Cescs uttalanden att döma så är han Arsenal trogen. Mycket hänger säkert på de ekonomiska musklerna i London och vilket lag han har att vara kapten för. Sen var det ju där med att pengar kan köpa allt...
3:19 [Comment From Johannes]
Hur tror du det går mellan Malaga och Getafe?
3:20 Peter Henriksson: Tyckte att det var svårt att hitta något spelvärde här. Har ingen riktig feeling.
Getafe vann med 5-1 i Copa i veckan och är nog trots bortaplan ändå det något mer intressanta spelet i den här matchen, senaste fighten imponerade laget. Jag håller tvåan som det bästa spelet här, men bloggen lirar nog inte, om inte någon intressant laginfo dyker upp.
Caicedo inlånad från City kan vara intressant för Malaga, men ändå känns tvåan mest intressant.
3:21 [Comment From Nogge]
Jag tycker att spanien är "svårspelat". De stora lagen vinner nästan alltid därför blir det sämre oddspridning än i tex Premier League. Håller du med?
3:23 Peter Henriksson: Jag kan nog känna samma sak ibland. Det har jag fått erfara under bloggens uppstartsveckor, framförallt vad gäller Copa del Rey. Men det är klart, alla ligor är svåra när det gäller cupspel. Oddsen på de "stora" är knappt spelbara emellanåt, men då kan det istället finnas intressanta "specialspel" att tillgå.
3:24 [Comment From Björn]
Vilka Nationer har du som favoriter till VM2010?
3:26 Peter Henriksson: Jag håller Spanien väldigt högt. Jag hade stor tilltro till laget under EM, vilket gav lite extra klirr i kassan. När de nu brutit den där negativa mästerskapstrenden så kan det banne mig gå vägen här igen. Jag, som en hel del andra, är intresserad av att se vad Elfenbenskusten kan uträtta. Men hela vägen blir nog tufft.
Många tror på England, men jag är inte lika övertygad. Dock ska det väl vara svårt att missa avancemang från den aktuella"mygelgruppen".
3:26 [Comment From Michel]
Mallorca-Deportivo - vad tror du? Läge att lira? Från vilket odds?
3:28 Peter Henriksson: Ja, Malis verkar ju omöjliga på hemmaplan den här säsongen. Det lutar ju åt ny seger, men jag tycker det finns andra intressanta tankar här.
De fem senaste möten lagen emellan har slutat under 2,5 mål. Depor har varit tighta på slutet och på de sex senaste matcherna har fem av dom slutat under. Målskillnaden på just de sex senaste är 4-4.
För Mallorcas del så har laget visat härlig styrka på hemmaplan och visst – inga mållösa matcher. Däremot så har hemmalaget målskillnaden 5-5 på de sex senaste om vi räknar bort målkalaset mot nästjumbon Zaragoza (4-1).
Lita på en taggad Dudu Aouate i mål – han som fick lämna Depor. Storyn om honom kommer - häng kvar.
Spelar iaf u 2,5 till 1.74.

3:29 Peter Henriksson:
Dudu ”Frälsaren från Nazareth” Aouate är israelen som blev ett fynd för Mallorca den här säsongen. Efter att Miguel Angel Lotina tydligt deklarerat att han inte var en del av hans framtidplaner i Deportivo La Coruna vart det ny adress och den 45-faldige israeliske landslagskeepern har ägt straffområdet den här säsongen. De historiska mallorcanska vingslagen berättar om plundringar och sjöröveri, men hemma på ONO Estadi har stölderna uteblivit. Inget lag har lämnat ön med poäng.
Han som ägnade sig åt boxning med målvaktskonkurrenten Gustavo Munua i början av 2008 verkar ha funnit harmoni bland turistig Sangria och under stabil ledning av Gregorio Manzano. Tre (!) insläppta mål på hemmaplan är facit på såtta spelade matcher, att jämföra med Mallorcas 1,13 i snitt per match – hemma – under de tre senaste säsongerna.
3:29 [Comment From rasmus]
Barca-Sevilla imorgon , hur tror du matchen slutar med tanke på deras två möten i copa del rey där Barca slutligen fick stå som förlorare .Revansch? vilket odds ?
3:31 Peter Henriksson: Trestegsraketen går mot avslut nu och visst ska Barca vara favoriter här. Jag är dock imponerad av det sätt som ett sargat Sevilla har tagit sig an cupuppgifterna. De har verkligen hittat ett sätt att störa Barca. Jag tycker inte att de odds som finns på hemmaseger är spelbara. Snarare skulle jag sätt en krona eller två på att Sevilla fixar ett kryss isf. Men jag avstår helt.
3:31 [Comment From johan b]
tror du att aik skulle klara sig kvar i spanska ligan ? och vilken placering tror du?
3:34 Peter Henriksson: Jag tror inte att AIK hade haft så stor chans att klara sig. Det är såna enorma skillnaderna, inte minst vad det gäller det ekonomiska, så att en svensk klubb skulle klara sig med det materialet de har ser jag som rätt osannolikt. Men det är klart - de har ju pressat Barca i CL - så...
3:35 [Comment From Viggo]
Vilka tror du åker ur La Liga denna säsong?
3:36 Peter Henriksson: Xerez blir ju det givna tipset, sen tror jag att Tenerife får problem om de inte får ordning på bortaspel och målskytte. Kanske att Valladolid halkar ner också. Malaga ska definitivt kunna klättra och därmed undvika nedflyttning.
3:36 [Comment From Johan]
Hur tror du det går i bottenmötet mellan Almeria och Tenerife?
3:37 Peter Henriksson: Svårbedömd tycker jag. Normalt ska ju Almería vinna hemma, men med två offensiva spelare avstängda. Juan Ortiz och nyförvärvet från Marseille, Kameruns Mbami avstängda så tycker jag inte oddsen lockar så värst. Ska vi tvinga fram nått får det bli en etta…
Historiken säger inte mycket – segrar åt båda håll och ett par kryss. Det enda som är en röd tråd är att de fem senaste matcherna har slutat under 2,5 mål…
3:38 [Comment From Ivan]
Vilka tror du vinner la liga?
3:39 Peter Henriksson: Jag tror att Barca drar det längsta strået, men avgörandet står i El Clasico. Den matchen lär bli helt avgörande. 11 april smäller det på Santiago Bernabeu.
3:39 [Comment From Guest]
vem skulle du säga va bäst av messi och c.ronaldo
3:41 Peter Henriksson: För tillfället tyckler jag att det är Messi. Han är enorm när han utmanar en mot en och hans chippar är ju delikata. Får Ronaldo bara vara frisk så är han u en given utmanare - och att han tillhör en av världens absolut bästa det vet vi redan. Men tvinga mig att välja - och jag tar Messi till mitt division 5-lag...
3:42 [Comment From Jonas]
Ser du något lag som kan bli en vass utmanare till Barca och Real nästa/kommande säsonger?
3:43 Peter Henriksson: Sevilla har definitivt rätt kraft runt omkring laget. Publiken är en av Spaniens mest hängivna. Valencia har ju länge varit ett bud men inte riktigt fått till det. Det mesta nuförtiden handlar ju om pengar och det tråkiga är väl att det blir avgörande även här.
3:44 Admin: Snart är det dags att runda av - men vi kör tre frågor till!
3:44 [Comment From Lippo]
Gör Svennis rätt om han drar till Betis? Har laget någon chans att bli ett storlag igen?
3:46 Peter Henriksson: Han verkar ju på gamla dar verkligen gilla de riktigt tuffa utmaningarna, först Mexico och sen Notts County... Så visst, men det är inte omöjligt att det blir en sväng till i Segunda. Laget har just nu fem pinnar upp - och Hercules samt Sociedad verkar ta de två första platserna.
Rätt? Nja...
3:46 [Comment From rasmus]
Tror du Zlatan vinner skytteligan ? eller kommer någon annan spelare som David Villa , Messi , Higuain m.m
3:47 Peter Henriksson: Nej, jag tror David Villa vinner skytteligan - om han blir kvar i Valencia.
3:48 [Comment From Jonas]
Vad tror du om matchen Valencia - Villareal?
3:49 Peter Henriksson: Jag lutar lite åt ettan här, men återkommer i bloggen om spel blir aktuellt. Jag avstod spel i cupen i veckan ävn om jag trodde på seger för Valencia. Tappad 2-0-ledning gjorde mig besviken då. Vi får se om det är någon spel-feeling som infinner sig innan spelstopp.
3:50 Admin: Peter, summera vilka spel som du rekommenderar i helgen!
3:50 Peter Henriksson: I rankingordning:
1. Racing hemma till 2.06.
3:52 Peter Henriksson: 2. Underspelen i mötet mellan Osasuna och Espanyol. Kanske främst att Osasuna håller nollanl till 2.80. Och att inte båda lagen gör mål till 1.83, som lite gardering.
2.92 under 1,5 mål sista liret här.
3:53 Peter Henriksson: 3. Mallorca-Deportivo, under 2,5 mål till 1.74.
3:54 Peter Henriksson: Tack för visat intresse idag - fler uppdateringar och laginfo kommer i bloggen. Lycka till med spelen i helgen.
sodomyandlust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 18:27   #4

Akilless avatar

Sharp$: 289
Standard

Inga roliga frågor, tyvärr…
Akilles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 18:30   #5
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Antagligen hade de ett kösystem för frågor. Så bara utvalda frågor fick komma med som han själv kunde såklart svara på och därför godkände han dom.
De frågor han inte kunde svara på (AMATÖR) släpptes såklart inte igenom.

Konspirationer?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 18:32   #6

Akilless avatar

Sharp$: 289
Standard

Haha, så måste det vara. Eller jag menar, så ÄR det
Akilles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 23:33   #7

Talyss avatar

Sharp$: 554
Standard

Ser uppgjort ut. Tog tydligen bara 1 minut att svara varje gång med ett långt svar innehållandes statistik han fan inte hade i huvet.
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 19:35   #8

Top Notchs avatar

Sharp$: 139

Mitt Sheet
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 100.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av talysbajare Visa inlägg
Ser uppgjort ut. Tog tydligen bara 1 minut att svara varje gång med ett långt svar innehållandes statistik han fan inte hade i huvet.

Reagerade också på de
Top Notch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td