Citat:
Ursprungligen postat av calahan
Skönspel behöver nödvändigtvis inte betyda vinst. Sen om du sett serie a har inter vunnit ligan i sista omgången ett par gånger och flera klubbar främst juventus tappade mycket i och med calciopoli.
|
Ja självklart tappade Juventus och i viss mån Milan med mycket efter det och det gjorde att Inter blev helt överlägsna. Det har varit jämnare poängmässigt än det borde. Inget lag kan ju mäta sig med Inter i serie a i längden, sen att de har hållt på att bränna serie a i år och det året Zlatan avgjorde i sista matchen är ju enbart genom slarv. Du har absolut rätt i att skönspel inte behöver leda till poäng, det fick vi ju se mellan Barca och Inter, men det är bara min personliga åsikt att jag föredrar Barcas sätt att spela, men det är ju olika vissa föredrar ju ett mer taktiskt riktigt Inter.
Jag föredrar la liga därför att det är den mest tekniskt fulländade fotbollen, bäst passningsspel (nu vet jag att alla Premier league fanatiker ska säga att tempot är lägre) och de absolut bästa spelarna är där. Sedan det där med filmningar är ju något som var för 10 år sedan att det bara var nere i medelhavet, det förekommer ju ganska frekvent i premier league också.