|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-03-24, 03:03 | #2056 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1167lodmajsters MMA Stats: 2 - 3 - 0 ROI: 80.65% Vinstprocent: 40.00% |
Vilken idiot man är.....
Hade en trippel på 22.70. Sista matchen kvar Shogun-Henderson där jag har Shogun. Shogun vinner båda första ronderna och man kan då livespela Henderson till 13 ggr. Då sitter man som ett jävla kolli och gör inte ett skit och Shogun går såklart ut och blir knockad i 3e. TACK OCH GODNATT!!!!!! |
2014-03-25, 02:25 | #2057 |
Ska det så jävla svårt att sätta en puckjävel i öppen bur till 2 målsvinst va? Inte ens en gång på hundra verkar det laget som leder med 1 mål i slutet av 3e göra det där jävla målet man behöver.. Men dääääääremot om man sitter med underspel, ja då jävlar är det vinst varje gång.. Förbannat!
2014-03-26, 03:29 | #2058 |
Nu är då /quit osedvanligt nära ändå.. Tattarbetting.
2014-03-27, 14:28 | #2059 | |
Citat:
Lider med dig. Men tycker dock inte att du gjorde fel som inte hedga, ur ett betting perspektiv. |
||
2014-03-27, 14:35 | #2060 |
Hmmm, visst är det märkligt det här med badbeats? När man upplever dem, tror man att det bara är en själv som råkar ut för dem, fast sen när man surfar runt lite så verkar det vara en gemensam nämnare. Har nu kanske haft den längsta badbeat streaken på ett tag, men vad skall man göra? På senare tid har man väl bara accepterat skiten. Går inte att fly från det tyvärr
|
|
2014-03-27, 21:41 | #2061 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Man glömmer ju lätt bra perioder, men jag kan hålla med.
Det är ständiga avvägningar och små marginaler i kombination med enorm frustration som utbryter när det slår fel. Standard är väl när man funderar på fem spel och lägger två av dem, för att sedan se de spelen missa och de andra man inte la "gå in". Samma sak är det när man ryggar någon/några och de spelen man hinner ta innan de slashas bränner medan övriga man inte är med på sitter. Dessutom är det den här förbannade problematiken med bet-sizing och försöken att optimera denna för olika spel, har testat flat men driver alltid ifrån det. Ibland lägger man ju också spel som sett till statistik och form är riktigt bra men där magkänslan inte är speciellt bra, sådana spel brukar förvånansvärt ofta gå åt helvete medan man samtidigt står över spel man egentligen borde lägga för att statistiken talar emot trots att form och magkänsla talar för. Även fast jag inte befinner mig i en speciellt dålig period rent spelmässigt så blir hamnar jag i upplösningstillstånd med jämna mellanrum, både över upplevd negativ varians och på mig själv om jag anser att jag handlat fel. Jag vet ju mycket väl vad det är jag ägnar mig åt och att sådant hör till spelandet, men jag har alltså betydligt svårare än många andra att ta det med ro. Sedan sitter man där och har slösat en kväll på att gå igenom spelobjekt inför helgen och följa något spel i någon idiotisk serie som man aldrig skulle följa annat än i spelsyfte, när man istället kunde ha tränat, läst en bok, pluggat eller hängt med någon kompis. Samtidigt är jag övertygad om att det är en utvecklande aktivitet ur många avseenden, dvs att läsa på, analysera och värdera spelobjekt och jag tror det hjälper mig att göra bra analyser och bedöma risker även i andra avseenden. Är ju överlag en mer avslappnad människa i spelfria perioder. Själva spelandet i sig har ju inget egenvärde över huvud taget, det är bara psykiskt påfrestande för en pessimist som ogillar risktagande. Men jag kan medge att det faktumet att man numera är så pass van att ha ett spel på det evenemanget man följer gör att det blir mindre intressant om man inte har det. Även fast spelandet i sig är +EV så kan det kanske vara -EV om man ser till tillvaron som helhet. Blir en liten lugn period framöver, jag kommer dock att fortsätta rygga vissa individer men jag tar en paus från att lägga egna spel (bortsett från Måltipset) och blickar fram mot nästa vinter.. BOL. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+15) |
2014-03-28, 04:20 | #2062 | |
Citat:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-03-28 klockan 04:27. |
||
2014-03-28, 10:33 | #2063 | |
Citat:
Försök hitta något annat - nu säger jag försök .... än att ha bettingen som "det enda" / det som du tänker på stora delar av dagen. Försök istället att få det till så att du enbart spelar för just sköj skull. (det gör du antagligen redan, men menar att det får inte vara så "vitkigt") Vinner du så vinner du, det ska inte kännas dåligt. Jag själv behöver också.. eller ah behöver och behöver gör jag väl kanske inte, men jag gillar det... Älskar all sport '(nästan) och bettingen hör till, det är lite av mitt liv! Men fasen låt den falla tillbaka lite, lyft fram familj och vänner mer och så kommer bettingen sen. Då känns det kanske bättre - plus att resultaten kanske kommer... inte så stora... men kanske åtminstone bättre än torsk... Bara lite tankar. |
||
2014-03-28, 14:35 | #2064 | |
Citat:
Jag ska jobba på en lösning, tur man har tanten å vovven så man snabbt kommer på rätt köl igen
2014-03-28, 16:26 | #2065 | |
Citat:
slutade dock redan vid 23 års ålder. Efter att alla äldre grabbar som man alltid spelat med sen småtting tiden började lägga ner och A-laget började bestå av enbart 15-22 åringar. Men känner igen mig i mycket av det du skriver. Har man för mycket fritid så är det ju svårt att kanske komma bort från spelet. Då man gärna letar spel och kanske anledningar till att spela, eller enbart mer spelar för att det är skoj, på saker som du inte har "lika" bra koll på som kanske SHL (där man följer nästan dagligen, fast kanske intresset inte är 100%). Det kommer troligtvis innebära förluster i det långa loppet Här där jag bor har vi en frisbeegolfbana som är jäkligt Träning är ju aldrig fel! Promenad för att rippa kroppen eller vad som. Senast redigerad av O12 den 2014-03-28 klockan 16:27. |
||
2014-03-29, 17:03 | #2066 | |
Citat:
Chelsea -1.25 Sirius Piteå +0 Troja - Tingsryd över Villa Hoffenheim osv osv.. inte ett rätt, säkert 15-20 spel, favoriter som dogs.. allt, å då menar jag ALLT går förlorat. Inte ens nära oftast, å det är så förbannat tråkigt att ALLTID ha fel :/ mina leans som inte blev spel? 8/8 sitter just nu.. Hur kan man vara så dålig? Det blir så tjatigt att alltid ha fel i alla tankar som blir spel.. förstår inte hur jag gör för att välja fel varenda gång, det är som att spela poker med öppna kort :/ Sedärja, spela ur chelsea ur titelracet kanske, använda mina "superkrafter" till nånting bra. Villa och Hoffenheim hade dessutom ledningen men tappar, Vålerengen hockey hade förlorat 1 utav dem 16 senaste matcherna emot Storhamar innan jag fick för mig att spela på dem, å dem leder i mitten av 3e utan att vinna.. fortsätter det att gå såhär så är det nog inte annat än att man måste sluta, måste ju vara genetiskt medfött att aldrig ha någon som helst framgång i spel..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-03-29 klockan 17:13. |
||
2014-03-29, 19:45 | #2067 |
Men för FAN! Pinnaclefuckingsports, seg så in i helvete...
|
|
2014-03-29, 20:25 | #2068 |
helt jävla sanslöst att man aldrig kan få ha lite tur.. sitter med överspel och City vinst, naturligtvis blir det 1-1 å det missas öppna lägen i parti å minut.. Åsså dem där jävla straffarna.. hur fan kan man leda ha 7 matcher där "mitt lag" tar ledningen och förlora alla 7 vaden? det ska ju vara helt omöjligt.. förbannade jävla KUUUUUUUUUUUUUUUUUUKK
Nu lyckades jag att få Salzburg att gå mållösa hemma emot jumbon med ett livebet med, kuuuuuung.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-03-29 klockan 21:08. |
|
2014-03-29, 21:10 | #2069 |
Testa Asian view, det brukar funka bättre för mig när den vanliga (classic) är segt.
2014-03-30, 17:47 | #2070 |
Huliganer, jävla undermänniskor! Porta och stäng av patrasket. :r ant::ran t:
|
|
|