Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-27, 07:15   #1981
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Men kuken, vad fan är det med hockey och lag som totalt tappar konceptet. Dallas tre mål på mindre än en minut....WTF liksom
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 22:51   #1982
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Fyyyyyyy x 3


Football match-fixing: six arrested by police investigating betting syndicate as rigging hits British game

Citat:
Members of an alleged betting syndicate have been arrested on suspicion of fixing English football games in the biggest match-rigging scandal for decades, The Telegraph can disclose.

Officers from the National Crime Agency held six men in the past two days, including at least three footballers and Delroy Facey, a player-turned-agent who has played in the Premier League.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 06:07   #1983
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spel: över 7.5 runs

Efter 9 outs (1.5 innings): 6-1
Efter 48 outs (8 innings): 6-1

0 outs, runners on 2nd and 3rd.

Final: 6-1.

__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), SlimCharles (+3)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 09:16   #1984
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Vi lider alla med dig mad. Så här kan det bara inte fortsätta. https://www.sharps.se/spreadsheet/maddmax

Spoiler:
Fast innerst inne så gillar jag dylikt I-landsgnäll. Det är så där härligt provocerande.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 10:31   #1985
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Fast det här är för viktigt att skämta om.

Det finns faktiskt ett tillstånd som är minst lika viktigt att bemästra som, den så kallade, tilten. Fenomenet kan vi kalla den fete katten. Vissa av er känner säkert igen det. Det har gått bra, riktigt bra till och med. Man känner sig vinstmätt, oövervinnerlig och går mest omkring och slickar sig om läpparna. Ett livsfarligt tillstånd men fortare än man anar brukar defibrillatorn slå igång och man kastas obönhörligen tillbaka till verkligheten.

Förr i världen när man fick ringa in sina spel till diverse entreprenörer kunde man drabbas av ett annat fenomen. Tycka synd om sin bookmaker. En person som man oftast kände och umgicks med. Men likafullt ett förkastligt beteende. Inte så att man önskade att nästa spel skulle bränna. Men man kanske undvek att ringa Klas och ringde Per istället. Eller om man lirat en hos varje gubbe så var man nöjd om bara det ena satt och helst då hos Per som det inte gått lika bra hos som hos Klas på slutet. Slutade naturligtvis med att bägge brände och så var man tillbaka på jorden igen.

På pokern hade jag ett annat problem. När jag hade vunnit ihop tillräckligt för att klara mig några veckor började jag skruva på mig och titta på klockan. Istället för att ösa på och utnyttja dom andras mindre bra dagar blev jag feg och bevakade det jag hade i väntan på att klockan tickat iväg uppsägningstiden. Jo vi körde oftast med 1 timmes uppsägning så att ingen bara skulle kunna resa på sig och gå med alla pengar.

Till mitt försvar kan jag väl säga att allt för ofta var det alla mina pengar som låg framför mig där på bordet. Men det där hänger kvar än idag på nätpokern fast det bara handlar om glasspengar. Jag spelar sämre ju större högen blir. Nu för tiden får jag väl skylla på lättja och träsmak att jag tappar koncentrationen.

Summa summarum. Man har sina Up'n Down och ser man inte till att få ut maximalt när det flyter på kommer man inte klara sig när det vänder ner igen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+20), smak (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 12:12   #1986
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Wagner, låter jävligt bekant alltså.
__________________
sharp dig!
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 13:59   #1987
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Speciellt viktigt i tider som dessa att man suger i sig sin rättmätiga andel till sista droppen. För 10-15 år sen var ju marginalerna så abnorma, för dom som brydde sig, att det nästan inte gick att gå rött några längre perioder.

Med vissa undantag dock. https://www.sharps.se/forums/266320-post395.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 15:09   #1988
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Briljant som vanligt Wagner. Jag misstänker att det inte var något flatbet på Bajen?
Men visst är det du säger sant. Jag tappade 17-18 units på tio dagar för ett par månader sedan och det får väl dessutom ses som relativt milt. Jag har haft betydligt värre streaks (om än med mindre kassor) men visst kändes det.

När det gäller mitt beklagande ovan så tror jag alla håller med. Det är bättre att förlora ett spel tidigt än att dra ut på det. När andra sidan har 10+ i odds på liven vid något tillfälle men man ändå förlorar så är det surt. Men jag ska inte klaga.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 16:49   #1989
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Spel: över 7.5 runs

Efter 9 outs (1.5 innings): 6-1
Efter 48 outs (8 innings): 6-1

0 outs, runners on 2nd and 3rd.

Final: 6-1.


Satt på över 3.5 i Rangersmatchen i måndags och efter komfortabla 0-3 i paus räknade jag hem den men det där är ett par klasser mer frustruerande..
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 17:36   #1990
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Briljant som vanligt Wagner. Jag misstänker att det inte var något flatbet på Bajen?
Men visst är det du säger sant. Jag tappade 17-18 units på tio dagar för ett par månader sedan och det får väl dessutom ses som relativt milt. Jag har haft betydligt värre streaks (om än med mindre kassor) men visst kändes det.

När det gäller mitt beklagande ovan så tror jag alla håller med. Det är bättre att förlora ett spel tidigt än att dra ut på det. När andra sidan har 10+ i odds på liven vid något tillfälle men man ändå förlorar så är det surt. Men jag ska inte klaga.
Ähh, det där med flatbet fungerar ändå inte. Vet både du och jag och alla som varit med ett tag.

Teori är en sak men praktik något helt annat. För att flatbet ska fungera krävs först och främst en motpart som ställer upp till 100 %. Så det sprack ju redan där. För övrigt så var 2004 efter mina riktigt goda år kom jag på. Kan sammanfattas på detta vis.

Före 1998. Blev det inget över att samla på hög på grund av splittrat liv och leverne.

1999-2001. Bra. Riktigt bra.

2002. Wagnerår.*

2003. Som 1999-2001.

2004 och framåt. Jodå allt är ju pengar och det täckte driften plus lite till.

Wagnerår* Mitt uppe i värsta guldåldern lyckades jag gå marginellt back det året. Det gick väl lite halvknackigt och så hamnade jag i dåligt sällskap. Blev så hjärntvättad att jag till och med började spela emot mitt tidigare riktmärke Unibet. Är nog väldens sämsta ryggare. Har alltid gått min egen väg och det cementerades ännu hårdare efter detta lilla hack i livskurvan.

Starkare än så var man alltså inte och så gick det som det gick. Råkade ju haspla ur mig det på Spelombudsmannen och vips så var det någon som plockade upp bollen och myntade uttrycket. Tror det var nostradamus (nostra) för er som möjligen var med på den tiden.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5), maddmax (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 19:35   #1991
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Nå motgångar är ju en del av spelandet, är väl bra att häva ur sig lite dynga i nån tråd istället för att tilten slår till och man tappar greppet Så länge man är komfortabel med sina insatser (läs brm) och tror på/har koll på det man håller på med så vänder det ju för eller senare. Men visst det var ju ett annat klimat förr då man körde, har ju ändå sysslat med betting i olika former i 20+ år
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 20:30   #1992
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Briljant som vanligt Wagner. Jag misstänker att det inte var något flatbet på Bajen?
Men visst är det du säger sant. Jag tappade 17-18 units på tio dagar för ett par månader sedan och det får väl dessutom ses som relativt milt. Jag har haft betydligt värre streaks (om än med mindre kassor) men visst kändes det.

När det gäller mitt beklagande ovan så tror jag alla håller med. Det är bättre att förlora ett spel tidigt än att dra ut på det. När andra sidan har 10+ i odds på liven vid något tillfälle men man ändå förlorar så är det surt. Men jag ska inte klaga.
Flatbet på Bajen? Tror inte att det var så farligt. Det var just sättet det skedde på som var så opsykologiskt. Man befann sig redan på ett sluttande plan och det här blev spiken i kistan. Det som bekräftade en stark säljsignal, för att tala aktiespråk.

Sen om man ska förlora så ska man göra det ordentligt. Givetvis. Mycket bättre med rejäla 0-4 än sena 1-1 på stopptid. Förstår inte folk som är missnöjda med stora förluster i enskilda matcher. Kostar ju lika mycket ändå och det är sena fittningar på stopptid som river hål i själen och förkortar jordelivet med åtskilliga månader.

Det var just sånt som fick mig att dra i nödbromsen hos Betfair när jag slutade tvärt över natten. Det normala är ju att laget som ligger under kvitterar på slutet. Här var det matcher som var kryssade och klara som tippade över på stopptid och det är inte lika vanligt. Alltid åt fel håll också.

Men med ny bettskena och några kortisonsprutor för reumatismen så var man människa igen, efter några år.

Rena yrkesskador men det var inte ens lönt att söka ersättning.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 22:56   #1993
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 695

Dailys Picks
Stats: 223 - 249 - 5
ROI: 118.36%
Vinstprocent: 47.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Spel: över 7.5 runs

Efter 9 outs (1.5 innings): 6-1
Efter 48 outs (8 innings): 6-1

0 outs, runners on 2nd and 3rd.

Final: 6-1.

Känns igen det där, men tvärtom, hade hc -1.5 runs, ledning med 2 runs tills i 9 inning, kvitterades det och i OT. Tog dom åter ledning med 2 runs. 2 laget ingen på basen, 2 outs, sen kollapsade pitchern och walk, walk, helt plötsligt 2 man på basen och en korean förstörde allt för mig. (Choi Poo nåt) Slog en double, 1 run och slutade med 1 run seger och 10k vinst åt helvete. :banghead:

Senast redigerad av Addic3t den 2013-11-28 klockan 23:00.
Addic3t är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 14:22   #1994
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Fyyyyyyyy x 4


Football match-fixing: World Cup matches may have been rigged

Citat:
The Telegraph was approached by an undercover investigator with links to Fifa, who had been gathering evidence against suspected Asian match fixers offering to operate in Britain.

During undercover meetings in Manchester earlier this month, the fixer told the former Fifa investigator that he could pay referees and players to manipulate the results of games.

However, during the course of the conversations about English matches, the fixer also said that he could rig matches “all over” the world, except in Singapore where the penalties are very high.

“I do Australia, Scotland. Ireland. Europe. World Cup. World Cup qualifier,” he said.

“What, the World Cup?”, asked the investigator.

“At least, at least 15,” the alleged fixer claimed.

...
...
...

“I got team in Belgium. France as well I got,” said the alleged fixer.

“Good teams. Their country, most of these place their salaries are very low…Like Germany, the players, they pay high…France not so high. Very moderate. But Finland, Belgium, Sweden, all everybody all [earn] very less [sic]".



Match fixer alleges he could ‘do’ World Cup ties involving Scotland and Ireland if required

Citat:
One of the alleged fixers claimed in a covertly recorded conversation that he had manipulated World Cup qualifiers and named Scotland and the Republic of Ireland among the countries he said he could “do” if required. Fifa vice-president Jim Boyce admitted he was “very, very concerned” about any suggestion World Cup matches might have been corrupted.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-11-29 klockan 14:39.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 17:05   #1995
 
ohlzons avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 110
Sharp$: 1075
Standard

Verkar ju sjukt om detta stämmer!
ohlzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td