Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-16, 22:06   #1
 
Barney Gumbles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 0

Barney´s tennis
Stats: 10 - 5 - 1
ROI: 143.20%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

RSS vad är det för något?


Har läst runt lite här på forumet och ser att många nämner RSS som någonting som gör att man får reda på när en sida uppdaterats om jag förstått det rätt.

Någon som skulle kunna tänka sig och beskriva hur det fungerar och hur man skaffar det?

Tack på förhand
Barney Gumble är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-16, 22:39   #2
 
sl76s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 37


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
RSS är en samling XML-baserade filformat som används för att syndikera webbinnehåll och används bland annat av nyhetssidor och webbloggar.
Inom betting används det ju för att inte behöva gå in på alla sina cappersbloggar konstant för att inte tappa onödiga punkter. Programmet kollar ifall bloggen är uppdaterad med intervaller och ger dig en notis

Feedreader.com är ett bra program för detta.
__________________
HV71
J-Södra
sl76 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-16, 23:04   #3
 
Barney Gumbles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 0

Barney´s tennis
Stats: 10 - 5 - 1
ROI: 143.20%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sl76 Visa inlägg
Inom betting används det ju för att inte behöva gå in på alla sina cappersbloggar konstant för att inte tappa onödiga punkter. Programmet kollar ifall bloggen är uppdaterad med intervaller och ger dig en notis

Feedreader.com är ett bra program för detta.
Tack för svaret, det verkar funka fint det programmet har installerat det nu.

Hur fungerar det när en sida uppdateras, får jag automatiskt ett meddelande om det eller måste jag uppdatera i programmet manuellt?
Barney Gumble är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 06:02   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Barney Gumble Visa inlägg
Tack för svaret, det verkar funka fint det programmet har installerat det nu.

Hur fungerar det när en sida uppdateras, får jag automatiskt ett meddelande om det eller måste jag uppdatera i programmet manuellt?

Precis, det ploppar fram en liten ruta (beroende på hur du har det inställt) som visar sidans namn, vad som uppdaterats.
Sätter du någons spreadsheet på RSS så ser du när den uppdateras istället för att kika manuellt hela tiden.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 15:08   #5
 
Barney Gumbles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 0

Barney´s tennis
Stats: 10 - 5 - 1
ROI: 143.20%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Precis, det ploppar fram en liten ruta (beroende på hur du har det inställt) som visar sidans namn, vad som uppdaterats.
Sätter du någons spreadsheet på RSS så ser du när den uppdateras istället för att kika manuellt hela tiden.
Okej kanon!

Smidigt detta, har alltid suttit och klickat runt som en dåre för att hålla mej uppdaterad, nu kan jag spara en hel del tid

Ni kan låsa tråden nu om ni vill då jag känner att jag fått dom svar jag behöver
Barney Gumble är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td