|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-10-09, 00:11 | #1 | |||
Tiggeri
Sverige ano 2014, nog fan borde vi väl ha en tråd om tiggeri, dom flesta av hos speltorskar lär ju förr eller senare hamna utanför bolaget med starbucksmuggen.
Jag börjar och bidrar med den här artiklen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19664085.ab Någon mer än jag som misstänker att "dagens hjältinna" gick på en snyfthistoria och blev blåst? En snabbgoogling visar att flyg Malmö-Budapest går loss på 509:- så lär vara det billigaste sättet att transportera sig på. Frågan är dock, borde han inte ha lyckats dra ihop dom pengarna på tiggeriet? Och sen det brutna benet: Citat:
Citat:
Men om vi nu utgår från att det stämmer: Citat:
|
||||
2014-10-09, 00:18 | #2 |
Du har alldeles för mycket fritid min vän. Jag börjar bli allvarligt orolig.
Så länken förblir oklickad för min del. Ser ju att den börjar på aft... Menade du: iklickad. Nej jag menar oklickad för helvetes djävlar.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-10-09, 00:27 | #3 | ||
Fritid?
Stämplar in om 40min, korgboll borta i staterna, somliga måste ju jobba för levebrödet. Som tur är så har jag quotat in det viktiga i artiklen så du behöver inte klicka. Eller ja, det allra viktigaste kommer här, hennes tankar om oss som varken ger pengar eller köper flygbiljetter till tiggare som inte har bokat ombokningsbara flygbiljetter. Citat:
Citat:
|
|||
2014-10-09, 00:33 | #4 |
En annan artikel om tiggare, som nog faller Wagner bättre i smaken då det inte är aftonbladet.
Av texten att döma misstänker jag att det är en SD/Rasist/Nasist/Fascist tidning http://www.dt.se/allmant/dalarna/pol...eet-om-tiggare |
|
2014-10-09, 01:10 | #5 | |
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2014-10-09, 01:22 | #7 |
Om du bara visste hur mycket tid jag lägger på aktiv förvaltning för att få råd med bredbandet och lunch på lokal.
Säkert en timme om året.
|
2014-10-09, 11:32 | #8 |
För att återgå till tråden väljer jag här att lista i fallande ordning sannolikheterna för vilket scenario som är det som faktiskt beskriver vad som inträffat.
1. Facebooktjejen har hittat på hela historien för att bli en så kallad "viral succé" och få en kort stund i rampljuset. 2 Facebooktjejen har hittat på hela historien för att bli en så kallad "viral succé" och få en kort stund i rampljuset. 3 Facebooktjejen har hittat på hela historien för att bli en så kallad "viral succé" och få en kort stund i rampljuset. 4 Facebooktjejen har hittat på hela historien för att bli en så kallad "viral succé" och få en kort stund i rampljuset. 5. Facebooktjejen har hittat på hela historien för att bli en så kallad "viral succé" och få en kort stund i rampljuset. och först på plats nummer 6. Facebooktjejen har blivit duktigt blåst av en gråtmild bedragare. Sannolikheten för att det beskrivna scenariot gått till som beskrivs i tidningen upplever jag som allt för lågt för att ens lista. Men om ni vill så kan ni växla mellan, Facebook-lögn och blåsning hela vägen ner till plats 583 eller något liknande där vi alltså placerar in möjligheten att detta faktiskt gått till som det beskrivits. |
|
2014-10-09, 13:07 | #9 |
Det finns ett annat sätt att få strålkastaren på sig. Man vräker ur sig något om SD och sen hävdar man hot/hat (verkliga eller inte) och får massiv uppbackning av media som redan innan förberett storyn.
Vi kan kalla fenomenet en Juholtare fast han är ingalunda den första som passar på. http://www.expressen.se/kvallsposten...acebookinlagg/ Misstänker dessvärre att det här ingår i en slug kampanj för att via "näthatet" kunna trycka på lagstiftarna om inskränkningar på nätet. Men titta nu hur det ser ut nu måste ni göra något. Typ så.
|
2014-10-09, 14:17 | #10 |
Jag citerar:
"Runt 1,7 miljoner användare har hittills sett inlägget, skriver Östra Småland. Inlägget har delats över 3000 gånger och hade på onsdagseftermiddagen 30 500 gillningar. – Stödet är överväldigande. Jag är stum, säger han till tidningen" Nu är jag måhända av den gamla skolan, som inte i tid och otid kastar ur mig superlativer. Men. Nog är det väl å ta i säga att stödet varit "överväldigande" när inlägget, om man får tro blaskan, setts av 1,7 miljoner människor och endast 30k av dessa bemödat sig om att föra muspekaren över den där gilla-symbolen och klicka av? Eller för att uttrycka sig som den rådande nomenklaturan skulle göra: 99,2% gillar inte Juholts inlägg Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1) |
|
2014-10-09, 15:04 | #11 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5) |
||
2014-10-09, 16:45 | #12 | |
Citat:
Men skulle det dock gått till som i artiklen, så är det bara för damen, praxis är väl annars att socialen pröjsar hemresorna dvs skattebetalarna. |
||
2014-10-10, 06:45 | #13 |
Titta istället på vad en biljett till Bukarest kostar, det var personens tilltänkta destination. I princip alla våra utlandsfödda romer kommer ifrån Rumänien. Budapest är Ungerns huvudstad.
Romer överlag är ett knepigt folk där lurendrejerier tyvärr till viss del ingår i kulturen. |
|
2014-10-10, 07:42 | #14 | |
Citat:
|
||
2014-10-10, 13:11 | #15 |
Ziggisar är bra ibland. Blev hustlad av en förra veckan. Skulle ha tag i ett funktionellt batteri på skroten för att om möjligt sparka i gång en gammal skräpbil. Fanns inget som dög men pappa ziggis hade ett till salu i sin egen bil utanför skroten haha. 100% karanti. Pra Krejer. Han fick ett par hundra. Gamla bilen gick som en klocka så han var riktigt pålitlig.
Men det här med tiggeriet är rätt irriterande. Sitter en kärring utanför bolaget med en massa skyltar runt halsen där det står att hon sover på parkeringen och bla bla . Åker förbi där rätt ofta på natten när jag har jobbat och inte fan ligger hon och sover någonstans. Dessutom sitter hon och äter glass och surfar på en Iphone mellan varven när hon inte orkar se så fattig ut. Tänkte nästan länka Manhems zigenarsvin men då blir man väl fetbannad för all framtid Senast redigerad av draken den 2014-10-11 klockan 19:03. |
|
|