|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-07-22, 00:30 | #16 | ||
Citat:
Naturligtvis borde man inte ta in så många som det görs emellanåt när busslaster nyanlända skeppas ut på vischan utan att det finns någon plan för dem utan att de får slå dank i någon nerlagd skola i månader och blir tokiga. Men jag tror nog att alla partier är överens om att man inte ska ta in mer folk än man kan ta hand om. Möjligen med undantag för vänstern, FI och kanske någon till som är för naiva/korkade för att inse att man inte kan ha helt öppna gränser. Citat:
När vi ändå är inne på det här ämnet vill jag lägga till en punkt, jag bryr mig inte så speciellt mycket om att bevara miljön i mitt vardagsliv. Jag anser att de som vill "dra sitt strå till stacken" och sopsorterar ihjäl sig, försöker minska sina CO2-utsläpp osv är jävligt långt ute i det blå. För det krävs ju politiska beslut och reformer för att rädda miljön, och det händer ju självklart inte innan den blir allvarligt hotad om det nu händer alls. Den obefintliga skillnad man som privatperson gör skjuter upp antingen de oundvikliga slutet för oss med mindre än en milliliter piss i mississippi, eller de där politiska reformerna som i bästa fall kan skjuta upp domedagen på allvar. Wagner är lite off-topic för så tycker nog de flesta, men självklart skriver jag upp mig på den! Speciellt som jag avskyr kok-korv! Som travnörd får man ju någon gång emellanåt lida sig igenom det där scenariot när man vill glutta på något extra intressant på trav-tv i förbutiken på vägen ut från speceriaffären. Brr, fick precis en inre syn för hur de där ställena måste se ut nere i Ullared...
2014-07-22, 09:07 | #17 |
Kom på en till sak: Barn. Visst finns det en del bra barn, men den stora majoriteten är ju allmänt irriterande och jobbiga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+100) |
|
2014-07-22, 14:39 | #18 | |
Citat:
anledningen är irriterande och jobbiga föräldrar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10) |
||
2014-07-23, 09:03 | #19 |
Jag tycker illa om väldigt många föräldrar också.
cochise (+1) |
|
2014-07-23, 12:38 | #20 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Jag anser att sexköpslagen, liksom hets mot folkgrupp är de 2 mest efterblivna lagarna i Sverige och att de borde avskaffas snarast.
Egentligen väldigt enkelt att motivera varför de respektive lagarna är fel. Sexköpslagen är kontraproduktiv och stödjer nog snarare trafficking och stigmatiserar sexsäljare (och köpare). Hets mot folkgrupp är egentligen bara helt sinnessjuk eftersom den helt gar emot yttrandefriheten och gör skillnad pa olika folkslag.
2014-07-23, 16:24 | #21 |
Banned
|
Jag är emot alla självutnämnda spelexperter som tycker sig se "överodds" precis överallt. Mest komiskt blir det när de värderar ett lags vinstchans i exakt procent...
Bettingamatoren (+10) |
2014-07-23, 16:48 | #22 | |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Citat:
Det är väl inget komiskt alls i det en uppföljning som innehåller tillräckligt med data får väl berätta hur bra "spelexperten" är och framför allt till att själv utvecklas och blir bättre att slänga ut den "exakta" procenten. Snarare nåt man måste göra om man ska vara seriös och utvecklas.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
|
|
2014-07-23, 20:28 | #23 | |
Citat:
Urlöjligt påstående. Att jobba med att sätta ett exakt korrekt odds alt sannolikhet är väldigt svårt. De flesta har tillräckligt svårt med att bedöma om ett spel är rent ut sagt bedrövligt eller om det eventuellt kan vara värde. Har man sina ligor man är bra i vet man rätt snabbt vilka odds som är för höga, sedan om det är 2% värde eller 10% värde är egentligen oväsentligt för mig. Därför spelar man flat - om inget exceptionellt odds finnes till hands - så slipper man bekymra sig för det och istället syssla med andra bettingrelaterade saker. Men om sharps vill syssla med att få fram den magiska siffran utifrån matematiska modeller att ett spel har 2.373% värde så får ni göra det. Men känns som onödigt slitage på hjärnan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
2014-07-23, 21:08 | #24 |
Visst att det kanske är svårt att komma fram till att ett gränsodds är just 1.78 och inte 1.77 om man inte använder en matematisk modell som typ boored. Men man måste ju fortfarande kunna bedöma vart gränsen för ett spelbart odds är.
Såklart att de som är duktiga har ett hum om oddset är en tiondel för högt eller två tiondelar för högt. Du måste ju också ha ett gränsodds för vad du tycker är spelvärt och du kanske sätter just gränsen till 1.77. Tycker det är bra med folk som skriver ut sina gränsodds då det är svårt att rygga folk i vått och tort då det ofta skiljer några punkter upp eller ner.
2014-07-23, 22:59 | #25 | |
Citat:
För att det ska vara meningsfullt ska man dock ha en modell som gör jobbet åt en. Att bara på ren känsla höfta till med att det kan skilja en tiondel hit eller dit är bara löjligt. |
||
2014-07-23, 23:14 | #26 | |
i hate bunnies
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Citat:
Har man kommit fram till 54, så är det 54, inte 50 eller 60. Alternativet är ju att tex räkna med steg om 10% hur funkar det? Har man värde ner till nåt så har man, finns en gräns. Om man så skulle lägga på en felmarginal är det fortfarande en gräns nånstans var den blir spelbar. Inte heller lätt att räkna EV för att kanske välja annan lina, annan insats eller helt annan match om man kör med flera %-enheters hopp. Än mindre nån uppföljing för att studera sina resultat vid senare tillfälle. Ser inte mycker hjärn slitage, då de mesta kan automatiseras ändå.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
|
|
2014-07-23, 23:16 | #27 | |
Citat:
På sportspel kan man bara vinna om ens värdering av ett spelobjekt är närmare sannolikheten än den som sätter oddset. Nu pratar vi long term! 95% av spelarkåren förstår inte matematiken, uppenbarligen tillhör du dem!
2014-07-24, 00:05 | #28 | |
Citat:
Man måste vara realist. Det är lättare att bedöma om ett spel har värde eller ej, än att bedöma hur mycket värde ett spel har i säg en sexgradig skala. Att man får bättre tillväxt med Kelly kan vara sant i teorin och i en perfekt värld. Men faktum är att variansen blir högre med ett system där du viktar dina insatser än med ett system där insatserna är relativt jämna. Och varians kan döda en, det är ett som är säkert. Ju mindre varians, desto bättre, är nog en melodi många håller med om. Tillägg: (Detta blir teoretiskt, men så blir det när du beskriver ett system utifrån ett teoretiskt perspektiv). Säg att du enbart klickar värdespel. Men utifrån din syn så maximerar du din tillväxt genom att vikta insatsen utifrån värde, right? Skit i Kelly och säg att du utifrån förmodat värde viktar din insats från 1% av rullen/spel till 3%. Alla dina spel är som sagt värde. Det du gör när du på förmodade låga värden viktar ner din insats är att du förlorar tillväxt. Du förlorar tillväxt som bara fan. Istället, i denna perfekta teoretiska värld, borde du givetvis ha samma insats på varje spel, dvs maxspela (3%) varje EV+-spel för att uppnå så hög tillväxt som möjligt. Är jag fel ute? En uppriktig frågan. |
||
2014-07-24, 00:13 | #29 | |
Citat:
Alla får det att låta som att det svåraste i livet är att gå plus på sportinvestering. Det är det inte om man har alla hästar hemma. Räcker med att Sven i Tumba har för mycket cash och är speltorsk och går in med 3k på några matcher i Superettan ett par dagar före kickoff utan att ha kunskap så kommer det uppstå galna värden. Gör det hela tiden... |
||
2014-07-24, 00:19 | #30 |
i hate bunnies
Hur stor utopi bubblan är kan ju bara en uppföljning svara på
Att hitta egna läckor och systematiska fel i en uppföljning kräver ju också man bokför %:en helst så nära som möjligt än med 10 stegs nogrannhet.
|
|