Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Twitter (https://www.sharps.se/forums/offtopic/21027-twitter/)

KP 2014-08-08 08:07

Och jag som förväntade mig hitta ett gäng twitterlänkar i den här tråden. Återgå till topic istället tack.

semipro 2014-08-08 09:37

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 362826)
Och jag som förväntade mig hitta ett gäng twitterlänkar i den här tråden. Återgå till topic istället tack.

Mycket roligare med debatter som denna. :KO:

Bettingamatoren 2014-08-08 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 362819)
Intressant - får en känsla av att en amatör försöker berätta för Zlatan hur han ska spela fotboll...

Verkligen inte. Och även om jag skulle ha åsikter mot en auktoritets åsikter skulle inte det vara ngt uppseendeväckande. Eller du kanske tycker experter, typ Martin Åslund i fotboll, ej får ha åsikter om Zlatan bara för att Zlatan har typ 80 landskamper fler än Åslund?

Får man inte kritisera auktoriteter så lever vi i en sjuk värld.

semipro 2014-08-08 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av Bettingamatoren (Inlägg 362834)
Verkligen inte. Och även om jag skulle ha åsikter mot en auktoritets åsikter skulle inte det vara ngt uppseendeväckande. Eller du kanske tycker experter, typ Martin Åslund i fotboll, ej får ha åsikter om Zlatan bara för att Zlatan har typ 80 landskamper fler än Åslund?

Får man inte kritisera auktoriteter så lever vi i en sjuk värld.

Visst kan man kritisera, men det är ju klädsamt om man samtidigt visar prov på nån form av självdistans... Det är iallafall min ringa åsikt. :cheers:

Bettingamatoren 2014-08-08 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 362837)
Visst kan man kritisera, men det är ju klädsamt om man samtidigt visar prov på nån form av självdistans... Det är iallafall min ringa åsikt. :cheers:

Vet att du älskar CD och Wagner och är deras lakej:thumbup:

Cc borde ha lite självdistans och så får han gärna svara på mina påståenden men istället vill han påvisa att jag lider av en allvarlig psykisk sjukdom. Moget.

Wagner 2014-08-08 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 362826)

Finns inget som heter topic under Offtopic. :)

Citat:

Här är nästan allt tillåtet. Från olika parningslekar till godaste kaffesorten. Denna del modereras EJ förutom grova regelbrott. Avdelningen kan även innehålla material som anses vara stötande för känsliga. Vanlig vett & netikett gäller samt ingen reklam/marknadsföring.
En kategori som genererar fler inlägg än vad Ishockey Tennis och NFL gör tillsammans ska ni vara rädda om.

semipro 2014-08-08 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av Bettingamatoren (Inlägg 362841)
Vet att du älskar CD och Wagner och är deras lakej:thumbup:

Cc borde ha lite självdistans och så får han gärna svara på mina påståenden men istället vill han påvisa att jag lider av en allvarlig psykisk sjukdom. Moget.

Älskar CD och Wagner? Nja, då föredrar jag Vinylskivor och Ramones. I övrigt måste du ha cred för att du använder dig av ordet lakej. Trodde inte att det fanns någon nu levande, förutom Hatten, som ännu gör det! :thumbup:

KP 2014-08-08 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 362852)
Finns inget som heter topic under Offtopic. :)

En kategori som genererar fler inlägg än vad Ishockey Tennis och NFL gör tillsammans ska ni vara rädda om.

Och av den anledningen skrev jag inte under med /MOD och inte rensade jag heller i tråden. ;)

Men om vi ska vara ontopic i det urspårade ämnet så håller jag iaf med Bettingamatören.
:hattenav:

tompa87 2014-08-08 15:43

Man måste väl ändå i dagens samhälle få ha lite roligt på någon annans bekostnad? Nuförtiden får man ju knappt skämta med folk utan att det blir en rättslig process av det..

Holms är en diktator, skrivs det något om hans spel som inte är i positiv bemärkelse riskerar man att kommentaren tas bort, ifrågasätter man ett enskilt spel; samma visa. Ifrågasätter man hans spel i allmänhet kan användarens tas bort och gud nåde den som frågar om ett spreadsheet för att kunna påvisa långtidsprofit som han nu försöker basunera ut att han har, då ryker man direkt. Det är många yngre, mindre pålästa men mer påverkbara, "förmågor" som sitter på rekat planket (ifrån vad jag förstått iaf då jag suttit och läst lite vad som skrivits) och om Holms då skriker ut tips som om det var klart ifrån början då utnyttjar han ju unga sinnen. För egen profit. Dessutom rekar han ju sällan marknadshögsta utan länkar ju nästan jämt till bet365 (har väl bäst avtal där) och får en del av kakan när någon förlorar på det spelet som han ropar ut, så så jävla grön är han inte!

Bettingamatoren 2014-08-08 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 362943)
Man måste väl ändå i dagens samhälle få ha lite roligt på någon annans bekostnad? Nuförtiden får man ju knappt skämta med folk utan att det blir en rättslig process av det..

Holms är en diktator, skrivs det något om hans spel som inte är i positiv bemärkelse riskerar man att kommentaren tas bort, ifrågasätter man ett enskilt spel; samma visa. Ifrågasätter man hans spel i allmänhet kan användarens tas bort och gud nåde den som frågar om ett spreadsheet för att kunna påvisa långtidsprofit som han nu försöker basunera ut att han har, då ryker man direkt. Det är många yngre, mindre pålästa men mer påverkbara, "förmågor" som sitter på rekat planket (ifrån vad jag förstått iaf då jag suttit och läst lite vad som skrivits) och om Holms då skriker ut tips som om det var klart ifrån början då utnyttjar han ju unga sinnen. För egen profit. Dessutom rekar han ju sällan marknadshögsta utan länkar ju nästan jämt till bet365 (har väl bäst avtal där) och får en del av kakan när någon förlorar på det spelet som han ropar ut, så så jävla grön är han inte!

Ingen tror väl att han är en vinnande spelare? Han är, som sagt, öppen med sina minusresultat. Sedan att några stollar ska in och skriva kommentarer att hans tips suger är inte så givande för ROK som spelportal och rätt självklart att de tas bort.
Aftonblaskan modererade ju stenhårt i sina kommentarer innan de gjorde avtal med FB. Så gör alla företag. Klart de inte vill att folk, på sin egen sida, ska få skriva ren skit (om än sann) så att det blir dålig publicitet. Så här det funkar överallt.

Lättast är ju om man av princip inte ryggar Holms. Oavsett om han skriver att ett lag har 15 insjuknade i magsjuka skulle jag aldrig tänka mig att blindrygga den herren då jag vet att hans värderingsförmåga på ren svenska suger kuk. Inte svårare än så.

Ska vi förbjuda förlorande spelare att få reka så får vi ta bort 98-99% av spelkåren, vilket vore lite fadäsartat.

Cc 2014-08-10 04:51

https://i.imgur.com/qLK93XT.jpg

Hittad på Aftonbladets förstasida!

boored 2014-08-10 08:51

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 363384)
bild

Hittad på Aftonbladets förstasida!

lol, denna trollKingOfScania, va fan

Kan man inte ens sova lugnt om nätterna utan att vakna upp på AB:s förstasida som nån arbetsförmedlare, vilken mardröm :rant::rant:

https://i.imgur.com/qeLR783.png

semipro 2014-08-12 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av Bettingamatoren (Inlägg 362954)
Ingen tror väl att han är en vinnande spelare? Han är, som sagt, öppen med sina minusresultat. Sedan att några stollar ska in och skriva kommentarer att hans tips suger är inte så givande för ROK som spelportal och rätt självklart att de tas bort.
Aftonblaskan modererade ju stenhårt i sina kommentarer innan de gjorde avtal med FB. Så gör alla företag. Klart de inte vill att folk, på sin egen sida, ska få skriva ren skit (om än sann) så att det blir dålig publicitet. Så här det funkar överallt.

Lättast är ju om man av princip inte ryggar Holms. Oavsett om han skriver att ett lag har 15 insjuknade i magsjuka skulle jag aldrig tänka mig att blindrygga den herren då jag vet att hans värderingsförmåga på ren svenska suger kuk. Inte svårare än så.

Ska vi förbjuda förlorande spelare att få reka så får vi ta bort 98-99% av spelkåren, vilket vore lite fadäsartat.

Du svarade inte på min fråga om du är legenden Bogg under ett nytt nick? :cheers:

Bettingamatoren 2014-08-12 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 363708)
Du svarade inte på min fråga om du är legenden Bogg under ett nytt nick? :cheers:

Ledsen att göra dig besviken. Vet inte vem Bogg är.

semipro 2014-08-12 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av Bettingamatoren (Inlägg 363712)
Ledsen att göra dig besviken. Vet inte vem Bogg är.

Ok, tack för svaret iallafall.