Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-12, 20:31   #1096

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Nu dricker inte jag längre men lek med tanken att vi samlar ihop ett gäng och drar till Åland. Tillbaka i Stockholm är vi lagom dyng & odrägliga och vägrar kliva av bussen.

Polis tillkallas och för en dialog med oss och sätter sig sen utanför bussen och tittar in. Känns det troligt?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+100), Filmtokig (+100)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 20:53   #1097

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu dricker inte jag längre men lek med tanken att vi samlar ihop ett gäng och drar till Åland. Tillbaka i Stockholm är vi lagom dyng & odrägliga och vägrar kliva av bussen.

Polis tillkallas och för en dialog med oss och sätter sig sen utanför bussen och tittar in. Känns det troligt?

Hahaha, sjuke jävel

Men bra tanke där.

Vad säger ni som vurmar om mångkulturen, finns ju några här, skulle vara kul att läsa era tankar om fenomenet.

Vad tänker ni när ni läser sånt här?

Måste väl ändå vara skämskudde och tänka shit nu får rasisterna mer vatten på sin kvarn eller anser ni att "flyktingarna" gör rätt och kräver bättre klass på boendet?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 21:02   #1098

Wagners avatar

Standard

Trodde du att det inte kunde bli värre? Fel. http://www.friatider.se/dagisbarn-tv...YiYNrU.twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Migge (+1)
Gammal 2015-06-13, 22:35   #1099

Standard

Det här var lite intressant

http://unvis.it/www.expressen.se/kva...ag-till-malmo/

Citat:
Lars-Erik Persson är trafikchef på Bergkvarabuss och lämnade in en polisanmälan vid 13-tiden i dag.
– Vi vill inte att det ska tas i med våld, eller något sådant, men samtidigt så kostar det mycket pengar att ha en buss med en chaufför ståendes där ute i ett dygn nu. Vi försöker lösa situationen med Migrationsverket, men de slår ifrån sig och säger att det inte är deras sak, säger Persson.
Persson berättar att befälet på plats meddelat att eftersom bussockupation är ett brott som bara kan ge bötesstraff, är straffvärdet för lågt för att polisen ska ingripa.
Man kan med andra ord stoppa en bit oxfilé innanför jackan på ica mitt framför länsman och han kommer bara låtsas som det regnar då det enbart är tal om snatteri.

Och vad har ockupanterna/flyktingarna att säga om upplösningen då?

Citat:
Det var på fredagseftermiddagen som de fem personerna stannade kvar på bussen, när den anlände till asylboendet Blinkarpsgården utanför Röstånga i Skåne.
Fadi, 36, berättade då för Kvällsposten att anledningen till att kvintetten vägrade gå av, var för att det fanns sjuka människor på bussen och för att det nya boendet inte höll tillräcklig standard. Det var också långt ifrån Lund, där Fadi vårdas för posttraumatisk stress.
– Jag tänker stanna här tills jag kan åka tillbaka till Simrishamn eller till något annat ställe där jag kan bo, sa Fadi som tillsammans med sina vänner övernattade på bussen.
Men utan framgång
Sover hellre på gatan
Under lördagen fick busschauffören Othman Shakhtour instruktioner om att köra bussen från asylboendet – oavsett om personerna var kvar på bussen eller gått av.
– Jag frågade om de ville till Lund eller Malmö, och de ville till Malmö. Så då körde jag dit, säger han.
Till en början handlade det om fem asylsökande som skulle flyttas till asylboendet i Röstånga. Men när bussen strax innan halv fyra på lördagen rullade in på Malmö Central gick åtta personer av bussen.
Efter att de burit ut sin packning satte de sig för att vänta på Malmö Central.
– Nu vet jag inte vad som händer, vi får sova här på busshållplatsen, säger Mohammed, 51, och pekar mot en busskur.
Är det bättre att sova här än i Röstånga?
– Ja.
Ytterligare en av dem som kom med samma buss in till Malmö, som inte vill berätta sitt namn, håller med om att gatan är bättre är asylboendet i Röstånga. Men vad som händer nu är oklart. Samtidigt vädjar han om hjälp.
– Nu är vi åtta personer som inte har någonting, ingen telefon, inget boende. Vi får nu sova på gatan, så vad som helst går bra, säger han.
Komiskt att Fadi, inte bara dissar standarden på boendet utan även hävdar långt till sin behandling i Lund.

Busschaufför: Vart vill ni åka? Malmö eller Lund?
Fadi&Kompisar: Malmö

Var vill Fadi bo nu?
- Gärna Simrishamn (som förövrigt ligger dubbelt så långt bort från Lund som Rörstånga)

Fortfarande ingen god människa med stort hjärta som har valt att ge sin syn på fenomenet, har ni alla tagit semester?

Hoppas inte Fadi och hans vänner vädjar efter hjälp, så öppna era hjärtan nu.
Gammal 2015-06-13, 23:41   #1100

Wagners avatar

Standard

Eftersom bussockupation är ett brott som bara kan ge bötesstraff, är straffvärdet för lågt för att polisen ska ingripa.

Jag reagera också på det där. Men eftersom jag inte tror på likhet inför lagen vände jag snabbt blad.
Gammal 2015-06-17, 09:24   #1101

Standard

anna kinberg batra om att ha röstat för S+mp:s budget:

Citat:
Hur kändes det att inte rösta på sin egen budget?
– Absolut lite ovanligt, men vi är ett parti som håller vad vi lovar och som vill kunna komma tillbaka starkare i regeringsställning.
Ehhhh?
Gammal 2015-07-01, 10:15   #1102

Standard

Idag är det SD:s dag i Almedalen.
Slog mig för någon dag sedan, undrar om det inte är dags för en skandal som passande nog skulle kunna publiceras på just den här dagen.

Jodå, strax efter 06:00 kom scoopet som kanske inte tar SD ur riksdagen men som lär halvera deras stöd i ett bräde.

Kent Ekeroth har varit på semester hos den skattesmitande porrkungen Berth Milton!

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle21025457.ab

Men, men, men inte var det slut där.
Sen kom då rapporten som visar en gång för alla vilken gigantisk kassa-ko vi har hamnat med.

Sverige har tjänat 900 miljarder på invandringen

900 miljarder, smaka på det, 900 miljarder

Citat:
Invandringen ger Sverige 65 extra skattemiljarder – per år.
Det visar en ny rapport från tankesmedjan Arena idé, som Dagens Nyheter rapporterar om.
– Det innebär att Sverigedemokraternas idé om att finansiera försvarsutgifter eller att rädda äldreomsorgen genom minskad invandring helt enkelt inte stämmer, säger chefsekonomen Sandro Scocco till tidningen.
Utan invandringen hade Sverige haft sämre järnvägar, mindre försvar och forskning av lägre kvalitet.
Det hävdar tankesmedjan Arena idé. Organisationens chefsekonom Sandro Scocco och docenten Lars Fredrik Andersson räknat på invandringens kostnader och intäkter.
900 miljarder i vinst
Slutsatsen: Sedan 1950 har invandringen gett en vinst på totalt 900 miljarder kronor.
Enligt rapporten, som DN rapporterar om och som presenteras i Almedalen i dag, hade Sverige haft 2,5 miljoner färre invånare utan invandringen.

Fler som arbetar
Invandringen var mer lönsam på 1960- och 70-talen. Att det fortfarande blir ett plusresultat beror på det bland de utrikes födda finns färre äldre och fler i förvärvsarbetande ålder jämfört med i gruppen inrikes födda
.
– Lite förenklat kan man säga att invandringen historiskt framför allt har betalat gemensamma investeringar i försvar, infrastruktur och grundforskning, säger Sandro Scocco till DN.
Jag älskar det fetade stycket, Fler som arbetar står det....

Dock verkar det som att dom inte ens behöver arbeta för att det skall ge
Det räcker med att dom är i förvärvsarbetande ålder
Gammal 2015-07-01, 11:08   #1103

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg

Jag älskar det fetade stycket, Fler som arbetar står det....

Dock verkar det som att dom inte ens behöver arbeta för att det skall ge
Det räcker med att dom är i förvärvsarbetande ålder

Inte heller verkar de åldras i dessa prognoser. Är det månne Benjamin Buttons vi importerar till Swe?

Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-01, 12:29   #1104

Wagners avatar

Standard

Att han varit chefsekonom på AMS förklarar det mesta. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sandro_Scocco
Gammal 2015-07-01, 15:09   #1105

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Att han varit chefsekonom på AMS förklarar det mesta. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sandro_Scocco
Och varit sakkunnig åt mona sahlin

Det var som fan
Gammal 2015-07-01, 16:34   #1106

Wagners avatar

Standard

Allting slaktas ändå efter några timmar på nätet så varför ens hålla på? http://www.tino.us/2015/07/arenarapp...ta-fram-vinst/
Gammal 2015-07-07, 22:04   #1107

Standard

http://www.helahalsingland.se/halsin...for-forandring

Kan förstå dom, vissa får bo fina hotell och vissa måste bo så här*

* Återigen nås vi av rapporter att Sverige och våra asylboenden är värre än krigets helvete.

– Jag har flytt från krig i Syrien och hoppades på mer mänsklighet här, säger en annan.

– Det vi ber om är bara våra mänskliga rättigheter, vi begär inte mer än så, säger Nimein Ali.
Gammal 2015-07-07, 22:09   #1108

Standard

Tydligen så får dom inte tillräckligt med bröd heller.

Nazistledarna som driver koncentrationslägret Kulthammar skyller ifrån sig på dom boende.

Citat:
– Nej, allt de säger är fel. Såhär gör de bara för att få ett eget boende, menar fastighetsägaren och hänvisar till att han följt avtalet med Migrationsverket.
– Man kan inte klaga på oss. Vi är en av de bästa anläggningarna i Sverige, men man kan inte göra alla på en avdelning glada när det gäller maten, säger han.
Leif-Ivan Karlsson har inte besökt Kulthammar på länge och känner inte att han som ägare har ansvar att lyssna på de boende efter protesterna.
– Det skulle inte fungera för mig för jag är superentreprenör. Jag har outsourcat och delegerat ansvaret till föreståndarna, säger han.
LÄS MER: Därför protesterar de boende
Kjell Roos, föreståndare på Kulthammar, tycker även han att problemen beror på enskilda individer och att man protesterat för att få egna bostäder.
– Vi har städpersonal där, men det går några timmar så har de stökat ner igen. Men det är ett problem på alla anläggningar.
– Det är ingen som har kommit till oss och pratat om problemen, säger han. Vi har inte haft några problem innan den här helgen då det kom en dåre och slog sönder halva matsalen.

Svagt att skylla ifrån sig på dessa flyktingar när det egentligen handlar om att det är dom själva som snålat in på brödet.

Citat:
Enligt polisanmälan som upprättades i samband med händelsen ska det handla om ett fönster som krossades av en boende som menade att han fått för lite bröd.
Gammal 2015-07-09, 10:21   #1109

Standard

Dags att bryta av med en riktig solskenshistoria för en gång skull.

http://www.friatider.se/invandrare-f...er-at-familjen

Visserligen verkar pappan varit kreditvärdig eftersom han kunnat låna pengarna och betala själv först, men tycker det är viktigt att staten går in och täcker sådant här, dom där pengarna kan ju pappan och barnen göra något roligare för.

Nu betalar jag inte inkomstskatt själv, men till alla er som gör det, gud välsigne er
Gammal 2015-07-31, 23:01   #1110

Standard

http://unvis.it/www.expressen.se/kva...ts-pa-boendet/

93bast och med stelopererade händer - nekas plats på ålderdomshem!

Vad fan är det som händer?
Vart tar alla pengarna vägen?
Migge (+1)
Svara

td