|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-04-13, 10:06 | #946 |
Okey här är mina ja med kortkommentarer.
Brukar du använda en del av din arbetstid för att hinna med att spela? För att inte säga hela. Men dom som aldrig lagt ett lir under arbetstid är nog lätträknade. Påverkas ditt familjeliv negativt av ditt spelande? Inte i någon större omfattning. Men klart det har hänt. Ett gräl med kärringen så är man inkvalad. Har du rykte om dig att vara en spelare? Skulle tro det. Har du någon gång haft samvetskval efter att ha spelat? Samma svar som på andra frågan. Har du någonsin sålt någon personlig ägodel för att finansiera ditt spelande? Absolut. En lägenhet räknas väl dit. Som delvis var intecknad redan. Men för att sätta lite perspektiv på saken, man fick 50.000 för en 2:a i Uppsala 1980. Har du någonsin begått eller övervägt att begå en kriminell handling för att finansiera ditt spelande? Massor. Tänker inte ens försöka räkna upp allt. Men allt är preskriberat och jag har inte suttit av en dag (jo en dag https://www.sharps.se/forums/307945-post23.html) så det var det värt. Brott och småfiffel ger spänning (som spel gör) och är ett symptom i sig. Förorsakar ditt spelande dig några sömnproblem? Den som inte sovit dåligt efter en hård dag han ljuger. Några frågor som jag svarat ja på är ställda i nutid så dom svaren har jag reviderat. Om man klickat för vad man upplevt under hela livet skulle man hamnat på 18-19 ja-svar.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-04-13, 13:21 | #947 |
Läsförståelsen är inte på topp. Nytt försök...
Har du rykte om dig att vara en spelare? Skulle tro det. Har du någon gång haft samvetskval efter att ha spelat? Inte i någon större omfattning. Men klart det har hänt. Ett gräl med kärringen så är man inkvalad. Har du någonsin sålt någon personlig ägodel för att finansiera ditt spelande? Absolut. En lägenhet räknas väl dit. Som delvis var intecknad redan. Men för att sätta lite perspektiv på saken, man fick 50.000 för en 2:a i Uppsala 1980. Har du någonsin begått eller övervägt att begå en kriminell handling för att finansiera ditt spelande? Massor. Tänker inte ens försöka räkna upp allt. Men allt är preskriberat och jag har inte suttit av en dag (jo en dag https://www.sharps.se/forums/307945-post23.html) så det var det värt. Brott och småfiffel ger spänning (som spel gör) och är ett symptom i sig. Förorsakar ditt spelande dig några sömnproblem? Den som inte sovit dåligt efter en hård dag han ljuger. (Räcker med att spela poker lite för länge på kvällen/natten. I högsta grad självförvållade, för att inte säga onödigt.) Läser man frågorna ordentligt och skiljer på då och nutid så klarar man sig precis.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-04-13, 13:27 | #948 | |
Citat:
Brukar du använda en del av din arbetstid för att hinna med att spela? När jag hade lönearbete senast så la jag ungefär 3-6timmar utav arbetspasset på spel, hade jag inte gjort det så hade jag inte varit där jag är idag, alltså bara positivt. Har du rykte om dig att vara en spelare? So what, frugan är jävligt nojjig och det skall vara hysch hysch, själv så bryr jag mig inte nämnvärt, snarare tvärtom. När du har förlorat upplever du då att du måste spela igen för att vinna tillbaka förlusterna? Det är väl den här jag får ge medhåll till testet på, absolut, när det flyter på bra, så blir man lätt lat och känner inte samma sug, kan lika gärna ligga på soffan och glo på film, men när allt rasar, då jävlar skall det matas på i 120km/h och oftast brukar det även bli en kostsam historia innan man lägger i handbromsen och börja lugna ner sig och försöka hitta tillbaka till hur saker och ting skall vara. |
||
2015-04-14, 18:48 | #949 | |
Anmälda våldtäkter upp 11% sista året.
Skumt..... http://www.friatider.se/anm-lda-v-ld...rocent-p-ett-r Men innan rasisterna kör upp sitt fula tryne så finns det logiska förklaringar. Citat:
|
||
2015-04-14, 18:50 | #950 | |
Citat:
Skulle vara kul att höra feministernas syn på det här.... |
||
2015-04-16, 11:46 | #951 |
Det drar ihop sig i toppen och än har knappt DÖ sjösatts och det är långt kvar till valet.
http://avpixlat.info/2015/04/16/sent...d/#more-145027
|
2015-04-16, 12:32 | #952 |
MP 5.6%
Helt sjukt, visserligen får dom ju igenom en hel del utav deras politik, men det kan ju knappast vara någon fördel. |
|
2015-04-16, 18:25 | #953 |
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zonwoz (+10) |
|
2015-04-17, 16:22 | #954 |
Den här annonsen är på riktigt.
|
2015-04-19, 14:09 | #955 | |
Dagens bibelordCitat:
||
2015-04-19, 14:21 | #956 |
Så kom Erik Ullenhag (av alla människor) ut som Fascist. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...en_4498334.svd
|
2015-04-19, 17:02 | #957 | |
Citat:
Att ett politiskt-ekonomiskt geni som Ullenhag annars skulle prata politik så att även vi vanliga dödliga greppar innebörden är nog att hoppas lite för mycket. |
||
2015-04-19, 20:16 | #958 | |
Citat:
. .. ... |
||
2015-04-19, 22:33 | #960 |
Twitter kan inte vara bra för blodtrycket.
|
|