Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Träffa spelvänner IRL? (https://www.sharps.se/forums/offtopic/20146-traeffa-spelvaenner-irl/)

semipro 2014-04-16 08:20

Träffa spelvänner IRL?

Jag har alltid haft en stor vänkrets, men aldrig kunnat prata om sportsbetting med dessa. Ingen av dom jag träffar i det verkliga livet är helt enkelt särskilt intresserad av sånt. Så hur träffar man folk som är det? Finns det några årliga sportspelsträffar man kan gå på? Eller kanske nån speciell bar där det sitter en hel hög med Wagner-sköningar och myser? :p

maddmax 2014-04-16 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 335877)
Jag har alltid haft en stor vänkrets, men aldrig kunnat prata om sportsbetting med dessa. Ingen av dom jag träffar i det verkliga livet är helt enkelt särskilt intresserad av sånt. Så hur träffar man folk som är det? Finns det några årliga sportspelsträffar man kan gå på? Eller kanske nån speciell bar där det sitter en hel hög med Wagner-sköningar och myser? :p

Jag tror risken att bli inlåst i en källare med en gagboll i munnen för resten av livet är relativt hög. :)

Majoriteten av de gamla rävarna tror jag träffades tidigt i samband med äventyr på Malta eller Gibraltar, men idag är det nog inte lika vanligt att EU-bolagen anställer den typen av människor (eller att de blir särskilt långvariga om så är fallet).

Spelträffar vet jag inte om det finns (några spelkonferenser har jag dock sett pitchas), dock lär det finnas många som gärna tar en öl och ser en match. Sharps får ordna en datingdel till sidan helt enkelt. :D

Cc 2014-04-16 11:19

Vi körde några träffar via DI's gamla forum Sport & Spel (finns kvar men ingen aktivitet)! Ett par gånger i samband med Elitloppet, ett par andra gånger var det Sportsbar i samband med nån stormatch som gällde. Även detta var i Stockholm. Vill ni träffa Wagner så är det nån kineskrog i Gränby, Uppsala som gäller! :)

Höll på att glömma, tidigt på Tipsnytt-tiden så var vi ett 30-tal som åkte på kryssning till Åland också. Galen resa, ett gäng lirade Kina-poker hela resan, från Tegelvikshamnen > Åland > Tegelvikshamnen. De missade buffén, tax-freen och resten av samkvämet också. 22 timmars poker, ingen vann heller utan alla scratchade....

maddmax 2014-04-16 14:28

Var själv med på några liknande utflykter under den tidiga TZ-tiden. Dock har jag bara positiva minnen från det, fanns en del trevliga människor.

Cc 2014-04-16 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 335947)
Var själv med på några liknande utflykter under den tidiga TZ-tiden. Dock har jag bara positiva minnen från det, fanns en del trevliga människor.

Ni var väl hemma hos Håkan i Onslundaborgen nån gång va? Han är ju en jäkligt kul och social snubbe...

maddmax 2014-04-16 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 335952)
Ni var väl hemma hos Håkan i Onslundaborgen nån gång va? Han är ju en jäkligt kul och social snubbe...

Ja, och var nere nån gång på en MFF-match. Ja, Håkan har alltid varit kanon mot mig, även om jag vet att somliga har svårt för honom. Jag var ganska ny i spelandet då det begav sig och TZ gav mig faktiskt ett par riktigt viktiga lektioner.

Cc 2014-04-16 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 335963)
Ja, och var nere nån gång på en MFF-match. Ja, Håkan har alltid varit kanon mot mig, även om jag vet att somliga har svårt för honom. Jag var ganska ny i spelandet då det begav sig och TZ gav mig faktiskt ett par riktigt viktiga lektioner.

Ähh...inget fel på Håkan, han är lite nätkaxig ibland bara. :)

semipro 2014-04-23 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 335903)
Vi körde några träffar via DI's gamla forum Sport & Spel (finns kvar men ingen aktivitet)! Ett par gånger i samband med Elitloppet, ett par andra gånger var det Sportsbar i samband med nån stormatch som gällde. Även detta var i Stockholm. Vill ni träffa Wagner så är det nån kineskrog i Gränby, Uppsala som gäller! :)

Höll på att glömma, tidigt på Tipsnytt-tiden så var vi ett 30-tal som åkte på kryssning till Åland också. Galen resa, ett gäng lirade Kina-poker hela resan, från Tegelvikshamnen > Åland > Tegelvikshamnen. De missade buffén, tax-freen och resten av samkvämet också. 22 timmars poker, ingen vann heller utan alla scratchade....

Var det inte nån spelprofil som tog sitt liv som brukade ordna spelträffar för allmänheten? Eller har jag drömt det?

Wagner 2014-04-23 10:16

Peter Dahlenmark?

Det förstnämnda stämmer men om han ordnade spelträffar för allmänheten känner jag inte till. Det får Cc reda ut. :)

Wagner 2014-04-23 10:31

Det var så sant. Något seminarium deltog han i. http://www.braodds.com/bettingskolan...-oddsakademien

Men så mycket för allmänheten var det knappast då det kostade en slant.

semipro 2014-04-23 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 337565)
Peter Dahlenmark?

Det förstnämnda stämmer men om han ordnade spelträffar för allmänheten känner jag inte till. Det får Cc reda ut. :)

Just det, Peter hette han. Väldigt trist historia. :sad:

Cc 2014-04-23 13:45

Det är som Wagge påpekar, Peter anordnade inga "spelträffar" av social karaktär. Seminariet var det Bra Odds grundare, Håkan Klingén som anordnade vid 2 tillfällen. Peter var föreläsare vid båda!

Jag kommer hem en sväng till Sweden i Juni, om det är någon/några som befinner sig i Stockholm med omnejd som tänker sig en pubvända eller så, då hänger jag gärna på om det vankas lite pilsner nånstans!

BraOdds 2014-04-24 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 337594)
Jag kommer hem en sväng till Sweden i Juni, om det är någon/några som befinner sig i Stockholm med omnejd som tänker sig en pubvända eller så, då hänger jag gärna på om det vankas lite pilsner nånstans!

Jag är på.

Cc 2014-04-24 12:47

Bra där! NU när pendeltåget går hela vägen till Uppsala så kanske tom Wagner tänka sig en liten turné söderöver? :)

Wagner 2014-04-24 14:03

http://www.clicksmilies.com/s1106/sp...smiley-023.gif

Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.

Men det är bara ett Djungelordspråk och sker inte i verkligheten.