Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Poker (https://www.sharps.se/forums/offtopic/19482-poker/)

Pilkast 2014-02-15 00:23

Poker

Var bara tvungen att visa en underbar hand som jag vann i kväll/natt! hen hade "stulit" en hel del från mig fram till denna hand. Jag hade gått från 100 Euro till 450 och hen tog sedan ner mig till 125 ungefär...

Sedan var det comeback ala Rocky! Tog innan även en stor pott mot hen, skall kolla om jag hittar denna, men det var denna som måste svidit grymt! Hen plockade av mig hela tiden och jag jobbade mig upp - till slut satt hen där med nästan allt av mina marker... Jag jobbade och jobbade och sedan kom denna, episka hand när hen måste trott att hen skulle slå spiken i kistan - men hen har då troligtvis inte mött Pilkast tidigare, hehe...

Se och njut av "slakten" - hoppas det inte var någon här inne bara...

http://i59.tinypic.com/rwqk5w.jpg

:moneybag::moneybag::moneybag:

jaroiten 2014-02-15 00:35

Turgubbe :hattenav:

Pilkast 2014-02-15 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 319240)
Turgubbe :hattenav:

Hehe, självklart var det en oerhörd tur - ville bara illustrera att fighten inte är över förrän den feta damen sjunger...

Måste varit otroligt jobbigt att sett dessa 6or i trynet, efter att ha vunnit så många i rad mot mig med nästan enbart ess och damer och andra bra kort - hen spelade bra, inte snack om det, men hen måste trott jag satt med färg här...

:cheers:

WizardofAhhs 2014-02-15 06:30

Haha, standardcooler.

Fick du in hela på flopp?

semipro 2014-02-15 08:27

Ingen som skriver hen förtjänar sån tur. :no:

maddmax 2014-02-15 08:43

Jag slutade läsa efter ordet "hen". Nackskott. :no:

kassidy 2014-02-24 18:55

Snyggt! Jag lägger mig om jag inte floppar fyrtal ;D

Slurf 2014-02-28 01:54

Kombinationen av ditt språkbruk, att du bara lirar på ett bord och det faktum att du lägger upp ett screenshot istället för att posta handhistorik som normala människor får mig att tvivla på att du skulle vara vinnande på NL100. Idiotisk och meningslös tråd på alla sätt och vis, alla som har ett större antal spelade händer har sett det mesta vid borden. Det känns som att du har skottat våldsamt - om du nu över huvud taget lirar poker regelbundet - med pengar som du normalt sett kommer att förlora till regulars och sedan lyckats pricka in en hand där vem som helst hade plussat 400BB och nu vill du skryta med detta. Hade du i alla fall postat lite HHs så kunde vi ha analyserat ditt spel.

SuprMario 2014-02-28 14:47

Hahaha. ..tror inte att syftet var att analysera nåt egentligen utan mer som en trevlig upplevelse. ..

WizardofAhhs 2014-02-28 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 322952)
Kombinationen av ditt språkbruk, att du bara lirar på ett bord och det faktum att du lägger upp ett screenshot istället för att posta handhistorik som normala människor får mig att tvivla på att du skulle vara vinnande på NL100. Idiotisk och meningslös tråd på alla sätt och vis, alla som har ett större antal spelade händer har sett det mesta vid borden. Det känns som att du har skottat våldsamt - om du nu över huvud taget lirar poker regelbundet - med pengar som du normalt sett kommer att förlora till regulars och sedan lyckats pricka in en hand där vem som helst hade plussat 400BB och nu vill du skryta med detta. Hade du i alla fall postat lite HHs så kunde vi ha analyserat ditt spel.

I det här fallet tror jag inte TS åsyftade att skryta om hans pokerkunskaper - det krävs nämligen inga för att fatta rätt beslut här. Det innebär likväl att det (förhoppningsvis) inte heller finns något särskilt intressant att analysera här. Reggen står för preflop action -> blir nedsynad/återhöjd @ flopp -> ställd all-in @ turn / river (förutsatt att TS tar initiativ postflop). Det krävs liksom inget riktigt tänkande av TS, reggen följer ju med oavsett.

Onödigt att hacka. Klart man blir glad när man vinner, i synnerhet om man inte lirar regelbundet.

Slurf 2014-02-28 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av WizardofAhhs (Inlägg 323138)
I det här fallet tror jag inte TS åsyftade att skryta om hans pokerkunskaper - det krävs nämligen inga för att fatta rätt beslut här. Det innebär likväl att det (förhoppningsvis) inte heller finns något särskilt intressant att analysera här. Reggen står för preflop action -> blir nedsynad/återhöjd @ flopp -> ställd all-in @ turn / river (förutsatt att TS tar initiativ postflop). Det krävs liksom inget riktigt tänkande av TS, reggen följer ju med oavsett.

Onödigt att hacka. Klart man blir glad när man vinner, i synnerhet om man inte lirar regelbundet.

Jag skrev själv att det var inprincip omöjligt att inte vinna 400BB i den här handen, så självklart är vi eniga där. Det vore dock intressant att se lite HHs då han verkar ha lirat särskilt många händer mot denne spelare. Man vet ju aldrig om TS är en sådan som synar 3-bets ur pos med ATo och sedan stackar av 160bb på brädan T52r och tycker att det är en cooler när FI viker upp KK. :p

Edit: Håller dock med om att jag var onödigt otrevlig, jag har dock ingenting emot TS utan blev bara irriterad över den i min mening korkade trådstarten.

Flickepojken 2014-04-23 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 319239)
Var bara tvungen att visa en underbar hand som jag vann i kväll/natt! hen hade "stulit" en hel del från mig fram till denna hand. Jag hade gått från 100 Euro till 450 och hen tog sedan ner mig till 125 ungefär...

Sedan var det comeback ala Rocky! Tog innan även en stor pott mot hen, skall kolla om jag hittar denna, men det var denna som måste svidit grymt! Hen plockade av mig hela tiden och jag jobbade mig upp - till slut satt hen där med nästan allt av mina marker... Jag jobbade och jobbade och sedan kom denna, episka hand när hen måste trott att hen skulle slå spiken i kistan - men hen har då troligtvis inte mött Pilkast tidigare, hehe...

Se och njut av "slakten" - hoppas det inte var någon här inne bara...

http://i59.tinypic.com/rwqk5w.jpg

:moneybag::moneybag::moneybag:

Så är hen där igen, Pilkast :cheers: