Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-05, 22:06   #16

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Minimiersättningen för en felaktigt avslutad anställningen är 16 månadslöner
Har du någon länk/källa till det där?

Skulle säga att praxis för felaktig uppsägning/köpa ut någon/frångå företrädesrätt brukar vara 6-12 månader för de flesta

Senast redigerad av 11433 den 2014-02-05 klockan 22:10.
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 09:09   #17

Wirres avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 327

Elitserien Bandy 13/14
Stats: 7 - 7 - 0
ROI: 107.41%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Efter lite förhandlingar har läget förbättrats här på firman.
Jag har fått som jag ville
Nu inväntar jag svar från det andra företaget för att se om dom vill ha mig. Chefen gjorde ju fullt klart att han kan sparka mig om han känner för det, därför känns det inte tryggt här.
Tack alla ni som skrivit i tråden
Wirre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 16:10   #18

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
Har du någon länk/källa till det där?

Skulle säga att praxis för felaktig uppsägning/köpa ut någon/frångå företrädesrätt brukar vara 6-12 månader för de flesta
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lagen_om_anställningsskydd

Wikipedia anger 6-32 månader så mycket möjligt att de är branschspecefikt. Själv jobbar jag i den privata tjänstesektorn och har bara kommit i kontakt med 16 månader. Men jag har kommit i kontakt med det på en del olika områden dock, bla just felaktigt avslutad tjänst(köra rattfull i en bilburen tjänst räcker tydligen inte för uppsägning, vilket gjorde att han fick just 16 månader), företagsköp där de nya ägarna inte vill ha kvar de gamla osv.

Får fråga efter en riktig källa nästa gång.

td