|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-01-09, 20:03 | #31 |
Sju av dagens åtta arbetsstimmar varit utomhus i -13 grader och man känner en j-vla trötthet när man kom hem. Varit inne för mycket på slutet är känslan.
Så där har ni lite kort om min idag så nu vet ni det
2014-01-09, 23:12 | #32 |
Ja va fan jag klämmer ur mig en till till. Nu var det verkligen Ångest som tråden skulle handla om. Ska försöka hålla mig någorlunda kort, går väl åt helvete det med.
Blev ju tvungen att börja den där kursen i Eskilstuna. Lastbil med släp skulle man lära sig köra och få körkort för den biten. Bodde där på något elevhem i veckorna och kursen skulle hålla på cirkus 10 veckor vill jag minnas. Hade skaffat mig några småkunder (bokade deras lir på travet) som åkte med på bussen till Solvalla så det grämde mig att jag skulle bomma dom eventuella intäkterna. Men nu hade jag en sån tur att det gick en buss från Eskilstuna till Valla och jag kom dit en stund före Uppsala-bussen. Så affärerna kunde rulla på som vanligt. Annars hade jag ju kunnat ta bilen mellan Eskilstuna och Stockholm. Men jag och bilkörning så det var skönt att slippa, mitt i vintern som det var. Allting flöt på som det skulle första nio veckorna. Inte en droppe brännvin och så hem i helgerna för att åka tillbaka på söndag kväll. Men så var det en vecka kvar. Trettonhelgen (om jag minns rätt) så jag var långledig och hade åkt med på bussen från Uppsala. Hamnade vid ett bord med en kompis på valla som ville lira hos mig fast han var black. Okey då sa jag (idiot som man är) vi gör väl upp senare då. Det dracks öl också och hur det än var så trilla jag också dit. Om det var efter att han börjat plocka mig på pengar eller om jag gav efter tidigare minns jag inte. Men först hade jag försäkrat mig om att det fanns mer dricka när vi kom hem. Börja öla på travet för att tvärt sluta var inte min likör. All-in eller ingenting alls var vad som gällde. Första och sista gången jag åker nykter på trav och startar upp på plats. Ja det blev ju fettorsk och helt i onödan dessutom. Fan också! Nu gällde det att rädda upp situationen. Nästa dag var lördag och som av en händelse gick V-7 på Eskilstuna. Förklara hur det låg till för tanten och så fick hon köra oss dit. Han från igår spelade hej vilt både vinnare och plats i alla lopp och det mesta satt. Gropen jag börjat gräva igår blev allt djupare. Sprang på en annan herre på travet och senare på kvällen ringdes han upp. Lite poker på 3 man kanske? Han var ju måttligt road men till slut hade jag tjatat hål i huvudet på han. Vill idioterna ge bort pengarna så får jag väl ställa upp då tänkte han. Min polare kunde varken se skillnad på fram och bak på korten och jag var ju råtiltad från start. Blev ju slakt naturligtvis och en fet skuld till helt fel person. Så det vaknade man upp till på söndagen. Gropen var nu så djup att jag inte ens såg himlen längre. Sen skulle jag tillbaka till Eskilstuna också för sista veckan. Backa med släp som jag inte ens klarat av när jag var människa. Jippi! Törstig var jag också. Jaja, några folköl och småskvättar gör ju varken till eller från på katastrofen. Nu var det så lyckligt, eller olyckligt, att jag tidigare under veckan hade fått reda på att en på kursen bodde i porten bredvid min, så han skulle åka med mig tillbaka. Att han skulle få köra var han ännu lyckligt ovetande om. Jaja, det var inga problem och vi stack iväg på kvällningen. Först ett stopp på Statoil dock för att inhandla några nödraketer. Efter ett par timmar så rullade vi in i Eskilstuna. Ähh, va fan släpp av mig här hörde jag mig själv säga. 12 timmar kvar till kursen skulle starta (backa med släp om ni minns) men Wagner skulle gå på lokal. Så klart. Än var inte det sista urvridet ut lädret och törsten var svårstoppad vid det här stadiet. Så in där och börja läska upp sig ordentligt. Oj Black-jack bord också, jag flyttar ner glaset dit. Gick så långt att jag gula mig där och fick krita i baren. Fast jag aldrig varit där och dom hade ingen aning om vem jag var. Men munlädret måste ha varit i topptrim. Allt annat var ju förlorat. Ja några tior kvar till taxi hade jag. Fast säker är jag inte, kan ha blivit en lubbning också eller så fick någon annan inneboende lösa ut mig. Väck mig när vi ska gå sa jag innan jag störta i säng för den sista vilan som jag så innerligt önskade mig. Men inte ens det kunde man få herrens hjälp med. Jag hann ju knappt lägga mig innan det bultade på dörren, dom hade väl stått där ett bra tag. Gå ni fick jag ur mig mellan kväljningarna, jag kommer efter. Men så fort det blev tomt i korridoren så tömde jag rummet, packade bilen och drog hem. Hade väl så mycket klara tankar att jag sjukanmälde mig när jag kommit hem. Behövde ju vartenda öre efter helgens dikeskörning. Hade dessutom ansökt om något lån som alla som gått kursen hade rätt till och dom stålarna var ju diskonterade med råge. Men först fick man skicka kärringen och ta något ockerlån för att lösa pokernatten från helvetet. Det var trots allt prio ett. Han stod i princip redan på gården och väntade när jag kom hem. När han var skyldig mig några år senare så var det inte lika brått och helst skulle det vara ackord också. Men vem har sagt att livet är rättvist. På tisdagen (när man ännu mådde som en påse skit) ringer dom från skolan och förklarar att det där lånet kan nog inte komma på tal nu när jag avbrutit kursen. Då rämnade ju världen ännu en gång. Men då var det bara att vrida på värsta snyfthistorien (sjukdom, fattigdom och allmänt elände) och fan vet om jag inte klämde fram en tår också. Allt för den goda sakens skull. Gubbfan vekna i vilket fall som helst och jag fick mina pengar. Skulden var löst och nya pengar var på ingång och jag hade dessutom överlevt ännu en snefylla. kanske skulle det ordna sig ändå. Fick till och med lastbilskort för tiden jag varit där (utan släp dock ) men det kunde ju kvitta. Jag ville ändå inte köra lastbil. Några dagar senare när allt lagt sig plockade tanten fram en rakapparat som hon köpt åt mig för att jag varit duktig, avhållsam från spriten och genomgått kursen som gett några extra bokstäver i körkortet. Hon hade alltså tagit ut segern i förskott och för första gången i livet skämdes jag. THE END.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+10), Shell Peppe (+10), SlimCharles (+10), Stekel (+10) Senast redigerad av Wagner den 2014-01-09 klockan 23:24. |
|
2014-01-20, 17:39 | #33 |
Idag hade jag änglavakt på jobbet. Halkade då jag gick ner från en slänt ramlade med huvudet framåt så staketet gick av. Hade jag åkte ner från det stupet vet jag aldrig vad som hade hänt. Resultatet två svullna knän så jag knappt kan gå nu och ögonbrytet fick sig en smäll. Hatar denna jävla halka alltså. Till råga på allt var ÖP reporter och fotograf där.
Gud ville väl jag skulle leva lite längre. Livet är alltså på en skör tråd varje dag alltså.
2014-01-20, 18:44 | #34 |
Tur att glasögonen höll. http://op.se/lanet/ostersund/1.67381...st-ner-i-halet
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+20) |
|
2014-01-20, 20:07 | #35 |
Den var ju inte snäll Wagner
Men kommer det en artikel sen lägger jag ut den. Nu har jag så ont så jag knappt kan ta mig till köket. Men ska fan upp imonn ändå har jag bestämt mig.
2014-01-20, 20:14 | #36 |
Har du ont nu så är risken stor att det är ännu värre i morgon.
Men stanna hemma du, dom klarar sig nog. Doctor/ Wagner Inte kan man låta bli att googla heller.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-01-20, 20:20 | #37 |
Saken är ju den att man inte klarar sig utan mig. I dom heta uppdrag vi får på dagarna haha . Får se hur jag känner mig brukar ha en princip att aldrig vara hemma då jag är andställd.
2014-01-20, 23:00 | #38 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
Klarar sig inte änderna utan ditt sällskap eller
|
2014-01-20, 23:04 | #39 |
Jag länka visst till fel kärring som kravla i snön så jag våga inte ta den smashen.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-01-20, 23:38 | #40 | |
Citat:
|
||
|