Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-27, 15:05   #1

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

En lång hälsning från Laxdasen till alla.

Fick den på mailen och vet inte var jag kan posta det, men provar här.

Social kompetens vinner i längden- DET FATTAR ALLA!

Hej alla medlemmar inkl moderatorer!

Ordet social kompetens innefattar mycket. Däremot är bedömningen av vad som är social kompetens lika delad som alla laxdasens avstängningar(eller mina varierande grad av ideer när det gäller ”klara”. Självklart måste man visa social kompetens även på sharps. Vi medlemmar måste visa social kompetens genom att visa både uppskattning och kunna ge konstruktiv kritik. Jag har stuckit ut hakan många gånger. det har varit både när det gäller tips och även mot andra medlemmar. Jag känner jättestort stöd av många men självklart även att vissa konsekvent skriver negativa saker så fort jag skriver, oavsett vad jag skriver. Så länge man både kan ge ris och ros är det social kompetens men är det enbart inriktat på att kritisera negativt så saknas det social förmåga. Jag uppskattar i stort sett alla på sharps och hoppas kunna uppskatta ALLA i framtiden. Självklart saknar jag Er också annars skulle jag inte lägga ner den tid jag gjort på forumet. Vissa har blivit sådana som man fastnar extra för. Jag njuter tex i fulla drag när PILKAST klistrar in sin BONGAVGIFT eller när jag få se DOOBS bild. Ja jag hatar DOOBS bild men kommer sakna den om han tar bort den. Alla bidrar nästan alltid med positiva saker men ibland blir det tjafs vilket är beklagligt. När det gäller moderatorerna så tycker jag ni i allmänhet gör ett bra jobb, men jag kan önska lite mer fingertoppskänsla ibland. Det är också ett mått på social kompetens. Man måste kunna se ett mönster när någon enbart bedrivit negativa saker och även för det ge avstängning då detta inte bidrar alls till ett bra forum. Sedan kan jag förklara min STIL på sharps. För mig är travet ett mycket stort intresse och har varit sedan ca 1980 då jag som 11-åring försökte SJÖA FRISKT på främst Sundbyholm. Jag var alltid ute 2-3 timmar innan travet började för att inte missa en värmning. Humor är också oerhört viktigt för mig och det ingår i allra högsta grad i den sociala kompetensen. Som jag sagt tidigare så dör alla branscher utan en kombination av humor, kompetens och ett innovativt beteende. Att bli avstängd i ett år när jag själv tycker jag bidragit med väldigt mycket gott både spelmässigt och även när det gäller att folk ska få njuta av mina formuleringar och sjöande ord. Lägger man allt i vågskålen så tror jag det positiva överväger och tom SJÖAR över. Jag ber om ursäkt om jag trampat vissa på tårna och ska försöka bättra mig och inte ge mig in i fel diskussioner. Jag hoppas att vi kan få en bra tid tillsammans med mycket sjöande och många glada skratt tillsammans och att vi kan ses på travbanorna med varsin URSTARK tröja med olika roliga texter. I begreppet social kompetens finns också den reella sociala kompetensen man får chansen att visa när vi möts och grillar ihop samtidigt som vi SJÖAR i oss bira och andra drycker som gör att vi omsätter OBEGRÄNSAT och i sin tur SJÖAR Å DET GRÖVSTA! Jag tycker ALLA på sharps har saker att lära. ni som aldrig fått en avstängning kanske är lite för snälla och vi som suttit och skakat galler ett antal gånger kanske kan få några goda råd för att slippa käka vatten och bröd. Jag har ringt mitt jobb och sagt att jag är avstängd på min favoritsida på nätet. Jag sa att jag kanske inte orkar börja jobba i januari då detta tär på mitt psyke. Det lät ledsna och frågade varför jag inte orkar..... och jag sa att det är för många GOA människor som under ett år försvinner ur mitt liv. Och sen sa jag att om jag ej får vara på sharps så kommer jag troligen att missa att SJÖA OBEGRÄNSAT så jag måste byta jobb och få högre lön för att kunna överleva. Jag accepterar sharps regler men skulle verkligen uppskatta att få njuta av ert sällskap så fort som möjligt. Jag saknar er alla och all den sociala kompetens som finns och den stora spelskicklighet som hela forumet har. Tillsammans kommer vi ha ruskigt kul. Däremot är jag nedstämd av att inte få/kunna bidra med något under en lång framtid!

Nu siktar jag och förhoppningsvis även ni på en framtid inom sharps där den sociala kompetensen får segra och att allt negativt är glömt. Nu siktar vi framåt och ser framtiden med tillförsikt. NU SJÖAR VI!!!!!! Just ni ligger jag i mitt akvarium och badar i lax....men ack så ensamt trots alla laxar som simmar omkring!

Hoppas vi hörs och ses snart!

MVH LAXDASEN
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+20), ajvide (+25), sirlarsson (+20), Boone (+20), Pilkast (+100), Klasser (+5), NicklasJ (+5), Sebkar (+20), Trinity (+15), draken (+5), Viroid (+5), glennoskar (+20), kocken (+20), Comandini (+100), ramenjo (+10), BroderH (+20), alexberg9 (+10), Greenstar (+20), NiLu (+10), alle (+20), hanscrispi (+10), Ponken (+5), plumma (+20), kusagwa (+1), Pricehunter (+20), dado (+5), Yoast (+10), overpace (+20), DIF (+10), Tamuli (+5), doob (+20), loneranger (+10), CamillaS (+500), sirlarsson (+35), linusjkpg (+5), Rickart (+6), kkimpa (+100), Oblix (+25), labjjo (+15), putric (+10), spalato (+50), alle (+20), Dreamis (+20), niveon (+100), mrgump (+25), jazboy (+1), heddari (+20), ingo73 (+100), DonDanBob (+10), cc999 (+100), sandro (+100), Timotimo (+1), pawweshark (+10), varulv (+100), Lindvallen (+66), Scherlock (+100), perNor943 (+25), Lulle79 (+10), lepadd (+20), Kirtap (+25), JANNE48 (+10), MrPike (+10), bigspender (+50), 02 (+50), joy (+35), sedon (+20), linusjkpg (+1), ASteffEA (+5), Foppa21 (+20), greenj (+5), crossbow (+50), drakdead (+15), riga (+10), bettingmaster (+10), jopase (+20), nattuglan (+50), asgaya3141 (+50), AndyMart (+5), MatsE (+10), coolmanriver (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:17   #2

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Stor läsning!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:21   #3

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 642
Standard

Så jävla skön han e laxen han är värd att komma tillbaka till sin familj och dom andra 2 som vart avstängda.
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:25   #4

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 136
Standard

Svår läsning! (styckeindelning?)
hultmaniac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:27   #5

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

flot

mange hilsner til dig fra Michel65.
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:45   #6

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3020
Standard

Alla gör vi fel nån gång!

Ge laxen en chans till, men gäller att du håller tungan i styr!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 16:03   #7

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3451
Standard

Free laxdasen
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 16:08   #8

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 259

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dåligt sjöande sen laxen försvann! Give him to the people.
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 17:04   #9

Greven-plasts avatar

Sharp$: 1139
Standard

Jag har inte haft förmånen att delta i detta forum särskilt länge men tycker att om någon bemödar sig med att formulera ett sådant brev hoppas jag att avstängningen snart är över.
Greven-plast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 17:59   #10

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Grymt Dasen.. Det värsta med din avstängning är du faktiskt inte är särskilt dryg nuförtiden ( vilket jag faktiskt tyckte du kunde vara ibland förr)! Tycker du har en trevlig jargong och visst kanske det stör vissa men tror inte det är något större problem!

Men en EXTREMT löjlig avstängning, hade köpt någon vecka men 12 månader.. nja.. speciellt då du bättrat dig sen du tex blev avstängd en längre tid i somras! Jag köper inte moderatorernas motivering!

Du, som så många andra tillför väldigt mycket och tillsammans gör vi faktiskt trav lite roligare här!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 18:28   #11

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 648
Standard

själv vet jag inte vad som hänt???men verkar konstig avstängning 12 mån enligt mej ialla fall,oftast är det skoj när man tjafsar med nån det förstår väl dom flesta med hoppas jag,visst kan det bli hårda ord ibland av vissa men vad fan man får väl tåla lite med enligt mej för alla vet ju ändå att det är skoj och sånt när folk säger det,saknar dasen och hans klara som vinner med 100m som sagt
plumma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 18:35   #12

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

längre leva kung dasen
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 18:51   #13
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1769
Standard

Obegränsat med ord, det fullkomligen rinner ord ur skärmen. Och ändå bjöd du inte på en klaring. Hoppas att du snart är i dagligt tryck igen, har sagt det förut och säger det igen. Det finns många bra härinne som är värda att lyssna till, nu är det tråkigare och lite sämre.
Ska kompensera det ikväll genom att sko mig obgr på Bergsåker.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 19:14   #14

sirlarssons avatar

Sharp$: 2741
Standard

Blir det världsrekord i antal sharps för en post tro?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 19:17   #15

CamillaSs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 57
Standard

Men ett år?
ETT år?

Jag måste missat något radikalt!
Det får ju inte ens ett rattfyllo som kört ihjäl någon!?

Skojar du?

Jag ger sådana där Sharps, som jag inte ens fattar vad de är till för, har ju så många som ca 800 st, så jag ger 500, bara för att.!
CamillaS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 19:18   #16

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg

Dessa skall självklart gå till en "resning" och en skjutjärnsadvokat, som kan få dasen friad från detta justitiemord, hehe...

Visste väl att dessa sharps, tillslut, skulle bli värda något - kanske framtidens Bitcoins...

You´ll Never Walk Alone...
Grnvit (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 19:19   #17

CamillaSs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 57
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Kan du förklara vad det är till för?
Jag har liksom aldrig brytt mig i det trots att jag vart med rätt länge och läst..
Gammal 2013-12-27, 19:24   #18

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Vad är det här för trams? Sådant här "drama" hör hemma på Familjeliv.
eddieh (+3)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 19:31   #19

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Vad är det här för trams? Sådant här "drama" hör hemma på Familjeliv.

Så du läser där - säger kanske mer om dig än andra... Hört talas om detta extremfeminist- och tillika vänstertillhåll...

Gammal 2013-12-27, 19:36   #20

Wagners avatar

Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hultmaniac Visa inlägg
Svår läsning! (styckeindelning?)
Kommer här. Annars klarar jag inte av att läsa det själv ens.

Spoiler:
Social kompetens vinner i längden- DET FATTAR ALLA!

Hej alla medlemmar inkl moderatorer!

Ordet social kompetens innefattar mycket. Däremot är bedömningen av vad som är social kompetens lika delad som alla laxdasens avstängningar(eller mina varierande grad av ideer när det gäller ”klara”. Självklart måste man visa social kompetens även på sharps. Vi medlemmar måste visa social kompetens genom att visa både uppskattning och kunna ge konstruktiv kritik.

Jag har stuckit ut hakan många gånger. det har varit både när det gäller tips och även mot andra medlemmar. Jag känner jättestort stöd av många men självklart även att vissa konsekvent skriver negativa saker så fort jag skriver, oavsett vad jag skriver. Så länge man både kan ge ris och ros är det social kompetens men är det enbart inriktat på att kritisera negativt så saknas det social förmåga.

Jag uppskattar i stort sett alla på sharps och hoppas kunna uppskatta ALLA i framtiden. Självklart saknar jag Er också annars skulle jag inte lägga ner den tid jag gjort på forumet. Vissa har blivit sådana som man fastnar extra för. Jag njuter tex i fulla drag när PILKAST klistrar in sin BONGAVGIFT eller när jag få se DOOBS bild. Ja jag hatar DOOBS bild men kommer sakna den om han tar bort den.

Alla bidrar nästan alltid med positiva saker men ibland blir det tjafs vilket är beklagligt. När det gäller moderatorerna så tycker jag ni i allmänhet gör ett bra jobb, men jag kan önska lite mer fingertoppskänsla ibland. Det är också ett mått på social kompetens. Man måste kunna se ett mönster när någon enbart bedrivit negativa saker och även för det ge avstängning då detta inte bidrar alls till ett bra forum. Sedan kan jag förklara min STIL på sharps. För mig är travet ett mycket stort intresse och har varit sedan ca 1980 då jag som 11-åring försökte SJÖA FRISKT på främst Sundbyholm. Jag var alltid ute 2-3 timmar innan travet började för att inte missa en värmning.

Humor är också oerhört viktigt för mig och det ingår i allra högsta grad i den sociala kompetensen. Som jag sagt tidigare så dör alla branscher utan en kombination av humor, kompetens och ett innovativt beteende. Att bli avstängd i ett år när jag själv tycker jag bidragit med väldigt mycket gott både spelmässigt och även när det gäller att folk ska få njuta av mina formuleringar och sjöande ord. Lägger man allt i vågskålen så tror jag det positiva överväger och tom SJÖAR över. Jag ber om ursäkt om jag trampat vissa på tårna och ska försöka bättra mig och inte ge mig in i fel diskussioner.

Jag hoppas att vi kan få en bra tid tillsammans med mycket sjöande och många glada skratt tillsammans och att vi kan ses på travbanorna med varsin URSTARK tröja med olika roliga texter. I begreppet social kompetens finns också den reella sociala kompetensen man får chansen att visa när vi möts och grillar ihop samtidigt som vi SJÖAR i oss bira och andra drycker som gör att vi omsätter OBEGRÄNSAT och i sin tur SJÖAR Å DET GRÖVSTA!

Jag tycker ALLA på sharps har saker att lära. ni som aldrig fått en avstängning kanske är lite för snälla och vi som suttit och skakat galler ett antal gånger kanske kan få några goda råd för att slippa käka vatten och bröd. Jag har ringt mitt jobb och sagt att jag är avstängd på min favoritsida på nätet. Jag sa att jag kanske inte orkar börja jobba i januari då detta tär på mitt psyke. Det lät ledsna och frågade varför jag inte orkar..... och jag sa att det är för många GOA människor som under ett år försvinner ur mitt liv. Och sen sa jag att om jag ej får vara på sharps så kommer jag troligen att missa att SJÖA OBEGRÄNSAT så jag måste byta jobb och få högre lön för att kunna överleva.

Jag accepterar sharps regler men skulle verkligen uppskatta att få njuta av ert sällskap så fort som möjligt. Jag saknar er alla och all den sociala kompetens som finns och den stora spelskicklighet som hela forumet har. Tillsammans kommer vi ha ruskigt kul. Däremot är jag nedstämd av att inte få/kunna bidra med något under en lång framtid!

Nu siktar jag och förhoppningsvis även ni på en framtid inom sharps där den sociala kompetensen får segra och att allt negativt är glömt. Nu siktar vi framåt och ser framtiden med tillförsikt. NU SJÖAR VI!!!!!! Just ni ligger jag i mitt akvarium och badar i lax....men ack så ensamt trots alla laxar som simmar omkring!

Hoppas vi hörs och ses snart!

MVH LAXDASEN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
overpace (+20), boored (+5), Shell Peppe (+5), Seebbo (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 19:46   #21

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Humanismen har segrat. Kravet på en handling i samhällets tjänst måste anses vara uppfyllt. Så låter vi bli att räkna antalet ord...och att blanda in Litteraturfrämjandet.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 20:29   #22

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Dessa skall självklart gå till en "resning" och en skjutjärnsadvokat, som kan få dasen friad från detta justitiemord, hehe...

Visste väl att dessa sharps, tillslut, skulle bli värda något - kanske framtidens Bitcoins...

Imorgon när jag kommit hem från jobbet, för jag över alla givna Sharps till Laxdasen, så får han nyttja dom till nämnda förslag
Pilkast (+1)
Gammal 2013-12-27, 20:45   #23

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7923
Standard

Vad lär vi oss.Kör man alltid för fort blir man till slut av med körkortet.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 23:08   #24

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 1631
Standard

En nyfiken fråga, vilka är de 2 andra avstänga personerna?
jazboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 23:40   #25

Sharp$: 2648
Standard

behöver sjöa obgr imorgon, släpp lös odjuren så vi alla kan vinna lite $$
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 23:48   #26

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jazboy Visa inlägg
En nyfiken fråga, vilka är de 2 andra avstänga personerna?

Varulv och... Var det en tredje...?

Kommer inte ihåg, tyvärr... Borde jag göra - hoppas denne, om det är en tredje person, inte misstycker min minnessvaga sida...

Gammal 2013-12-27, 23:51   #27

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 642
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Varulv och... Var det en tredje...?

Kommer inte ihåg, tyvärr... Borde jag göra - hoppas denne, om det är en tredje person, inte misstycker min minnessvaga sida...

tredje RazshVollril
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 00:00   #28

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Ja det är helt klart en sorgens tid, dom 3 Kungarna som i princip har lagt ut hela vinnande raderna till senaste 2 V86.orna tillsammans + var och varannan V75.a är avstängda :(
Gammal 2013-12-28, 00:02   #29

Standard

Åfan! Varulv har ju verkligen levererat bra tips länge så det blir ju grymt tråkigt utan honom (och givetvis Dasen också!).

Hellre folk med solida synpunkter kring sitt eget tänk & spelande, än de som bara ska jävlas och pika varje gång man bommar en utropad "klaring"!

Visst, jag är inte pratglad här eller nämner några egna klaringar, men va fan. Läsningen här på forumet bidras ju till en STOR del av dessa 2 nämnda, som i sin tur gör att www.sharps.se får en massa besökare!
Pilkast (+1)
Gammal 2013-12-28, 00:04   #30

Standard

Laxen och Varulven får döpa om sig och gå lite undercover så vi får fortsatt kul läsning!
Pilkast (+1), overpace (+5), barner (+12)
Gammal 2013-12-28, 00:09   #31

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
tredje RazshVollril

AHH, var han med "utslagen" den tredje, hehe - sorry... Ja, han kan ju hetsa om någon...

Gammal 2013-12-28, 09:16   #32

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 159
Standard

Fy vad barnsligt, avstängda i ett år?

Släpp fångarna loss, det är (snart) vår!!!
Lulle79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 09:47   #33

JANNE48s avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 2064
Standard

1 år avstängning var för mycket,1 månad hade räckt,hoppas alla ochså kan lära av det här,kom gärna med konstruktiva tips och fakta och mindre trams,man drar sig för att skriva och dela med sig när det finns personer på detta forum som bara ligger och väntar för att hoppa på och skriva negativa saker om det man delar med sig.om ni har synpunkter så kan ni posta det privat.Tillsammans har vi mycket kunskaper,erfarenheter inom travet som alla kan ha nytta av om vi samarbetar.Men när man börjar hota folk eller skriva att nån är sjuk så har man gått över gränsen.Jag önskar alla ett Gott Nytt År och en ny start här på forumet för att alla ska sjöa laxar.Var snälla mot varandra det vinner alla på.alla kan ha en dålig dag men låt det inte gå ut över andra,många är ochså här för att lära mera om travet.
JANNE48 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 10:30   #34

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3097
Standard

avstängningen

Har inte varit här alltför länge och börjar så smått komma tillbaka till travet. Alla de tre som nu är avstängda tycker jag tillsammans med några andra givit mig mest och bäst information. Lite munnhugg och kritik måste man väl tåla och det hade jag accepterat . Men nä då stänger vi av dom på ett år, säger ett stort tack till detta(sarkasm). hoppas jag inte trampat någon moderater nu på tårna så jag blir avstängd. Ge oss dessa tre tillbaka, tycker att det blir roligare då.

Annars finns ju travpunkten kvar
ingo73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 10:36   #35

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Vart satt Laxdassen och lirade innan Sharps poppade upp?
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 11:03   #36

Sharp$: 1250
Standard

Oj vad har jag missat? Skriver aldrig något i forum utan är mest och läser om allas åsikter och tankar och nu är några av de mest intressanta o roliga avstängda. Tråkigt är bara ordet, men avstängd i 1 år! Varför så kännbart straff?
Släpp lös deras åsikter igen, så det blir ett levande forum igen
neo3000gt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 11:04   #37

JANNE48s avatar

Standard

Laxdasen och Helge finns ju på twitter svårare är det inte om ni vill hålla kontakten och skriva där @laxdasen @korsdraget
Gammal 2013-12-28, 11:38   #38

Sharp$: 5165
Standard

ojojoj! Grym läsning Dasen! Har alltid tyckt om dina utstick även om man självklart inte alltid delar dina åsikter! Men kan bara hålla med om travtråden är en stor sharpsprofil fattigare när du inte är här!
Och till moderator: efter denna läsning så är jag ganska övertygad om att ni tjänar på att låta Laxdasen komma tbax så fort som möjligt!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 11:51   #39

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 832
Standard

Et år, wow, hvem har han slået ned, eller kørt ned?

Et år er alt for meget, 1 måned max, et år er helt væk.
Godt nytår til alle.
barner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 12:30   #40

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 4030
Standard

Herregud vad tjafsas det om? Regelverket är solklart precis som de flesta regler i samhället är.
Den som bryter mot reglerna riskerar en varning, i vissa fall bannlysning.
En varning plockas bort efter 12 månader.

En varning = Avstängd från forumet i en vecka.
Två varningar = Avstängd från forumet i en månad.
Tre varningar = Avstängd från forumet i 24 månader.

Har man fått 2 chanser innan att bättra sig och det förbättras inte då får man ta sitt straff.
Om dessa hot som skrivits här skulle ha sagts ansikte mot ansikte i "riktiga" världen så hade det utan problem funnits en god grund för polisanmälan.

Så lägg ner allt tjafs och så får Laxdasen stå för vad han har gjort (upprepade ggr) som en man och ta konsekvenserna av sitt beteende
martinsson (+5), kusagwa (+5)
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 12:35   #41

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

UPPMANING TILL MODERATOR!! FREE DASEN!! Man måste väl kunna överklaga ett beslut?? Ett år är för mycket! Revidera! Killen är ju ångerfull!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 12:37   #42

fusbars avatar

Standard

Skickade en förfrågan till dig Helge.
Gammal 2013-12-28, 13:09   #43

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Skickade en förfrågan till dig Helge.
Kom nyss hem från jobbet, har godkänt alla förfrågningar men inte koll på vem som var just du

Välkommen!

Senast redigerad av Helge den 2013-12-28 klockan 13:10.
Gammal 2013-12-28, 13:13   #44

fusbars avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Kom nyss hem från jobbet, har godkänt alla förfrågningar men inte koll på vem som var just du

Välkommen!

Tackar! Va det så många. Nu följer vi Laxen också.
Gammal 2013-12-28, 14:05   #45

Helges avatar

Standard

Citat:
Tackar! Va det så många. Nu följer vi Laxen också.

Här har du varulv med

@NEBteamet

fusbar (+100)
Gammal 2013-12-28, 22:15   #46

Sharp$: 1302
Standard

Vad är det för jädrans trams avstängningar hit o dit! Ge grabbarna en BOT så är det ur världen!
zondaplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 23:26   #47

Sharp$: 2030

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
UPPMANING TILL MODERATOR!! FREE DASEN!! Man måste väl kunna överklaga ett beslut?? Ett år är för mycket! Revidera! Killen är ju ångerfull!
Det är säkerligen varenda våldtäktsman på Kumla också.
Seebbo (+2), maddmax (+100), NiLu (+10), Flickepojken (+10)
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 09:10   #48

Helges avatar

Standard

Fört över totalt 3000 Sharps till Laxdasen. Orkade inte räkna så höftade. Måste vara rekord i Sharps på ett inlägg?
varulv (+3000), varulv (+300), varulv (+200)
Gammal 2013-12-29, 12:36   #49
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fört över totalt 3000 Sharps till Laxdasen. Orkade inte räkna så höftade. Måste vara rekord i Sharps på ett inlägg?
Det rekordet håller nog KPbet eller AKBbet, de marknadsledande spelbolagen på sharps.se.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
eddieh (+3)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 14:07   #50
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Konkurrerar mot:
https://www.sharps.se/forums/179902-post203.html
och
https://www.sharps.se/forums/231734-post249.html

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 20:01   #51

fusbars avatar

Standard

Noterade ni KPs $harps igår.. Är Laxdassen och Varulv snart tillbaka? Det tror jag..

Senast redigerad av fusbar den 2013-12-30 klockan 20:07.
Gammal 2013-12-30, 20:41   #52

Wagners avatar

Standard

Som jag redan påpekat kan laxdasen dela ut sharp$ vilket tyder på att han har en viss behörighet?

Men det var ingen som reagerade när jag påpekade det sist så... https://www.sharps.se/forums/304068-post40.html

https://www.sharps.se/forums/304043-post38.html
Gammal 2013-12-30, 22:05   #53
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Som jag redan påpekat kan laxdasen dela ut sharp$ vilket tyder på att han har en viss behörighet?

Men det var ingen som reagerade när jag påpekade det sist så... https://www.sharps.se/forums/304068-post40.html

https://www.sharps.se/forums/304043-post38.html
En ban innebär bara att du inte kan posta i forumet, du kan fortfarande läsa och dela ut sharps. Vet inte hur det är med tillgång till sheet, men jag kan tänka mig att det funkar också.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 22:39   #54

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
En ban innebär bara att du inte kan posta i forumet, du kan fortfarande läsa och dela ut sharps. Vet inte hur det är med tillgång till sheet, men jag kan tänka mig att det funkar också.
Då måste det finnas lika sorters ban. För när jag fick en vecka var det tvärnit på allting.
Gammal 2013-12-30, 22:56   #55
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Sharp$ har alltid gått att dela ut. Avstängning har vi dock justerat lite, tidigare gick det ej att komma åt sheets m.m. Det har vi ändrat sen en tid tillbaka, tror det var tiden runt Lazlos avstängning som ändringen kom.

Vore ju synd att inte låta folk som haft ett sheet aktivt i ett par år plötsligt tappa kontrollen över den pga några snedsteg i forumet. Det samvetet kan inte vi leva med
Gammal 2013-12-30, 23:09   #56
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Noterade ni KPs $harps igår.. Är Laxdassen och Varulv snart tillbaka? Det tror jag..

Varulv fick endast 7 dagars avstängning och är tillbaka närsom.

Ang Laxdasen så får vi se.
Vi admins ska ha ett möte nästa år (OJ vilket tidsspann) och ta upp det med att införa fler steg i straffskalan. 1v/1m/2år är lite väl hårt kan jag erkänna. Iaf 2års avstängningen som egentligen kan likställas med permanent.
Förslaget är iaf 1vecka / 1månad / 1månad / 3 månader / permanent. Vi vill ogärna stänga av medlemmar men regler är regler och ska följas av alla oavsett.
Gammal 2014-01-05, 09:25   #57

Sharp$: 1031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Varulv fick endast 7 dagars avstängning och är tillbaka närsom.

Ang Laxdasen så får vi se.
Vi admins ska ha ett möte nästa år (OJ vilket tidsspann) och ta upp det med att införa fler steg i straffskalan. 1v/1m/2år är lite väl hårt kan jag erkänna. Iaf 2års avstängningen som egentligen kan likställas med permanent.
Förslaget är iaf 1vecka / 1månad / 1månad / 3 månader / permanent. Vi vill ogärna stänga av medlemmar men regler är regler och ska följas av alla oavsett.
Nu är det nytt år. Jag tycker ni istället för eller som alternativ kan ge böter. Då kan man om man är populär få sharps så man kan köpa sej fri. Bjud in Laxdasen nu. Det tjänar alla på.
Gammal 2014-01-05, 10:52   #58

JANNE48s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Nu är det nytt år. Jag tycker ni istället för eller som alternativ kan ge böter. Då kan man om man är populär få sharps så man kan köpa sej fri. Bjud in Laxdasen nu. Det tjänar alla på.
Ja nytt år och ge Laxdasen en ny chans
Gammal 2014-01-06, 15:10   #59

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Jag tycker man borde göra det utanför Sharps också. Är man populär eller rik anser jag att man står över lagen. Justin Bieber borde få mörda folk. Eller ja, han måste betala böter förstås.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 21:28   #60
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Och böter? I vadå? De värdefulla Sharp$ eller ska KP helt enkelt utfärda dagsböter helt på eget bevåg?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 01:21   #61

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Det rekordet håller nog KPbet eller AKBbet, de marknadsledande spelbolagen på sharps.se.
Spelbolag Snarare asiatiska spelsyndikat... Speciellt det dyra KPBet.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 11:00   #62

Sharp$: 1031
Standard

Citat:
Och böter? I vadå? De värdefulla Sharp$ eller ska KP helt enkelt utfärda dagsböter helt på eget bevåg?
Sharpsböter
Gammal 2014-04-16, 00:02   #63

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Jag dör, det är så enormt roligt. Böter i sharp$!
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 00:13   #64

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Ja man kan ju inte bli annat än nyfiken på vem denne Laxdasen är
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 00:48   #65

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15727
Standard

Laxdasen är kul och intressant på det sättet att han ofta sticker ut hakan när han har feeling och skall levererar vinnare.
Men blir oftast så dryg att det är roligare att se målarfärg torka. Men han levererade nån vinnare ibland.

Helt klart så är det oftast helt egna ideer, istället för att kopiera och infoga alla spelsidornas tips. Det är en styrka, men dryghet kan ibland bli en övertygelse som fintar.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 08:09   #66

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5187
Standard

Har inte så noga följt alla turer kring Laxdasens avstängning. Läste först nu hans långa brev med personliga reflektioner. "citat"

"Jag har ringt mitt jobb och sagt att jag är avstängd på min favoritsida på nätet. Jag sa att jag kanske inte orkar börja jobba i januari då detta tär på mitt psyke."

För mig känns det här väldigt beklämmande och dramatiskt att läsa. Att ett internetforum
kan bli till så stor del av hela ens liv. Till den grad att man ringer till sitt jobb och berättar
om eländet med avstängning. Att följden blivit tveksamheter om man ens orkar jobba
vidare.

Livet måste väl ändå kunna vara mycket större än virtuella kontakter (via signaturer) på ett spelforum! Missförstå mig inte - jag känner att Laxdasen har mått dåligt av det
inträffade - och visst kan man ha synpunkter på rättvisan i det hela. Men jag tycker
ändå hans ord stämmer till eftertanke.

Hur mycket låter vi själva forumet och spelandet betyda i våra egna liv?

Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td