|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-11-02, 22:42 | #31 |
Nu ska man på NHL-natt med öl.
Men ikväll/natt ska jag visa karaktär
2013-11-07, 17:55 | #32 |
Jag brukar innan jag däckar(lägger mig ) dricka ett glas vatten som jag dessutom hält lite salt i och rört om, smakar skit, men verkar ha fungerat oerhört många gånger för min del
Prova |
|
2014-01-18, 13:07 | #33 |
Har en tuff morgon. Däckade vid 24:00 efter en härlig spritfylla, åt innan jag gick och la mig (tappade också den tallriken på stengolvet för en halvtimme sen, den ligger kvar där). Vaknade sen vid 05:00 riktigt törstig, svepte då en halv vattenflaska med vatten och så fick jag ett oerhört sug efter oboy så kravlade mig upp och svepte två glas, det var otaktiskt för då vart det fullt i magen och illamåendet svepte in så kunde självklart inte somna om. Nummer två har jag gjort två gånger också. Frukost/lunch ligger också i magen men det var först nu efter lunchen jag vart bakis på riktigt. Tacka gudarna för Hovets barer som kommer rädda min dag.
Var skrivsugen, inget vettigt att komma med förutom att drick inte så du spricker dagen efter. |
|
2014-01-18, 16:18 | #34 |
|
|
2014-01-18, 19:43 | #35 |
Jag minns en gång när jag vakna pigg som en mört efter några dagars festande. Ett lika ovanligt som märkligt tillstånd. Knalla runt här hemma och tog det lugnt, sen gick jag ut och snacka med någon granne (bara en sån sak...). Ja sen blev jag hungrig också. Max naturligtvis och jag knallade ner till E4-an.
Beställde den största burgaren dom hade och en jättemugg cola. Allt var fortfarande topptrim och kön lång. Men livet lekte så vad gjorde det. Sen gick allt i en rasande takt. Börja känna mig allmänt olustig och det rann något efter ryggen. Ajaj och nu kom allt jag förtjänat som en diskus i skallen. När jag kom fram och skulle betala så var hamburgaren inte att tänka på. Om jag tänkt så skulle dom ha fått ta fram svabben och skurat resten av dagen. Ingen visste ju vad jag beställt så jag tog bara colan. Gick ut och satt mig, varmt som fan var det, och började sippa i mig. Det var minst 75 cl i muggen och när det var avklarat började jag sakta släpa mig hemåt. Den vackra värld som jag befunnit mig i bara timmen tidigare hade upphört att existera. Nu gällde det bara att ta sig hem innan en olycka hände. Tydligen var jag fortsatt törstig för rätt var det var så stod jag framför kylen inne på Statoil. En flaska blodapelsin fastnade blicken på. Tillsammans med tidigare intag så blev den sura apelsinen exakt det som behövdes för att vända ut och in på magen. Jag hann knappt komma in på muggen och krama porslinet innan infernot startade. Det var bara att öppna mun så skötte sig allt av sig självt. Och igen, och igen, och igen...
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10) |
|
2014-01-19, 01:48 | #36 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Hoppa ned i kallt saltvatten eller ta sig en gås fungerar bäst för mig.
2014-02-01, 19:11 | #37 |
Den där aloe vera drycken ska lindra. Bra för magen på något sätt.
|
|
2014-04-24, 10:47 | #38 |
Definitivt för gammal för sånt här. Fyfan. Inga öl framöver.
2014-04-24, 13:20 | #39 |
Dårskap är att göra samma sak om och om igen och ändå förvänta sig ett annat resultat.
Mvh/ Citatmaskinen.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-04-25, 10:17 | #40 | |
Citat:
Illa hursomhelst. Ålder = antal timma som man känner sig dålig? Dessutom är det ju ett tecken på oseriösitet (riktigt ord?). Nu blir det dock skärpning. Popcorn istället för öl.
2014-04-25, 10:46 | #41 | |
Citat:
2014-04-25, 13:09 | #42 | |
Citat:
Ju rikligare och mer frekvent man tillför kroppen främmande substanser desto hårdare reagerar den. Det har evolutionen sett till och tur är väl det för annars hade arten människa varit utdöd för länge sen. Att utsätta kroppen för upprepade intag av nervgift (som alkohol faktiskt är) och sen bli förvånad över följderna kan vara en konsekvens av själva intaget. Finns andra orsaker också men dom är inte mer smickrande. Dunkar man huvudet i väggen så förstår alla att det får följder. Inte riktigt alla drar dom slutsatserna beträffande alkohol. Men gud så tråkigt och stelt det här lät då. Fredag och allt som det är. Dom allra flesta* tycker själva verkan är värd biverkan och till er säger vi * Varför annars dricka?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2015-03-10, 13:23 | #43 |
Aldrig, någonsin, mer...........
2015-03-10, 14:04 | #44 |
Klart det går att förebygga men alla hamnar vi där någon gång och den snabba vägen att må bättre är,
- Sömn. - Coca Cola, socker & koffein. - Vatten/Vätskeersättning. Återställa salt & mineralnivåer. - Mat. Ät det du är sugen på, oavsett fett eller inte. Coca Cola är en quick fix för att genast må bättre. De andra är när du är pigg och då genast mår lite bättre för att återställa kroppen. Funkar inget är alkohol en annan quick fix men kanske inte att rekommendera. |
|
2015-03-10, 15:40 | #45 |
Inte Coca-Cola utan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17624862.ab
|
|
|