Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Att bota en bakfylla (https://www.sharps.se/forums/offtopic/18124-att-bota-en-bakfylla/)

AndreasL 2013-11-01 20:38

Testa att ta ett glas vatten men krydda det med 3-4 teskedar salt, som en kallsup men jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det. Dock får man inte ta för mycket salt då det kan få ödestigra effekter. Sen som några nämt, att man ska hålla sig uppe så länge som möjligt efter man druckit samt käka något innan läggdags. Sen en dusch och en redig bajs brukar hjälpa efter man vaknat.

maddmax 2013-11-01 21:22

Tack Qirren.

Det värsta verkar över nu (klockan är 16:20) men känner mig dålig ändå. Ska knata bort till McDonalds, sen till kontoret och hämta min laptop-laddare. Det får bli glass, chips och film ikväll. Aldrig igen.

slapshot 2013-11-01 21:33

Bra att man slängde en koll nere i högra hörnet när du skrev att klockan var eftermiddag....Vart håller du hus?

EDIT: Minneapolis står det ju.

Wagner 2013-11-01 22:20

Minneapolis står det ju. :)

Det man genomgår är en lindrig form av avgiftning och kan omöjligen vara behaglig. Från wiki. Det här är vad som händer när det gått över styr helt, nej jag har klarat mig.

Men sug i er det finstilta. Det blir bara värre och värre för varje gång. :cheers:

Alkoholavgiftningen tar vanligtvis 4–7 dagar.[3] Man känner vid alkoholavgiftningen en alkoholabstinens vilket gör att patienterna känner obehag och/eller smärtsamma fysiska och psykiska besvär. Dessa abstinenssymtom är dock oftast ofarliga men blir svårare att hantera med högre ålder och missbrukets intensitet och varaktighet.[4]
Symptomen för alkoholberoende kan inkludera bland annat svettningar kräkningar, ångest, paranoia, hallucinationer, kramper, anfall och illamående. Symptomen kan vara livsfarliga och därför är en medicinsk behandling för människor med alkoholberoende nödvändigt.[5]
Syftet med en abstinensbehandling är dels att lindra symtomen och dels för att förebygga delirium tremens. Delirium tremens minskar den akuta överlevnaden och försämrar den långsiktiga prognosen för grundsjukdomen. De flesta professionella i Sverige är väl överens om att deliriebehandling ska ske i sluten vård medan övriga tillstånd även kan behandlas i öppen vård.[6] Hamnar man i tillståndet Deldrium tremens kan det i värsta fall leda till döden, om patienten inte kommer under medicinsk behandling

Lemasive 2013-11-01 23:23

Har aldrig blivit bakfull så jag vet inte :<

Wagner 2013-11-01 23:51

Jag tror säkert pojkarna är intresserade av ett tips om hur man lyckas. :popcorn:

Wagner 2013-11-02 00:29

Kan ju vara en slamkrypare också. Man har aldrig druckit eller i så små mängder att man klarat sig därför.

Det får bli mitt tips. :sleep:

maddmax 2013-11-02 00:30

Ännu inte återställd, illa. Det stämmer nog att det är åldern som gör sig påmind då Wagner. Får bli färre glas i framtiden helt enkelt. Men nu lär jag inte ens kunna titta på en flaska utan att få huvudvärk på ett bra tag.

patrik_g 2013-11-02 03:12

nu kom jag hem å kommer må skittt imonn hjälppp migggg

maddmax 2013-11-02 04:35

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 284931)
nu kom jag hem å kommer må skittt imonn hjälppp migggg

:drunk:

Haha, läste du inte vad Qirren skrev tidigare? Du hade ju iallafall turen att få tipset innan det var för sent. Hursomhelst, drick vatten om du kan. Annars hoppas jag att morgondagen inte blir lika illa som idag var för mig.

BOL! :popcorn:

Pursey 2013-11-02 09:31

Alla kommer ni någon gång resignera och inse att en återställare är den enda verkligt fungerande kuren (alternativt ge fan i spriten från start) , de och en burk resorb. När ungdomsåren är förbi blir bakfyllorna vidriga...

Se bara till så att inte söndagens återställare är av den kalibern att den kräver en egen återställare på måndagen.

Seebbo 2013-11-02 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 284894)
Aldrig igen.

:cheers:

RobinD 2013-11-02 09:45

Citat:

Ursprungligen postat av Pursey (Inlägg 284977)
Alla kommer ni någon gång resignera och inse att en återställare är den enda verkligt fungerande kuren (alternativt ge fan i spriten från start) , de och en burk resorb. När ungdomsåren är förbi blir bakfyllorna vidriga...

Se bara till så att inte söndagens återställare är av den kalibern att den kräver en egen återställare på måndagen.

Det stämmer inte. Återställare botar inte bakfylla.

Qirren 2013-11-02 13:04

Klaga över en bakfylla är lite som att klaga på att man bröt benet när man hoppade från en fyrametersklippa. :KO:

patrik_g 2013-11-02 15:11

Nu sov man till 15.00 och missa tipset nästan och så här i efterhand ångrar jag mig gårdagens fylla. För mycket öl och vin.

Ja sova mycket är kanske bra ja? Vatten är som godast nu