|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-03-05, 09:24 | #16 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Jobbar fulltid, den summan jag avsatt för Sportsbetting är egentligen skitsamma om jag torskar eller inte, paverkar inte min vardag öht.
Bettar mest mma, vilket är en av mina större hobbys, vilket betyder att jag lägger ned en hel del tid pa att läsa mma-bloggar och kolla videos. Tror mig ha rätt bra koll pa sporten och hittar en del galna odds emellanat, da jag misstänker att marknaden för mma-betting är bra mycket mindre effektiv än för större sporter som fotboll och hockey.
2013-03-05, 09:59 | #17 |
Banned
|
Vart är era vinnarskallar???
Ni nöjer er med att vara hobbyspelande medelmåttor. Mottagligheten för argument är noll hos de flesta och det är lite lätt tragiskt. Vi ska ta ett lite exempel på varför sportsbetting är djävulens påfund. Ponera att du skall köra en pitch hos en riskkapitalist där du vill få denna att satsa pengar i ditt spelande. Vi inleder lite lätt med,, Ok, Kriga, jag satsar en miljon kr. Kan du förklara för mig varför min motståndare tar mellan 5-10 procent innan jag ens börjat spela. Mina pengar tappar ju dessa procent i värde redan innan vi startat. Motivering tack ! När vi vinner så har vår motståndare(bookien) möjlighet att begränsa våra insatser. Stämmer detta Kriga?? Motivering tack? Ska jag fortsätta eller skal jag gå redan innan jag svarat? Bäste Herr riskkapitalist?? Var vänligt att lämna rummet omedebart Kriga och kom tillbaka när du har något vettigt. Dettta är ju bara pinsamt. Så här tittar vi på saken och nu kan vi analysera värdet i sportsbetting |
2013-03-05, 10:08 | #18 |
Bästa du någonsin skrivit !
2013-03-05, 10:10 | #19 |
Banned
|
|
2013-03-05, 11:27 | #20 | |||
Sharpest
|
Citat:
Citat:
Citat:
Skillnaden mellan börsen och sportsbettingen är att aktievinster är beskattningsbara. Ja, jag vet att det finns kapitalförsäkringar med lägre skatt men även dessa har sina nackdelar dock ligger skatten på nästan 1% här med. Redan där är du minus, precis som du försökte hävda att sportsbettingen var enligt ditt citat högre upp. Du börjar med en skatt på 28% jämfört med 0-3% då du knappast spelar hos ett enda bolag som seriös spelare. Att påstå att skatten är 5-10% är därmed fel. Du ska även betala courtage för varje handel du gör. Detta slipper du med sportsbetting. Så summa summarum, du har fel i mångt och mycket. |
|||
2013-03-05, 11:44 | #21 |
Banned
|
Mkt bra synpunkter. Jag får ta in dom i lugn och ro.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1) |
2013-03-06, 01:39 | #22 |
Synd att du är limmad till Unibet och BET365, annars kanske du kunde tjänat några % på KP:s tips.
|
|
2013-03-06, 05:30 | #23 |
Alla som gör liknelser till vinylskivor stiger ett par snäpp i mina ögon, oavsett hur deras åsikter i övrigt ser ut. L. Richard, Violents, Boppers och givetvis kungen snurrar ofta på den gamla snurran här hemma!
Men för att återgå lite till ämnet så tycker jag att du ska sluta uttala dig som om du vore exceptionellt kunnig på ämnet i väntan på att du faktiskt skaffat dig lite kunskap. Man behöver inte få mothugg på absurda argument för att lära sig saker, till att börja med så räcker det gott och väl med att ställa frågor. Som den här tråden till exempel, du har för avsikt att tala om för alla att spela på sport, det är minsann inge bra. I stället vill du öppna upp våra ögon för andra sätt som vi riskkapitalister ska tjäna pengar på. Detta försöker du göra utan att besitta grundläggande kunskaper i varken sportspelande eller något utav de andra alternativen som du listar. Det må mycket väl vara så att sport inte är det rätta området för dig att investera i, så är det för många. Men det beror inte på några universala regler som säger att "sportsbetting är dömt att mysslyckas" - utan på individens egna kunskaper/intressen (eller snarare brist på).
Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette" Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban" |
|
|