Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-30, 12:41   #46

SPADERMANs avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatteJ Visa inlägg
Någon som kan skriva en liten guide till RSS?
Aldrig använt det och fattar inte mycket.

Bästa program för Iphone?

Vill alltså få push i luren när någon uppdaterat sitt spreadsheet!

MvH Mathias
Inte läst hela tråden?
Gammal 2012-01-02, 12:52   #47

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SPADERMAN Visa inlägg
Inte läst hela tråden?
Det har jag. Tyckte inte det gav tillräckligt för att få igång det ordentligt.

KP Tack för svar!
MatteJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 21:14   #48

smiths avatar

Sharp$: 217
Standard

Är det möjligt att koppla en rss-feed till en specifik användares inlägg, dvs. så att jag får en uppdatering varje gång användaren skriver (Nej jag är ingen stalker , bara intresserad av att rygga soulmans spel)? Hittar ingen rss-knapp här på Sharps men kanske går att komma runt problemet på något annat sätt?

I termer av rss-feeds kan jag annars passa på att tipsa om Feed Notifier (http://www.feednotifier.com/). Har för mig att den kan uppdateras en gång i minuten om man så vill.
smith är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 22:02   #49
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smith Visa inlägg
Är det möjligt att koppla en rss-feed till en specifik användares inlägg, dvs. så att jag får en uppdatering varje gång användaren skriver (Nej jag är ingen stalker , bara intresserad av att rygga soulmans spel)? Hittar ingen rss-knapp här på Sharps men kanske går att komma runt problemet på något annat sätt?

I termer av rss-feeds kan jag annars passa på att tipsa om Feed Notifier (http://www.feednotifier.com/). Har för mig att den kan uppdateras en gång i minuten om man så vill.
Tyvärr finns det inte det. Det finns däremot en RSS funktion för hela delforumet fotboll. https://www.sharps.se/forums/external...ss2&forumids=9

I annat fall får ni hoppas på att han skapar ett spreadsheet, då går det att köra RSS feed på det.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 20:52   #50

Strategs avatar

Sharp$: 584
Standard

Testar igen då, trots att jag ser att det tagits upp tidigare.

Någon som nu vet/använder en vettig RSS-app till iPhone?
Den får gärna ha Push och den behöver inte vara gratis.

Har testat några appar men de känns krångliga och framförallt hittar de inte webbadressen som jag skriver in. Med andra ord blir det ganska svårt då..
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 14:57   #51

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

väcker liv i en gammal tråd, vilka rss-läsare får ni att fungera bra med blogabet? Har testat många men tycker alla tar väldigt lång tid på sig. Just nu har jag feed notifier och den är helt klockren tillsammans med spreadsheeten här på sharps, vill man ha instant update så får man instant update. Men för blogabet tar motsvarande 2-3 timmar....

Så, några bättre förslag?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 15:28   #52

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 18
Standard

Har även haft problem med RSS-läsare 3,14 är för långsam. Kommer också att försöka mig FeedDemon - tack för tipset :-)
Vang123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 14:29   #53
Q90

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 860
Standard

Någon som har en fungerande rss-läsare för blogabet? Feed Notifer fungerar perfekt till alla sidor utom blogabet, antingen tar det 2-3 timmar eller så kommer inläggen inte ens med.
Q90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 16:08   #54
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Q90 Visa inlägg
Någon som har en fungerande rss-läsare för blogabet? Feed Notifer fungerar perfekt till alla sidor utom blogabet, antingen tar det 2-3 timmar eller så kommer inläggen inte ens med.
Det är blogabet som har problem. Jag har köpt en customskriven RSSläsare för mig som pushar direkt till min lur och det är blogabet som segar med sina feeds. Ca 10-30min efter ligger dom. Då försöker servern kontrollera nya feeds var 60e sekund.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 12:40   #55

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Fungerar RSS-funktionen verkligen på nya spel i Spreadsheets? Ha sökt och hittar inte guide för hur man läser det.
Mvh
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td