Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-25, 14:19   #1

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 997
Standard

Nu lämnar jag spelvärlden!

Detta kommer att bli det sista jag skriver på Sharps.

Jag har i flera år haft problem med mitt spelande utan att våga erkänna det för någon. Jag har ljugit för nära och kära och till sist kom sanningen ikapp. Förutom att jag har blivit avskedad från jobbet och satt mig i en enorm skuldfälla och inte en krona i sparande, så får jag nog räkna med att min fru även hon är förlorad. Mitt råd till alla som vet med sig att spelandet är ett problem. Ta tag i det innan det är för sent och allt är raserat. Du kan ALDRIG ta i kapp förluster och när du får den känslan är det dags att stiga av det sjunkande skeppet.

Jag följer många här inne som påstår sig ha ett system de följer och hur de har kontrollen över sin kassa och inte seglar iväg. Det hade också jag en gång i tiden. Till slut kom droppen som fick bägaren att svämma över och då går det inte att ha disciplin med sin kassa.

Det enda sättet att tjäna pengar är med hårt arbete. Glöm att ni skall bli rika på spel! Det kan man inte bli! Är övertygad om att många här inne har problem med spelandet och jag säger bara, hoppa av innan det är för sent och det blir ett liv med skuldberg, polisförhör och spruckna familjeförhållanden. Det är precis så det blir när det har gått för långt. Tänk er för!

För min del väntar ett helt nytt liv nu med behandling mot spelmissbruk, kontakt med jurister, polisförhör och förmodligen en rättslig dom för de oegentligheter jag har begått pga mitt spelmissbruk!

Sköt om er och se upp för speldjävulen! Han är närmare än man kan ana!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
vallekung (+5), 11433 (+50), eklund81 (+10), AndreasB1897 (+5), FoxMulder (+5), O12 (+1), 166mika (+10), Boone (+20), Timotimo (+11), joemag (+10), Stekel (+100), zimzelen (+50), Flickepojken (+20)
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 13:03   #2

hardballss avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1340
Standard

knas
Gammal 2012-11-10, 02:04   #3

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Mycket viktigt inlägg.

Utan att gå för långt skulle jag vilja påstå att väldigt många som fördriver del av sin tid på diverse bettingforum/sajter är spelberoende. Utan att för delen vara spelberoende i den negativa bemärkelsen i de allra flesta fall. Men om det går så långt som ts beskriver så är det hög tid att bryta med spelandet. Jag uppmanar alla spelare vars liv påverkas negativt av spelandet att tänka till och ta en paus på en vecka eller ännu hellre en månad.

Efter att ha haft perioder utan både spel och snus, som jag anser mig mer eller mindre beroende av (snusar ett par dosor i veckan och plussar mindre summor varje månad på spelandet (men lägger ner mycket tid vilket ger ett stort minusresultat om man ska se det som ett jobb, vilket jag inte gör utan snarare en hobby där man som regel ofelbart går back) vilket är mindre än de flesta inom respektive område), skulle jag vilja säga att det är väldigt nyttigt att få en distans till sitt beroende på alla sätt på det viset. Det kan definitivt påverka spelandet i en både ekonomisk och psykologisk positiv riktning. Man får tid över till annat och kan analysera alla aspekter inom den sport man är intresserad av bland annat.

För att återknyta till trådens ämne är det viktigt att som spelare ha en självinsikt och att analysera och på ett eller annat sätt bokföra sina spel, annars gör man utan undantag minusresultat (vilket inte är en katastrof då i princip alla hobbys ger detsamma). Och går spelandet ut över privatekonomin på ett påtagligt sätt och/eller drabbar anhöriga/vänner på ett eller annat sätt bör man söka hjälp omgående. Detta är sunt förnuft, men på samma sätt som rökare har väldigt svårt att sluta med sin last är spel också ett beroende i vissa fall, och beroenden är alltid mer eller mindre svåra att bli kvitt helt enkelt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
eddieh (+5), Maijadona (+10)

Senast redigerad av Stekel den 2012-11-10 klockan 04:24.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 13:10   #4

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Låter som en billig klyscha men den är väldigt sann, både gällande aktier och spel:

Satsa aldrig mer än vad du klarar av att förlora.

Kör själv efter den devisen, om jag torskar allt jag satsar så gråter jag inte krokodiltårar och hyran blir likväl fan betald.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Maijadona (+5)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 10:43   #5

Sandys avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Låter som en billig klyscha men den är väldigt sann, både gällande aktier och spel:

Satsa aldrig mer än vad du klarar av att förlora.

Kör själv efter den devisen, om jag torskar allt jag satsar så gråter jag inte krokodiltårar och hyran blir likväl fan betald.
Varför skulle du gråta krokodiltårar? För att ge sken av sorg eller? Manipulativt? Eller är det jag som inte fattar?
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 11:53   #6

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sandy Visa inlägg
Varför skulle du gråta krokodiltårar? För att ge sken av sorg eller? Manipulativt? Eller är det jag som inte fattar?
Hmm, du har helt rätt. http://sv.wikipedia.org/wiki/Krokodilt%C3%A5rar

Har alltid trott att det betytt stora tårar (vilket jag hör väldigt ofta), vilket var vad jag menade. Där ser man.

Poängen till ts och alla andra osäkra är iaf att man tappar lite livskvalitet om man ständigt måste oroa sig för om man vinner eller förlorar.

Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 13:22   #7

Wagners avatar

Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Hmm, du har helt rätt. http://sv.wikipedia.org/wiki/Krokodilt%C3%A5rar

Har alltid trott att det betytt stora tårar (vilket jag hör väldigt ofta), vilket var vad jag menade. Där ser man.

Poängen till ts och alla andra osäkra är iaf att man tappar lite livskvalitet om man ständigt måste oroa sig för om man vinner eller förlorar.
Fler än du som tror det.

Citat:
En vanlig missuppfattning är att krokodiltårar skulle betyda "stora tårar". Krokodiler kan dock gråta eftersom de har tårkörtlar, men inte på grund av att de är ledsna utan för att utsöndra natrium. De får i sig natrium i form av salt genom sin föda och av salter i vattnet.
Funderar på vad jag själv tror/trodde men jag var nog på rätt spår. Men det är inget vokabulär jag brukar dryfta så helt hundra är jag inte. Länge sen jag både hörde och såg det i skrift och kanske därför som innebörden missuppfattas.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 17:53   #8

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Wagner, vad har du for belagg for att krokodiler inte grater p g a sorg?

Till TS, jag kanner for dig. Jag hoppas allt loser sig framover och du kan lyckas bygga upp ditt liv igen.
Gammal 2012-11-14, 20:39   #9

Wagners avatar

Sharp$: 2248
Standard

Inget annat än det som står i länken till Wikipedia.

Det var inte jag som började ta tråden OT - så det så.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 04:36   #10

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Måste nog också erkänna att jag är spelberoende. Första två åren med betting gick bra, då plussade jag på bloggintäkter (bettingrelaterade) samt bonustrading. Men sedan jag började med vanlig hederlig betting fokuserat på något större insatser än kaffepengar så har det gått åt helvete. Låg +13.000, när jag bestämde mig för att "satsa" på bettingen på riktigt, började satsa 1000 SEK per spel istället för 300-400 SEK. Ryggade "Stan" på Service Plays och snabbt blev +13.000 till -20.000 (dock är mycket egna NFL-spel och ryggar från andra).

Har sakta men säkert börjat inse att jag är en förlorande spelare, spelar ingen roll vad jag gör. Egna rekar, statistiska modeller, ryggar duktiga personer på Sharps, serviceplays. Jag går alltid minus. Jag är visserligen stort plus på betting i helhet med bloggen + bonustrading (runt +100.000 kanske) men förlorar mer och mer pengar på vanlig betting och känner att jag inte kan sluta. Känner hela tiden det där ökända suget att jag vill vinna tillbaka det jag förlorat.

20.000 är inga megapengar men känns rätt surt, insikten att jag är en förlorande spelare svider lika mycket.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 13:07   #11

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Galeocerdo cuvier: Du behöver en break från spelandet alternativt gå över till papper och penna under en tid tills du återfått disciplinen.

Citat:
(dock är mycket egna NFL-spel och ryggar från andra).
Det låter som att du inte har någon plan för hur mycket du får bränna på spel per månad. Har du ens en fast kassa för ryggar och en fast för ServicePlays?

Jag tror det är nyttigt att Sharps har en tråd där folk kan "komma ut" som spelberoende eller t.ex. be om råd hur man råder bot på återkommande tiltningar/ problem med sin moneymanagement. Jag tror många periodvis kan uppleva att spelandet går in i gränslandet mellan tidskrävande hobby och beroende.

När jag för många år sedan fick mitt första jobb och tjänade egna pengar så hade jag stora problem med urtiltningar, ofta efter att ett eller flera ihopfantiserade s.k. säkra spel gått åt skogen. Det var först efter många förlorade tusenlappar som jag satte ett insatstak på varje enskilt spel. Att ha ett spreadsheet och ett långsiktigt mål att vara grön efter en säsong hjälpte att få styr på skutan igen. Sharps spelskola bekräftade att jag var på rätt spår.

Har sedan förra hösten satt 10% av min totala kassa vid den internationella fotbollssäsongens start som får användas till egna ryggningar och spel, resterande 90% av kassan går åt till att följa cappers som spelar över en hel säsong. Jag tror att en fast summa av kassan till egna initiativ eller vad vi nu vill kalla det förhindrar eller åtminstonde minskar risken att man tiltar ur. Konstruktiv kritik på detta tänk välkomnas.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 01:34   #12

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Belys denna tråd!
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-11, 13:37   #13

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1529
Standard

Beklagar problemen du hamnat i och hoppas att det löser sig för dig. Dina moralkakor om att det inte går att bli rik på spel var lite onödiga, men förståeliga i din situation.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td