|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-10-19, 14:47 | #1 |
Windowsprogram på Mac
Går det att köra Windowsprogram på Macdator?. Jag har ett svagt minne av att jag någonstans läste att man kan installera ett program på Mac som översätter Windowsprogam så de fungerar att använda. Någon som vet?
2012-10-19, 14:57 | #2 | |
Sharpest
|
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=y5pT7dOkOAA Du kan även köra enstaka program genom Wine eller liknande, men detta är bara krångligt. |
|
2012-10-19, 15:08 | #3 |
Det där såg ju intressant ut KP, inte för att jag har särskilt många maccar men kan ju vara kul att leka med nångång
Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette" Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban" |
|
2012-10-19, 18:55 | #4 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076Sabermetrics-Test MLB Stats: 236 - 128 - 4 ROI: 109.75% Vinstprocent: 65.00% |
Parallells funkar alldeles utmärkt och du installerar Windows som en virtuell maskin. Du reserverar delar av ditt ram-minne, så när du har igång din VM kör du också med begränsat minne i din OSX-installation.
En fördel med Parallells är att om installerat Windows med bootcamp för att dual-boota kan du även nå installationen från Mac-världen. Finns även en open source VM som är rätt populär som heter Virtual Box, men den har inte alla finesser som Parallells och klarar inte heller Windows 8 (ännu).