Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-13, 17:41   #1

fondells avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 445

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Krock med bil, försäkringsfråga!

Hallå!

Var sista fotbollsträningen för säsongen och det var helt svart ute, dystra tider vi går mot.

Naturligtvis råkar jag backa på en medspelares bil, och dragkroken gjorde sin skada!

Vi anmälde det såklart till försäkringsbolagen och han skulle lämna in den i veckan. Dock så var olyckan framme för honom, då han blev påkörd kraftigt av en annan billist 4 dagar senare. Alla klarade sig, vilket var en jäkla tur, kunde gått riktigt illa.

Det blev naturligtvis skrot av bilen, och nu undrar jag om jag kommer få betala min självrisk till mitt försäkringsbolag?

Han hann inte lämna in bilen till reparation men det är ju redan anmält. Men ingen bil att laga.

Hur sköts sådant här?

Någon som har en aning?
Gammal 2012-10-13, 17:44   #2
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Kontakta ditt försäkringsbolag och säg att du vill dra tillbaka anmälan. Om de undrar varför så har ni två gjort upp sinsemellan istället.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 18:02   #3

fondells avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 445

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Kontakta ditt försäkringsbolag och säg att du vill dra tillbaka anmälan. Om de undrar varför så har ni två gjort upp sinsemellan istället.
Får ringa dem på måndag samt verkstaden. För verkstaden och dokumenterat skadan, kan handla om värderingen på bilen.

Men jag kan inte förstå om mitt försäkringsbolag ska betala 20k för en förstörd bil. Skulle han som orsakade olyckan som totalskrotade bilen få billigare för sin olycka?
Gammal 2012-10-13, 19:21   #4
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Nej precis, ditt försäkringsbolag kommer bli glada över att slippa. Ta det med din handläggare, de lägger mer än gärna ned ärendet.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td