Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-23, 22:39   #1

Nians avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1094
Standard

Moneybookers

Har varit inne på deras site utan att hitta något.
Är det någon som vet om dom har ett liknande uttagskort som Neteller har?
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 00:38   #2

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

http://forumserver.twoplustwo.com/28...rrived-713513/

säg till om du tar reda på mer.
Gammal 2010-02-24, 12:21   #3

Sharp$: 29
Standard

Jag har själv just beställt ett mastercard via Moneybookers. Om det var det du menade...
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 12:22   #4

Nians avatar

Standard

Bara för VIP medlemmar och sådana summor som det krävs för att komma upp i det har inte jag. Då stannar jag på Neteller då det funkat alldeles utmärkt hittills.

Tack för hjälpen Olof.
Gammal 2010-02-24, 23:42   #5

Nians avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Jag har själv just beställt ett mastercard via Moneybookers. Om det var det du menade...
Och du är VIP medlem på MB då eller?
Gammal 2010-02-25, 02:53   #6

Exaktes avatar

Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nian Visa inlägg
Och du är VIP medlem på MB då eller?
Du behöver inte vara VIP för att få deras mastercard nuförtiden.
"Anyone who is over 18 years old, resides in the European Union and has a fully verified Moneybookers account can apply for the card."

Förövrigt ett väldigt smidigt sätt för att hålla pengarna borta från de svenska bankerna, om man nu har anledning till det
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 03:00   #7

olof86s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Exakte Visa inlägg
Du behöver inte vara VIP för att få deras mastercard nuförtiden.
"Anyone who is over 18 years old, resides in the European Union and has a fully verified Moneybookers account can apply for the card."

Förövrigt ett väldigt smidigt sätt för att hålla pengarna borta från de svenska bankerna, om man nu har anledning till det
KP varnade dock för att använda korten i svenska bankomater då skatteverket kan begära utdrag av bankerna (i egenskap av bankomatägare) om jag fattat det rätt. Läst på pokerforum om folk som tar ålandskryssningar för att casha ut ur bankomater
Gammal 2010-02-25, 03:32   #8

Exaktes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
KP varnade dock för att använda korten i svenska bankomater då skatteverket kan begära utdrag av bankerna (i egenskap av bankomatägare) om jag fattat det rätt. Läst på pokerforum om folk som tar ålandskryssningar för att casha ut ur bankomater
Okej, då var det inte så perfekt som jag trodde. Jobbigt. Visste inte heller vad skatteverket skulle tycka om överföringar till utländska e-wallets när pengarna stannar där, är värdelös på sånt. Vet du vilken tråd du hittade det i på PF?
Gammal 2010-02-25, 03:36   #9

olof86s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Exakte Visa inlägg
Okej, då var det inte så perfekt som jag trodde. Jobbigt. Visste inte heller vad skatteverket skulle tycka om överföringar till utländska e-wallets när pengarna stannar där, är värdelös på sånt. Vet du vilken tråd du hittade det i på PF?
Nej minns inte exakt, men de har ett underforum tillägnat betalningslösningar vill jag minnas. Där fanns 5-6 trådar om moneybookers som jag läste igenom allihop. Summera gärna om du orkar sen, också intresserad av ett kort.
Gammal 2010-02-25, 03:43   #10

Sharp$: 1780

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

snackade med en polare som lever på poker om detta.
Och ja, skatteverket kan kontrollera din MB, de kan begära att du ska redovisa var alla pengar kommer ifrån som går runt på din MB.
Gäller bara att kolla upp så att man håller sig till skattefria bookies.

Varför ska man ha ett kort förresten?
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 03:46   #11

olof86s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
men varför ett kort egentligen? snackade med en polare som lever på poker om detta.
Och ja, skatteverket kan kontrollera din MB, de kan begära att du ska redovisa var alla pengar kommer ifrån som går runt på din MB.
Gäller bara att kolla upp så att man håller sig till skattefria bookies.

Varför ska man ha ett kort förresten?
Även om man inte vill skattesmita är det ju sjukt smidigt att ha kort kopplat till sin mb om man har mkt pengar där.

Men jo de kan självklart kräva att du inkomstredovisar, men om du undgår att dra till dig uppmärksamhet från början, t ex genom att använda mb-kortet endast utomlands etc, minskar ju den risken betydligt..

Kan tänka mig att en student som officiellt bara har CSN-bidrag väcker mer uppmärksamhet om han plockar hem 5k i månaden också, än någon som jobbar och har 30k i månadslön.
Gammal 2010-02-25, 03:50   #12

Sharp$: 1780

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jo det är klart, men polarn jag snackade med har levt på poker i tre år & snittar över 300k i månaden. Han taxerar ingenting är 21 år & har aldrig blivit granskad eller liknande..
så jätte orolig behöver man nog inte vara.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 16:01   #13

Exaktes avatar

Standard

Sant, men det tar ju ett tag innan det preskriberas, så om man åker dit blir det för de 5 senaste åren och det smäller hårt. Personligen skulle det vara en ganska jobbig oro att gå omkring med, då jag aldrig har taxerat ett öre och planerar att aldrig göra så heller (ja, jag bryr mig mest om mina egna pengar och skiter fullständigt i om det ses som snyltande eller inte ).

Olof, jag hittade det inte även fast jag försökte med alla söktermer jag kunde komma på och satt och läste genom hundratals inlägg i moneybookerstrådarna, så det blev att jag gjorde en ny tråd där istället.
Svara

td