Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-24, 18:48   #1
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Era egna matrecept

Nu är jag knappast en kökets virtuous eller ens i närheten av en kock. Däremot tycker jag om att laga mat och delar gärna med mig med mina recept och gillar att testa nytt minst en gång i veckan.

Luconi Bolognese Le Lemasive

300 gram Nötfärs
1 gul lök
1 röd lök
2 vitlöksklyftor
2 färska tomater
1 buljongtärning(kött)
1 dl vatten
Färsk basilika
Tomatpuré
Grana

Börja såhär

Sätt på vattnet till lumaconin, har du nog med vatten enligt dig? Häll på ännu mer, pasta trivs i mycket vatten. Tänk på att pasta alltid skall slängas i direkt efter det har börjat koka och salta rikligt.

Sätt din stekpanna på 4an och släng i smör/jordnötsolja. Skär upp lökarna i väldigt fina tärningar, låt dem sjunka ihop och bli lätt genomskinliga. Smula i köttfärsen och sänk till trean, tänk på att du vill ha maximal saftighet ifrån köttet. Nu skär du ner tomaterna i små små klyftor, du vill ha det så litet som möjligt. Blanda ner tomaterna och tomatpurén efter smak och rör om ordentligt i pannan. Koka 1 dl vatten och blanda i buljongen, sedan i pannan. Sänk till 2an och låt stå i 20 minuter. Skala vitlöken och pressa ner den i pannan, hacka den färska basilikan och ha i din röra.

Tillredning av rätten.

Detta är väldigt simpelt egentligen, du tar din lumaconi och lägger med hålen uppåt. Du tar din bolognese och fyller lumaconin till 80%, detta är enklast om du har en liten sked eller nässpruta. Riv ditt val av grana över hålen och in i ugnen på 200 grader i 2 minuter.

Servera med bränd smörsås och en härlig ruccolasallad med varför inte getost och rädisor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-24, 22:29   #2

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Annars kan du fylla på här i stället. https://www.sharps.se/forums/offtopic...-4/#post183849

Själv har jag lite nyheter från yoghurt-fronten att delge er. Återkommer i ärendet.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td