|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-07-24, 18:48 | #1 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Era egna matrecept
Nu är jag knappast en kökets virtuous eller ens i närheten av en kock. Däremot tycker jag om att laga mat och delar gärna med mig med mina recept och gillar att testa nytt minst en gång i veckan.
Luconi Bolognese Le Lemasive 300 gram Nötfärs 1 gul lök 1 röd lök 2 vitlöksklyftor 2 färska tomater 1 buljongtärning(kött) 1 dl vatten Färsk basilika Tomatpuré Grana Börja såhär Sätt på vattnet till lumaconin, har du nog med vatten enligt dig? Häll på ännu mer, pasta trivs i mycket vatten. Tänk på att pasta alltid skall slängas i direkt efter det har börjat koka och salta rikligt. Sätt din stekpanna på 4an och släng i smör/jordnötsolja. Skär upp lökarna i väldigt fina tärningar, låt dem sjunka ihop och bli lätt genomskinliga. Smula i köttfärsen och sänk till trean, tänk på att du vill ha maximal saftighet ifrån köttet. Nu skär du ner tomaterna i små små klyftor, du vill ha det så litet som möjligt. Blanda ner tomaterna och tomatpurén efter smak och rör om ordentligt i pannan. Koka 1 dl vatten och blanda i buljongen, sedan i pannan. Sänk till 2an och låt stå i 20 minuter. Skala vitlöken och pressa ner den i pannan, hacka den färska basilikan och ha i din röra. Tillredning av rätten. Detta är väldigt simpelt egentligen, du tar din lumaconi och lägger med hålen uppåt. Du tar din bolognese och fyller lumaconin till 80%, detta är enklast om du har en liten sked eller nässpruta. Riv ditt val av grana över hålen och in i ugnen på 200 grader i 2 minuter. Servera med bränd smörsås och en härlig ruccolasallad med varför inte getost och rädisor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5) |
2012-07-24, 22:29 | #2 |
Annars kan du fylla på här i stället. https://www.sharps.se/forums/offtopic...-4/#post183849
Själv har jag lite nyheter från yoghurt-fronten att delge er. Återkommer i ärendet.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|