Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-30, 22:01   #1

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1588

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Träningsmat

Ja då skapade jag tråden iaf lite snabbt här.

Roligt med tips på nyttiga måltider här.
Gärna även enkla grejer att ha med på jobbet mm.

Fyll på!
Gammal 2012-05-01, 00:41   #2
JSQ

JSQs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2440
Standard

300g okokt ris
600gr mager (5%) nötfärs
300-XXXgr Salsa

Krydda nötfärsen med valfri krydda undertiden man tillagar den. Blanda allt i en skål och ät en lagom frukost! Gott (Salsa kan göra allt gott?) snabbt enkelt och går att äta med en sked så går att äta medan man kör lastbil etc!

Och innan någon kommer den en dryg kommentar, riset kokas givetvis! ^_^
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-01, 00:56   #3
Banned

Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JSQ Visa inlägg
300g okokt ris
600gr mager (5%) nötfärs
300-XXXgr Salsa

Krydda nötfärsen med valfri krydda undertiden man tillagar den. Blanda allt i en skål och ät en lagom frukost! Gott (Salsa kan göra allt gott?) snabbt enkelt och går att äta med en sked så går att äta medan man kör lastbil etc!

Och innan någon kommer den en dryg kommentar, riset kokas givetvis! ^_^
Istället för ris, så gör stuvad vitkål och gör köttfärsen till avlånga biffar med salt/peppar/stark sås.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-01, 02:17   #4
dNa

dNas avatar

Sharp$: 255
Standard

När du säger träningsmat så utgår jag ifrån att du är ute efter att bygga muskler, isåfall ska du sikta på extra mycket proteiner på tallriken. Men ska inte glömma bort att äta tillräckligt med bra fetter heller.

Kyckling är gott, lättlagat och proteinrikt.
Hacka vitlök och färsk chili, hetta upp stekpannan med rejält med smör och lite olja, stek kycklingen tills den är genomstekt (jag brukar börja på hög värme för att ge den en god yta), härifrån går det att hitta på lite vad man vill - pasta, ris, rotfrukter. Häll i lite grädde med kycklingen och låt det småkoka om du vill de, annars är det nästan lika gott att äta som den är om man stekt den rätt.

Fisk är bra. Lax, tonfisk går att hitta på massor med, går att dra ihop nån schysst sallad enkelt om du gillar de. Makrill i tomatsås, riktigt gott på knäckebröd (har du med dig lite frukter kan det funka som en lättare lunch).

Linser, bönor är också proteinrikt.

Är du ute efter att tappa kilon/fettmassa i samband med träningen så kan du byta ut mycket kolhydrater som ris, pasta och potatis mot sallader, rotfrukter(går att laga riktigt gott i ugnen). Men som jag sa tidigare så var fortfarande noga med att du får i dig tillräckligt bra fett, många som missar den biten när det är dags för deff.

Senast redigerad av dNa den 2012-05-01 klockan 02:20.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-01, 16:23   #5

Standard

Träningsmat kan vara för att bygga, eller för att deffa.
Allt går inom träning iaf

Så alla förslag är bra förslag!

Ska man bygga är ju även kolisar viktigt.
Vid deff är det för MIN del viktigare att öka ännu mer på prottet och jag går ner nästan emot noll på kolisar.
Men alla kroppar svarar ju olika så det är olika

Dna, missade att läsa hela ditt inlägg. Men jag vet precis det du skriver.
Jag svarar bäst på högt protte, och mycket fett, mindre kolisar.

Bara skoj med lite matförslag, vid deff får man ju ibland hjärnstopp haha
Gammal 2012-05-01, 23:10   #6
dNa

dNas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av frages Visa inlägg
Bara skoj med lite matförslag, vid deff får man ju ibland hjärnstopp haha
Samma här, och grinig och lättretad som ett barn. Tränar inte just nu men ligger ändå medvetet på ett ganska kraftigt underskott för att tappa nått kilo. Det är tur att jag inte bettar för tillfället annars hade jag nog slagit upp ett tält i avreageringtråden.

Ska ta upp tråden när jag sätter igång med träningen om 2-4 veckor så ska jag fylla på med recept på några lättlagade rätter som är goda och nyttiga. Behöver själv lite nya idéer, men en sak som är skönt med träningen är att man blir kostmedveten och lägger energi på att lära sig laga nya kombinationer.

Samtidigt är det ett ämne som jag tycker många överstuderar och överdriver inom. Bara man har en del baskunskap om kost och använder skallen kommer man långt. När folk börjar läsa varenda etikett, räkna kalorier hela dagarna och är livrädda för att avvika det minsta från sitt schema så har det gått för långt. Resultatmässigt tror jag det till och med skulle bli bättre om man tog den energin till något annat istället, som att läsa på om träning eller lära sig att slappna av när man inte är i träning.

Folket fyll på med lite maträtter nu!
Gammal 2012-05-02, 00:32   #7

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

För att citera Paolo Roberto.

Vissa påstår att man blir tjock av att äta pasta?

- Man blir tjock av kött också om man äter för mycket av det. När det gäller hälsa är folk helt dumma i huvudet.

Jag antar att du inte gillar den nya LCHF-dieten där man ska äta lite kolhydrater och lite fett?

- Det är en metod för lata idioter, man går ner i vikt utan att träna, men den fungerar inte i längden för vi behöver kolhydrater för att orka träna och för att inte bli olyckliga och trögtänkta.

Några andra dietmetoder du vill såga?

Häromåret var det någon som sa att man inte ska äta frukt - den idioten borde ha stryk.

Vass i käften som så ofta. http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 05:09   #8
dNa

dNas avatar

Standard

Citat:
Man blir tjock av kött också om man äter för mycket av det. När det gäller hälsa är folk helt dumma i huvudet.
Fast med kött har vi inte samma problem med överkonsumtion, av både tradionella och ekonomiska skäl antar jag. Kolhydrater har jag tidigare käkat alldeles för mycket av, som många andra också har. Märker helt klart skillnad i att jag känner mig mer aktiv och kroppen är "vaken" när jag hittar rätt med kosten.

Sen är det ju skillnad på mat och mat, oavsett om du blir fet av båda om du äter för mycket av dem.
"Det finns goda vetenskapliga skäl att LCHF fungerar. När du undviker socker och stärkelserik mat stabiliseras ditt blodsocker och det fettlagrande hormonet insulin sjunker. Då ökar din fettförbränning och du blir mättare."

Citat:
- Det är en metod för lata idioter, man går ner i vikt utan att träna, men den fungerar inte i längden för vi behöver kolhydrater för att orka träna och för att inte bli olyckliga och trögtänkta.
Här förstår jag honom om vi pratar att man ska leva efter det till 100% och vill lösa sina viktproblem enbart genom att LCHF.
Men att nyttja det här under perioder då du vill tappa lite kilon snabbare men fortfarande behålla muskelmassa fungerar det utmärkt. Man behöver inte dra allt till sin gräns utan kan kolla vad kroppen behöver för vad, och äta därefter.

Jag är ingen förespråkare av att leva efter LCHF metoden eller att skippa kolhydraterna för att slippa träna när man vill tappa vikt, men har själv använt det i "måttliga doser" både i kombination med träning och utan, och rekommenderar det då man får god respons från kroppen av det.
Gammal 2012-05-02, 15:37   #9

Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Nu ökade min respekt för denne man något enormt !
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 16:13   #10

Shell Peppes avatar

Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Nu ökade min respekt för denne man något enormt !
instämmer.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 16:31   #11

Sharp$: 822
Standard

Paolo är riktigt skön. Kungen av kungsan!
Gammal 2012-05-02, 16:47   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av IlDuce Visa inlägg
Paolo är riktigt skön. Kungen av kungsan!
Ja även om han nu inte var kungen av kungsan, men var den enda som typ ville ställa upp i media som just "kungen av kungsan"

Fanns andra vassa grabbar!

Men jag gillar paolo så, han säger det han tycker, och han har ju verkligen lyckats skapa saker, hur många företag har han?

Programledare, kock, författare, nu har han öppnat eget gym oxå, boxare, ja bara fylla på med vad man vill känns det som haha
Gammal 2012-05-02, 16:54   #13

Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av frages Visa inlägg
Ja även om han nu inte var kungen av kungsan, men var den enda som typ ville ställa upp i media som just "kungen av kungsan"

Fanns andra vassa grabbar!

Men jag gillar paolo så, han säger det han tycker, och han har ju verkligen lyckats skapa saker, hur många företag har han?

Programledare, kock, författare, nu har han öppnat eget gym oxå, boxare, ja bara fylla på med vad man vill känns det som haha
Dessutom verkar han jävligt sympatisk. Han står även för sina åsikter, och det är det fan inte många som gör publikt.
Gammal 2012-05-02, 17:27   #14
JSQ

JSQs avatar

Sharp$: 2440
Standard

Måste slå ett slag för en måltid jag använt mig mycket av: Taco Keso Lasange!

Citat:
Taco, Keso-lasagne

500g mager köttfärs(10%)
3dl minimjölk
1 st Tacokryddmix
500g keso
ca 1dl tomatpure
1 gul lök
250g pastaplattor.

Bryn köttfärsen och löken. Tillsätt mjölk och
tomatpuren. Krydda med Tacomixen! Låt puttra i ca 5 min. det ska
vara en sås och det kanske behövs spädas med lite
vatten. Rör ner keson och varva i en ungsfast form. In
i ugnen tills plattorna har mjuknat och det blivit en
fin yta. ca 30-40 min. (jag delar denna sats på 4
måltider)
Själv brukar jag byta ut tacomixen och slänga ihop en egen sån samt att det brukar bli bara ½ av pastaplattorna som står med där. Brukar även slänga i lite färsk chili och andra starka saker. Riktigt gott och bra macros blir det!

Mer variationer på denna finns i http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33447
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+5), eddieh (+2)
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 12:37   #15

Donalds avatar

Sharp$: 181

Standard

Testade receptet. Helt klart över förväntan, men Taco-kryddan bedövade mina smaklökar. Blir keso och bolognese-lasagne nästa gång.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td