|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-04-27, 13:24 | #16 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076Sabermetrics-Test MLB Stats: 236 - 128 - 4 ROI: 109.75% Vinstprocent: 65.00% |
Jag är grymt imponerad.. 90% hitrate!!!! jag tror jag blir religiös.
2012-04-27, 16:50 | #17 |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
|
2012-04-30, 00:57 | #18 |
Jag brukar inte hänga här normalt, utan fick "tips" med länk till tråden och en fråga om vad jag tyckte om detta. Kommer nog inte följa upp diskussionen heller så om det blir någon fråga tillbaka så vet ni att det inte beror på att jag "inte vill" svara eller så. Utan att jag antagligen inte har sett det.
Det som ni missar i hela den här diskussionen är att det finns otroligt mycket folk som tippar, men som inte går med vinst. Det är allmänt känt och det vet nog samtliga här inne. OM jag kan försöka bidra med vinnande tips till dessa så är det mer än bra. Jag tvingar inte att folk ska följa mina spel. Alla som följer mig gör det av eget intresse. Oftast har de bra idéer själva också som de "ändå lirar på". Kan jag bidra med att lyfta deras medvetande och ge min input på vad jag tror om matcher/utfall/statistik etc så är det ju bara positivt. Vidare redovisar jag min statistik för spelen som läggs ut på både Gamblers vardag och expressen. Så det där med att jag inte presenterar min statistik är lite lögn. Precis lika mycket som att jag ska göra förlust på sikt då jag, på båda dessa sidor, både lägger ut insats (i units) samt har rätt bra ROI på båda sidorna. Jag har absolut inget emot att frågor av den här typen diskuteras. Men glöm inte att ni som sprider lögner utan att egentligen ha belägg för det i så fall också gör minst lika mycket fel som ni själva skriver om att jag ska göra. Som NI själva hävdar. Och seriöst folket- nivå på diskussionerna va? Vissa gånger undrar man ju om vissa inte har tid för något bättre än att bara vilja klanka ner på andra människor. Att de mår bra av det. Jag är inte av den typen som tar illa upp, men många andra kan göra det. Har ni inget bättre att lägga tiden på? Bara en tanke... Ge lite speltips till folk eller något sånt så kanske ni också bidrar till något positivt. Eller något annat som ni själva tror ni är bra på. Menar inte alla såklart utan de som förlöjligar diskussionen till en nivå som hör hemma i sandlådan och inte på ett seriöst forum som detta. Tack och godnatt. Tack även för all marknadsföring. //Amrish |
|
2012-04-30, 01:09 | #19 |
För övrigt är den enda egentliga konstruktiva frågan här som jag kan se att jag har spelat två olika spel. Det är också ganska intressant. Jag har twittrat ut x antal tusen inälgg. Flera spel etc. Skrivit om spel på GV och R&K som många här nämner. i ETT av dessa fall har jag lagt ut två olika spel om en match (vad jag kan minnas) och det är ni sjukt snabba med att snappa upp och belysa.
Någon som någonsin har tänkt tanken att det faktiskt kan vara så att ETT spel av alla dessa faktiskt är 50-50 bra oavsett om man väljer det ena eller det andra? Och spelen i sig är ju ganska lika. Knappast så att jag spelar 1.a på ena sidan och x på andra eller så. För då hade jag kunnat köpa ifrågasättandet. Hoppas det finns folk här också som kan tänka och dra egna slutsatser själva och som inte bara går på vad andra säger. För er egen skull alltså. Att jag skriver mycket med Jarelind, är mediakåt eller snackar mycket med andra "kändisar" känns ju otroligt relevant för ämnet? Snacka om att kunna hålla en diskussion till rätt ämne och inte sväva iväg för att få rätt av andra. Också det mediakåthet fast på ett annat sätt va? Bara det att det sprids via lögner och förtal. |
|
2012-04-30, 01:25 | #20 |
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Att inte bokföra sina spel, och samtidigt tipsa andra är inte seriöst. Du gör såklart som du vill, det kanske är så att du är vinnande, men ingen seriös spelare kommer ta dig på allvar förrän du visar upp kalla hårda stats.
Du kan vara hur mediakåt och göra vad fan du vill, bevisa bara att du är vinnande och ingen kommer undra vad fan du är för en filur. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+1), boored (+1), boored (+1), kingscania (+1), kingscania (+1), kingscania (+1), tallani (+3), perssah (+1), perssah (+1), perssah (+1), joemag (+1), Jensw (+1), PalleKuling (+1) |
2012-04-30, 01:53 | #21 |
Anledningen till att jag startade tråden var just efter att du börjat blogga för skojarna på RoK. Tog dig inte riktigt på allvar innan heller, mest pga att du inte ville redovisa någon statistik/spreadsheet samtidigt som du strödde/strör ut ett stort antal spel varje dag på twitter som skulle få Baggio på RoK att rodna.
Denna tråden är ju inte direkt någon bra marknadsföring för dig. (Fast du var kanske ironisk?!) Är tydligen inte ensam om mina åsikter, vilket jag inte trodde heller. Mitt påstående om att du skulle vara mediakåt har enbart styrkts av alla länkar som kommit fram till bloggar/blogginlägg av dig. Någon borde ha visat dig denna länken innan du började blogga för RoK. Fast du kanske inte gör någon direkt research innan du tar på dig något. Den dagen du visar upp ett fint grönt spreadsheet på mer än 14 spel så är jag nöjdare än någon annan BOL! |
|
2012-04-30, 02:00 | #22 |
slå ihop expressen och GV så har du ett spredsheet på bra mkt mer än 14 spel. Och båda är gröna. Väldigt gröna sammanslaget. Så där kan du vara nöjd i så fall.
Vad gäller R&K så tänker jag som jag gör med twitter och andra sidor - alltså, kan jag försöka bidra med något positivt till spelare så gör jag gärna det. Så länge jag får skriva precis så som jag vill, utan några krav eller inspel från personer som styr sidan så gör jag också det. Mitt huvudmål med allt skrivande är just att försöka hjälpa folk att hitta spel. Och faktum är att slår du ihop mina rekar och blogg-inlägg-spel på RK så kommer du se även där att jag gått plus. På ganska många spel sammantaget. Det är alltså grönt på alla siter som jag skriver på och ändå får jag utstå denna kritik. Känns lagom fair om jag ska vara helt ärlig. Och återigen, - ja om jag är mediakåt? So what? Hur förändrar det bilden av mig? Jag står för att jag är det... inga konstigheter. Är det något fult? |
|
2012-04-30, 02:02 | #23 |
MEN... som jag skrev tidigare också så har jag absolut inget emot att den här frågan diskuteras. Snarare tvärtom, fler borde ifrågasättas.
Det jag ogillar är att trådens fråga snabbt tappade fokus, folk kommer med personliga påhopp, man anklagas för det ena och det andra och mycket är bara taget från luften dessutom. Varför ska man behöva få utstå sånt? Frågan är eg inte till dig utan till alla andra som tog ner diskussionen på sandlådenivå. |
|
2012-04-30, 02:09 | #24 |
Jag släcker ner tråden nu förövrigt för min del. Kanske dyker upp någon gång om några dagar (om jag inte glömmer bort det) för att se om det har hänt ngt. Så förvänta er inga direkta svar om ni har massa frågor på detta. Må väl
|
|
2012-04-30, 02:16 | #25 |
Om du är grön på alla ställen du bloggar så ska du självklart ha kudos för det.
Men alla dina spel på Twitter som du INTE bloggar om, redovisar du dom någonstans eller för någon slags statistik? Det är väldigt sällan som det står varkens spelbolag eller exakt odds. Dom gröna siffrorna på bloggarna är ju helt betydelselösa om dina "twitterpicks" skulle vara rent åt skogen. Försök undvik TRIPPELPOSTA. Stärker inte din popularitet här på Sharps. Senast redigerad av tallani den 2012-04-30 klockan 02:17. Anledning: Från dubbel - till trippelpost. |
|
2012-04-30, 02:32 | #26 | |
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Citat:
Tro mig, om du nu vill bli känd får du skaffa dig lite tjockare hud än så. Du kan göra det hela väldigt simpelt, du skriver in dina spel i ett Spreadsheet här på Sharps eller så har du en blogg där du postar ALLA spel, bara kopiera in motiveringarna du använder på twitter, Expressen eller var det nu än sker så kan vi hålla koll åt dig. Vad du inte verkar förstå är att vi är vaksamma för andra människors pengar, prio ett är att du är reko oavsett om du går + eller inte. Detta är du enbart om du har ett spreadsheet där du redovisar dina spel, inte genom att lova att ett spel är säkert eller liknande. |
|
2012-04-30, 02:34 | #27 | |
Citat:
|
||
2012-04-30, 02:40 | #28 |
Banned
Du behöver inte försvara ett skit, du behöver bara redovisa dina spel. Svårare än så är det inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+1) |
2012-04-30, 02:41 | #29 |
|
|
2012-04-30, 06:49 | #30 | |
Sharpest
|
Förstår inte ens poängen med att blogga på 3 olika sidor PLUS en egen twitter. Tydligen är inte tid en bristvara för dig iaf. Eftersom du är en seriös spelare som vill tas på allvar (och förhoppningsvis bygga upp ett namn så att du sedan kan ha en egen hemsida så småningom) så finns det inget bättre sätt än att redovisa sina spel. Du behöver inte göra det på Sharps spreadsheetsystem utan du kan likagärna använda en fristående www.spreadsheet.se
Testa, du kommer älska det då. Dessutom är den RSS kopplad och dina beundrare kan då följa dig med en RSS läsare och bli notifierade direkt när ett SPEL kommer. De slipper hålla reda på dina 4 sidor för att följa dina vinstspel samt så slipper de läsa en massa onödiga tweets där du chattar med andra twittrare. Ser inget hinder för att en offentlig filur som du INTE ska ha ett sheet. Få tyst på alla ifrågasättare och dina stats presenteras svart på vitt. Du kan även lägga ut filterboxar som heter GV, ROK, EXPRESSEN, TWITTER och hålla koll på alla samtidigt. Rätt simpelt va? För att ge dig en bild på hur det kan se ut.. Sharps system: https://www.sharps.se/spreadsheet/boo...ackapar-ver02x spreadsheet.se: http://www.spreadsheet.se/vox Kommentar från Amrish hos gamblersvardag Citat:
|
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/offtopic/11841-tankar-om-amrish-kubavat/
|
||||
Postat av | For | Type | Datum | |
Twitter / luckystrike566: RT @henkee1891: @luckystrike566 ... | This thread | Refback | 2012-08-18 17:54 | |
Sammanst | This thread | Refback | 2012-04-25 15:33 |