Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-25, 08:32   #1

tallanis avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1062
Standard

Tankar om Amrish Kubavat

Hey folks.

Skulle gärna vilja veta vad ni tycker om den flitige twittraren Amrish Kubavat som också emellanåt bloggar för Expressen men nu också börjat för skojarna på RoK. Min personliga uppfattning är att killen häver ut sig mängder av spel på twitter där han har en "stark känsla" eller "feeling" för ett spel. Han pratar ALDRIG om tex startuppställningar, skador eller statistik. Alltså inga större motivationer till sina spel.

Har frågat honom ett flertal gånger på Twitter om han har något spreadsheet att dela med sig av men har aldrig fått något svar på den frågan, medans han har svarat på tweets av annan karaktär från mig.

Kanske finns det någon här på Sharps som för statistik på just Amrish (spreadsheet), vad tycker ni generellt om honom?

Amrish Kubavat - Twitterkonto
tallani är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 09:15   #2
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Vet att han bloggar parallellt hos hatten (gamblersvardag) och RoK. Vet inte hur seriöst det är med att häva ut sig olika spel på två olika bloggar och samtidigt sin twitter. Man tycker ju att man borde ha samma spel överallt?

Varför ens blogga hos två? Är man bloggare ska man vara exklusiv hos en tycker jag och inte bolla runt med olika inlägg hos båda.

http://www.gamblersvardag.se/sammans...el-pa-gamblers där hade han en liten sammanställning iaf.
Citat:
postat av Amrish den 04 Apr, 2012 kl 23:25

Hej på Er!

Nu har jag rekat mina spel här på Gamblers vardag i nästan exakt fyra veckor och har redan hunnit med att reka 14 spel. Och precis som jag lovade i mitt första inlägg så ska jag försöka sammanställa statistik för mina spel med jämna mellanrum för att ni ska få en fingervisning på hur det går. Så här följer min första sammanställning:

totalt lagda spel: 14 spel

Antal vunna spel: 8, Antal förlorade spel: 6, Antal Push: 0

total insats: 78 units, total återbetalade units: 87,24

Totalt (+/-) + 9,24 units

ROI: 111,8 %

Hoppas att ni tycker att ni får tillräckligt med info genom denna samanställning och om den ser ut på samma sätt framöver. Det ska vara tillräckligt med input om ni själva vill leka med siffrorna.

God natt!
Men som sagt 14 spel betyder verkligen NADA!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 18:34   #3

joemags avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Jag har [u)exakt[/u] samma känsla att han slänger ut sig spel och bara tar upp eventuella vinster. Förluster nämns knappt, jag har därför provat rygga honom denna månad och har 94% i ROI på hans spel. Dock är det extremt svårt att rygga eftersom det kommer ut spel minuter innan spelstopp eller livespel på tennis. Dessutom nämns inte insatser eller till vilket odds saker spelas oftast. Funderar starkt på att avfölja honom men kan inte på grund av hur -ig han är.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 18:54   #4

Shell Peppes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Jag har [u)exakt[/u] samma känsla att han slänger ut sig spel och bara tar upp eventuella vinster. Förluster nämns knappt, jag har därför provat rygga honom denna månad och har 94% i ROI på hans spel. Dock är det extremt svårt att rygga eftersom det kommer ut spel minuter innan spelstopp eller livespel på tennis. Dessutom nämns inte insatser eller till vilket odds saker spelas oftast. Funderar starkt på att avfölja honom men kan inte på grund av hur -ig han är.

Hur menar du nu? Har jag missat något heller har mannen som myntat Boones festliga signatur gått & bleve seriös på äldre dar?
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 19:46   #5

htsolna08s avatar

Sharp$: 1987

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Den gode Amrish lägger ut sina spel på expressen också.

http://bloggar.expressen.se/betting/
Gammal 2012-04-26, 00:18   #6

tallanis avatar

Standard

Efter en summering av era svar så är jag inte ensam om min något tvivelaktiga syn angående killen (som för övrigt INTE är smartare än en 5:e-klassare).
Tycker han verkar otroligt mediakåt. Horar runt till olika bloggar, försöker twittra konstant med "kändisar", slänger ut spel till höger och vänster utan vidare belägg, går på feeling och magkänslan (ROK-syndromet), anger aldrig units, procent eller marknadshögsta odds på sina spel.

Jag kan kanske överdriva lite men hyser ett visst agg mot denna mannen. Fast det gör jag för alla som bloggar på ROK.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), joemag (+2)
Gammal 2012-04-26, 02:55   #7

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Jag undrar vad hatten egentligen sätter för krav på sina skribenter innan han låter dem börja skriva för sidan. Tycker det är besynnerligt att sådana som Amrish får utrymme på GV då Hatten själv ändå är mer än hemma på allt vad spel heter...

Spoiler:
Efter att ha läst era inlägg sätter jag 100 Sharp$ på att Amrish studerar någon låtsaskurs på distans och huvudsakligen lever på CSN!
Gammal 2012-04-26, 07:23   #8

tallanis avatar

Standard

True that!
Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Jag undrar vad hatten egentligen sätter för krav på sina skribenter innan han låter dem börja skriva för sidan. Tycker det är besynnerligt att sådana som Amrish får utrymme på GV då Hatten själv ändå är mer än hemma på allt vad spel heter...

Spoiler:
Efter att ha läst era inlägg sätter jag 100 Sharp$ på att Amrish studerar någon låtsaskurs på distans och huvudsakligen lever på CSN!

Han bloggade tydligen för Speltjänst.se när sidan var aktiv.
När man skummar igenom hans tweets så blir det mer och mer uppenbart att Amrish har någon slags fäbless för Niklas Jarelind på TV4 Sport.

För övrigt är detta stor humor enligt mig:

8:20 AM
Citat:
Ska höja min status genom att gå på @goteborgfc - Vittsjö idag. Ska ju leverera från #Damallsvenskan i år också. Kopp/Gbg -1,5 oxå! #betting
10:01 PM
Citat:
Inför kvällen var jag lite osäker på vart jag hade #Vittsjö i #Damallsvenskan. Efter ikväll blir jag mer osäker på vart jag har @goteborgfc
Slutresultat: Göteborg - Vittsjö 1-2
Gammal 2012-04-26, 09:34   #9
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

http://www.metro.se/trend/metroblogg...iz!19_0913-45/

http://metrobloggen.se/betting/

Lite mer info om honom.
Gammal 2012-04-26, 13:49   #10

htsolna08s avatar

Sharp$: 1987

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Amrishs sida

http://oddsnews.com/
Gammal 2012-04-26, 13:56   #11

tallanis avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Han verkar onekligen tröttnar på saker ganska fort. Hans olika bloggar går ju inte att räkna på en hand direkt.
Gammal 2012-04-26, 18:03   #12

sportsvalues avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 84
Standard

Äntligen, håller verkligen med om allt ang denna skojare. Hade en skön twitter konversation med han för ett par veckor sedan. Finns liksom inga ord..

Det börja med att han twittrade att han hade en oerhört hög ROI på sina spel som han lagt ut på expressen och att han därmed skulle lägga ut fler spel på expressen så att han vann mer......

Vad är din ROI på samtliga spel iår? 29 spel säger inte särkilt mycket när du spelat betydligt mer än så..

147 är min totala RIO i år På Samtliga spel som jag själv lagt, sålt av, etc.

147% är extremt högt. Jag har följt dig under året och har svårt att se att det är så högt. Hur många spel,medelodds, träff%?

Tänk på att SAMTLIGA mina spel som jag har skrikit ut högt, där insatsen varit >8u har suttit i åt. Jag har tryckt enormt där. På Zambia (milleniets bästa typ), för att ta ett ex, tryckte jag 20%. 10u är ju "bara" 10u, men inom det kan det vara högt.

Vore kul om man fick se ett spreadsheet på alla spelen någonstans?

Många som frågat, men det är inget jag delar med mig av offentligt. Av olika anledningar. Men följ gärna upp själva

Om ditt ROI är så högt som du säger, så hade du som "bettingexpert" gynnats nått otroligt av att göra det offentligt

Men jag för inte siffrorna i något "system". Kanske får börja göra det. Men jag gör det eg för min skull, inte andras. Jag sitter egentligen och analyserar rätt mkt själv. Har det som självutvecklingsverktyg. Leker med olika stats/siffror.

inget system, för du inte något spreadsheet alls då? Räknar du ROI och annat manuellt?

mm, räknar själv. jag har ett eget tänk, där jag grupperar efter sport/grenar serier etc. För självinsiktens skull
eddieh (+5), tallani (+5), Soap (+5)
sportsvalue är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 18:36   #13
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Sharp$: 9728
Standard

Om han är bra på spel låter jag vara osagt, men efter att ha sett honom i "Smartare än en femteklassare" så skulle jag klassa honom som ett riktigt pucko.

Han har klarat de två första frågorna och står alltså på 4000 kr. För att komma upp till säkerhetsnivån där han är garanterad pengarna måste han klara tre frågor till. Dessa ämnen har han kvar:

Ungen säger att hon är bra på Matematik och Idrott & Hälsa. Amrish säger själv att han är stark på matematik, men han väljer inte årskurs 1 matematik för att "det är inte lika roligt". Han väljer sedan samhällskunskap årskurs 5 efter att han har sagt "Samhällskunskap borde jag ha koll på, men man vet ju inte det har ju förändrats ganska mycket sen jag gick i skolan."

Han lottar sedan in rätt svar på Samhällsfrågan och kommer upp på 10 000 kr med två frågor kvar för att komma på säkerhetsnivån 20 000 kr. De ämnen han har att välja på ser nu ut såhär:

Ungen som är bra på matematik och idrott & hälsa är fortfarande kvar, men Amrish väljer nu att prova årskurs 5 världsgeografi vilket både han och ungen misslyckas totalt med och Amrish går därifrån med 0 kr.

Det korrekta spelsättet för detta spelet är att köra så säkert som möjligt tills dess att man kommit upp på säkerhetsnivån och därefter börja ta större risker. Allra bäst är såklart att ta ämnen man själv är bäst på, där årskursen är låg och där ungen känner att de kan först, men puckot Amrish lämnar alltså sin bästa kategori, som ligger på årskurs 1 där ungen kan för att istället prova BÅDA årskurs-5-ämnena och med det lämna 'sitt' ämne kvar på spelplanen samtidigt som han går hem lottlös.

EV+ verkar han inte ha en aning om.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
eddieh (+5), hardballs (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 18:47   #14
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

ROI på 147%? Ja inte omöjligt med tanke på att allas vår akim har en roi på 1000 ju. Men som sagt, han räknar ju själv.. "mm, räknar själv. jag har ett eget tänk, där jag grupperar efter sport/grenar serier etc. För självinsiktens skull "

maddmax (+20), Soap (+5)
Gammal 2012-04-27, 12:52   #15

tallanis avatar

Standard

Det finns absolut INGEN anledning att INTE dela med sig av sin statistik om den nu är så jävla bra.
Undra vilka anledningarna är som han säger att han har för att inte dela med sig av sina stats. Ena stunden säger han att det inte förs någon statistik, andra stunden för han bara för sin egen skull?!
Det osar verkligen RoK över denna kille, han har verkligen hittat hem.

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av sportsvalue Visa inlägg
Äntligen, håller verkligen med om allt ang denna skojare. Hade en skön twitter konversation med han för ett par veckor sedan. Finns liksom inga ord..

Det börja med att han twittrade att han hade en oerhört hög ROI på sina spel som han lagt ut på expressen och att han därmed skulle lägga ut fler spel på expressen så att han vann mer......

Vad är din ROI på samtliga spel iår? 29 spel säger inte särkilt mycket när du spelat betydligt mer än så..

147 är min totala RIO i år På Samtliga spel som jag själv lagt, sålt av, etc.

147% är extremt högt. Jag har följt dig under året och har svårt att se att det är så högt. Hur många spel,medelodds, träff%?

Tänk på att SAMTLIGA mina spel som jag har skrikit ut högt, där insatsen varit >8u har suttit i åt. Jag har tryckt enormt där. På Zambia (milleniets bästa typ), för att ta ett ex, tryckte jag 20%. 10u är ju "bara" 10u, men inom det kan det vara högt.

Vore kul om man fick se ett spreadsheet på alla spelen någonstans?

Många som frågat, men det är inget jag delar med mig av offentligt. Av olika anledningar. Men följ gärna upp själva

Om ditt ROI är så högt som du säger, så hade du som "bettingexpert" gynnats nått otroligt av att göra det offentligt

Men jag för inte siffrorna i något "system". Kanske får börja göra det. Men jag gör det eg för min skull, inte andras. Jag sitter egentligen och analyserar rätt mkt själv. Har det som självutvecklingsverktyg. Leker med olika stats/siffror.

inget system, för du inte något spreadsheet alls då? Räknar du ROI och annat manuellt?

mm, räknar själv. jag har ett eget tänk, där jag grupperar efter sport/grenar serier etc. För självinsiktens skull
Svara

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/offtopic/11841-tankar-om-amrish-kubavat/
Postat av For Type Datum
Twitter / luckystrike566: RT @henkee1891: @luckystrike566 ... This thread Refback 2012-08-18 17:54
Sammanst This thread Refback 2012-04-25 15:33

td