Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-20, 18:43   #31
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Jepp, BSG var ruggigt bra, gillade att den gick bara 4 säsonger och att man inte drog ut det helt.
Carnivale är också en fantastisk serie, synd att den är så undervärderad. Gillade rätt mycket att man fortfarande, efter mer än halva första säsongen inte var klar på vem som var vad och vad som kommer att hända. Plus Samson var badass.
Jag hör väl till fåtalet som gillade Caprica mer, skulle ju haft så mycket potential. Som Babylon5 med politik, allianser, backstabbing osv mellan planeterna. Nåväl, de kommer väl en ny BSG snart som placerar sig mittemellan dom båda tidsmässigt för de som skriker efter mer action på bekostnad av komplicerad story.

De är väl OK de blir långt om man har en plan som tex Babylon5 hade för 5 säsonger redan innan man starta. Eller Whedon som alltid har en lång plan.

Citat:
Life on Mars (UK) är en mycket bra polisserie. En polis från 2006 hamnar på 70talet. Och apropå poliser och tidsresor, en till av mina absoluta favoriter är mini-serien (13 epis), Day Break
En polis upplever samma dag om och om igen, med olika konsekvenser beroende på vad han gör. Bra skådisar också.
Jovars, dom är bra(liksom Ashes to Ashes). Kan du överleva en Japansk serie så är JIN från listan min lite som Life on Mars(och Ashes to Ashes). Byt bara ut tidsperioden till slutet av edo-period (1850 talet), och yrket till en hjärnkirurg. Serien har samlat på sig en hel del priser för båda säsongerna: season 1 awards, season 2 awards och sålts till över 80 länder
Citat:
TV network Tokyo Broadcasting System Television (TBS) said this week that the rights to broadcast season two of the popular Japanese time-travel drama “Jin” have been bought by as many as 80 countries around the world.

The serialized drama has proved so popular on the back of season one’s high evaluation at the international TV trade fair in Cannes that it will be broadcast in North America, Europe, Asia, the Middle East and some African countries. According to TBS, this marks the first time one of their programs has achieved such wide-ranging broadcast deals.

TBS also said that it is unusual for a Japanese drama to be broadcast abroad before the series has finished its run in Japan.

hittar dock ingen subbad trailer/klipp: http://www.youtube.com/watch?v=j71uD4PA41w

Senast redigerad av boored den 2012-04-20 klockan 19:59.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 20:41   #32

Archs avatar

Sharp$: 6794

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

JIN har jag läst om förut, men aldrig kommit igång att titta på den. Ska försöka klämma in den nånstans. Nu ska jag börja s2 av Walking Dead och Person of interest har varit helt ok senaste tiden.

Caprica kom lite för snabbt efter BSG (för mig) då jag ville gärna se mer rymd action, så SG Universe blev ett enkelt val istället, speciellt med sitt mörkare tema. Synd att den las ner också...
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 21:08   #33

Sharp$: 1281
Standard

Kvinnofängelset
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 12:10   #34

Ilar24s avatar

Sharp$: 395
Standard

En sjukt rolig serie för att vara svensk är C/O Segermyhr! Är mycke bättre än dagens svenska jävla skitserier som solsidan. Ladda ner alla säsonger och kolla igenom för någon vecka sedan. Slapp och rolig serie om man har lite att göra
Ilar24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 13:12   #35

GraNiTs avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 698
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=SPnZdOsIMmg Bästa serien ever, fast inte sett sista säsongen än(håller lite på den).Sen tänkte jag börja med den nya serien Alcatraz.
GraNiT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 12:14   #36

joemags avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Fick tips om att se Gossip Girl?! Någon som sett den?
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 14:02   #37

Andy90s avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Jag nördade igenom säsong 1 snabbt för nåt år sen för att min flickvän var helt fast.
Blev själv helt fast, köpte säsong 2 och såg igenom den, sen så började jag även att se säsong 3 när den var ny och kom en gång i veckan för nedladdning.
Men kom till avsnitt 10 eller dylikt, sen så försvann suget eftersom jag bara kunde se det en gång i veckan

Helt klart värt att se det. Det är väl säsong 5 nu eller nåt?
Men som sagt, absolut sevärt att se avsnitt på avsnitt!
joemag (+3)
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 22:48   #38

AndreasB1897s avatar

Sharp$: 3907
Standard

Citat:
Har sett fram till halva säsong 5 innan jag tröttnade.
Dom 2-3 första säsongerna är riktigt jävla bra men sedan tycker jag det blir sämre och sämre för varje avsnitt, men som sagt ge det en chans!
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 00:15   #39
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
Caprica kom lite för snabbt efter BSG (för mig) då jag ville gärna se mer rymd action, så SG Universe blev ett enkelt val istället, speciellt med sitt mörkare tema. Synd att den las ner också...
Mmm jo samma, tyckte SG-U var bra. Hade dock svårt för både SG-1 och SG-A även om jag nu led igenom dom. Perioden med Claudia Black var bäst tyckte jag. Fast vet många som gillade serierna just ogillar den delen.

Är de mörk rymdaction du gillar så kan jag ju alltid rekommendera Space: Above and Beyond military sci-fi, en blandning mellan BSG och Starship Troopers.

Tyvärr blev det bara en säsong då Starship Troopers öppnade på bio precis innan en eventuell säsong 2 och de tyckte båda skulle varit alldeles för lika.(en av många verkligen bra och lovande serier Fox har kasserat under den perioden).

Visst, effekterna är snart 20år gamla men tycker de håller bra och är det nu nåt i BSG-anda man letar så

Space: Above And Beyond - The River Of Stars intro
http://www.youtube.com/watch?v=1bNov7Y1S_I

Ni känner säkert igen sergeanten från Full Metal Jacket i samma roll här
http://www.youtube.com/watch?v=YlyNiXPA47M

Under "Live Action TV" menyn vid exempel där hittar man väl några rymdsåpor, men de är inte så många precis.

Under Anime menyn finns dock den mest episka av alla rymd military sci-fi såpor: Legend of the Galactic Heroes, 110 episoder från 1988-1997. Se inte ner på denna serie som nåt tecknat för 4-åringar . Det är den mest komplexa rymdstoryn du kan hitta på tv-rutan. Politik, drama, strider i citat "a Space Opera on a scale like no other". Den är utan aliens. Demografin är vuxna.
anidb wiki
Citat:
The series, while over 20 years old, has not been released officially with English dubbing or subtitles. Even so, it has been ranked highly on most international sites about anime and/or space opera.

Senast redigerad av boored den 2012-04-23 klockan 02:40.
Gammal 2012-04-23, 00:37   #40

Sharp$: 2

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att inte ha med Sopranos på en topplista över TV-serier bör väl vara skäl nog för omyndigförklaring? I synnerhet om platserna istället upptas av serier som O.C, Gossip Girl och Two and a Half Men.
martinsson (+10), hardballs (+5)
alibaba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 02:54   #41
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alibaba Visa inlägg
Att inte ha med Sopranos på en topplista över TV-serier bör väl vara skäl nog för omyndigförklaring? I synnerhet om platserna istället upptas av serier som O.C, Gossip Girl och Two and a Half Men.
Det är väl en smaksak: somliga gillar inte ens en genre som polisserier, andra inte sitcoms, vissa inte sci-fi osv.

Men visst, listor finns för allmänt beskådande tex awards av ett par hundra tv-kritiker: Television Critics Association: http://tvcritics.org/2008/05/24/past...he-tca-awards/ tycker den är betydligt bättre än Emmys iaf.

Har för mig att det är rätt jämt mellan Sopranos, Homicide: Life on the Street och The West Wing vem som har mest utmärkelser där.

edit: säkert av intresse för baseball nördar
OUTSTANDING ACHIEVEMENT IN MOVIES, MINI-SERIES & SPECIALS
1994-95 “Baseball” (PBS)

Citat:
Just det, alla har glömt Band of Brothers som kanske är den bästa serien någonsin! Min topp 5 blir nog
Miniserier och vanliga serier är väl inte så rättvist att jämföra heller. En miniserie har inte precis samma utgångsläge iom den har storyn från början till slut klar samt betydligt större budget. Medan för serier skrivs storyn ett par episoder framför det som spelas in även om man på de stora kan ha klart med de viktiga händelserna.
Game of Thrones(och tex Carnivale) är lite av mellanting, en serie miniserier där man har en bok/säsong.

Jag vill iaf påstå att bästa miniserien är The Stand
http://www.youtube.com/watch?v=qsMp2pZK-Cw
Shell Peppe (+1)

Senast redigerad av boored den 2012-04-23 klockan 22:31.
Gammal 2012-04-23, 21:45   #42

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ALLO ALLO!

http://www.youtube.com/watch?v=-OM-H...eature=related

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
eddieh (+5), boored (+5)

Senast redigerad av kingscania den 2012-04-23 klockan 22:03.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 01:07   #43
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

jasså, är de sitcoms vi ska ha?
Nobody messes with The Fonz!

http://www.youtube.com/watch?v=3NxGO2lx-A0
Gammal 2012-04-28, 23:22   #44

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 131
Standard

Riktigt bra serier:

Suits
Breaking Bad
Dexter

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Highroller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 11:58   #45

Sharp$: 1281
Standard

3 sidor och fortfarande ingen som har nämnt den bästa.

THE SHIELD
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td