Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   ...Somalier tråden (https://www.sharps.se/forums/offtopic/11590-somalier-traden/)

SuprMario 2012-04-03 10:24

...Somalier tråden

KP
Citat:

Att hota eller medvetet misskreditera en grupp personer med anspelning på etnicitet, religion eller sexuell läggning är förbjudet. Detta inkluderar även utnyttjande utav slagord.
Fan - missade jag ngt under ett par dagar i denna tråd?
Eller var det ngn som störde sig som vanligt i detta land?

Det var ju "offtopic" och helt klart en intressant diskussion, var vad jag kunde se enbart fakta som togs upp - eller?

Galeocerdo cuvier 2012-04-03 10:27

Misstänker att han tog min sarkastiska kommentar

mars 2012-04-03 11:59

Varning utdelad till Galeocerdo cuvier, upprepande brytande mot samma regel.

Enroth 2012-04-03 14:20

Förstår inte heller varför tråden skulle schlängas. Misskreditera kan man ju i och för sig böja och bända lite på men något vidare jätte mycke sånt tyckte jag inte försegick i tråden.

Den handlade ju om hur man skulle integrera nybyggarna med det svenska samhället.

Det är en helt klart befogad frågeställning och ett mycket viktigt diskussionsämne - särkskilt för Lemasive som kalkulerar med 10 miljoner somalier.

Stekel 2012-04-04 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 180184)
Det var ju "offtopic" och helt klart en intressant diskussion, var vad jag kunde se enbart fakta som togs upp - eller?

Ja dina 98% somalier som lever på soc är kalla siffror från en färsk scb-rapport förstår jag. :rolleyes:

Citat:

Ursprungligen postat av Enroth (Inlägg 180221)
...särkskilt för Lemasive som kalkulerar med 10 miljoner somalier.

Var så säker på att han har ägnat mycket tid och möda på hur man ska få upp den siffran till en slagkraftig nivå.

:popcorn:

SuprMario 2012-04-05 11:12

Citat:

Ja dina 98% somalier som lever på soc är kalla siffror från en färsk scb-rapport förstår jag.
98, 97 eller 96% - jag tror du förstår min poäng. Det är ju inte så att dom överöser arbetsmarknaden med sina kunskaper....

pojkrummet 2012-04-05 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 180514)
98, 97 eller 96% - jag tror du förstår min poäng. Det är ju inte så att dom överöser arbetsmarknaden med sina kunskaper....

Är det +95% eller går du lite på känsla ang. siffrorna?

SuprMario 2012-04-05 17:24

Citat:

Är det +95% eller går du lite på känsla ang. siffrorna?
som om jag ska vara någon invandringsexpert här ...haha

Bara en "vild" chansning men skulle jag ha fel och den ligger på 90% så förlåt mig, inte fan är dom här för att anpassa sig till samhället iallafall i det stora hela.
Undantag finns alltid, i allt som existerar men visst fan är det snevridet system där vi inte kan ta hand om våra egna medborgare till ett skäligt liv i många fall men det är helt ok att
komma in med alla möjliga skäl till att utnyttja det svenska fälfärdssystemet.

Enroth 2012-04-05 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 180573)
som om jag ska vara någon invandringsexpert här ...haha

Bara en "vild" chansning men skulle jag ha fel och den ligger på 90% så förlåt mig, inte fan är dom här för att anpassa sig till samhället iallafall i det stora hela.
Undantag finns alltid, i allt som existerar men visst fan är det snevridet system där vi inte kan ta hand om våra egna medborgare till ett skäligt liv i många fall men det är helt ok att
komma in med alla möjliga skäl till att utnyttja det svenska fälfärdssystemet.

Allt är så klart sjukt och snedvridet, precis som du säger. Men i en del personers skallar så är exempelvis 98% likställt med 98 utav 100.

20%, i detta fall, hade varit en enorm mängd.

SuprMario 2012-04-05 17:51

Vet inte om vi pratar om skilda saker, menar du att enbart 20% från detta land är socialbidragstagare?
98% är 98 av 100, svårare än så är det inte i min värld i allafall..:-)

RobinD 2012-04-05 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 180583)
Vet inte om vi pratar om skilda saker, menar du att enbart 20% från detta land är socialbidragstagare?

Du missar en rätt uppenbar ifrågasättning av din fakta.

Enroth 2012-04-06 07:41

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 180583)

Nej, jag är rätt så säker på att andelen somaliska medborgare som upptar svenskt försörjningsstöd är mycket, mycket lägre.

Enligt SCB fanns det 2010 ungefär 30 000 somaliska medborgare i Sverige.

Enligt dina siffror skulle det då finnas 600 somalier i Sverige som inte levde på försörjningsstöd. I den kategorin finns barn, studerande, sjuka, arbetare - ja, allt förutom de som är arbetssökande på heltid och inte har rätt till A-kassa eller annat stöd.

Well, tänker man efter lite kanske dina siffror inte vore så farliga, de är fortfarande galet orealistiska, men inte så farliga.

Om 0.5-1% (jag vet att 2% är det absolut extremast möjliga i ditt exempel) av den somaliska befolkningen vore barn - så lär det ju snart inte finnas några somalier kvar.

Fråga: Hur många etniska svenskar tror du upptar försörjningsstöd, procentuellt?

mars 2012-04-06 17:28

Sen när räknar man in barn i försörjningsstödsstatistik?

Enroth 2012-04-06 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 180747)
Sen när räknar man in barn i försörjningsstödsstatistik?

Sen när räknar man inte in barn i somalier-i-sverigestatistik?

Barn räknas alltid in i statistik som behandlar ekonomiskt bistånd, men de kan själva inte uppbära något.

Lemasive 2012-04-06 18:02

http://youtu.be/_wn9Qca87-0