![]() |
...Somalier tråden
KP
Citat:
Eller var det ngn som störde sig som vanligt i detta land? Det var ju "offtopic" och helt klart en intressant diskussion, var vad jag kunde se enbart fakta som togs upp - eller? |
Misstänker att han tog min sarkastiska kommentar
|
Varning utdelad till Galeocerdo cuvier, upprepande brytande mot samma regel.
|
Förstår inte heller varför tråden skulle schlängas. Misskreditera kan man ju i och för sig böja och bända lite på men något vidare jätte mycke sånt tyckte jag inte försegick i tråden.
Den handlade ju om hur man skulle integrera nybyggarna med det svenska samhället. Det är en helt klart befogad frågeställning och ett mycket viktigt diskussionsämne - särkskilt för Lemasive som kalkulerar med 10 miljoner somalier. |
Citat:
Citat:
:popcorn: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Bara en "vild" chansning men skulle jag ha fel och den ligger på 90% så förlåt mig, inte fan är dom här för att anpassa sig till samhället iallafall i det stora hela. Undantag finns alltid, i allt som existerar men visst fan är det snevridet system där vi inte kan ta hand om våra egna medborgare till ett skäligt liv i många fall men det är helt ok att komma in med alla möjliga skäl till att utnyttja det svenska fälfärdssystemet. |
Citat:
20%, i detta fall, hade varit en enorm mängd. |
Vet inte om vi pratar om skilda saker, menar du att enbart 20% från detta land är socialbidragstagare?
98% är 98 av 100, svårare än så är det inte i min värld i allafall..:-) |
Citat:
|
Citat:
Enligt SCB fanns det 2010 ungefär 30 000 somaliska medborgare i Sverige. Enligt dina siffror skulle det då finnas 600 somalier i Sverige som inte levde på försörjningsstöd. I den kategorin finns barn, studerande, sjuka, arbetare - ja, allt förutom de som är arbetssökande på heltid och inte har rätt till A-kassa eller annat stöd. Well, tänker man efter lite kanske dina siffror inte vore så farliga, de är fortfarande galet orealistiska, men inte så farliga. Om 0.5-1% (jag vet att 2% är det absolut extremast möjliga i ditt exempel) av den somaliska befolkningen vore barn - så lär det ju snart inte finnas några somalier kvar. Fråga: Hur många etniska svenskar tror du upptar försörjningsstöd, procentuellt? |
Sen när räknar man in barn i försörjningsstödsstatistik?
|
Citat:
Barn räknas alltid in i statistik som behandlar ekonomiskt bistånd, men de kan själva inte uppbära något. |
|