Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-13, 00:34   #121

Shell Peppes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Magisk..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+10)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 18:40   #122

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har raidat Systembolaget i två olika län idag så kommer använda tråden att ventilera lite om olika ölsorter under kvällen.

Dagens första dricks i Arre08 och samans ära, en Omnipollo Nebuchadnezzar (330 ml, 8.5%, Imperial IPA):

(tog egen bild men kamera-batteriet har dött så.. Får bli en snodd)

Fantastiskt är allt jag kan säga. Kan vara en av de bästa IPAs jag druckit. Fyllig och ganska kryddig humlesmak som definitivt känns ganska fruktigt.

5 av 5 speltorskar (kvällens betygsskala).

Senast redigerad av maddmax den 2014-03-15 klockan 18:41.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:07   #123

maddmaxs avatar

Standard

Dags för numero dos.

Det blir en BrewDog 5 a.m. Saint (330ml, 5%, "hoppy red ale"):

Lite av en besvikelse efter första. Lite vattning nästan (eller ja, jag saknar smak) och inte alls lika bra humle som t ex deras Dead Pony Club. Intressant idé men jag tycker inte den funkar fullt ut.

I shall be back!
Gammal 2014-03-15, 19:19   #124

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Gissar på att det blir många fullpoängare på slutet

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1), maddmax (+10), WizardofAhhs (+5)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 20:16   #125

maddmaxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Gissar på att det blir många fullpoängare på slutet
Haha, jo det är nog inte omöjligt. Jag har ju trots allt läst på lite innan.

Numero tres blir St. Eriks Centennial (330 ml, 5.9%, American Strong Ale)

Jag vill ju inte uppfylla Grnvits siande så ja.. Det påminner om amerikansk västkust, kanske än mer bitter. Humlen (som jag tror ölen fått sitt namn från) är inte lika bra som Cascade. Trots allt en hyffsad ale men inget jag skulle köpa igen.

3/5 speltorskar.
Gammal 2014-03-15, 20:47   #126

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Jag vill ju inte uppfylla Grnvits siande så ja.. Det påminner om amerikansk västkust, kanske än mer bitter. Humlen (som jag tror ölen fått sitt namn från) är inte lika bra som Cascade. Trots allt en hyffsad ale men inget jag skulle köpa igen.
Har än så länge inte hittat någon humle som är bättre än Cascade, så det är inte lätt att uppfylla det!

Använde Cascade när jag bryggde egen öl(korsning mellan IPA och "vanlig" Ale) också, blev riktigt gott!
Gammal 2014-03-15, 21:27   #127

maddmaxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Har än så länge inte hittat någon humle som är bättre än Cascade, så det är inte lätt att uppfylla det!

Använde Cascade när jag bryggde egen öl(korsning mellan IPA och "vanlig" Ale) också, blev riktigt gott!
Ah där ser man! Önskar jag hade tålamodet men mäsk är det enda jag gjort i mitt liv (dock mer än tio år sen).
Jo, Cascade är fint. Särskilt färskt/wet. Har haft turen att vara i Kalifornien och Oregon ett par höstsäsonger och det är inte illa.

Jaha, numero fyra (min spanskakunskap tog slut vid 3).

Gotlands Sitting Bulldog (330 ml, 6.4%, IPA)

Inget speciellt. Kanske lite för söt eftersmak, vilket inte passar helt med den söta och bittra starten. Väldigt lättdrucken och det lyfter den något. Kan nog köpas igen.

3/5 torskar.
Gammal 2014-03-15, 22:13   #128

maddmaxs avatar

Standard

Nummer fem är en Södra Almighty (330 ml, 4.3%, APA):

Inte dåligt, inte bra. Ofiltrerad. Ganska lätt, ordentlig smak av citrus - kanske tar överhanden lite för mycket. Hade varit med mer humle och då kanske det hade fungerat bättre. Nja, som sagt, för mycket citrus.

2/5 torskar.

Senast redigerad av maddmax den 2014-03-15 klockan 22:20.
Gammal 2014-03-15, 23:00   #129

Emanresus avatar

Standard

Citat:
Ah där ser man! Önskar jag hade tålamodet men mäsk är det enda jag gjort i mitt liv (dock mer än tio år sen).
Jo, Cascade är fint. Särskilt färskt/wet. Har haft turen att vara i Kalifornien och Oregon ett par höstsäsonger och det är inte illa.

Kan verkligen rekommendera det! Går ju alltid att köpa öl och dricka under tiden ens egna är på jäsning och så som dina spel går så har du ju råd att köpa utrustningen (Stor kittel, ingredienser och jästunna)

Så blev resultatet och det är precis vad jag avnjuter just nu!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 23:04   #130

maddmaxs avatar

Standard

Numero sista(?) för kvällen, Mikkeller American Dream (330 ml, 4.6%, lager)

Yummy. Denna är inte dum. Brukar inte föredra lager men.. Smakar nästa mer som en blandning av en ale och en bra lager, väldigt mycket humle för en lager. Det funkar dock riktigt bra. Funkar bra direkt ur flaskan dessutom.

5/5 torskar.
----
Det kanske blir en till, vi får se.
Gammal 2014-03-15, 23:20   #131

Emanresus avatar

Standard

Nummer två fick bli en helt vanlig underbar (åtminstone för plånboken och helt okej för gommen) Pripps Blå Export 0.5L burk!

Låter det inte bra så... Förstår jag er helt och hållet men som student på en av våra högskolor så räcker inte pengarna till en massa finöl om man ska vara deltidsspeltorsk också! Dessutom vänjer man sig och börjar tycka om Pripps när man dricker det tillräckligt ofta, som ni säkert vet att vi studenter gör (tror man tidningarna så dricker vi oss stenfulla varje dag, helst oftare...)

Smaken är väldigt lageraktig utan någon direkt humle och så vidare... Oavsett så tycker jag att den är god och smakar extra bra efter att äntligen ha skrivit klart en jävla projektrapport!

För att stjäla Maddmax ranking så ger jag den 6/5 Speltorskar!!

Skål på er folk!
Gammal 2014-03-15, 23:26   #132

maddmaxs avatar

Standard

Citat:
Nummer två fick bli en helt vanlig underbar (åtminstone för plånboken och helt okej för gommen) Pripps Blå Export 0.5L burk!

Låter det inte bra så... Förstår jag er helt och hållet men som student på en av våra högskolor så räcker inte pengarna till en massa finöl om man ska vara deltidsspeltorsk också! Dessutom vänjer man sig och börjar tycka om Pripps när man dricker det tillräckligt ofta, som ni säkert vet att vi studenter gör (tror man tidningarna så dricker vi oss stenfulla varje dag, helst oftare...)

Smaken är väldigt lageraktig utan någon direkt humle och så vidare... Oavsett så tycker jag att den är god och smakar extra bra efter att äntligen ha skrivit klart en jävla projektrapport!

För att stjäla Maddmax ranking så ger jag den 6/5 Speltorskar!!

Skål på er folk!
Haha, snyggt.

Sen jag kom hem har jag sett till att ha en låda av Pripps Pure hemma. Det är mitt substitut för:

I höst är samtliga Sharps-användare välkomna till mig för att dricka oändligt många Busch Light. THE SOUTH WILL RISE AGAIN!
Gammal 2014-03-15, 23:38   #133

Emanresus avatar

Standard

Citat:
Haha, snyggt.

Sen jag kom hem har jag sett till att ha en låda av Pripps Pure hemma. Det är mitt substitut för:

I höst är samtliga Sharps-användare välkomna till mig för att dricka oändligt många Busch Light. THE SOUTH WILL RISE AGAIN!
Är det Minneapolis eller här i moder Svea som gäller då?

Fast det är klart, obegränsat med öl skulle jag kunna åka vart som helst för
Gammal 2014-03-16, 00:09   #134

maddmaxs avatar

Standard

Citat:
Är det Minneapolis eller här i moder Svea som gäller då?

Fast det är klart, obegränsat med öl skulle jag kunna åka vart som helst för
Tillbaka i Guds främsta land (Sverige), men i höst (och de närmsta fem-sex åren) blir det amerikanska södern. Platsen där ett 30-pack Busch Light kostar 100 spänn och människor är trevliga överallt. Och där man kan äga ett helautomatiskt gevär utan att staten lägger sig i.

Som sagt, befinner ni er i Texas, Arkansas, Tennessee, Missouri eller Mississippi så slå en signal och jag fixar resten. Kanske t o m kan ta en runda till Vegas.

Hursomhelst, numero sju blir en BrewDog Punk IPA (330 ml, 5.6%, IPA):

Lite av en favorit, men har inte druckit den på länge. En mycket bra IPA, välrundad och fin. Anser dock inte att den ger något mer än deras Dead Pony Club (som dessutom är 2% lägre i alkohol) och ja.. En öl som definitivt bör testas men i flak föredrar jag DPC.

Gammal 2014-03-16, 00:55   #135

Emanresus avatar

Standard

Spoiler:
Citat:
Tillbaka i Guds främsta land (Sverige), men i höst (och de närmsta fem-sex åren) blir det amerikanska södern. Platsen där ett 30-pack Busch Light kostar 100 spänn och människor är trevliga överallt. Och där man kan äga ett helautomatiskt gevär utan att staten lägger sig i.

Som sagt, befinner ni er i Texas, Arkansas, Tennessee, Missouri eller Mississippi så slå en signal och jag fixar resten. Kanske t o m kan ta en runda till Vegas.

Hursomhelst, numero sju blir en BrewDog Punk IPA (330 ml, 5.6%, IPA):

Lite av en favorit, men har inte druckit den på länge. En mycket bra IPA, välrundad och fin. Anser dock inte att den ger något mer än deras Dead Pony Club (som dessutom är 2% lägre i alkohol) och ja.. En öl som definitivt bör testas men i flak föredrar jag DPC.

Sounds like a date!

td