|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-03-13, 00:34 | #121 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+10) |
2014-03-15, 18:40 | #122 |
Har raidat Systembolaget i två olika län idag så kommer använda tråden att ventilera lite om olika ölsorter under kvällen.
Dagens första dricks i Arre08 och samans ära, en Omnipollo Nebuchadnezzar (330 ml, 8.5%, Imperial IPA): (tog egen bild men kamera-batteriet har dött så.. Får bli en snodd) Fantastiskt är allt jag kan säga. Kan vara en av de bästa IPAs jag druckit. Fyllig och ganska kryddig humlesmak som definitivt känns ganska fruktigt. 5 av 5 speltorskar (kvällens betygsskala).
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in." Senast redigerad av maddmax den 2014-03-15 klockan 18:41. |
|
2014-03-15, 19:07 | #123 |
Dags för numero dos.
Det blir en BrewDog 5 a.m. Saint (330ml, 5%, "hoppy red ale"): Lite av en besvikelse efter första. Lite vattning nästan (eller ja, jag saknar smak) och inte alls lika bra humle som t ex deras Dead Pony Club. Intressant idé men jag tycker inte den funkar fullt ut. I shall be back!
2014-03-15, 19:19 | #124 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Gissar på att det blir många fullpoängare på slutet
2014-03-15, 20:16 | #125 |
Haha, jo det är nog inte omöjligt. Jag har ju trots allt läst på lite innan.
Numero tres blir St. Eriks Centennial (330 ml, 5.9%, American Strong Ale) Jag vill ju inte uppfylla Grnvits siande så ja.. Det påminner om amerikansk västkust, kanske än mer bitter. Humlen (som jag tror ölen fått sitt namn från) är inte lika bra som Cascade. Trots allt en hyffsad ale men inget jag skulle köpa igen. 3/5 speltorskar.
2014-03-15, 20:47 | #126 | |
Citat:
Använde Cascade när jag bryggde egen öl(korsning mellan IPA och "vanlig" Ale) också, blev riktigt gott!
2014-03-15, 21:27 | #127 | |
Citat:
Jo, Cascade är fint. Särskilt färskt/wet. Har haft turen att vara i Kalifornien och Oregon ett par höstsäsonger och det är inte illa. Jaha, numero fyra (min spanskakunskap tog slut vid 3). Gotlands Sitting Bulldog (330 ml, 6.4%, IPA) Inget speciellt. Kanske lite för söt eftersmak, vilket inte passar helt med den söta och bittra starten. Väldigt lättdrucken och det lyfter den något. Kan nog köpas igen. 3/5 torskar.
2014-03-15, 22:13 | #128 |
Nummer fem är en Södra Almighty (330 ml, 4.3%, APA):
Inte dåligt, inte bra. Ofiltrerad. Ganska lätt, ordentlig smak av citrus - kanske tar överhanden lite för mycket. Hade varit med mer humle och då kanske det hade fungerat bättre. Nja, som sagt, för mycket citrus. 2/5 torskar.
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in." Senast redigerad av maddmax den 2014-03-15 klockan 22:20. |
|
2014-03-15, 23:00 | #129 | |
Citat:
Så blev resultatet och det är precis vad jag avnjuter just nu!
2014-03-15, 23:04 | #130 |
Numero sista(?) för kvällen, Mikkeller American Dream (330 ml, 4.6%, lager)
Yummy. Denna är inte dum. Brukar inte föredra lager men.. Smakar nästa mer som en blandning av en ale och en bra lager, väldigt mycket humle för en lager. Det funkar dock riktigt bra. Funkar bra direkt ur flaskan dessutom. 5/5 torskar. ---- Det kanske blir en till, vi får se.
2014-03-15, 23:20 | #131 |
Nummer två fick bli en helt vanlig underbar (åtminstone för plånboken och helt okej för gommen) Pripps Blå Export 0.5L burk!
Låter det inte bra så... Förstår jag er helt och hållet men som student på en av våra högskolor så räcker inte pengarna till en massa finöl om man ska vara deltidsspeltorsk också! Dessutom vänjer man sig och börjar tycka om Pripps när man dricker det tillräckligt ofta, som ni säkert vet att vi studenter gör (tror man tidningarna så dricker vi oss stenfulla varje dag, helst oftare...) Smaken är väldigt lageraktig utan någon direkt humle och så vidare... Oavsett så tycker jag att den är god och smakar extra bra efter att äntligen ha skrivit klart en jävla projektrapport! För att stjäla Maddmax ranking så ger jag den 6/5 Speltorskar!! Skål på er folk!
2014-03-15, 23:26 | #132 | |
Citat:
Sen jag kom hem har jag sett till att ha en låda av Pripps Pure hemma. Det är mitt substitut för: I höst är samtliga Sharps-användare välkomna till mig för att dricka oändligt många Busch Light. THE SOUTH WILL RISE AGAIN!
2014-03-15, 23:38 | #133 | |
Citat:
Fast det är klart, obegränsat med öl skulle jag kunna åka vart som helst för
2014-03-16, 00:09 | #134 | |
Citat:
Som sagt, befinner ni er i Texas, Arkansas, Tennessee, Missouri eller Mississippi så slå en signal och jag fixar resten. Kanske t o m kan ta en runda till Vegas. Hursomhelst, numero sju blir en BrewDog Punk IPA (330 ml, 5.6%, IPA): Lite av en favorit, men har inte druckit den på länge. En mycket bra IPA, välrundad och fin. Anser dock inte att den ger något mer än deras Dead Pony Club (som dessutom är 2% lägre i alkohol) och ja.. En öl som definitivt bör testas men i flak föredrar jag DPC.