|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-03-21, 20:31 | #16 | |
Citat:
Utefter din korta beskrivning kan jag säga att jag kommer från liknande förhållanden. Är något år äldre och uppväxt i Stockholm. Jag ser mig så att säga inte mig själv som en del av min generalisering. Men slår jag en överblick över svenska befolkningen (har nårga års kringflyttande i Sverige/EU bakom mig) så får jag den uppfattningen som jag beskrev tidigare. Självklart är det inte en enda sak man kan sätta fingret på men jag tror att om man härrör dessa cykler till den ekonomiska sitsen hos äldre generationer samt i vilket stadie samhället befinner sig i är man nog åtminstone en del av sanningen på spåret. Sen får man ju såklart bestämma sig lite för vad man menar med exempelvis individualister och kollektivister. För mig är individen sig själv och ens familj, medan kollektivet är hela befolkningen. Sen får vi inte glömma att räkna de samhällsparasiter som lever utav staten utan att ge något tillbaka. De utgör en ganska stor del av dagens unga (åtminstone i vissa delar utav landet) och kan inte räknas varken till individualister eller kollektivister. |
||
2012-03-21, 22:06 | #17 | |
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 731Elitserien 12/13 Stats: 88 - 78 - 15 ROI: 104.08% Vinstprocent: 53.01% |
Citat:
Något som någon var inne i tråden innan var att den drog en direkt koppling mellan Socialdetomrati och kollektivet och högerfalangen och individualismen. Socialdemokratin och kollektivet är sant men det är just högerfalangen och individualismen jag stör mig på. Jag skulle idag definitivt rösta på det borgliga blocket idag men det gör inte mig till en individualist. Anledningen till att fler har börjat rösta ditåt tror jag du är inne på med parasiter som lever på oss andra medvetet! |
|
|