Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-12, 01:08   #1

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 819
Standard

Vad har ni för betting-vidskepelser?

Det här känns som ett ämne som redan har tagits upp men jag kunde inte hitta något. I alla fall, man får ju ofta höra att gamblers är de mest vidskepliga varelserna vi har på denna planet och det fick mig att tänka på om folket här är lite skrockfulla.

Personligen kollar jag aldrig resultat på min ipod utan alltid på mobilen eller datorn. Pratar heller aldrig om hur det går för mig, framför allt om det går bra, för då vet jag att det kommer gå åt helvete.

Är väl det jag kommer på nu. Berätta gärna om vad ni har för er innan och under ett bet.
prop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 01:55   #2

snoozes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3527

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jag brukar titta på allt annat än matchen jag spelat på sen berättar jag aldrig hur det går, folk tror att man bara spelar bort pengarna i vilket fall som helst....
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 18:57   #3

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

1. När jag följer ett spel på en fotbollsmatch som är på väg att förloras (när det krävs max ett mål till för win vare sig det är sides eller totals), alltid runt 88', så brukar jag alltid stänga ner livescoren för just den matchen. Vänta tills den är avslutad och sedan in och smyga fram slutresultatet.

Det brukar fungera bra för det brukar alltid ha kommit ett mål ytterligare. Eller så känns det bara så och att det är mitt selektiva minne som spökar lite.

Hur som helst, detta är aldrig något jag kommer sluta med. Haha.

2. När jag har spel igång på fotbollsmatcher och jag använder livescore (Futbol24) så har jag ALLTID en bild framför matcherna. Det enda jag ser är tiden ticka till vänster och när det plingar till mål till höger, alltså ser jag allt utom resultat och vilket lag som gjort mål.

Sedan smyger jag fram för vilket lag som gjort mål i matchen.

Detta är väl typ det jag kommer på via rak arm.

Vad har ni andra för kul för er?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 19:04   #4

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

När booreds mackapär spelar Rögle så förlorar de.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+20)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 19:14   #5
Super Moderator

dellgrens avatar

Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
1. När jag följer ett spel på en fotbollsmatch som är på väg att förloras (när det krävs max ett mål till för win vare sig det är sides eller totals), alltid runt 88', så brukar jag alltid stänga ner livescoren för just den matchen. Vänta tills den är avslutad och sedan in och smyga fram slutresultatet.

Det brukar fungera bra för det brukar alltid ha kommit ett mål ytterligare. Eller så känns det bara så och att det är mitt selektiva minne som spökar lite.

Hur som helst, detta är aldrig något jag kommer sluta med. Haha.

2. När jag har spel igång på fotbollsmatcher och jag använder livescore (Futbol24) så har jag ALLTID en bild framför matcherna. Det enda jag ser är tiden ticka till vänster och när det plingar till mål till höger, alltså ser jag allt utom resultat och vilket lag som gjort mål.

Sedan smyger jag fram för vilket lag som gjort mål i matchen.

Detta är väl typ det jag kommer på via rak arm.

Vad har ni andra för kul för er?
Hahahahaha... Jag trodde jag var ensam. Gör exakt likadant på båda två. Det där med att smyga fram ett resultat ska inte underskattas. Naturligtvis tittar men på det lag som INTE ska göra mål först...
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 19:17   #6

pr0llans avatar

Sharp$: 342
Standard

Som flera andra så smyger jag också fram resultaten, speciellt om jag spelat på någon nattsport då smyger jag fram dom på mobilen på morgonen när jag vaknat

Det är väl det enda grejen jag håller med

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

pr0llan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 20:07   #7

Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pr0llan Visa inlägg
Som flera andra så smyger jag också fram resultaten, speciellt om jag spelat på någon nattsport då smyger jag fram dom på mobilen på morgonen när jag vaknat

Det är väl det enda grejen jag håller med
Same-same
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 20:35   #8

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jag kom på en liten anekdot till, tror fan jag är tämligen ensam om det.

När jag har NHL-matcher lirade och jag inte har möjlighet att se dessa. Använder givetvis Game Centre via Viaplay när jag ska se på NHL. Då brukar jag innan jag går och lägger mig starta de matcher jag lirat på i småversionsfönster, t ex 4 st, om jag har spelat på fyra matcher. Sedan snabbkör jag igenom matcherna (smyger alltid fram resultatet varje gång jag kollar det under snabbkörningarna). Varför gör jag då på detta vis?

Jo, framförallt för att jag vill inte veta om det blivit OT/PS (om man nu t ex spelat rak eller -1.5) för det får man redan på direkt när man kollar diverse livescores.

Kalla mig galen, men that's me!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 20:58   #9

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Det enda jag brukar köra med är väl att sätta spelet som lost i sheetet direkt det blir motgång eller om det är lite tid kvar. Sedan när matchen är slut så känns det bättre att få ändra det röda till det gröna om det går in

Dock rättar jag aldrig ett spel som korrekt innan matchen är slut!
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Donald (+5)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 21:06   #10

Donalds avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 181

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pacman plockade det jag tänkte skriva. Att rätta ett spel som grönt innebär superjinx.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 11:27   #11
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Tips är att börja spela överspel, då välkomnar man alla pling och behöver inte smyga fram resultaten!
Vurpan (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 12:19   #12
bbx

Sharp$: 97

Mestis 13-14
Stats: 17 - 19 - 0
ROI: 89.16%
Vinstprocent: 47.22%

Standard

Jag smyger ofta fram spel så som alla andra verkar göra, men det ser jag inte som en vidskepelse utan bara ett sätt att göra livet mera roligt och spännande. När jag är i Vegas använder jag aldrig $50-lappar, ganska lätt iofs med tanke på att dom i princip är tagna ur cirkulation i hela staden.
bbx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 16:57   #13

eddiehs avatar

Sharp$: 1751

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Tips är att börja spela överspel, då välkomnar man alla pling och behöver inte smyga fram resultaten!
Så vi har en RoK:are som moderator...

eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 17:39   #14

Maijadonas avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Sedan jag tappade huvudet på min "tur"sköldpadda som alltd fick sitta tillsamans med mig och kolla på matcherna/följa livescoren har jag tappat ca 20 000:- på två veckor.

Ps sköldpaddan var i trä. ( Bäst att säga det så man inte blir anmäld till någon djurskyddsförening)
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 18:47   #15
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Så vi har en RoK:are som moderator...

Förstår inte riktigt gliringen, men förstår att det var en så en örfil till dig! *slap!*
eddieh (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td