|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-02-11, 16:57 | #1 |
Hålla känslorna i styr
En fundering jag hade såhär inför lördagskvällen... Hur gör man för att inte bli knäpp av betting? Problemet med betting är variansen, vissa dagar får alla ens bets in och då blir det såhär andra dagar går inte ett endaste in . Man (eller jag) kan bli extra nervös och sitta och reloada matchsidorna på oddsportal och hoppas på att ens bet ska gå in. Och så blir man glad när det gör det och besviken när det inte gör det. Sådana känslomässiga svängningar kan ta ganska mycket energi som man kunde använt till annat... Någon som fattar vad jag menar?
|
|
2012-02-11, 17:09 | #2 |
Det lät omständigt, använd liveresultat.se eller futbol24.com istället som uppdaterar automatiskt
Men apropå topic så ja, jag känner igen det där, men det handlar om erfarenhet också. Ju mer erfaren man blir desto mindre påverkar det en. Man vet att enstaka matchers resultat inte har någon betydelse för det långsiktiga resultatet, vilket är det enda som spelar någon roll. Så det blir bättre med tiden (för de flesta anyway) |
|
2012-02-11, 17:16 | #3 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Klart man vill ha in sina spel. Jag brukar också vara spänd över om jag ska sätta ett spel eller inte, alldeles för spänd för att det ska vara kul i vissa fall.
För vissa antar jag att det kan bero på att man spelar med för höga insatser, man är inte bekväm att sätta så mycket på spel. Men ja, det är nog som Majo säger. Jag har väl lagt kring 2000 spel nu men jag brukar fortfarande sitta spänd. Jag vill vinna varje spel, även fast det tyvärr inte går i längden :( Så dumt att sitta och oroa sig över något man inte kan styra.
2012-02-11, 17:20 | #4 |
För mig fungerar träningen som mental hjälp vid förlustperioder. Där är det i princip bara en skada som kan stoppa en från att få resultat
|
|
2012-02-11, 18:38 | #5 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Utgå från förlust och svära funkar för mig. Behandlar ämnet i en tråd här också:
https://www.sharps.se/forums/boones-c...te-foerluster/
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
2012-02-11, 18:50 | #6 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Citat:
Det här tycker jag är den största skillnaden mellan proffs och glada amatörer(som ändå kan tjäna bra med pengar), man kan utan problem göra annat än att glo på det man har spelat på. När allt börjar handla om kunskap och siffror är det pure betting, resten är bara det som gör sporten så underbart dramatisk. |
|
2012-02-11, 22:58 | #7 |
Med tiden, lär du dig att ge fan o följa matcherna och dess resultat, du lägger allt mellan 5-25 spel per dag, ägna tiden att åt tjejen eller polarna eller ngt annat som kan behöva denna tid.
Den tid du lägger för att läsa på Sharps och lägga spelen och kolla alla andra saker/sidor, tar tillräckligt mkt tid.. Så OM man nu har andra saker i sitt liv, försök lägg tiden på det/dem istället för att följa matcherna... Nu pratar jag från egen erfarenhet.. Och jag är nog inte ensam om detta Du kan som sagt inte påverka utgången ett skit, så varför lägga ner tiden... att bara se ett elände, och må kasst, ibland bli glad... Men finns ju inget värre o så sitt lag spela som idioter och ligga under.. och veta att spelet är kört... ändå ser man på det... Ge andra denna tid om det går, är mitt tips¨ Senast redigerad av O12 den 2012-02-11 klockan 23:02. |
|
2012-02-12, 07:39 | #8 |
Sharpest
|
Jag tycker det är bra att du har kvar dina känslor. Den dagen du blir känslolös tappar du respekten för pengarnas värde dessutom börjar du producera mindre endorfiner.
Annars slutar du som mig som vill återgå till det gamla och känna spänningen som man upplevde när man var 12år med sin trippel på 20kronor inlämnat hos svenska spel som man dessutom var tvungen att jaga någon i 5 minuter utanför butiken för att få den inlämnad åt sig. Det var tider det, fyfan vad lycklig man kände sig av en vinnande kupong då Nu sitter man likt en känslokall robot och bara klickar vinst/förlust/push. Man vill ha det man inte har, och när man sedan haft det ett tag vill man gå tillbaka men då är det försent. Finns inget roligare än att "smyga" fram ett resultat. Minns att det fanns en livescore sida där man kunde skrapa fram resultat likt en trisslott. Någon som känner till den får gärna meddela vilken det var. Så mitt råd som var som dig men som nu är den du vill bli (klassas jag som en förebild då? ) är att stay the way you are sålänge du inte tar ut det på andra. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+3) |
2012-02-12, 11:21 | #9 | |
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
Citat:
Bra skrivet KP! Skulle lätt kunna pröjsa för en livescore med trissuppbyggnad fan va klockrent de skulle va Är väl mörkpoker generna som spökar. |
|
2012-02-12, 11:38 | #10 |
Sharp$: 6882Pacmanscorner Twitterpicks Stats: 1093 - 1168 - 229 ROI: 99.65% Vinstprocent: 48.34% |
Är ju det som är rätt trevligt med Viasat att dom räknar ner från 3 innan resultatet visas i dom andra matcherna som inte visas
Men lite som KP säger, en förlust ska svida lite...kanske inte så att du hamnar i ekonomiskt oråd men bara så att du värderar pengarna lite och inte bara slaskar iväg dom på att jaga i kapp förlusterna. Det andra som som också redan tagits upp är ju att du behöver ju inte följa allt eller för den delen spela på allt. Känns som att rätt många "tvingar" fram spel för att ha nåt att betta på varje dag och det är väl så där.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie. |
2012-03-05, 10:50 | #11 |
Känner så väl igen känslan. Sitter också som på nålar när jag spelat på något. Nu försöker jag dra ner på spelandet då det, just som du beskriver, bli en lite för stor del av mitt liv. Spelberoende ska man vara försiktig med.
Senast redigerad av spelaspelet den 2012-03-05 klockan 10:51. |
|
|