Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-02, 14:11   #1

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 703

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

comhem - har jag rätt till..

att kräva att de ska dra av från fakturan för följande problem:

Betalar för comhems dyraste paket med alla extra kanaler, sport etc etc och ligger stadigt runt en tusing i månaden för allt.

Sedan i söndags har kanalerna inte funkat, satt i kundtjänst i flera timmar och de försökte hjälpa mig men de sa tillslut att de ska skicka en fraktsedel för att skicka in boxen för reparation. Under denna tid så missar jag 2-3 premier league-omgångar, championsleague, SUPERBOWL..

Om jag inte kan använda tjänsten jag betalar för har jag rätt att be dom dra av på fakturan för denna månad eller är dom precis som en svensk statlig myndighet som får göra precis hur de vill?
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 14:25   #2

Sharp$: 987

Standard

Det låter surt. Kan du inte låna en box medans de reparerar?
Eller så kanske de fixa så att du i alla fall får viaplay en månad så att du kan se premier league, Super bowl mm på datorn.
Fråga någon på http://www.arn.se/ om råd.

Edit: ARN uppgift är att pröva tvister mellan konsumenter och företag. I den prövningen måste de vara helt opartiska och kan därför inte ge råd till någon av parterna i tvisten. Vill du ha råd så kan du gå till en konsumentrådgivare.

Senast redigerad av Corner den 2012-02-02 klockan 14:33.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 14:32   #3
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ja du har rätt att begära kompensation för det du missar, men det du kommer få är troligen inte mer än en extra månad som läggs på ditt abonnemang.

Vill du ha avdrag på fakturan lär de dra av kostnad per tjänst/30 dagar * med antal dagar du varit utan tjänsten.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 14:37   #4

Sharp$: 703

Standard

Tack för snabbt svar Robinho!

Det eventuella ersättningen skulle med andra ord vara väldigt liten och "o-värt" att börja bråka?
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 14:58   #5
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iamthelegion Visa inlägg
Tack för snabbt svar Robinho!

Det eventuella ersättningen skulle med andra ord vara väldigt liten och "o-värt" att börja bråka?
Det är min gissning, bättre i så fall att försöka få en månad gratis efter avtalets slut. Det kan du säkert grina dig till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iamthelegion (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td