Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Sharpsmästerskapen (SM) i sportfrågor 2011 (https://www.sharps.se/forums/offtopic/10139-sharpsmaesterskapen-sm-i-sportfragor-2011-a/)

dellgren 2011-12-14 01:25

Sharpsmästerskapen (SM) i sportfrågor 2011

Upplägget för Sharp$mästerskapen i ”Sportåret 2011”:

Format: Cupspel (Slumpmässig lottning)

Deltagaravgift: 50 Sharp$ (Anmälan är bindande och betalas ej tillbaka)

Prispotten: The winner takes it all

Datum och tid: 29 december, 20:00 SHARP

Plats: Chatten på Sharps. Det upprättas ett sidorum för tävlingen.

Spelregler:
  • Bäst av 9 frågor (eller först till 5 rätt).
  • Frågorna handlar enbart om sportåret 2011.
  • 10 sekunder per fråga och max 1 svar per deltagare.
  • Dyker man inte upp i rätt tid till matchen, lämnas W.O.
  • För prestigens skull så spelas finalen i den allmänna chatten och körs bäst av 25 frågor (eller först till 13 rätt).

Sista anmälan: Dagen innan tävlingen äger rum, så att spelschema och liknande kan göras. Finns det fler platser kvar i spelträdet kan det fyllas på fram till matchstart.

Några invändningar? Ska vi försöka hitta ett bra datum månne? Jag är väldans flexibel i mellandagarna. Är där något som jag missat?

--------------------------------------------------------------------------

Intresserade:
AndreasB1897
greedy
kingscania -> Sharps egen Musikhjälpen "Alla kingscania har rätt till att deltaga i SM"
Lazlo
Maverick
one
performance
Qirren
RizZla -> som har sjukt mycket att leva upp till
Valleyo

KP 2011-12-14 07:56

Det går att skapa en egen kanal på chatten och köra det i realtid och privat så inget hinder finns där.

AndreasB1897 2011-12-14 11:49

Jag är på! Tycker vi kör 50 sharp$ per skalle och winner takes it all.

Overkill 2011-12-14 12:01

Kul som fan!

RizZla 2011-12-14 16:41

Inte säkert ni vill ha med mig om ni vill ha någon chans att vinna.

dellgren 2011-12-14 16:57

Finns det ingen tävlingsinstinkt här på forat? Kom igen nu grabbar - inte fler som vill vara med? Bör ju vara åtminstone 8 deltagare - gärna fler :)

Editerar mitt första inlägg med de som är intresserade.

kingscania 2011-12-14 17:01

Jag vill vara med, men måste tigga ihop så jag har 50 sharps då :cry:

Lazlo 2011-12-14 17:44

Kul initiativ och jag är gärna med om det styrs upp på rätt sätt och om det handlar om sport! :) Man kanske skulle ha frågor om årets sporthändelser för att på så vis kunna köra en årlig tävling?

greedy 2011-12-14 22:02

Intresserad, bara jag har internettillgång vid aktuell tidpunkt.

dellgren 2011-12-15 01:57

Upplägget för Sharp$mästerskapen i ”Sportåret 2011”:

Format: Cupspel (Slumpmässig lottning)

Deltagaravgift: 50 Sharp$ (Anmälan är bindande och betalas ej tillbaka)

Prispotten: The winner takes it all

Datum och tid: Möjlighet att diskutera

Plats: Chatten på Sharps. Det upprättas ett sidorum för tävlingen.

Spelregler:
  • Bäst av 9 frågor (eller först till 5 rätt).
  • Frågorna handlar enbart om sportåret 2011.
  • 10 sekunder per fråga och max 1 svar per deltagare.
  • Dyker man inte upp i rätt tid till matchen, lämnas W.O.
  • För prestigens skull så spelas finalen i den allmänna chatten och körs bäst av 25 frågor (eller först till 13 rätt).

Sista anmälan: Dagen innan tävlingen äger rum, så att spelschema och liknande kan göras. Finns det fler platser kvar i spelträdet kan det fyllas på fram till matchstart.

Några invändningar? Ska vi försöka hitta ett bra datum månne? Jag är väldans flexibel i mellandagarna. Är där något som jag missat?

Lazlo 2011-12-15 04:57

Jag anser att tävlingen inte ska handla om vem som kan googla snabbast utan om vem som instinktivt kan mest om sporthändelserna 2011. 5-10 sekunder på sig att svara räcker för att få reda på om någon t.e.x verkligen vet vilka som vann SM-guld i hockey eller inte. Den som svarar rätt först får poäng, man har bara chans att ge 1 svar och om rätt svar inte kommit efter 5-10 sekunder så får ingen poäng på frågan?

dellgren 2011-12-15 05:22

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 155253)
Jag anser att tävlingen inte ska handla om vem som kan googla snabbast utan om vem som instinktivt kan mest om sporthändelserna 2011. 5-10 sekunder på sig att svara räcker för att få reda på om någon t.e.x verkligen vet vilka som vann SM-guld i hockey eller inte. Den som svarar rätt först får poäng, man har bara chans att ge 1 svar och om rätt svar inte kommit efter 5-10 sekunder så får ingen poäng på frågan?

I'm with you mate. Tänkte inte så långt utan mer att om man kunde svaret hade man en fördel. Men såklart ska det baseras på egen kunskap och inte upphittad kunskap.

one 2011-12-15 07:05

Jag är gärna med!

dellgren 2011-12-15 07:08

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 155255)
Jag är gärna med!

Tillagd på intresselistan! :cheers:

dellgren 2011-12-15 08:02

Frågor för kvart-, semi- och final är färdigskrivna - det gäller att ha ett brett kunskapsområde. Jag kan redan nu avslöja att de 25 finalfrågorna handlar om 25 olika idrotter. Det blir verkligen ett test i vem på Sharps som är vassast.

Inte missar du väl chansen att kunna bräscha med att ha den mest perfekt hjärnan år 2011 här på Sharps?