![]() |
Sharpsmästerskapen (SM) i sportfrågor 2011
Upplägget för Sharp$mästerskapen i ”Sportåret 2011”: Format: Cupspel (Slumpmässig lottning) Deltagaravgift: 50 Sharp$ (Anmälan är bindande och betalas ej tillbaka) Prispotten: The winner takes it all Datum och tid: 29 december, 20:00 SHARP Plats: Chatten på Sharps. Det upprättas ett sidorum för tävlingen. Spelregler:
Sista anmälan: Dagen innan tävlingen äger rum, så att spelschema och liknande kan göras. Finns det fler platser kvar i spelträdet kan det fyllas på fram till matchstart. Några invändningar? Ska vi försöka hitta ett bra datum månne? Jag är väldans flexibel i mellandagarna. Är där något som jag missat? -------------------------------------------------------------------------- Intresserade: AndreasB1897 greedy kingscania -> Sharps egen Musikhjälpen "Alla kingscania har rätt till att deltaga i SM" Lazlo Maverick one performance Qirren RizZla -> som har sjukt mycket att leva upp till Valleyo |
Det går att skapa en egen kanal på chatten och köra det i realtid och privat så inget hinder finns där.
|
Jag är på! Tycker vi kör 50 sharp$ per skalle och winner takes it all.
|
Kul som fan!
|
Inte säkert ni vill ha med mig om ni vill ha någon chans att vinna.
|
Finns det ingen tävlingsinstinkt här på forat? Kom igen nu grabbar - inte fler som vill vara med? Bör ju vara åtminstone 8 deltagare - gärna fler :)
Editerar mitt första inlägg med de som är intresserade. |
Jag vill vara med, men måste tigga ihop så jag har 50 sharps då :cry:
|
Kul initiativ och jag är gärna med om det styrs upp på rätt sätt och om det handlar om sport! :) Man kanske skulle ha frågor om årets sporthändelser för att på så vis kunna köra en årlig tävling?
|
Intresserad, bara jag har internettillgång vid aktuell tidpunkt.
|
Upplägget för Sharp$mästerskapen i ”Sportåret 2011”: Format: Cupspel (Slumpmässig lottning) Deltagaravgift: 50 Sharp$ (Anmälan är bindande och betalas ej tillbaka) Prispotten: The winner takes it all Datum och tid: Möjlighet att diskutera Plats: Chatten på Sharps. Det upprättas ett sidorum för tävlingen. Spelregler:
Sista anmälan: Dagen innan tävlingen äger rum, så att spelschema och liknande kan göras. Finns det fler platser kvar i spelträdet kan det fyllas på fram till matchstart. Några invändningar? Ska vi försöka hitta ett bra datum månne? Jag är väldans flexibel i mellandagarna. Är där något som jag missat? |
Jag anser att tävlingen inte ska handla om vem som kan googla snabbast utan om vem som instinktivt kan mest om sporthändelserna 2011. 5-10 sekunder på sig att svara räcker för att få reda på om någon t.e.x verkligen vet vilka som vann SM-guld i hockey eller inte. Den som svarar rätt först får poäng, man har bara chans att ge 1 svar och om rätt svar inte kommit efter 5-10 sekunder så får ingen poäng på frågan?
|
Citat:
|
Jag är gärna med!
|
Citat:
|
Frågor för kvart-, semi- och final är färdigskrivna - det gäller att ha ett brett kunskapsområde. Jag kan redan nu avslöja att de 25 finalfrågorna handlar om 25 olika idrotter. Det blir verkligen ett test i vem på Sharps som är vassast.
Inte missar du väl chansen att kunna bräscha med att ha den mest perfekt hjärnan år 2011 här på Sharps? |