|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-04-01, 02:43 | #46 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Har en bra idé, tror jag!
Varje vinnare av månadstävlingen borde få en speciell "huvudbonad", pokal eller dylikt på sin avatar. Allt för att denne skall få än mer kudos än penningspriset. Denna prydnad skall sedan permanentas på användarens avatar när denne vunnit tävlingen minst tre gånger, eller mer. Detta kan vara en kul grej och ett riktigt erkännande! Innan detta sker så skall denna "vandringspokal" skiftas mellan de olika månadernas vinnare... Som ex. kan tas Guldhjälmen inom travet där den som vunnit flest lopp under året innehar denna - Björn Goop i "100" år nu... Sedan kan även dessa prydnader skifta i form och utseende (inte för många dock - får inte gå inflation i detta, blir bara löjligt om ALLA innehar en sådan), beroende på hur många segrar man tagit i månadstävlingarna. Kanske guld för 5 segrar, 3 för silver och 1 för brons (bara förslag). Även en väldigt speciell prydnad för den med flest månadssegrar över ett år - penningpriser och/eller bonusar knutna till ovanstående vore att önska... Tror detta kunde generera en stadig ström utav dugliga rekar... Bara en idé - upp till crew och användarna att bedöma om detta kan vara en bra idé...
2013-04-01, 03:05 | #47 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Låter som en riktigt bra och genomförbar idé.
Det lär nog komma ganska högt på prioriteringslistan efter det att vi fått reksystemet lite mer användarvänligt.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1) |
2013-04-01, 14:30 | #48 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Hur/på vilket sätt presenteras slutställningen i topplistan för hur mars månad blev och när?
Och vad är det för information man som användare kommer kunna utläsa från det som ni släpper om respektive personer som är med på topplistan osv osv? |
2013-04-01, 14:51 | #49 |
vad är sharpspoäng att ha egentligen??? ser inget värde i att ha en enda poäng?????? har jag någon nytta av att ha poäng???? det ger mig väl inga som helst fördelar???
|
|
2013-04-01, 14:54 | #50 | |
Citat:
1. Låsa upp rekar 2. Ge sharps till ett inlägg som du gillar istället för att bara skriva håller med eller att skriva TACK eller liknande skit i SS trådarna är sjukt irriterande. Minskar mängden onödig skittext helt enkelt. |
||
2013-04-01, 15:51 | #51 | |
Citat:
En annan sak jag funderar på, kanske varit uppe tidigare men orkar inte plöja igenom hela bibeln. Det finns topplistor, stjärnor och antal röster prydligt invid varje rek. Men resultatet för plånboken då? Vad är "huvudbonader" och "pokaler" värt om man ändå går back på liren? Om jag förstått saken rätt så kan (i teorin) varenda rekare gå back och ändå delas prispengar med mera ut och jag har inga problem med det. Men en liten ruta där man ser vederbörandes ROI kan väl inte vara för mycket begärt?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Wagner den 2013-04-01 klockan 15:52. |
||
2013-04-01, 15:55 | #52 | |
Webmaster
|
Citat:
Längre fram lär man få tillbaka färre sharp$ än vad en rek kostar att läsa upp.
2013-04-01, 16:24 | #53 | |
Citat:
|
||
2013-04-01, 16:44 | #54 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Skrev min första rek på länge och upptäckte att man kan betygsätta sin egen rek, ska det verkligen vara så?
Blev ju frestad att höja mitt eget snittbetyg, men av respekt för mina medtävlande avstod jag. Jag antar och hoppas att röstning på sig själv granskas vid summeringen av månadstävlingarna? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
2013-04-01, 17:06 | #55 |
På något sätt så måste det framgå vilket ROI som rekaren har på sina tips...
Har ryggat några rekar som har varit som tjocka välskrivna bestseller-romaner & där man "nästan" skulle kunna sälja allt man har för att gå ALL IN då det "inte" fanns på kartan att liret kunde losa vilket dom självklart gjorde... |
|
2013-04-01, 17:10 | #56 | |
Sharpest
|
Citat:
En ROI baserad på 5-10-50-100 spel betyder inte så mycket i sammanhanget. Det krävs en större mängd sample för att avgöra det. Därför tänker vi inte heller ha någon ROI räknare på rekarna. Det du kan göra är att gå in i respektive användares sheet och avgöra där om det är något att ha eller ej. |
|
2013-04-01, 17:30 | #57 | |
Citat:
Man kan ju ha en ROI för bara månadstävlingarna - alla vet ju om att det behövs ett större sample (annars kan man lätt informera om detta i topplistan för månadsrekarna) för att kunna avgöra om det är en kompetent bettare eller inte, men man måste ju börja någonstans - alla har inte heller några andra sheets att tillgå, samt många, inklusive mig själv, har flera men som är dåligt uppdaterade! Förstår inte vad problemet skulle vara med en ROI-indikering? Att relevansen för en sådan är mindre i början (vid litet antal spel) vet redan de flesta och får själva värdera utifrån det sample som vid varje tillfälle finns givet. Annars kan man ju ta bort ROI i sheetsen och ha en funktion som aktiverar så att ROIen syns först när rekaren/bettaren kommit upp i 3-400 spel... För relevansen måste väl vara lika liten/stor där, i början, eller hur? Iofs, kan man argumentera för att sheetet mest är för privat bruk... Jaja - det blir nog bra!
2013-04-01, 19:00 | #58 | |
Webmaster
|
Jag vill quota det RobinD skrev för någon vecka sen angående resultat/ROI
Citat:
2013-04-01, 19:30 | #59 | |
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2013-04-01, 20:45 | #60 | |
Citat:
Känns som du måste lära dig bemästra relevant och intressant information och såklart INTE rygga blint, vilket du verkar göra... Varför rekar du inte själv och visar hur du anser att en rek skall vara uppbyggd och vara utformad på?