|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-02-12, 02:08 | #91 |
Banned
|
|
2013-02-12, 02:11 | #92 |
Banned
|
|
2013-02-12, 02:17 | #93 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
22.5% (ca var ~5:e post) av trådens totalt 93 är skriven av kriga. Någon som känner sig väldigt kreativ och bidragande i denna tråd kan man ju tycka. Om man sedan går igenom och läser dennes poster i denna tråd så kan man se att merparten av dessa är rena rama självhyllningsposter, vad han gjort för Sharps och bla bla bla. Det tillför ju så OTROLIGT mycket till diskussionen. Så istället kanske vederbörande skulle kunna komma upp med lite konkreta förslag till vad som kan göras istället för denna (i krigas ögon) försämring?
Och nu istället för att skryta med att jag har bidragit med 40-talet rekar med högklassig, guldkaratig info som ingen annan i landet sitter på. Så kom med något vettigt angående det som ska diskuteras i denna tråd. Och förklara varför du inte gillar det Crew gjort nu iochmed detta med reksystemet. Ska bli intressant detta. |
2013-02-12, 02:22 | #94 |
Banned
|
Du har rätt Perfa. Jag har gjort tillräckligt med inlägg i denna tråd.
Jag lämnar nu tråden för gott så får ni andra klappa varann på ryggen litegrann istället. Glöm inte hylla "ledningen" en sista gång innan ni kojjar in. God Natt Önskar Kriga. |
2013-02-12, 02:30 | #95 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Kanske redan skulle känt det på mig i bakhuvudet att jag inte skulle förvänta mig något svar på den frågan. Svårt att förvänta sig sådant av självupptagna människor.
|
2013-02-12, 03:05 | #96 |
Så för att vi om vi blir limmade startar nya konton i annan valuta/annat namn istället för att klaga på det aktuella bolaget och slösar tid på ett ärende som vi i princip inte kan vinna, är det det som gör oss till ryggdunkare eller vad är det? Vore trevligt med ett svar på den frågan.
|
|
2013-02-12, 03:08 | #97 |
Bara att inse Perfa, vi ligger under den store krigas begåvning och är för dumma helt enkelt för att bli besvarade av den så begåvade kriga...
|
|
2013-02-12, 08:28 | #98 |
stolt same som älskar hojt
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1430Mina rekar Stats: 0 - 0 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Man blir ju mörkrädd när man läser och ser vissa klagar på belöningssystemet...
Och nej, jag smörar inte, men en ryggdunk är ju det minsta vi kan ge dom som jobbar ideelt med sidan, och försöker få den framåt. Nu testas en ny grej och lägger upp en summa som belöning och då KLAGAR vissa...vad vet ni, summan kanske blir den dubbla om en månad om det fungerar bra? Sluta vara så jävla giriga, var glada att dom försöker göra sidan bättre!
2013-02-12, 09:48 | #99 |
Webmaster
|
I princip bara en person som varit negativ till systemet hittils även om den personen gör mycket väsen av sig. Den enda kritiken utifrån de 20+ inläggen verkar vara att det var för liten vinstpott att dela på och att alla som har någon sorts av positivitet bara är ryggdunkare oavsett om dem förklarar varför dem tycker något är bra eller inte.
Vill tacka för all positiv respons hittils och ser fram emot en bra testmånad till att börja med!
2013-02-12, 10:05 | #100 | |
Citat:
Det ultimata betyget för en rek måste väl ändå vara ifall spelet går in eller inte?? Om man på något sätt viktar in om spelet satt eller inte så borde det få folk att tänka sig för innan man massproducerar rekar för antalets skull. Dock så innebär det ju en hel del extrajobb att följa upp alla rekar. Annars tycker jag detta verkar som en bra och framför allt spännande och intressant förbättring som ska bli rolig att följa. Känner att jag blir lite sugen själv på att skriva en rek.. måste bara få upp självförtroende några punkter till först |
||
2013-02-12, 11:09 | #101 | |
Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 3948Sponsorpodden på Sharps Stats: 3 - 8 - 1 ROI: 162.92% Vinstprocent: 27.27% |
Citat:
Men du kanske menar att man t.ex. lägger på 0.5 poäng på reken ifall spelet satt. Det är intressant faktiskt, men säkert svårt att genomföra.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-02-12, 11:23 | #102 | |
Citat:
3 = att reken satt som en smäck. 2 = inte långt ifrån att det hade gått in. 1= inte ens nära, gör om gör bättre Säger inte att det är så det ska göras utan detta var mer ett exempel, kanske finns nån med skarpare hjärna än mig som kan hitta på nåt fungerande som inte kräver en enorm genomgång av alla rekar. Ville mest bara belysa att detta är ju egentligen det enda konkreta sättet att bedömma om en rek var bra eller inte. Men som du säger, då rekar alla Barcelona till 1,15 så ytterliggare en parameter borde då vara odds på reken...... aaa jag vet inte...sen blir allt bara svart |
||
2013-02-12, 12:52 | #103 | |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Citat:
De är normalfördelning att tex en 75%-25% match ibland slutar i storseger åt underdogen och alltså inte ens var nära om matchen spelades om och om igen 1000 gånger. Om man då tex rekat ettan till 1,50: gjorde de reken sämre just den gången när det är normalt att så sker? Har man ingen kristallkula av kvalitet kan man omöjlitvis svara ja. Nej, de enda som har betydelse är uppföljning där man jämför egna procentuella bedömingar(tex 75% ovan) med resultatetet i tillräcklgt mängd. Därav är också textmotiveringar onödiga i rekar och istället borde procentuell bedömning/gränsvärde krävas av rekaren. Endast text gör man inget med om man inte kan ändra det till procent och kan rekaren det så ska han ju orka skriva ut några siffror till också. Helst då detta med odds från bolag/marknader där inte 90% av alla är limiterade och skrivna god tid innan spelstop. Annars är de ju bara bortkastad tid av rekaren själva om ingen hinner/kan spela dom.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+5), zorba (+5), Sportstrader_swe (+5), Raimond (+5) |
|
2013-02-12, 14:06 | #104 |
Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 3948Sponsorpodden på Sharps Stats: 3 - 8 - 1 ROI: 162.92% Vinstprocent: 27.27% |
Kom på ett förslag:
Kan man fixa så att det står under varje rek hur många kommentarer den har fått. Så om man har skrivit någon kommentar så ser man om det finns ytterligare kommentarer man kan gå in och läsa.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5) |
2013-02-12, 14:16 | #105 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Kanske även skulle gå att ordna något notify-system (ala Facebook's jordglob) som meddelar när det kommit in en ny kommentar?
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
|