Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-02, 10:56   #1

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ang. Moneybookers

Har efter en tid nu insett att det här med att sätta in och ta ut pengar via sitt VISA är synnerligen osmidigt om man vill ha igång flera bolag samtidigt. Om jag öppnar ett Moneybookers konto nu, kan jag då överföra befintliga medel till det, eller måste jag använda mig av den överföringsmetod som jag körde med då jag gjorde min första insättning?

Dvs. om jag satte in 2k på Nordicbet och spelat upp det till 3500 kan jag föra över det till Moneybookers om jag gjorde första insättningen med VISA? Om detta inte funkar skulle man kunna ta ut samtliga medel på kontot till sitt VISA och sedan öppna ett Moneybookers account, göra en ny insättning och sen använda Moneybookers för alla ut och insättningar?

Som det är nu har jag en väldigt stor del av min kassa på ett bolag och "små portioner" på övriga, detta är ju, inser jag nu, inte optimalt
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 11:00   #2
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

De flesta bolag kräver generellt sätt att man använder samma överföringsmetod. Vissa kan man betala en avgift till för att de använder en annan metod och hos vissa fungerar det att göra en liten insätting via den nya metoden för att sedan föra tillbaka allt dit.

Jag har inte stött på något generellt svar på denna fråga, isf får svaret bli "In med VISA - ut med VISA" men det stämmer som sagt inte rakt igenom.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 11:01   #3

henke111s avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3659
Standard

För att ta ut pengar till ditt MB måste du ha gjort en insättning med ditt MB. Efter de är det fritt att ta ut
Gammal 2011-11-02, 11:04   #4
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
För att ta ut pengar till ditt MB måste du ha gjort en insättning med ditt MB. Efter de är det fritt att ta ut
Det där stämmer väl inte helt va?

Om du t ex sätter in 1000 via VISA och sen sätter in 100 via MB, sedan dubblar din rulle så finns det (eller fanns iaf) böcker som bara lät dig plocka tillbaka 200 via MB och resten var tvunget att gå via VISA.

Är detta system inte längre i bruk?
Gammal 2011-11-02, 11:08   #5

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jo då det ska nog finnas fortfarande, man kan inte byta rakt av om man inte satt in pengar via båda alternativen. Har för mig att t.ex NB kör så om jag inte missminner mig. PAF har t.ex att du måste ta ut alla pengar först innan du kan byta insättnings/uttagsmetod.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 11:08   #6

henke111s avatar

Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg

Om du t ex sätter in 1000 via VISA och sen sätter in 100 via MB, sedan dubblar din rulle så finns det (eller fanns iaf) böcker som bara lät dig plocka tillbaka 200 via MB och resten var tvunget att gå via VISA.

Var ett tag sen jag satte in med kort, men jag kommer inte ihåg att de var några problem faktiskt. Men jag kan ha fel
Gammal 2011-11-02, 11:08   #7

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2707
Standard

Citat:

Vad jag vet så är detta nog lite olika från bookie till bookie.
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 11:13   #8
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:

De flesta är så faktiskt. Du måste göra ett uttag till din första insättningsmetod upp till det beloppet. Sedan kan du ta ut resten till MB.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 11:24   #9

Semicolons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
De flesta är så faktiskt. Du måste göra ett uttag till din första insättningsmetod upp till det beloppet. Sedan kan du ta ut resten till MB.
Ok, så om jag skulle rensa alla mina konton helt och sen göra nya insättningar med MB då ska det väl inte vara några konstigheter att sköta allt via MB i framtiden? Inser som sagt nu att det är helt omöjligt att få vettig ordning på det med nuvarande sätt att jobba.
Gammal 2011-11-02, 11:27   #10
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Misstänkte att så fortfarande var fallet, transaktionsavgifter som spökar antar jag.
Gammal 2011-11-02, 11:31   #11
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Misstänkte att så fortfarande var fallet, transaktionsavgifter som spökar antar jag.
Nej pengatvätt. Så du inte gör insättning via MB och sedan ut till ett visakort direkt. Utan samma väg in, samma väg ut.
Gammal 2011-11-02, 11:53   #12
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Nej pengatvätt. Så du inte gör insättning via MB och sedan ut till ett visakort direkt. Utan samma väg in, samma väg ut.
Så pass, låter logiskt. big brother ser allt
Gammal 2011-11-02, 14:31   #13

Semicolons avatar

Standard

Blir fundersam då jag kollar moneybookers hemsida. Står att de tar en avgift på 5 kronor varje gång man skickar pengar. Har jag missupfattat något. Inga jättesummor visserligen men tradar jag pengar mellan bolagen 5 gånger per dag så är det 25 spänn om dan och det blir 9k på ett år. Jag fick uppfattningen om att det var gratis?
Gammal 2011-11-02, 14:41   #14

Pacmans avatar

Standard

Var hittar du den infon? Dom tar ju en avgift när du sätter in pengar med t.ex Visa men däremot att flytta pengar till och från olika bookies ska nog vara gratis.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Gammal 2011-11-02, 14:57   #15
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Blir fundersam då jag kollar moneybookers hemsida. Står att de tar en avgift på 5 kronor varje gång man skickar pengar. Har jag missupfattat något. Inga jättesummor visserligen men tradar jag pengar mellan bolagen 5 gånger per dag så är det 25 spänn om dan och det blir 9k på ett år. Jag fick uppfattningen om att det var gratis?
Om du skickar från moneybookers till moneybookers tar de en avgift upp till 5kr. Inte mb > spelsite eller spelsite > mb eller om du tar emot pengar från någon.
Gammal 2011-11-02, 15:12   #16

Semicolons avatar

Standard

ok, så skickar jag Pengar från låt säga Bet365 till mitt moneybookers acc. och sen direkt vidare till Pinnacle så ska det inte kosta något?

blev osäker då jag såg http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees
Gammal 2011-11-02, 15:14   #17
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
ok, så skickar jag Pengar från låt säga Bet365 till mitt moneybookers acc. och sen direkt vidare till Pinnacle så ska det inte kosta något?

blev osäker då jag såg http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees
Stämmer kostar ingenting.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+5)
Gammal 2011-11-02, 15:52   #18

Semicolons avatar

Standard

Citat:
Stämmer kostar ingenting.
Tack för det svaret, den stora frågan är väl varför jag inte använde MB från början trots att det är helt uppenbart att det är smartast...
Gammal 2011-11-02, 16:13   #19

Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Om jag kan få låna tråden lite.
Undrar nu när jag har ca 10-15 spelkonton på olika spelbolag och vill NU skaffa Moneybookers. Är det värt? Problematiskt? Läste någonstans att spelbolag kan vägra MB nu när jag har använt visakortet eftersom dom måste betala avgift. Sen problemen med att jag har SEK på alla spelbolag och kommer ha Euro på MB, att det alltid kommer bli sämre med växelkurs.? Någon som kan ge mig något tips? Är ganska novis på detta med MB och spelbolag på nätet. Vad bör jag göra?
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 16:18   #20

Semicolons avatar

Standard

Med risk för att ha helt fel...Men efter svaren jag fått i tråden tolkar jag det som om du tar ut allt du har på bolagen, skapar ett MB account och sen sätter in pengarna igen via MB ska det inte vara några problem. Har svårt att tänka mig att de nekar dig att sätta in pengar.

Men avvakta svar från någon mer kunnig innan du kör på.
Gammal 2011-11-02, 16:35   #21
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Omid_ad Visa inlägg
Om jag kan få låna tråden lite.
Undrar nu när jag har ca 10-15 spelkonton på olika spelbolag och vill NU skaffa Moneybookers. Är det värt? Problematiskt? Läste någonstans att spelbolag kan vägra MB nu när jag har använt visakortet eftersom dom måste betala avgift. Sen problemen med att jag har SEK på alla spelbolag och kommer ha Euro på MB, att det alltid kommer bli sämre med växelkurs.? Någon som kan ge mig något tips? Är ganska novis på detta med MB och spelbolag på nätet. Vad bör jag göra?
Du kan ha ett mbkonto i SEK. Har du i olika valutor åker du på växlingsavgifter med sålänge du inte är VIP hos MB.
Du kan även konvertera om dina befintliga konton till euro hos majoriteten utav alla spelbolag. Gör ett uttag på allt sedan kontaktar du supporten. Vissa bolag har dock regeln att de endast tillåter 1 valutaändring per livstid. Bwin tillåter dig inte byta valuta alls.
Gammal 2011-11-02, 16:49   #22

Pacmans avatar

Standard

En grej att tänka på att du kanske bör skaffa flera mailalias på MB eftersom en del bookies inte tillåter en att byta mailadress så då måste ju den på MB match sitens. Sedan står det ju oftast att det måste vara samma personuppgifter på MB som du har på siten men om dom verkligen kollar detta kan jag inte svara på.
Gammal 2011-11-02, 17:22   #23

2013/2014

Standard

Citat:
Du kan ha ett mbkonto i SEK. Har du i olika valutor åker du på växlingsavgifter med sålänge du inte är VIP hos MB.
Du kan även konvertera om dina befintliga konton till euro hos majoriteten utav alla spelbolag. Gör ett uttag på allt sedan kontaktar du supporten. Vissa bolag har dock regeln att de endast tillåter 1 valutaändring per livstid. Bwin tillåter dig inte byta valuta alls.
Okej, så då har jag inga problem med växelkurs. Ifall jag kan ha SEK på MB, för då blir allt SEK, förutom Pinnacle ifall jag blir medlem där (Förmodar att det inte finns SEK på Pinnacle). Så det finns inga som helst svårigheter? Bara skapa ett konto på MB? Uttag från spelbolag och insättning från MB till spelbolag bör inte heller vara några problem med avgifter?
Gammal 2011-11-02, 17:26   #24
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Okej, så då har jag inga problem med växelkurs. Ifall jag kan ha SEK på MB, för då blir allt SEK, förutom Pinnacle ifall jag blir medlem där (Förmodar att det inte finns SEK på Pinnacle). Så det finns inga som helst svårigheter? Bara skapa ett konto på MB? Uttag från spelbolag och insättning från MB till spelbolag bör inte heller vara några problem med avgifter?
Pinnacle har SEK konto även dom så inga problem där heller.
Det är bara de asiatiska som brukar strula till det samt andra utomeuropeiska bolag.

Pinnacle tillåter dock endast 1 uttag per månad med moneybookers. Gör du fler tillkommer en avgift.
Vissa spelsiter har regler som säger att görs insättning via mb så godkänns inte insättningsbonusen.
Gammal 2011-11-02, 17:59   #25

2013/2014

Standard

Citat:
Pinnacle har SEK konto även dom så inga problem där heller.
Det är bara de asiatiska som brukar strula till det samt andra utomeuropeiska bolag.

Pinnacle tillåter dock endast 1 uttag per månad med moneybookers. Gör du fler tillkommer en avgift.
Vissa spelsiter har regler som säger att görs insättning via mb så godkänns inte insättningsbonusen.

Okey tack så mycket nu har jag förstått lite mer. Men det första jag måste göra är en insättning från mitt bankkonto. Jag kan inte bara göra en insättning med pengar från mina spelkonton, de första jag gör? Har nämligen inte mycket pengar på bankkontot just nu haha.
Gammal 2011-11-02, 21:11   #26
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Okey tack så mycket nu har jag förstått lite mer. Men det första jag måste göra är en insättning från mitt bankkonto. Jag kan inte bara göra en insättning med pengar från mina spelkonton, de första jag gör? Har nämligen inte mycket pengar på bankkontot just nu haha.
Gör ett uttag från sidan till ditt bankkonto och sedan sätter du in dom den vägen. Mindre bekymmer i längden.
Gammal 2011-11-21, 17:22   #27

Semicolons avatar

Standard

Så har jag då äntligen fått tummen ur och fixat mitt MB- konto, blir dock fundersam då jag kollar på pinnacles info om insättning med MB.

"Om du gör insättningar från ditt Moneybookers konto, kommer uttag upp till beloppet för insättningarna att föras tillbaka till ditt Moneybookerskonto."

Vad menar de här egentligen? Om jag satt in 10k kan jag då bara få ut 10k till MB? Verkar ju helt sjukt. Säg att jag spelar upp summan till 13k, kan jag då inte ta ut hela beloppet till mitt MB account? Om inte, vad gör jag då med resten?

Förmodligen har jag missförstått alltihopa, men tyckte det såg riktigt konstigt ut.
Gammal 2011-11-21, 17:45   #28
Banned

Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Nej, men om du ska ta ut 20 000 till bankkonto så måste du föra över lika mycket till MB först innan du kan välja andra alternativ...
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 17:48   #29
O12

O12s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3899

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Misstänker att det innebär att de första 10000 som du tar ut måste tas ut till Moneybookers igen, då dem kom där ifrån... Vinner du upp till 20000 så ska du enligt min uppfattning kunna skicka 10000 till MB och 10000 till annan.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 18:04   #30

Semicolons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Misstänker att det innebär att de första 10000 som du tar ut måste tas ut till Moneybookers igen, då dem kom där ifrån... Vinner du upp till 20000 så ska du enligt min uppfattning kunna skicka 10000 till MB och 10000 till annan.
Ja, det låter ju spontant som det rimliga och förmodligen är det ju också så det är. För att förhindra att man tvättar pengar I guess, men texten är ju väldigt konstigt formulerad (vilket iofs förmodligen har att göra med översättning från engelska till svenska).

Jag insåg dock att det enklaste faktiskt är att ställa frågan till supporten som kort och koncist svarade att man kan ta ut mer än det insatta beloppet.

Senast redigerad av Semicolon den 2011-11-21 klockan 18:08.
Gammal 2011-11-28, 17:04   #31
O12

O12s avatar

boken

Standard

Lånar denna tråden.

Gjorde igår 2 st uttag från Expekt och även bet365, fick då 2 st emails, av moneybookers som lyder:

************************************************** *****************************************
THIS IS AN AUTOMATED EMAIL - PLEASE DO NOT REPLY.

TO REPLY YOU MUST LOGIN TO YOUR MONEYBOOKERS ACCOUNT AND SEND US A MESSAGE
VIA OUR SUPPORT CENTRE.
************************************************** *****************************************

Dear O12 ,

We would like to inform you that you have received a payment or made an upload of xxxx.00 SEK to your Skrill (Moneybookers) account. Since your balance would exceed GBP 1,000 by crediting this amount, this payment is currently scheduled. Before it can be processed you must accept an electronic acknowledgement that the Financial Services Compensation Scheme (FSCS) does not apply to regulated UK e-money issuers. This is a requirement by the Financial Services Authority, and in no way affects the security of your e-money.

You will be prompted to accept this waiver the next time you login to your Skrill (Moneybookers) account. Here you will also find further details of what it means to you.

Thank you for using Skrill (Moneybookers)!

Moneybookers Security Reminders

Protect Your Password
Moneybookers and its representatives will NEVER ask you to reveal your password. There are NO EXCEPTIONS to this policy. If anyone asks for your password by phone or by email, or on any website other than moneybookers.com, refuse and immediately report this to [email protected].

Access your account ONLY using the login link on the Moneybookers homepage
Please be advised that Moneybookers and its representatives will NEVER send you an email asking you to provide your login details within a form provided or to click on a hyperlink to access your account! Immediately report any incident to [email protected].

Case Sensitive Login
Please make sure your password is longer than 8 characters and contains at least one number or non-alphabetic character such as '9','-' or '%'. It must also be unique to Moneybookers and should not be used elsewhere. Please remember your password is case-sensitive when re-entering it.

Moneybookers Ltd., London, Registered in England and Wales no 4260907.
Registered office: Welken House, 10-11 Charterhouse Square, London, EC1M 6EH, United Kingdom.
Authorised by the Financial Services Authority (FSA) under the Electronic Money Regulations 2011 for the issuing of electronic money.

Fick mig ingen jätte uppfattning av vad detta är(?)

Någon som fått det här och vet vad man bör göra?
Gammal 2011-11-28, 17:15   #32

Pacmans avatar

Standard

Du måste bara godkänna ett villkor i ett avtal nästa gång du loggar in, är typ att du är medveten om att du bara har rätt till x antal kronor om dom konkar osv...
Gammal 2011-11-28, 17:47   #33
O12

O12s avatar

boken

Standard

Tack för det Pacman, du styrkte iaf det jag kom fram till.. Känns som ett luddigt mejl, med den "viktiga" stämpeln som mailet verka ha.

Inte fasen skulle dem väl konka?
Gammal 2011-11-28, 18:09   #34
O12

O12s avatar

boken

Standard

Dubbelpost
Gammal 2011-11-28, 18:16   #35

Pacmans avatar

Standard

Näe det lär dom väl inte göra MEN insättningsgarantin gäller väl bara upp till 1000 GBP så allt över det lär man inte få ut om dom konkar eller stänger ner osv...
Gammal 2011-12-06, 23:49   #36

2013/2014

Standard

Jag har nu skapat ett MB konto. Och tänkte använda mig utav det från och med nu.
Men tanke på att jag har flera spelbolagskonton med olika summor av pengar i. Så har jag skickat över de flesta utav pengarna tillbaka till mitt bankkonto (Hade läst någonstans att jag inte kan föra över pengarna hos ett spelbolag ifall du har gjort insättning via bankkontot).

Så min fråga är hur ska jag börja?
Så som jag har förstått det så ska jag: Föra först pengar från mitt Bankkonto till MB. Sedan därifrån skicka över pengar från MB till spelbolag, och då kan jag dessutom skicka tillbaka pengarna från spelbolag till MB.

Stämmer detta? Eller kan jag nu te x skicka mina pengar från Unibet 10 000ke till mitt MB konto? Då jag gjort insättning via Bankkontot?

Sedan när jag ska föra pengarna från mitt Bankkonto till MB, vad väljer jag då? Bank transfer eller Credit Card?

Under bank transfer så står det "We cannot debit the amount from your bank account: You need to instruct the bank transfer by yourself!"

Så det känns väl inte rätt metod att använda.

Under Credit card så står det: Please declare the purpose of this deposit*:
Ska jag kryssa in gaming purposes?

Blev kanske lite för mycket frågor på en och samma gång.
Gammal 2011-12-07, 00:44   #37

Shell Peppes avatar

Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Jag har nu skapat ett MB konto. Och tänkte använda mig utav det från och med nu.
Men tanke på att jag har flera spelbolagskonton med olika summor av pengar i. Så har jag skickat över de flesta utav pengarna tillbaka till mitt bankkonto (Hade läst någonstans att jag inte kan föra över pengarna hos ett spelbolag ifall du har gjort insättning via bankkontot).

Så min fråga är hur ska jag börja?
Så som jag har förstått det så ska jag: Föra först pengar från mitt Bankkonto till MB. Sedan därifrån skicka över pengar från MB till spelbolag, och då kan jag dessutom skicka tillbaka pengarna från spelbolag till MB.

Stämmer detta? Eller kan jag nu te x skicka mina pengar från Unibet 10 000ke till mitt MB konto? Då jag gjort insättning via Bankkontot?

Sedan när jag ska föra pengarna från mitt Bankkonto till MB, vad väljer jag då? Bank transfer eller Credit Card?

Under bank transfer så står det "We cannot debit the amount from your bank account: You need to instruct the bank transfer by yourself!"

Så det känns väl inte rätt metod att använda.

Under Credit card så står det: Please declare the purpose of this deposit*:
Ska jag kryssa in gaming purposes?

Blev kanske lite för mycket frågor på en och samma gång.
Enklast är att enbart skicka kapital via instant bank transfer till MB, om du ändå skulle vilja använda kreditkort varning måste du kryssa i "for gaming purpose" annars blir degen låst till just spelsiter.

På din fråga ang överföringsmetoder från bok till MB är det lite olika. Vad jag kan personligen minnas använde jag mig av vanligt bankkort & i begynnelsen men kan nu efter viss verifiering obehindrat skicka deg fram & tillbaka mellan bookie MB & bank (förhoppningsvis i den ordningen)

Fan var svårt att förklara här med några Hoegaarden i nöjesfältet, hoppas du fattar
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 01:02   #38

2013/2014

Standard

veteöl?

Okej så det bästa sättet är instant bank transfer. Förmodar att med det menar du "online-banköverföring" som det står på sidan.

Men varför står allting i USD..? Det finns ingen chans att jag har friviligt valt USD då jag alltid ser till att ha SEK. Kan jag ändra det någonstans? När jag trycker på "online-banköverföring" så står det "amount to upload" fast i USD.
Gammal 2011-12-07, 01:15   #39

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Yes online bank transfer sker i realtid ingen väntan dessutom gratis om du nu har SEB, Swedskit eller HB dvs.

Angående SEK vet jag faktiskt inte, jag verifierade min hemadress + bankkonto vid registrering & fick därmed automatiskt SEK & tillräcklig generös limit på köpet.

Skicka ett mail & fråga vettja.

Gammal 2011-12-07, 01:15   #40

2013/2014

Standard

Har gått in nu på Support Centre. Sedan gått in på "I want to change the currency of my Skrill (Moneybookers) account"

Så står det så här.

"Your currency cannot be changed because your account has transaction history. Do NOT open a new Skrill (Moneybookers) account. "

Hur kan jag ha en transaction history när jag inte gjort någon instättning ännu? Och eftersom jag inte gjort någon insättning så kan jag inte heller ha skickat pengar.
Det enda jag har gjort hittills är att registrera mig, wtf
Gammal 2011-12-08, 18:31   #41

2013/2014

Standard

Jag skickade ett Mail till dom och sa att jag precis skapat kontot, och inte gjort en insättning eller uttag osv. Nu har jag fått ett mail från Moneybookers.

"We would like to inform you that according to our system you have used Skrill (Moneybookers) services when you made transactions to the merchants associated with the email [email protected] for Evony Game coins. Since the payment on the merchants websites are processed in USD the currency on your Skrill (Moneybookers) account was automatically set to USD. Thus you are not able to change the currency of your account once you have made a transaction history.

In case you wish to have an account with different currency we would recommend you to close your current account and open a new one in the desired currency. To close your account you could follow the steps below. After you log in to your Skrill (Moneybookers) account go to email support >>account/security >> I would like to close my Skrill (Moneybookers) account.

If you would like to do so please contact us again in order to transfer all verifications from your current account to your new one if you wish. However, please have in mind that once you choose to close an account and open a new one you would not be able to use the email addresses and mobile number used on your closed account."

Jag har ingen aning om vem den här [email protected] är. Så med andra ord är det någon som har hackat sig in på mitt moneybookers konto eller? trots att jag inte haft pengar i kontot, Jag har kollat mitt bankkonto och inga pengar har dragits därifrån.

Funderar på om det ens är värt att använda MB om det är så att man kan bli hackad när man precis skapat kontot..
Gammal 2011-12-08, 20:23   #42
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Du har tillgång till din fulla historik i moneybookers. Klicka på history och ta fram din historik så långt tillbaka du bara kan. Se när transaktionen har gjorts eller fråga dom om det. Monebookers har alltid varit safe för mig. Man får alltid ett mail när en transaktion görs osv. Blir du VIP får du även en pindosa att logga in med.

Det brukar vara teknikaliteter när det handlar om att byta valuta. Konvertera om ett brukar inte gå, däremot kan man avsluta nuvarande och registrera nytt.
Samma sak gäller spelsiter när man ska byta valuta. Ställer man frågan "Vill byta valuta på mitt konto" så brukar de svara med "Går inte att byta valuta tyvärr."
Fortsätter man "Min vän fick byta valuta, ni stängde då ned hans konto registrerade ett ett nytt i rätt valuta." Då får man som svar "Japp det är möjligt. Vi kan stänga ned och skapa ett nytt åt dig om du vill ha en annan valuta."
Exakt samma utfall bara att man får lägga fram det på ett annat sätt.
Gammal 2011-12-08, 20:35   #43

2013/2014

Standard

Citat:
Du har tillgång till din fulla historik i moneybookers. Klicka på history och ta fram din historik så långt tillbaka du bara kan.
Det är just det att när jag trycker på historik och kollar transaktioner så finns det ingeting där. Helt tomt.

Har skickat ett till mail till dom nu får se vad dom ger för svar.
Gammal 2011-12-21, 18:37   #44
Zzz

Zzzs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1740

ALLT OCH INGET! AVSLUTAD
Stats: 116 - 140 - 1
ROI: 111.82%
Vinstprocent: 45.31%

Standard

Jag tar och lånar denna tråd:
Det är så att jag tänkte testa moneybookers så jag gjorde ett account. Sen försökte jag föra över pengar från mitt okq8 Visa kort som jag använder för att handla på internet osv eftersom jag inte vill använda mitt bankkonto. Men av någon anledning så funkar det inte att föra över pengar därifrån till mb. Någon som har en aning om varför?

Funkar tex att föra över till entropay eller till vissa spelsidor utan problem men inte till mb?
Zzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 19:13   #45

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Funka dåligt? Tror ja det OkQ8 kort tsssssss

Skämt åsido kan det vara limiten på kortet som spökar månne?
Gammal 2011-12-21, 19:52   #46
Zzz

Zzzs avatar

Sharp$: 1740

ALLT OCH INGET! AVSLUTAD
Stats: 116 - 140 - 1
ROI: 111.82%
Vinstprocent: 45.31%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Funka dåligt? Tror ja det OkQ8 kort tsssssss

Skämt åsido kan det vara limiten på kortet som spökar månne?
Hahaha, ja OKQ8- kortet är väll inte det bästa
Men vill helst slippa att behöva lägga över pengar från bankkontot. Känns mer säkert som jag gör nu.

Det kan mycket väll vara så att limiten på kortet spökar, har ingen aning faktiskt.

Får väll försöka igen imorgon. Kanske inte går att genomföra en insättning redan första dagen?
Zzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 20:23   #47

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Vill inte komma med några pekpinnar här men varför använda ett kreditkort till gambling när du har tillgång till Online-banköverföring?
Aldrig bra att spela på krita plus att dom tar avgift för överföringen.
Ur säkerhetssynpunkt är det ingen skillnad, MB/Skrill är ett mycket trovärdigt företag så du behöver knappast vara orolig för att dina dineros kommer på villovägar.
Om du nu inte är en lättlurad individ som går på diverse scams där dom behöver alla dina uppgifter p.g.a. datafel eller liknande, du är ju trots allt OK kund...

Just kiddin vilket som BOL!
Gammal 2011-12-22, 00:40   #48

Sharp$: 1780

Standard

Nån med moneybookers mastercard son vill berätta hur det funkar för er och om ni är nöjda? Har precis beställt mitt och undrar hur det ser ut med växklingskurser osv när man tar ut SEK i bankomat.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 13:00   #49

Sharp$: 2350
Standard

Hur funkar det när man ska casha ut från MB?
Är det "skattefria" pengar eller kan skatteverket i teorin komma och fråga vart man fått pengarna ifrån? (är ju ingen höjdare om jag spelat på icke-eu-sidor).

Fixa kort och casha ut i bankomater?
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 13:41   #50

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Är det "skattefria" pengar eller kan skatteverket i teorin komma och fråga vart man fått pengarna ifrån? (är ju ingen höjdare om jag spelat på icke-eu-sidor).

Skatteverket kan mycke väl komma att fråga vart pengarna kommer ifrån & då är det upp till dig att bevisa. Nu är det nog ingen fara på taket så länge du håller summorna under 10k åt gången, förutsatt att du inte nolltaxerar då.

Finns mängder av trådar på Sharps ang detta.
Använd den eminenta sökfunktionen
Gammal 2012-02-07, 14:19   #51

apekatt66s avatar

Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg

Nej, det är det absolut dummaste du kan göra. För får skatteverket reda på att du har ett utländskt visakort så kommer de absolut vilja titta närmare.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 14:33   #52

Sharp$: 1780

Standard

Jag fick 200 euro länsat från mitt konto för en vecka sedan. Fick sen ett mail från mb att jag blivitbhackad och att jag intefår tillbaka nått av dem utan får polisanmälala det isf.

Den ni!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 18:13   #53

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
Jag fick 200 euro länsat från mitt konto för en vecka sedan. Fick sen ett mail från mb att jag blivitbhackad och att jag intefår tillbaka nått av dem utan får polisanmälala det isf.

Den ni!
Vidareutveckla gärna. Torde vara en enkel biff att se vart degen tagit vägen & därefter göra en polisanmälan?

Att dom bara skickar ett mail & friskriver sig allt ansvar låter icke trovärdigt.
Dom är tydligen medvetna om "attacken" & bör därför vara intresserade att gå till botten med det hela.
200 euro minus kontra dålig pr vore inte vara ett svårt val.
Gammal 2012-03-07, 18:10   #54

phekstroms avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1615

Standard

Ni som är vip på moneybookers hur mycket ökar deras mastercard 24h limit, eller det är individuellt?
Den ligger väl på 1000€ utan vip.
phekstrom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 21:29   #55
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av phekstrom Visa inlägg
Ni som är vip på moneybookers hur mycket ökar deras mastercard 24h limit, eller det är individuellt?
Den ligger väl på 1000€ utan vip.

Så ser mina limits ut iaf för mitt vip.

edit: ska tilläggas är inga problem att få den höjd. Bara ringa dom så fixar dom det direkt.
phekstrom (+5)
Gammal 2012-03-07, 21:37   #56

phekstroms avatar

Standard

Citat:

Så ser mina limits ut iaf för mitt vip.

edit: ska tilläggas är inga problem att få den höjd. Bara ringa dom så fixar dom det direkt.
vad bra, då ska jag ansöka omedelbart.
Gammal 2012-03-26, 20:43   #57
O12

O12s avatar

boken

Standard

Vad är bäst för att enklast "klara sig" när man ska skapa nya konton på Bookisarna i andra familjemedlemmars namn.

Detta handlar om MB, då undrar jag hur man skapar flera MailAlias, så att man inte använder sin vanliga MB email adress på detta "nya" konto...

Eller ska man skaffa sig en helt nytt MB konto i den andras namn?
Gammal 2012-03-26, 20:54   #58

Pacmans avatar

Standard

Mailalias kan du ju fixa enkelt men det löser inte problemet med att dom kan kolla med MB om uppgifter stämmer, har för mig att dom kan det.
Gammal 2012-05-11, 17:55   #59

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Het gott folk fick precis ett scam mail från Skrill Moneybookers.

Med följande text.

We would like to inform you that your account has been temporarily locked for incoming and outgoing transactions because you failed to accept the new Skrill (Moneybookers) Account Terms of Use and the Privacy Policy until the 1st of May, 2012.

If you wish to unlock your account, please follow the link below and confirm your personal information. Failing to do so until the 15th of May, 2012 will be considered a denial of our terms and conditions and your account will be permanently closed.

Accept changes

Best wishes,

Skrill (Moneybookers)

Vad jag reagerade på är att mailet ser EXAKT ut som Skrills ordinadie utskick borstett från att detta var attesterat på min mail adress istället för mitt för & efternamn vilket är kutym från skrill.

Så heads up punters
werygod (+1)
Gammal 2012-05-11, 19:01   #60

Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Het gott folk fick precis ett scam mail från Skrill Moneybookers.

Med följande text.

We would like to inform you that your account has been temporarily locked for incoming and outgoing transactions because you failed to accept the new Skrill (Moneybookers) Account Terms of Use and the Privacy Policy until the 1st of May, 2012.

If you wish to unlock your account, please follow the link below and confirm your personal information. Failing to do so until the 15th of May, 2012 will be considered a denial of our terms and conditions and your account will be permanently closed.

Accept changes

Best wishes,

Skrill (Moneybookers)

Vad jag reagerade på är att mailet ser EXAKT ut som Skrills ordinadie utskick borstett från att detta var attesterat på min mail adress istället för mitt för & efternamn vilket är kutym från skrill.

Så heads up punters

Fick exakt samma, var riktigt nära att gå på det. Men när dom bad om mitt kreditkortsnummer så började jag ana ugglor i mossen!
Dock så loggade jag ju in och gav dom mitt lösenord.. Bytte dock omgående, så ingen skada skedd antar jag
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 19:13   #61

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 2123
Standard

kollade junkmailen nu när jag läste detta och samma här, men då slipper man ens öppna det då.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 19:52   #62

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Fick exakt samma, var riktigt nära att gå på det. Men när dom bad om mitt kreditkortsnummer så började jag ana ugglor i mossen!
Dock så loggade jag ju in och gav dom mitt lösenord.. Bytte dock omgående, så ingen skada skedd antar jag
Klickade du på länken är nog en full scan med diverse malware & virus borttagare att rekommendera.
Gammal 2012-05-14, 17:50   #63

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2081
Standard

Kommer inte in på mitt konto ... någon som vet vad mooneybookers support har för mejladress ?
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 17:59   #64
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abber Visa inlägg
Kommer inte in på mitt konto ... någon som vet vad mooneybookers support har för mejladress ?
De har ingen mailadress. Utan du måste kontakta dom via deras hemsida som du når genom att du loggar in. Däremot kan du alltid ringa dom.
https://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=contact
abber (+3)
Gammal 2012-05-14, 18:13   #65

Standard

Citat:
De har ingen mailadress. Utan du måste kontakta dom via deras hemsida som du når genom att du loggar in. Däremot kan du alltid ringa dom.
https://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=contact
fan vad jobbigt... kan man alltså inte se någon mejl adress när man är inloggad?
Gammal 2012-05-14, 20:58   #66
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
fan vad jobbigt... kan man alltså inte se någon mejl adress när man är inloggad?
Nej, inte om du inte är vip. Om du kontaktar dom via sidan och inte får svar inom några dagar och kontaktar dom sedan igen hamnar du sist i kön. Så vänta på svar vid en kontakt och försök inte att kontakta dom igen annars tar det ännu längre tid.
abber (+2)
Gammal 2012-05-25, 20:12   #67

Standard

Dear abber,

We thank you for your response.

Please be kindly informed that in order to complete the verification procedure, we kindly ask you to send us also the back side of your identity document.

Please make sure all four corners of the above requested document are clearly visible and that the documents have not been altered in any form or way.

Någon som vet vad dom menar? Ska jag skicka in baksidan av dokumentet jag skickade in för att verifiera adress så är det en helt vit sida dom vill se?

Eller vill dom se baksidan av mitt id kort?
Gammal 2012-05-25, 22:36   #68

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Standard

Citat:
Dear abber,

We thank you for your response.

Please be kindly informed that in order to complete the verification procedure, we kindly ask you to send us also the back side of your identity document.

Please make sure all four corners of the above requested document are clearly visible and that the documents have not been altered in any form or way.

Någon som vet vad dom menar? Ska jag skicka in baksidan av dokumentet jag skickade in för att verifiera adress så är det en helt vit sida dom vill se?

Eller vill dom se baksidan av mitt id kort?
Baksidan pa ID-kortet.
Gammal 2012-06-15, 10:11   #69

Semicolons avatar

Standard

hur funkar det om man vill ha flera valutor knutet till sitt konto? Efter att jag läst i tråden förstår jag det som att man kan ha både SEk och € när man är VIP, vilket jag är.

Men finns pengarna fortfarande på samma konto (mailadress), fast de är separerade i två olika valutor, eller får man skapa ett nytt konto med separat mail?
Gammal 2012-06-15, 10:16   #70
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
hur funkar det om man vill ha flera valutor knutet till sitt konto? Efter att jag läst i tråden förstår jag det som att man kan ha både SEk och € när man är VIP, vilket jag är.

Men finns pengarna fortfarande på samma konto (mailadress), fast de är separerade i två olika valutor, eller får man skapa ett nytt konto med separat mail?
Du kontaktar först [email protected] och säger att du vill öppna ett till konto i en annan valuta. De kommer ge dig instruktioner då. Du reggar ny mailadress som aldrig använts tidigare i MB's system. Denna kommer få en egen inloggning och pengarna är inte kopplade till varann. Utan du har SEK i sekkonto och EUR i EUR kontot. Ska du överföra till varann förlorar du i växlingskurs osv.
När du sedan skapat ditt konto meddelar du din kontaktperson igen vilken mail du gjort det med. De kommer aktivera kontot då så du får samma status/viprättigheter/priser som ditt andra vipkonto.
Semicolon (+20)
Gammal 2012-06-15, 10:33   #71

Semicolons avatar

Standard

Citat:
Du kontaktar först [email protected] och säger att du vill öppna ett till konto i en annan valuta. De kommer ge dig instruktioner då. Du reggar ny mailadress som aldrig använts tidigare i MB's system. Denna kommer få en egen inloggning och pengarna är inte kopplade till varann. Utan du har SEK i sekkonto och EUR i EUR kontot. Ska du överföra till varann förlorar du i växlingskurs osv.
När du sedan skapat ditt konto meddelar du din kontaktperson igen vilken mail du gjort det med. De kommer aktivera kontot då så du får samma status/viprättigheter/priser som ditt andra vipkonto.
Hur blir det med transaktionskrav för bibehållen VIP-status? Kravet är väl 2k € (eller motsvarande) per månad, kommer det då vara 2k för båda kontona tillsammans, eller behöver jag föra över 2k € för varje konto enskilt för att behålla min VIP-status?
Gammal 2012-06-15, 11:08   #72
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Hur blir det med transaktionskrav för bibehållen VIP-status? Kravet är väl 2k € (eller motsvarande) per månad, kommer det då vara 2k för båda kontona tillsammans, eller behöver jag föra över 2k € för varje konto enskilt för att behålla min VIP-status?
De brukar inte bry sig om sånt vad jag vet. Känner en som var på långvarig semester med bibehållen VIP men då hade han även kapitalet på MB. Bäst är att fråga din kontaktperson så har du det svart på vitt OM din status råkar försvinna.

edit: om du menar att du måste ha omsättning på båda kontona så är svaret nej. Räcker med 1.
Semicolon (+20)
Gammal 2012-06-15, 12:11   #73

Semicolons avatar

Standard

Citat:
edit: om du menar att du måste ha omsättning på båda kontona så är svaret nej. Räcker med 1.
Gött, precis detta jag menade.
Gammal 2012-08-26, 09:57   #74
O12

O12s avatar

boken

Standard

Märkte idag att mitt "andra" konto hos moneybookers blivit Låst, någon som vet varför?

Your account is locked for outgoing transfers therefore we cannot complete this transaction.

Please be patient and a member of the Skrill (Moneybookers) Team will be in touch with you.
Gammal 2012-08-26, 10:16   #75

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 2658
Standard

Antar att du inte har skickat in dokument för de kontot ännu? Skulle tippa på att det är de dom vill att du skall göra.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 10:50   #76
O12

O12s avatar

boken

Standard

Men brukar dem kräva in ID bevis?

har nämligen inte för mig att jag gjort det via mitt "huvud" MB konto...

Vill bara dubbelchecka, så det inte är ngt "lurt" med det.
Gammal 2012-08-26, 10:55   #77

Standard

Efter att du skickat transfers för ett visst belopp har alltid jag fått göra de iaf. Har aldrig varit några problem tar en dag eller tre innan dom tar bort spärren bara.
O12 (+1)
Gammal 2013-05-03, 16:40   #78

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 356
Standard

Hittar ingen bättre tråd så jag ställer min (korkade?) fråga här!

Jag försöker sätta en pengar på olika spelbolag med Skrill men varje gång så kommer denna text upp

"
Saldo tillgängligt: 0.00
Ditt saldo på X SEK innefattar medel som skickas till en obekräftad adress. För att använda dessa medel, *vänligen bekräfta din e-postadress ." *Länk

När jag klickar på länken så kommer startsidan upp (Skrill). Förstår inte riktigt vad jag ska göra här, för jag kan fortfarande inte sätta in pengar när jag har loggat in.

Det kanske ska sägas att det har gått felfritt tidigare, men att pengarna jag har på kontot nu är pengar som jag har tagit ut från andra spelbolag (om nu det spelar någon roll)

Hoppas att någon förstår vad jag menar och kan hjälpa till!

MVH
Sturan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-03, 20:16   #79

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Har du reggat dig på spelbolaget på samma e-post adress som du har på Skrill?
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-03, 20:48   #80

Sharp$: 356
Standard

Ja det har jag. Var det en miss?
Sturan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-03, 20:51   #81
O12

O12s avatar

boken

Standard

Ingen verifiering av ditt MB konto eller dylikt som krävs?
Gammal 2013-08-23, 11:45   #82

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 501
Standard

Citat:
Jag skickade ett Mail till dom och sa att jag precis skapat kontot, och inte gjort en insättning eller uttag osv. Nu har jag fått ett mail från Moneybookers.

"We would like to inform you that according to our system you have used Skrill (Moneybookers) services when you made transactions to the merchants associated with the email [email protected] for Evony Game coins. Since the payment on the merchants websites are processed in USD the currency on your Skrill (Moneybookers) account was automatically set to USD. Thus you are not able to change the currency of your account once you have made a transaction history.

In case you wish to have an account with different currency we would recommend you to close your current account and open a new one in the desired currency. To close your account you could follow the steps below. After you log in to your Skrill (Moneybookers) account go to email support >>account/security >> I would like to close my Skrill (Moneybookers) account.

If you would like to do so please contact us again in order to transfer all verifications from your current account to your new one if you wish. However, please have in mind that once you choose to close an account and open a new one you would not be able to use the email addresses and mobile number used on your closed account."

Jag har ingen aning om vem den här [email protected] är. Så med andra ord är det någon som har hackat sig in på mitt moneybookers konto eller? trots att jag inte haft pengar i kontot, Jag har kollat mitt bankkonto och inga pengar har dragits därifrån.

Funderar på om det ens är värt att använda MB om det är så att man kan bli hackad när man precis skapat kontot..

Nan annan som vet att det verkligen ska ga att stanga ner sitt account och oppna nytt i samba namn fast annan valuta? Enligt MB sa e det strikt forbjudet eller kollar de ej upp det sa noga. Och ar det fortfarande 15 000 euro omsattning pa konto sista 3 manader for att kunna lagga till en valuta och slippa dears sjuka avgifter nar man ska overfora dollars eller euros till sitt konto.
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:26   #83

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Hur mycket VIP-points har ni? Har inte brytt mig om det tidigare men har ramlat in en del nu under cshback. Löst in 25k poäng, har 55k kvar. Räcker bara till små skitsaker, någon som lyckats spara ihop till något seriöst? En tv? En bil? Finns ju ett par highrollers här som borde dra ihop en jävla massa poäng.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 10:43   #84

Standard

Bumpar den här tråden. Ni som har Skrill MasterCard, är ni nöjda?
Gammal 2015-02-12, 11:59   #85

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Bumpar den här tråden. Ni som har Skrill MasterCard, är ni nöjda?
Nöjd, dock försvinner det en del pengar i växlingsavgifter varje gång man tar ut.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 12:56   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Nöjd, dock försvinner det en del pengar i växlingsavgifter varje gång man tar ut.
Vad har du ditt konto i för valuta?
Gammal 2015-02-12, 13:13   #87

Standard

Citat:
Vad har du ditt konto i för valuta?
Sek
Gammal 2015-04-07, 01:46   #88

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Har också mitt konto i SEK. Då kortet bara går att ha i några få valutor (USD, EUR, GBP, PLN) så innebär det mest troligt att man åker på dubbla växlingsavgifter om man har sitt Skrill-konto i SEK och handlar med ett kort i valutan dollar och gör ett köp i svenska kronor. Vid köpet så blir det först en växlingsavgift SEK-USD och sedan en USD-SEK på själva Skrill-kontot.

Har du något minne av ett köp i SEK och hur mycket som har försvunnit från ditt konto? Är lite sugen på att skaffa ett kort men vill gärna se att man inte blir allt för hårt våldtagen av alla avgifter.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 10:32   #89

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Har också mitt konto i SEK. Då kortet bara går att ha i några få valutor (USD, EUR, GBP, PLN) så innebär det mest troligt att man åker på dubbla växlingsavgifter om man har sitt Skrill-konto i SEK och handlar med ett kort i valutan dollar och gör ett köp i svenska kronor. Vid köpet så blir det först en växlingsavgift SEK-USD och sedan en USD-SEK på själva Skrill-kontot.

Har du något minne av ett köp i SEK och hur mycket som har försvunnit från ditt konto? Är lite sugen på att skaffa ett kort men vill gärna se att man inte blir allt för hårt våldtagen av alla avgifter.
Jag har skrillkortet och har beräknat kostnaden till ungefär 2-3% extra när man handlar med det så ingen jättekostnad enligt mig
Gammal 2015-04-11, 13:30   #90

Sharp$: 1294
Standard

Jag har också Skrill Master Card. Funkar helt ok men skulle nog klara mig bra utan.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 00:21   #91

Sharp$: 3327
Standard

Kommer inte in på mitt Skrill-konto. Autosvar: fel e-post eller lösenord. Fler med samma problem just nu? Känns sådär med pengar på kontot.
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 00:40   #92

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av faremisch Visa inlägg
Kommer inte in på mitt Skrill-konto. Autosvar: fel e-post eller lösenord. Fler med samma problem just nu? Känns sådär med pengar på kontot.
Samma problem. Hoppas det är något tillfälligt tekniskt strul.

Edit: Nu verkar det funka igen.

Senast redigerad av Tomte den 2015-07-07 klockan 07:32.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 14:52   #93

Anonyms avatar

Sharp$: 28334
Standard

Satte in pengar på Pinnacle med Skrill. Har fått bekräftat från Skrill att transaktionen gått igenom men enligt Pinnacle misslyckades den. Pengarna på mitt Skrillkonto är dragna. Har försökt kontakta båda företagen men ingen respons ännu.

Någon som varit med om liknande eller har någon tanke på vad som hänt?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 17:27   #94

Sharp$: 581
Standard

Hej jag gjorde ett uttag från skrill natten mellan söndag och måndag och har ännu inte fått pengarna är det vanligt att dem är så slöa numera?
tidigare när jag tog ut pengar senast i våras så hade jag alltid pengarna senast nästa vardag men nu har det som sagt gått 3 bankdagar..
Eldstorm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 17:44   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eldstorm Visa inlägg
Hej jag gjorde ett uttag från skrill natten mellan söndag och måndag och har ännu inte fått pengarna är det vanligt att dem är så slöa numera?
tidigare när jag tog ut pengar senast i våras så hade jag alltid pengarna senast nästa vardag men nu har det som sagt gått 3 bankdagar..
Skumt. Brukar max ta ett dygn.
Gammal 2015-11-04, 20:22   #96
Administrator

Lazlos avatar

Sharp$: 25026

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Har också upplevt att uttag varit sega nu i veckan så jag kontaktade skrill tidigare idag och fick följande svar. Antar att detta även förklarar din fördröjning. Lägger ut deras svar här så du och kanske fler med dig inte behöver fundera längre.

Citat:
We currently experience delays with processing bank withdrawals in Sweden. We are already working on fixing this. In the meantime, I can advise you to either use the Skrill card for withdrawals or just sue the funds for deposits until we fully fix this.

Would you like me to cancel these withdrawals?

Regards,
Victoria
VIP Account Manager, Central Europe
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 10:36   #97

Standard

Citat:

Gjorde uttag i fredags annu ej fatt cashen. Anvant de i ca 10 ar aldrig tagit langre an 3 arbetsdagar men nu inne pa femte och varst av allt att de ej skickar email och forklarar laget.
Gammal 2015-11-05, 16:42   #98

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SportsInvesting Visa inlägg
Gjorde uttag i fredags annu ej fatt cashen. Anvant de i ca 10 ar aldrig tagit langre an 3 arbetsdagar men nu inne pa femte och varst av allt att de ej skickar email och forklarar laget.
Du måste ringa dom! Då får du svar direkt. Dock så har dom agerat väldigt lustigt senaste tiden, en vän till mig fick sitt konto spärrat av skäl dom inte ens behövde uppge.
Ett skrillkonto som han då alltså haft flera månader, verifierat etc. Nu är det ju tyvärr samma ägare för skrill som på neteller men tycker neteller verkar "säkrare".
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 21:37   #99

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Har det kommit igång för er nu?
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-07, 00:04   #100

Standard

Nej, ingeting for mig iallafall. Inte ens svar pa email.
Gammal 2015-11-07, 12:24   #101

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1173
Standard

Uttag i söndags som ej kommit........
buddiefox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-07, 20:14   #102

Standard

Fick ej tag pa de via teleon, email skickat i tisdags och inget svar an. Ratt bra siffra sa lite orolig, speciellt med tanke pa att jag har ratt mkt pa konto och aven hos mina sportsbook dar jag kan bara ta ut till skrill. Hur kan sapass stor foretag vara sa oseriosa att ej ens email svara eller meddela nar det gat en vecka och forklara varfor det drojer? Man blir jo morkradd.
Gammal 2015-11-07, 20:19   #103

Sharp$: 314
Standard

Aha fler som har problem, jag begärde uttag i Måndags och ännu inte fått dom, det brukar oftast komma dagen efter, eller max två dagar..
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-07, 20:29   #104

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Citat:
Ratt bra siffra sa lite orolig, speciellt med tanke pa att jag har ratt mkt pa konto och aven hos mina sportsbook dar jag kan bara ta ut till skrill.
Samma här, lite orolig blir man. Men detta borde de väl ordna så det flyter på lika fint som vanligt snart, eller finns det fog för oro?
Gammal 2015-11-07, 20:49   #105

Standard

00442033082520 Där är numret till skrill, alla borde ringa dom. Dom gör ju inga uttag på helger men går ju ringa ändå eller om man ringer på måndag om inga pengar kommit in. Telefontid fram till 19 på kvällen svensk tid även helger.
Gammal 2015-11-08, 00:35   #106

Standard

skrill card blir maste efter detta om man ska fortsatta anvanda sig av skrill. Da neteller har samma agare sa blir det ingen storre forandring om man byter till de tycker jag.
De maste sta ngn bank sakerhet bakom skrill annars ar vi alla blasta da manga av oss har rejala summor hos skrill. Sa jag kommer iallfall fixa skrill mastercard och ge de chansen med den sen far vi se men borjar kannas otryggt ha sa mkt pengar via skrill.

pengar iallafall ar inte ens pa vag annu, da man brukar pa email fran de nar de ar pa vag och jag iallafall har ej fatt ngn an. Orolig ar jag inte men kanns bara oproffsigt det hela.Kanns som man ar tillbaka i tiden nar Wagner var fortfarande relativt ung och mastrade pa SO trots att han ej visste vem Kobe Brayant eller Ronaldo(9) var men anda lyckades halla 120%ROI.
Gammal 2015-11-09, 16:20   #107

Standard

Någon som fått sina pengar idag måndag?? Vågar man fortsätta använda skrill o sätta in idag är ju frågan
Gammal 2015-11-09, 16:35   #108

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Undrar detsamma. Vilket är alternativet. Och hur får man ut pengarna som man måste ta ut via skrill från spelbolagen? Dvs. hur får jag pengarna till en bättre wallet från skrill ? Kan man flytta dom från skrill till en annan wallet?
Gammal 2015-11-09, 19:13   #109

Lunkans avatar

Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Undrar detsamma. Vilket är alternativet. Och hur får man ut pengarna som man måste ta ut via skrill från spelbolagen? Dvs. hur får jag pengarna till en bättre wallet från skrill ? Kan man flytta dom från skrill till en annan wallet?
Och vilken wallet är bättre? Lite OT kanske men skulle vara bra om någon har förslag. Är väl bara Skrill och Neteller som gäller?
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-09, 19:36   #110

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Neteller är ju enda alternativet men det är samma ägare numera. Detta är sjukt lustigt, är silvervip på skrill o brukar få mina cash en dag senare jag gjort uttaget eller t.o.m samma dag ibland. Har ju en stor summa kvar på mitt skrillkonto atm. Dom jag pratat med på twitter som också har skrill väntar också på uttag, kan inte tänka mig skrill blåser ngn eller att ägarna skulle rymma med alla pengar, men värre saker har ju hänt i spelbranschen.

Nu prata jag precis med vipsupport på telefon o damen i luren sa att dom upplevt stora problem med uttag till just banker i sverige men det bör gå att ta ut direkt till visa/mastercard, problemen bör vara lösta till onsdag enligt henne men kan dröja några dar, " a couple of days" som hon sa. Sa åt henne att dom borde kommunicera bättre med sina kunder tex på deras twitter så folk som är oroliga över sina pengar får veta vad som är problemen, hon skulle hälsa sina kolleger det. Så det är senaste nytt.
Misär (+5)
Gammal 2015-11-09, 20:45   #111
Administrator

Lazlos avatar

Sharp$: 25026

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag har också varit kontakt med vipsupporten idag, precis som under förra veckan och det känns som att vi kan vara lugna. Problem uppstår ibland för alla och det verkar vara så att det är inte enbart skrills fel i det här fallet utan svenska bankerna har också strulat. Då är det bättre att det drar ut lite på tiden bara det blir säkert tillslut.

Håller med om det ofta kan vara lite dålig kommunicering från skrills sida och få svar på mail kan man ju bara glömma, såvida man inte är vipkund. Riktigt klent att inte ha en fungerande mailsupport.

Det känns dock väldigt långsökt att ett företag i miljardklassen skulle scamma sina kunder så det behöver vi nog inte oroa oss för. Bara köra på som vanligt så är väl uttagen igång under veckan får vi hoppas.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 18:16   #112

Sharp$: 3177
Standard

Dagens skrill, på min fråga jag ställt var tredje dag typ. Är problemet med överföringen till Svenska banker löst?

Har ganska stora belopp, inte orolig men börjar bli lite irriterad

"Unfortunately, not yet. We hope to have this fixed shortly, but we can't know for sure.

Really sorry for the inconvenience!

Regards,
Victoria
VIP Account Manager, Central Europe"
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 18:55   #113

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Dagens skrill, på min fråga jag ställt var tredje dag typ. Är problemet med överföringen till Svenska banker löst?

Har ganska stora belopp, inte orolig men börjar bli lite irriterad

"Unfortunately, not yet. We hope to have this fixed shortly, but we can't know for sure.

Really sorry for the inconvenience!

Regards,
Victoria
VIP Account Manager, Central Europe"
Mmm fick samma sjuka svar, va fan e detta, såna svävande svar bådar inte gott, dom e ju skitstora något måste vara fel dom förlorar ju mycket pengar på att inga svenskar använder dom just nu men de verkar ju inte va prioriterat överhuvudtaget att lösa nått. Pratade med min bank(danske bank) och dom sa att dom inte haft några problem med utlandstransaktioner etc senaste tiden. Så va fan håller skrill på med?!
Gammal 2015-11-11, 19:05   #114

Sharp$: 1281
Standard

Någon som scannat av andra forum, typ SBR?

Är det fler än svenskar som har problem med uttag?

Funkar ju att sätta in pengar från Skrill, så helt barskrapade bör dom ju inte vara...
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 19:19   #115

Standard

Detta ar riktig skandal. Har gatt nu 15 dagar och de kommer ej ut ens med riktiga forklaringar. Skumt detta da ingen svensk bank jag kontaktat har haft problem med att ta emot pengar fran utlandet. Sen de svenskar som tagit ut till sina skrill mastercard har fatt alla sina pengar i tid.

Problemet ar att alla mina bookmakers later mig bara ta ut till skrill da alla mina insattningar varit fran skrill.
Gammal 2015-11-11, 19:27   #116

Standard

Det som gör mig mest grinig är deras hantering av det hela. Dom hade kunnat skickat ett mail direkt ist för att bara låta kunderna vänta i tystnad. Jag har inte fått någon info från dom utan att ha mailat först.
Väntar på svar angående deras Mastercard
Gammal 2015-11-11, 19:56   #117

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Är det bara banköverföring som felar?
Någon som fått ut pengar till sitt kreditkort som man reggat? (Är det några limits för hur mycket man kan ta ut till sitt visa?)
Gammal 2015-11-11, 20:30   #118

zorbas avatar

Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Någon som scannat av andra forum, typ SBR?

Är det fler än svenskar som har problem med uttag?

Funkar ju att sätta in pengar från Skrill, så helt barskrapade bör dom ju inte vara...
En ny tråd på samma tema på pokerforum. Inte sett nåt på SBR.

zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-12, 11:56   #119

Standard

Dagens uppdatering. Svar på min fråga om det går att ta ut på deras Mastercard om man ordnar det.

"We temporarily don't process payments to Swedish banks due to technical reasons which we expect to be solved within a few days."
Gammal 2015-11-13, 07:40   #120

Standard

tekniska skäl (??) Dom har ju sagt "a few days" i snart 14 dagar, om jag inte visste bättre låter det precis som när man prata med gamla pokersidorsupport som inte finns längre som snodde ens pengar

Senast redigerad av nock den 2015-11-13 klockan 07:41.
Gammal 2015-11-13, 07:42   #121

Standard

Jag tycker att det känns som att Skrill inte vill betala ut till bank utan att dom vill att man måste skaffa deras Skrill Card istället..

Speciellt då svenska bankerna ine har några problem med att ta emot pengar från utlandet.
Gammal 2015-11-13, 11:51   #122

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4895
Standard

Jag gjorde ett uttag i måndags och det står att den är processad sedan dess. Så pengarna borde rimligen ha lämnat Skrill, eller?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 13:23   #123

Sharp$: 428
Standard

Gjorde uttag för en vecka sedan men fortfarande inte fått in pengarna på bankkontot. När skall man börja bli orolig må tro? Nån som haft liknande problem undantaget de senaste veckorna?
char är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 13:51   #124

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Jag gjorde ett uttag i måndags och det står att den är processad sedan dess. Så pengarna borde rimligen ha lämnat Skrill, eller?
Mitt uttag står också som processed men inga pengar än.. Maken till dålig kundservice har jag inte varit med om. Fortfarande inte fått svar på varför det dröjer.
Gammal 2015-11-13, 14:49   #125

Standard

Går att få uttaget krediterat och tillbakainsatt på Skrill-kontot, har dom hellre hos bookies så länge, även om pengarna är i limbo.Mina uttag (från mitt eget och tjejens konton) har stått som "processed" hela tiden.

Senast redigerad av Nicksson den 2015-11-13 klockan 14:51.
Gammal 2015-11-13, 14:54   #126

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Går att få uttaget krediterat och tillbakainsatt på Skrill-kontot, har dom hellre hos bookies så länge, även om pengarna är i limbo.Mina uttag (från mitt eget och tjejens konton) har stått som "processed" hela tiden.
Kan man göra det själv eller måste man få kontakt med nån från supporten i så fall? För problemet är att svarstiden är så extremt seg från supporten om man inte innehar VIP-status.
Gammal 2015-11-13, 15:18   #127

Standard

Nej, dessvärre inte. Som du säger underlättar VIP enormt i svarandet
Gammal 2015-11-13, 17:58   #128

Standard

Dagens Skrill, den här gången på min fråga. Jag hoppas att ni har löst problemet med överföringar till Svenska bank-konton?

"I'm afraid that it's not resolved yet. We hope early next week we'll start processing withdrawals smoothly."
Gammal 2015-11-16, 13:12   #129

Standard

Har fått mina pengar nu. Tog exakt en vecka.
Gammal 2015-11-16, 13:17   #130

Standard

Låter bra, hoppas mina kommer i veckan också
Gammal 2015-11-16, 14:12   #131

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1173
Standard

Fick mina runt 13tiden, två veckor tog det. Skönt!
buddiefox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 14:44   #132

Standard

Hallelulja!!

Jag har fått mina också efter två veckor
Gammal 2015-11-16, 15:05   #133

Standard

ahh gött för er, hoppas man får sina cash oxå senare idag eller imorgon då. Frågan e ju dock om dom löst sina problem nu till svenska kunder eller om det kommer ta 2-3 veckor att få sina pengar nästa ggn man begär ett uttag
Gammal 2015-11-16, 18:30   #134

Standard

Samma har, fick mina cash idag efter man gjort uttag for 17 dagar sedan. Bestallt dock skrill mastercard sa jag slipper detta i framtiden.
Gammal 2015-11-16, 21:22   #135

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2346
Standard

Citat:
Samma har, fick mina cash idag efter man gjort uttag for 17 dagar sedan. Bestallt dock skrill mastercard sa jag slipper detta i framtiden.
Tappar du inte ganska mycket i valuta växel m.m för deras mastercard går väl bara o få i EURO?
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 18:14   #136

Standard

Har också fått mina pengar utbetalade nu. Som plåster på såren verkar det som jag fått dubbla summan. Så frågan är vad man skall göra? Behålla dem och hoppas att inte skrill hör av sig eller sätta in summan på kontot igen?

Nån som vart med om nått liknande?

Senast redigerad av char den 2015-11-17 klockan 18:16.
Gammal 2015-11-18, 03:06   #137

Sharp$: 337
Standard

Fick mina pengar till bankkontot i förrgår. Valde därför att ta ut en större summa som jag har haft liggande hos mina bookies eftersom jag inte velat haft dem liggandes hos skrill.

Fick en "withdrawal confirmation" på uttaget. 7 timmar senare ser jag att någon hos skrill har avbrutit mitt uttag, gjort ett nytt uttag på halva summan till mitt andra bankkonto (utan att skicka withdrawal confirmation) och sen låtit resterande halva summa ligga kvar på skrill. Detta utan att ha informerat mig överhuvudtaget. Vad fan sysslar dem med?

Edit: Efter att ha sett Chars post så misstänker jag att de råkade betala ut dubbla till mig också (de har nämligen satt in "samma summa av första uttaget" x 2 på mitt konto). Troligtvis drog de av den summan på mitt nya uttag för att balansera ut. Någon har väl klantat sig rejält och betalat ut dubbla till vissa...

Senast redigerad av Sassa den 2015-11-18 klockan 03:14.
Sassa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-18, 05:38   #138

Standard

fick också dubbla summan, fick dock ett mail igår där jag ombeds att sätta tillbaka summan som jag fick extra.

Men det har dock inte funkat och idag kommer jag inte ens in på sajten...
fel e-mail eller lösenord får jag fram
Gammal 2015-11-18, 09:42   #139

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av char Visa inlägg
Har också fått mina pengar utbetalade nu. Som plåster på såren verkar det som jag fått dubbla summan. Så frågan är vad man skall göra? Behålla dem och hoppas att inte skrill hör av sig eller sätta in summan på kontot igen?

Nån som vart med om nått liknande?

De har skickat dubbla pengar till alla.

Ej vart de sparrar ditt konto for nagra k sa betala om mindre summa.

de som har tagit ut storre summa kommer stallas infor en storre dillema. klart man borde betala tillbaks men galler det 50k eller mer borjar man fundera da Skrill kan ej gora ett skit forutom sparra kontot.
Gammal 2015-11-18, 11:02   #140

Reg.datum: nov 2015
Sharp$: 14
Standard

Vilken valuta ska man välja när man skapar ett konto?
ricknrez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-18, 12:28   #141

jaroitens avatar

Sharp$: 3307

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricknrez Visa inlägg
Vilken valuta ska man välja när man skapar ett konto?
Jag skulle välja lire eller någon annan lågt värderad valuta. Bra skryt-poäng man får när man säger att man håller på o skickar miljoner hit och dit.
sskssk (+5)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-18, 14:17   #142

Standard

Dubbelt upp här med. Kanske läge att avsluta kontot
Gammal 2015-11-18, 15:50   #143

Standard

Citat:
De har skickat dubbla pengar till alla.

Ej vart de sparrar ditt konto for nagra k sa betala om mindre summa.

de som har tagit ut storre summa kommer stallas infor en storre dillema. klart man borde betala tillbaks men galler det 50k eller mer borjar man fundera da Skrill kan ej gora ett skit forutom sparra kontot.
haha så rätt åt dom. Jag tänker inte skjuta tillbaka några pengar, fått 40k dubbelt, lol. hej på er skrill
Gammal 2015-11-18, 16:07   #144

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
haha så rätt åt dom. Jag tänker inte skjuta tillbaka några pengar, fått 40k dubbelt, lol. hej på er skrill
Kan det inte bli några rättsligheter då?
Gammal 2015-11-18, 16:39   #145

Anonyms avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Kan det inte bli några rättsligheter då?
Det kommer det helt säkert bli.... Knappast så skrill kommer låta alla få behålla dubbla pengarna. Finns garanterat med något i finstilta reglerna som man accepterar när man blir medlem som ska hjälpa skrill i såna här situationer.
Gammal 2015-11-18, 18:12   #146

Standard

Kontona är låsta tills den negativa balansen korrigerats säger Skrill. Finns väl inte en chans att man kommer att bli kompenserad för allt extrastrul med dom heller.
Gammal 2015-11-18, 19:24   #147

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Det kommer det helt säkert bli.... Knappast så skrill kommer låta alla få behålla dubbla pengarna. Finns garanterat med något i finstilta reglerna som man accepterar när man blir medlem som ska hjälpa skrill i såna här situationer.

Skrill kan ej gora ett skit har. Sluta skramma tillrackligt skramd folk. Polaren gick minus 38 000 pga felrattning pa bet365, fick kontot sparrat men tro fan inte att han betalade tillbaks. Eller tror du inkasso kommer driva in pengar at de, skarpning. Som jag sa om det ar belopp sag 1000-5000 sa ar det ej vart fa kontot sparrad. Men tror alla som haft storre uttag kommer behalla pengar och sen ga over till andra altrenativ som neteller eller oppna fa frugan,farsan namn osv. Visst folk med Br i mille klassen skickar tillbaks cashen da aven 100k for de ar piss i havet men for de flesta ar 50-1000k mycket cash.De har strulat sjalva och far skylla sig sjalva nu for all dalig service sista 2 veckor och deras agare har formodligen svindlat allt och alla pa sin vag upp. Se detta som kompesation for deras usla service genom aren och speciellt de sista veckorna. De som skickade cash , vi har ej gjort ngt fel har. Du kan saga att du inte ens markte de skickade 2 ganger, ej sett deras email osv. Tanker bara hogt hur de flesta tanker i sadana lage sa vill ej hora nu att det ar fel,omoraliskt,brottsligt osv.
Gammal 2015-11-18, 19:27   #148

Standard

Glöm inte att Neteller och Skrill numera är samma ägare så kör ni en blåsning på dubbelbetalningen mot Skrill är det nog klokast att även låta Neteller ligga orört.
Gammal 2015-11-19, 01:21   #149

Standard

Ni vet om Skrills policy när man mailar dom va?

Skickar man ett 2:a mail innan man fått svar på det första, placeras man automatiskt längst ner i kön igen.

Kan vara värt att tänka på om dom nu helt plötsligt börjar få bråttom att maila er, dom kanske rent av hinner skicka ett 2a mail om ärendet innan ni har hunnit svara på deras första
nock (+10)
Gammal 2015-11-19, 01:59   #150

Standard

Citat:
Ni vet om Skrills policy när man mailar dom va?

Skickar man ett 2:a mail innan man fått svar på det första, placeras man automatiskt längst ner i kön igen.

Kan vara värt att tänka på om dom nu helt plötsligt börjar få bråttom att maila er, dom kanske rent av hinner skicka ett 2a mail om ärendet innan ni har hunnit svara på deras första
Haha Precis!
Gammal 2015-11-19, 11:15   #151

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Glöm inte att Neteller och Skrill numera är samma ägare så kör ni en blåsning på dubbelbetalningen mot Skrill är det nog klokast att även låta Neteller ligga orört.
Stammer bra, darfor jag skrev ej vart de sparrar ens konto om ej storre belopp. Oppnar du pa Neteller kommer de forr eller senare driva in sin skuld, antar samma galler om du oppnar konto pa ngn annan familje medlem med samma adress som du hade. Sa for belopp under 20k ar det definitivt ej vart bli utan bade skrill och neteller om man spelar relativt ofta och hos manga bolag
Gammal 2015-11-19, 16:11   #152

Standard

Det kostar 1,9 % i ränta med kortet att sätta in summan. Det har idioterna tänkt på. Använd Trustly ko9mmar dom nog att svara om man mailar dom.

...och hur var det nu med den dära supporten som nämnts tidigare.
Gammal 2015-11-20, 11:40   #153

Standard

Skrill på min fråga hur dom ska kompensera mig för allt strul då jag betalade tillbaka 30k till dom. Oväntat

"We are really sorry for the inconvenience caused but we won't be able to give any compensations.

Thank you for the understanding"
Gammal 2015-11-20, 14:25   #154
Franzen Buttboy

Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Någon som med säkerhet vet att dom inte kan göra något? Också fått dubbla utbetalningar och överlever utan skrill
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 14:30   #155

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Någon som med säkerhet vet att dom inte kan göra något? Också fått dubbla utbetalningar och överlever utan skrill
Jag skulle köra med det svaret Nicksson fick utav dom, om dom efterfrågar pengarna

Citat:
"We are really sorry for the inconvenience caused but we won't be able to give any compensations.

Thank you for the understanding"
the_mirage (+1), theskab (+1)
Gammal 2015-11-21, 00:31   #156

Anonyms avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Vadå tycker du inte SportsInvestings supersäkra svar duger eller? Där han refererar till att skrill inte kan göra något eftersom hans polare fick ett spel felrättat på bet365...

Kan hålla med om att det låter som han har stenkoll men han har faktiskt ingen aning om vad han pratar om... Det brukar ofta vara så att dom som låter mest vet egentligen väldigt lite...

Alla har vi ju ett eget ansvar och om det trillar in 40k extra på bankkontot så kan man inte bara låtsas om att man inte märkte det sen när skrill kräver tillbaka pengarna...

Det är som att köra 110 på en 50 väg och sen när man blev stoppad av polisen så säger man bara att man inte såg nån 50-skylt och så är man fri från allt ansvar...

10 gram kokain i jackfickan och blir tagen av polisen... det är bara att säga att man inte visste att det var där så är det lugnt...

En bank för över 40k för mycket pengar till ditt bankkonto... då är det bara att säga att man inte märkte det så kan man få behålla pengarna...

Låter väl rimligt allting?

Sen vet man inte hur skrill kommer göra i det här fallet men självklart kan skrill ta till rättsliga åtgärder för att kräva tillbaka pengarna....

Lycka till!
Gammal 2015-11-21, 09:06   #157

Standard

Citat:
Vadå tycker du inte SportsInvestings supersäkra svar duger eller? Där han refererar till att skrill inte kan göra något eftersom hans polare fick ett spel felrättat på bet365...

Kan hålla med om att det låter som han har stenkoll men han har faktiskt ingen aning om vad han pratar om... Det brukar ofta vara så att dom som låter mest vet egentligen väldigt lite...

Alla har vi ju ett eget ansvar och om det trillar in 40k extra på bankkontot så kan man inte bara låtsas om att man inte märkte det sen när skrill kräver tillbaka pengarna...

Det är som att köra 110 på en 50 väg och sen när man blev stoppad av polisen så säger man bara att man inte såg nån 50-skylt och så är man fri från allt ansvar...

10 gram kokain i jackfickan och blir tagen av polisen... det är bara att säga att man inte visste att det var där så är det lugnt...

En bank för över 40k för mycket pengar till ditt bankkonto... då är det bara att säga att man inte märkte det så kan man få behålla pengarna...

Sen vet man inte hur skrill kommer göra i det här fallet men självklart kan skrill ta till rättsliga åtgärder för att kräva tillbaka pengarna....

Lycka till!

Nja, man borde väl kunna komma undan bara att säga att man varit:

NAIV
Filmtokig (+2)
Gammal 2015-11-21, 21:24   #158

Standard

Citat:

Lycka till!
Du verkar otroligt korkad person. Tolka ej mina ord som du vill. Bet365 vara bara exempel skrev aldrig att det ar samma sak. En bank i Sverige jamfor du med ett utlandsk foretag som skrill , herregud. Finns massa som kravt sma uttag och ej ens markt att de fatt dubbel utbetalning och missat email fran skrill. Vad ska inkasso gora dar da? Dina exempel med kokain och fortkorning ar storsta idioti jag last pa vara forum sedan SO,tipsnytt,oddsnet,sharps med flera. Supersakra svar, nu tolkar du igen hur du vill. Skrev att det ar inte sa mkt de kan gora och folk som tycker 50k ar mkt cash kommer ej casha tillbaks till ett girigt bolag i miljard klassen. Alltsa jag skrev bara det de flesta tanker i sadana lage, inte mer inte mindre. Nu ar de ett av de som ar radd for din egen skugga och tror skrill kommer lagga pengar och tid att driva in lite cash so let it be men skriv ej att det ar samma som din bank satte in pengar pa ditt konto.
Gammal 2015-11-25, 17:38   #159
Franzen Buttboy

Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Någon som hört något mer av nytta? Har börjat få samtal från London. Antar att det kan vara dom(Aldrig svarat)
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 17:59   #160

Standard

Fick mail idag. Kommer definitivt inte betala tillbaka så länge jag får betala en avgift på insättningen. 1,9 % på kreditkortet och hör och häpna nu har de även 1 % avgift via Trustly (de hade dom inte förra veckan).
Gammal 2015-11-25, 19:35   #161

Anonyms avatar

Standard

Citat:
Du verkar otroligt korkad person. Tolka ej mina ord som du vill. Bet365 vara bara exempel skrev aldrig att det ar samma sak. En bank i Sverige jamfor du med ett utlandsk foretag som skrill , herregud. Finns massa som kravt sma uttag och ej ens markt att de fatt dubbel utbetalning och missat email fran skrill. Vad ska inkasso gora dar da? Dina exempel med kokain och fortkorning ar storsta idioti jag last pa vara forum sedan SO,tipsnytt,oddsnet,sharps med flera. Supersakra svar, nu tolkar du igen hur du vill. Skrev att det ar inte sa mkt de kan gora och folk som tycker 50k ar mkt cash kommer ej casha tillbaks till ett girigt bolag i miljard klassen. Alltsa jag skrev bara det de flesta tanker i sadana lage, inte mer inte mindre. Nu ar de ett av de som ar radd for din egen skugga och tror skrill kommer lagga pengar och tid att driva in lite cash so let it be men skriv ej att det ar samma som din bank satte in pengar pa ditt konto.
Nu kommer påhoppen fram också, "korkad" och "idioti"... där ser man vilken nivå det ligger på...

Jag skrev heller aldrig att det var samma sak men hur ska man tolka ditt exempel då?

Man kan ju verkligen fundera varför du tog upp ett exempel som du nu i efterhand försöker vifta bort som om det inte var så viktigt? Att ge ett exempel är väl i det här fallet för att styrka din tes i ärendet, inte bara för att dra en helt random anekdot från något som hänt din kompis hos bet365 vilket isf är helt irrelevant...

Du skrev typ...

"Skrill kan inte göra något alls. Min kompis fick ett spel spel felrättat på bet365 och dom gjorde ingenting åt det"

Nej det är inte samma sak men du försökte ändå säga att skrill kan inte göra något eftersom bet365 inte gjorde något mot din kompis när en liknande situation uppstod för honom...

Mindre uttag som blir utbetalt dubbelt kanske inte skrill bemödar sig med att ta vidare eftersom det kostar mer än det smakar men när det nu kan vara miljoner som hamnat fel så kanske skrill resonerar annorlunda...

Problemet är just det att du dundrar in tråden med väldigt klara svar (skrill kan inte göra ett skit, vad ska dom göra osv) till folk som har funderingar trots att du faktiskt inte vet någonting...

Då är det bättre att säga vad man tror och inte verka som att man faktiskt vet... Nu låter det dock mer som att du tror att skrill inte kan göra något och det är betydligt bättre att vara lite mer försiktig i sina uttalanden... framförallt när man inte alls vet utan faktiskt bara skriver man man tror...

Worst case scenario så har någon här lyssnat på dig och drog till Thailand för sina extra 50k man fick och sedan om några månader så trillar det ner en kallelse till rättegång angående att skrill kräver tillbaka pengarna... Inte så roligt när man trodde att dina svar faktiskt var det som gällde...

Självklart får man skylla sig själv om man drog till Thailand för dessa pengarna men samtidigt så finns det inget att tjäna på att vara så säker på sin sak som du är trots att du inte alls är säker på att det du säger stämmer...

Det är ingen som vet hur skrill kommer agera i det här fallet förutom just skrill men det är självklart att skrill kan ta till rättsliga åtgärder för att få tillbaka pengarna...

Gör skrill det så kommer man inte undan med "men jag hade inte märkt att jag fått 40k extra på bankkontot, eller att ni mailat mig 20 gånger och försökt ringt mig 50 gånger"... Som sagt, man har ett eget ansvar som gäller även vad som pågår på ens bankkonto, även om det i dagens samhälle bara blir mindre och mindre av kravet på ett eget ansvar...

Du snackar hela tiden om inkasso och det här är inte på samma nivå som en obetald mobilräkning så det är inte direkt så att skrill kommer be ett litet inkassoföretag om hjälp... Drivs ärendet vidare så blir det rättegång om man fortsätter vägra och vinner skrill rätten till pengarna så är det isf kronofogden som får driva in pengarna om man inte kan betala tillbaka det som man fått felaktigt av skrill...

Mina exempel är ingen idioti utan det går i samma anda som ditt resonemang med att man bara skulle låtsas om att man inte märkt att man fått dubbla pengarna... Det resonemanget håller på dagis, inte i verkliga livet...

Jag jämför inte "en bank i sverige med ett utländskt företag som skrill" och jag har heller inte sagt att det är samma sak som om din egna bank satte in för mycket pengar... Nu tolkar ju du som du vill också... men det är inget konstigt med det för man måste faktiskt tolka vad man läser och det är inte säker att det alltid blir rätt... Precis som jag kanske tolkade ditt exempel fel, det hade ju tydligen inte alls någon relevans i det du skrev eftersom det var ju inte samma sak... Du kunde lika gärna skrivit att din hund bajsade löst idag... det du skrev var tydligen bara ett exempel helt orelaterat till vad vi diskuterade i tråden...

Jag har lite bättre insyn i det här och kan förklara en del för er... när skrill skickar pengar till sina kunder via "bank transfer" så gör man det genom att samarbeta med en bank i det aktuella landet... Därför är det en svensk bank som sätter in pengar på ditt konto, inte en utländsk...

Till exempel så skickar skrill ett utbetalningsärende till nordea att 10k ska sättas in på Johan Nilssons konto... Nordea gör då insättningen och sedan så faktureras skrill för denna transaktionen och tjänsten (enkelt förklarat)...

I den här tråden så har vi väl folk som talat om att de tillsammans fått säg 100k extra utbetalt till sina konton... Man kanske kan utgå ifrån att det finns fler personer som fått för mycket pengar men som inte talat om det offentligt, både här på sharps och på andra ställen... Låt oss uppskatta att det är 500k som skickats ut felaktigt och det är då mer än "lite cash" som landat fel...

Ni kan ju själva räkna ut att det kan handla om stora summor som skrill inte bara släpper sådär utan att blinka, det kan ju vara ännu mer pengar på spel än vad jag chansade ihop ovan...

Så för att återgå till exemplet så kanske nordea skickat ut 1 milj till svenska bankkonton fast det skulle bara varit 500k... Nordea vill fakturera skrill för miljonen som dom skickat, skrill vill bara betala 500k eftersom det var det som skulle skickats ut... någonstans har ett fel begåtts och varken nordea eller skrill vill nog frivilligt ta på sig äran att bjuda på dom extra pengarna som betalats ut...

Bäst och mest rättvist för samtliga inblandade parter är ju såklart att nordea (exempel) fakturerar skrill för 500k som skrill ville betala ut och skrill betalar det till nordea... sen så får nordea tillbaka de 500k som man skickade ut felaktigt så blir allting korrekt... men för att få det korrekt kanske det inte räcker med att be om att få tillbaka pengarna... banken kanske måste ta det längre...

Kan skrill ta det vidare? Självklart... Kommer skrill ta det vidare? Ingen som vet...

Gör hur ni vill och lycka till hur det än går men jag skulle inte vara så säker på att

Citat:
Skrill kan ej gora ett skit har.
Gammal 2015-11-26, 16:34   #162

Standard

Skrill gick nu med pa att sta for 1.9% avgiften, de skulle dra av den summan nar man satte in sen skulle de fixa det. Kanns lite battre nu sa jag overforde degen men kontot star fortfarande pa minus for de 1.9% men de lovade kompensera detta iallafall i mitt fall.

Verkar att anonym kan ha ratt och att Nordea skulle driva in detta at skrill och att vi skulle sta for eventuella kostnader i safall. Var riktig trott pa skrill men nu nar de ska losa sa vi ej gar miNus pa det plus att nordea ar inblandade bast betala tillbaks och behalla kontot dar istallet for att fa projsa till de det dubbla till slut plus forlora bade skrill och neteller.
Gammal 2015-12-02, 12:32   #163

Standard

Tog ut pengar i Måndags och hade dom på kontot dagen efter, så nu verkar det funka som förut igen..
Gammal 2015-12-15, 10:52   #164

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Min far var tvungen att verifiera adressen på sitt Skrill-konto och fick sina medel låsta, efter att det gått NIO (!!!) dagar utan svar trots flera skickade mail så mailade jag (som är Skrill-VIP) dem och förklarade hur det låg till och förklarade att jag starkt övervägde att sluta använda deras tjänster om det är så de behandlar sina kunder och bad dem ta en titt på min fars "case". SJU minuter efter att mitt mail var skickat så var min fars konto verifierat.

Skall man använda Skrill så måste man nästan se till att ha tillräcklig omsättning för att vara VIP-annars är allt som har med supporten att göra ett rent helvete.

Senast redigerad av Slurf den 2015-12-15 klockan 10:54.
Gammal 2015-12-15, 19:40   #165
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Min far var tvungen att verifiera adressen på sitt Skrill-konto och fick sina medel låsta, efter att det gått NIO (!!!) dagar utan svar trots flera skickade mail så mailade jag (som är Skrill-VIP) dem och förklarade hur det låg till och förklarade att jag starkt övervägde att sluta använda deras tjänster om det är så de behandlar sina kunder och bad dem ta en titt på min fars "case". SJU minuter efter att mitt mail var skickat så var min fars konto verifierat.

Skall man använda Skrill så måste man nästan se till att ha tillräcklig omsättning för att vara VIP-annars är allt som har med supporten att göra ett rent helvete.
Varför gång du mailar så hamnar ditt ärende sist i kön, fyi.
Gammal 2015-12-15, 21:06   #166

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Varför gång du mailar så hamnar ditt ärende sist i kön, fyi.
Yes, jag vet att det var så förut men var inte säker på om det fortfarande gällde och framförallt inte i detta fall då ett ärende redan var startat. Jag lät det gå flera dagar emellan mailen bara för att vara säker dock. Är fortfarande inte okej att hålla på så. Hade alla företag haft samma kundbemötande som typ Pinnacle så hade världen varit en bättre plats.
Gammal 2016-01-08, 18:12   #167

phekstroms avatar

Standard

Någon här som kommer in på deras sida? Har haft blank sida hela dagen.
Gammal 2016-01-08, 18:30   #168

Standard

Citat:
Någon här som kommer in på deras sida? Har haft blank sida hela dagen.
Kommer inte in heller, helt jävla vitt, tack för den skrill. Hur svårt ska de va o ha en fungerande sida när man drar in så mycket cash som dom gör. Varit med om de här antal ggr förut
Gammal 2016-01-08, 18:31   #169

Emanresus avatar

Standard

Vet inte om det har löst sig för er, men jag får iallafall upp den vanliga login-sidan på Skrill
Gammal 2016-01-08, 18:43   #170

phekstroms avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Vet inte om det har löst sig för er, men jag får iallafall upp den vanliga login-sidan på Skrill
Så du har inte alls haft några problem under dagen? du kan logga in och så?
Gammal 2016-01-08, 20:41   #171

Emanresus avatar

Standard

Citat:
Så du har inte alls haft några problem under dagen? du kan logga in och så?
När jag skrev det där gick det fint att logga in och allt ja, även nu går det bra!

Under dagen tidigare än jag skrev det där vet jag inte då jag inte loggat in innan jag såg inlägget här
Gammal 2016-01-14, 19:46   #172

Standard

Nere igen?

Helt jävla vitt här, men skall funka enligt downforeveryone.....com
Gammal 2016-01-14, 20:48   #173

Standard

Citat:
Nere igen?

Helt jävla vitt här, men skall funka enligt downforeveryone.....com
jepp, men när jag koppla in 4g-stickan(mobilt bredband) i datorn funkar skrill perfekt ikväll, men så fort jag kör med vanliga hemmanätet är de helt vitt igen....
Gammal 2016-08-16, 23:16   #174

Standard

"Changes coming into effect on 17 October 2016
User Inactive Fee: €2
Send Money Fee: 1.9%, cap €20
Upload Funds to NETELLER Fee: 3%
Bank Withdrawal Fee: €5.50
FX Fee: 3.99%"
Gammal 2016-08-17, 03:15   #175

Standard

Citat:
"Changes coming into effect on 17 October 2016
User Inactive Fee: €2
Send Money Fee: 1.9%, cap €20
Upload Funds to NETELLER Fee: 3%
Bank Withdrawal Fee: €5.50
FX Fee: 3.99%"
Var hittar du det?

Gäller det VIP med, eller är det bara för pöblen?
Gammal 2016-08-17, 08:04   #176

mwickholms avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Var hittar du det?

Gäller det VIP med, eller är det bara för pöblen?
Jag fick mail om det, finns längst ner här: https://www.skrill.com/en/fees/

För VIP:

Planned fee changes that will come into effect on 17 October 2016:
Bank Withdrawal Fee: €5.50 for Bronze level
FX Fee: 3.79% for Bronze level, 2.89% for Silver level, 2.59% for Gold level, 1.99% for Diamond level
Send Money Fee: 1% for all VIP levels
Send Money Fee Cap: €10.00 for Bronze level, €2.00 for Silver, Gold and Diamond levels
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 23:09   #177

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 748

2012
Stats: 161 - 184 - 13
ROI: 133.21%
Vinstprocent: 46.67%

Standard

Jag har en fråga angående ett uttag från en sida till mitt skrill.

Jag har gjort 2 separata uttag och fått bekräftat från skrill att pengarna kommit in.

Därefter på skrill står status som: Canceled

Citat:
Ursprungligen postat av SKRILL
02/09/2016 22:23
Received Firstclear Ltd Canceled 0.00 +1200.00
Jag har alltså mottagit pengarna (fått bekr) och sedan har pengarna avbrutits/tillbakadragits.

Vad håller Unibet på med? Dåligt av Skrill också, känns rättsosäkert...

Edit: Har pratat med Skrill som svarade att jag ska ta upp det med "merchant".

Jag har tagit upp det med Unibet som menar på att det inte finns något fel.
De ville att jag ska ringa upp dem vilket jag inte har tid med just nu.

Senast redigerad av eggge den 2016-09-14 klockan 23:11.
eggge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 09:32   #178

2012

Standard

Blir så förbannad, transaktionerna syns inte ens på mitt skrill längre.
De har svarat mig:
Your transactions have been reversed on behalf on Unibet.com. Please contact them for more details.
Gammal 2016-09-24, 01:36   #179

Standard

Genomförde en insättning på Skrill via Nordea Solo, 3000 SEK drogs ifrån mitt bankkonto. Ingenting syns på Skrillontot. Vad gör man? Min erfarenhet är att Skrills kundsupport är mer eller mindre "non-existant", får man svar så är det efter ett par veckor.
Gammal 2016-09-24, 12:02   #180

2012

Standard

Citat:
Genomförde en insättning på Skrill via Nordea Solo, 3000 SEK drogs ifrån mitt bankkonto. Ingenting syns på Skrillontot. Vad gör man? Min erfarenhet är att Skrills kundsupport är mer eller mindre "non-existant", får man svar så är det efter ett par veckor.
Jag har fått svar via mail inom 1-3 dagar senaste veckorna.

Testa släng iväg ett mail.
Gammal 2016-09-26, 03:09   #181

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eggge Visa inlägg
Jag har fått svar via mail inom 1-3 dagar senaste veckorna.

Testa släng iväg ett mail.
Konstigt..

Fick ett svar efter cirka 2 dygn. De sa att mitt konto ej var verifierat (konstigt då jag använt det i 6 år och verifierat det för flera år sedan). Ombads skicka in screens på transaktionen ifrån min internetbank samt en screen där mitt namn syntes på internetbanken.

Gjorde detta, och fick ett autoreply i mailkorgen där det står;

Spoiler:
"Dear ****,

Thank you for contacting Skrill.

In order for us to create a case and resolve your query, you need to submit your query using the email address that is registered with your Skrill account..

You have used a different email address to submit this query and this means we are unable to match your query with your account information.

Please resubmit your query on the Contact Us page using your registered email address. We will then create a case and investigate your query.

Thank you

The Skrill Team"

Är konfunderad. Har en mail på mitt Skrill-konto vilket är den jag loggar in med. Skickade in frågan till deras hjälpsektion när jag var inloggad på mitt konto, via funktionen innuti inloggningen dvs.

Fick svaret till den mailen också, där de bad om screens. Svarade via den mailen med screensen, men får autoreplys om att jag använt fel mail? Hm.
Och mitt "case" står som "resolved (Closed" innuti Skrill-inloggningen.

Någon som har sådan här skum erfarenhet av kontakt med Skrills support?
Gammal 2016-09-26, 04:16   #182

Standard

Citat:
Är du vip då får du svar på mail inom 24h

Annars är det ringa som gäller.
Gammal 2016-09-26, 05:46   #183

Standard

Citat:
Är du vip då får du svar på mail inom 24h

Annars är det ringa som gäller.
Alright, har förlorat mitt VIP p.g.a. inaktivitet så lär väl bli telefonsamtal då. Är det indier med svårförstådd engelska man får förbereda sig på?
Gammal 2016-09-26, 18:55   #184

Standard

Citat:
Alright, har förlorat mitt VIP p.g.a. inaktivitet så lär väl bli telefonsamtal då. Är det indier med svårförstådd engelska man får förbereda sig på?
Var länge sen jag ringde nu, men ja man brukar vara den som talar bäst engelska i samtalet
Gammal 2016-10-10, 10:27   #185

Sharp$: 1577
Standard

Fick mitt nya Mastercard kort från skrill här om dagen och äntligen får man ett "riktigt" kort med chip istället för de Musse Pigg kort man har fått tidigare.
Kan vara bra att veta för de som pg a otur har en sådan ekonomi
att deras svenska bank inte vill låta dom få ett visa eller mc kort trots bedyrande om att "det vänder snart".
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-06, 21:32   #186

Anonyms avatar

Standard

Fattar trögt/dålig på engelska...

Tjenare Sharps.

Har en liten fråga som jag tänkte se om någon kunde hjälpa mig med. Är inne på mitt konto och tittar på fliken "Limits och Verifications". Av de fyra olika limitsen som finns står det "No Limit" för Per Transaction, Cumulative/Overall och Withdrawal. Men för limiten längst ner på sidan - Credit/debit card deposit - står en (låg) summa som gäller. Klickar på frågetecknet som står efter Credit/debit card deposit står följande:

"Maximum amount you can upload to your Skrill account or pay to merchants/business with your credit/debit card.

Fattar första delen om att det är en limit på hur mkt jag kan ladda upp till mitt Skrill konto men vad handlar den andra delen (fettmarkerade) om.

Uppfattar jag det rätt om jag tror att det handlar om hur min limit kommer att vara om jag eventuellt skaffar ett Skrill Prepaid Card? Eller är det något helt annat det handlar om (vilket inte verkar helt orimligt då Skrill Prepaid Card såvitt jag vet inte är ett debit eller credit kort om jag fattat Skrill rätt).

Tacksam för svar för funderar på att skaffa ett kort från Skrill men känns lite menlöst om limiten är såpass låg som den är atm.
Gammal 2017-04-06, 22:55   #187

Standard

Citat:
Tjenare Sharps.

Har en liten fråga som jag tänkte se om någon kunde hjälpa mig med. Är inne på mitt konto och tittar på fliken "Limits och Verifications". Av de fyra olika limitsen som finns står det "No Limit" för Per Transaction, Cumulative/Overall och Withdrawal. Men för limiten längst ner på sidan - Credit/debit card deposit - står en (låg) summa som gäller. Klickar på frågetecknet som står efter Credit/debit card deposit står följande:

"Maximum amount you can upload to your Skrill account or pay to merchants/business with your credit/debit card.

Fattar första delen om att det är en limit på hur mkt jag kan ladda upp till mitt Skrill konto men vad handlar den andra delen (fettmarkerade) om.

Uppfattar jag det rätt om jag tror att det handlar om hur min limit kommer att vara om jag eventuellt skaffar ett Skrill Prepaid Card? Eller är det något helt annat det handlar om (vilket inte verkar helt orimligt då Skrill Prepaid Card såvitt jag vet inte är ett debit eller credit kort om jag fattat Skrill rätt).

Tacksam för svar för funderar på att skaffa ett kort från Skrill men känns lite menlöst om limiten är såpass låg som den är atm.
Det handlar om det bankkort du har reggat hos Skrill som du brukar sätta in med.

Du har en maxlimit på det hur mycket du kan ladda upp till skrill ELLER betala med via skrill, tex du har 1200kr på ditt skrillkonto och vill sätta in 36000kr på valfri bookie med skrill, då kommer pengarna dras ifrån i ditt bankkort då saldot på skrill inte räcker till
Gammal 2017-04-07, 16:58   #188

Anonyms avatar

Standard

Citat:
Det handlar om det bankkort du har reggat hos Skrill som du brukar sätta in med.

Du har en maxlimit på det hur mycket du kan ladda upp till skrill ELLER betala med via skrill, tex du har 1200kr på ditt skrillkonto och vill sätta in 36000kr på valfri bookie med skrill, då kommer pengarna dras ifrån i ditt bankkort då saldot på skrill inte räcker till
Aha då är jag med. Tackar så mkt för svaret
Svara

td