|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-10-03, 12:16 | #1 |
Långsiktig vinst på trav
Jag har precis börjat intressera mig lite för Trav och har funderat på hur stora system man bör spela för att gå med vinst i ett långsiktigt perspektiv.
Spelar du för 0.5kr med sju(V75 som exempel) spikar så är det ju inte särskillt troligt att du tar hem en massa pengar men å andra sidan är insatsen väldigt låg. Spelar du för några hundra tusen så är det större sannorlighet att du vinner men vinsten kommer bli mindre i förhållande till hur mycket du har lagt ut. Så frågan är, hur stora system är optimalt och vilka lopp bör man spela på, V65, V64, V75? Tack på förhand ! |
|
2011-10-03, 15:32 | #2 | |
Citat:
Jag skulle rekommendera att: *Spela endast V7 vid jackpot *Reducerade system (använd t.ex. Jokersystemet) *Betala för 15000-30000 rader Är du framförallt duktig på att reducera systemen och sedan hyfsat påläst om hästarna kommer du ha en god möjlighet att kunna göra profit på sikt. Gå ihop några personer och välj jackpotomgångarna med omsorg så blir det faktiskt inte så jättedyrt. Kvaliet före kvantitet. |
||
2011-10-03, 16:32 | #3 | |
Citat:
Så det korta svaret är att det spelar ingen roll hur stora system du gör, kan du inte sporten så kommer du inte plussa om du inte råkar pricka nån storvinst på ren röta. Den enda diskussionen på det här forumet som legat nära din frågeställning om optimal systemstorlek är den här vad jag vet: https://www.sharps.se/forums/trav-gal...a-travsport-3/ Som vanligt inte så många som kommer överens men jag tror inte någon med lite koll på nuffrorna protesterar mot det mirage säger här om att stora reducerade system är det bästa. I TEORIN det vill säga, de flesta har naturligtvis inte bankrulle till att klara den varians det innebär att spela V7 med stora insatser.
2011-10-03, 16:38 | #4 |
Spela med fiktiva rader till att börja med är mitt tips för övrigt innan du blivit mer insatt, det blir mycket pengar i sjön annars. Samtidigt kan det vara svårt att hålla intresset uppe när man inte är "delaktig" på spelet, men håll nere insatserna åtminstone. Det här gäller väl alla sporter iofs men bör påpekas ändå i sammanhanget.