Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Hur långt innan en match satsar ni? (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/30933-hur-langt-innan-en-match-satsar-ni/)

hehe100 2017-12-03 17:35

Hur långt innan en match satsar ni?

Är ny på det här med betting.

Hur långt tid innan med match brukar ni placera era bets? 1 dag? 1 timme?

Är alltså ute efter ett genomsnittssvar. Förstår att det kan variera.

Är det alltid dåligt att placera ett bet 2-3 dagar innan (pga skador, händelser etc)?

Må väl

Philjay 2017-12-03 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av hehe100 (Inlägg 552867)
Är ny på det här med betting.

Hur långt tid innan med match brukar ni placera era bets? 1 dag? 1 timme?

Är alltså ute efter ett genomsnittssvar. Förstår att det kan variera.

Är det alltid dåligt att placera ett bet 2-3 dagar innan (pga skador, händelser etc)?

Må väl

Paybacken brukar öka ju närmare matchstart, samtidigt som oddsen också (iaf i de större ligorna) ligger mer rätt ju närmare matchstart.

Om du känner till ngt som inte bolagen känner till/inte vågar chansa på så skulle jag säga att du har en informell fördel och därmed kan slå oddset flera dagar innan.

Jag gillar livea då man ofta fått en uppfattning om matchbilden.

så frågan "är det alltid dåligt" : nej! men värdet på matcherna är ofta högre ju närmare matchstart du kommer (samma dag).

hehe100 2017-12-04 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Philjay (Inlägg 552877)
Paybacken brukar öka ju närmare matchstart, samtidigt som oddsen också (iaf i de större ligorna) ligger mer rätt ju närmare matchstart.

Om du känner till ngt som inte bolagen känner till/inte vågar chansa på så skulle jag säga att du har en informell fördel och därmed kan slå oddset flera dagar innan.

Jag gillar livea då man ofta fått en uppfattning om matchbilden.

så frågan "är det alltid dåligt" : nej! men värdet på matcherna är ofta högre ju närmare matchstart du kommer (samma dag).

Tack men jag fattar inte vad du menar med det fetade. Min payback borde väl bli mindre närmare matchstart om oddsen ligger mer rätt?

flyingfish 2018-03-20 12:56

Det beror på hur mycket tid du vill lägga på att reka innan matchen skulle jag säga, dvs är det en sidohobby eller är du die hard betting fan?

perry 2018-03-21 09:27

Det varierar även för mig. Om någon viktig spelare är tveksam till start kan jag vänta in startuppställningarna, men oftast föredrar jag att spela direkt oddsen släpps då bolagen ofta kan vara lite fel ute. Oddsen korrigeras sedan eftersom och vid matchstart ligger oddsen ofta hyfsat "rätt".

Att tänka på om du har tänkt spela emot ett topplag som Manchester United eller liknande
är att deras odds ofta trycks ner strax innan matchstart pga att många hobbyspelare/fans spelar på sitt favoritlag då. Är man lite kylig så kan du då få ett bättre odds på motsatt sida.